Home > Θέατρο

ΘΕΑΤΡΟ


Η περίφημη όπερα του Τζουζέπε Βέρντι 'Μάκβεθ' στην Εθνική Λυρική Σκηνή.

Ο ‘Μάκβεθ’ είναι ένα έργο διαφορετικό, όπως έλεγε ο Βέρντι, λόγω των πολλών λεπτομερειών που ο συνθέτης έκρινε απαραίτητο να υπογραμμίζονται σε κάθε παρουσίασή του. Βασίζεται στην ομώνυμη τραγωδία του Σαίξπηρ, που διαμορφώθηκε σε λιμπρέτο από τον Φραντσέσκο Πιάβε, με τη συνεργασία του Αντρέα Μαφέι. Ο Βέρντι ολοκλήρωσε το έργο, σε μια πρώτη του μορφή το 1847. Επανήλθε, είκοσι χρόνια αργότερα, με αφορμή την παρουσίαση της όπερας στο Παρίσι, στα γαλλικά.

Αφορμή για τη δημιουργία του έργου ήταν το συμβόλαιο που δέσμευε, εκείνη την εποχή, το Βέρντι με το Τεάτρο ντέλα Πέργκολα της Φλωρεντίας, για το ανέβασμα μιας όπερας. Ο Βέρντι κατέληξε στο ‘Μάκβεθ’ λόγω των καλλιτεχνών που ήταν διαθέσιμοι εκείνη την περίοδο. ‘Εκρινε ότι ο βαρύτονος Φελίτσε Βαρέζι ήταν ιδανικός για το ρόλο του Μάκβεθ, καθώς και η σοπράνο Μαριάννα Μπαρμπιέρι - Νίνι ιδανική για το δραματικό ρόλο της Λαίδης Μάκβεθ. Η πλοκή του έργου τοποθετείται στη Σκωτία του Μεσαίωνα. Ο Μάκβεθ αναρριχάται στο θρόνο της Σκωτίας, διαπράττοντας μια σειρά από δολοφονίες, με την προτροπή και της συζύγου του, Λαίδης Μάκβεθ, προκειμένου να εξαφανίσει οποιονδήποτε μπορεί να του πάρει το θρόνο.

Σε όλη του τη σταδιοδρομία, ο Βέρντι έθετε ως απόλυτη προτεραιότητα τη μουσική προσωπογραφία των κεντρικών χαρακτήρων. Στο συγκεκριμένο έργο, όπως αναφέρει σε επιστολή του, κεντρικοί χαρακτήρες είναι ο Μάκβεθ, η Λαίδη Μάκβεθ και οι μάγισσες. Ο Μάκβεθ αποτελεί χαρακτηριστικό βερντιανό ήρωα. Πρόκειται για έναν αρκετά σύνθετο χαρακτήρα, όπου η εσωτερική σύγκρουση ανάμεσα στο καλό και το κακό ενεργοποιείται με κάθε αφορμή. Αν και είναι ο κεντρικός ήρωας που δολοφονεί και αναρριχάται στο θρόνο, δεν είναι ισχυρός. Είναι υποταγμένος στη γυναίκα του και τις μάγισσες. Η Λαίδη Μάκβεθ προβάλλεται με πολύ εντονότερο τρόπο. Ψύχραιμη, αδίστακτη, με ατσάλινα νεύρα, δεν είναι η τέλεια συνεργός του συζύγου της, αλλά διεκδικεί για τον εαυτό της την εξουσία. Η Λαίδη Μάκβεθ διαθέτει δύο εντυπωσιακές άριες, μια πρόποση και την εξαιρετική σκηνή της υπνοβασίας, που έρχεται ως κορύφωση της μουσικής ανάπτυξης του ρόλου, με βάση την ψυχολογική και δραματική εξέλιξη του χαρακτήρα.

Στις κορυφαίες μουσικές σκηνές του έργου συγκαταλέγεται το ντουέτο ανάμεσα στον Μάκβεθ και τη Λαίδη στην πρώτη πράξη, αυτό για το οποίο η Μπαρμπιέρι – Νίνι έλεγε ότι ο Βέρντι υποχρέωσε την ίδια και τον Βαρέζι σε εκατόν μία πρόβες. Πρόκειται για ένα μουσικό μέρος το οποίο υπερβαίνει τις συμβάσεις της ιταλικής όπερας και ανοίγει νέες προοπτικές, καθώς στο πλαίσιο ενός τυπικού ντουέτου αποδίδεται, με αποτελεσματικό τρόπο, ένα κείμενο με δραματική αξία. Θέση πρωταγωνιστών, στο έργο έχουν οι μάγισσες, οι οποίες, κατά τον Βέρντι, δεσπόζουν σε αυτό. Τα πάντα πηγάζουν από αυτές, οι οποίες στη ροή της εξέλιξης διαμορφώνονται ως πραγματικός χαρακτήρας και μάλιστα μέγιστης σημασίας. Οι μάγισσες αποτελούσαν σημαντική καινοτομία, για την εποχή. Μέχρι τότε, οι Ιταλοί συνθέτες έδιναν στο φανταστικό στοιχείο τη μορφή της νεράιδας ή του ξωτικού, με κύριο στόχο να γοητεύουν τη φαντασία. Οι μάγισσες του Βέρντι είναι διαφορετικές. Φαινομενικά προβλέπουν το μέλλον, ενώ, στην ουσία, αποκαλύπτουν μόνο τις κινητήριες δυνάμεις του δράματος. Αποτελούν την ενσάρκωση της διαδικασίας ηθικής κατάπτωσης του Μάκβεθ και της γυναίκας του.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή ανεβάζει την όπερα σε μουσική διεύθυνση Ηλία Βουδούρη, σκηνοθεσία Άικε Γκραμς, υλοποίηση σκηνοθεσίας Αναστασίας Βαρέλη, σκηνικά Έμπερχαρντ Ματίες, κοστούμια Ρενάτε Σμίτζερ, διεύθυνση χορωδίας Φανής Παλαμίδη. Το ρόλο του Μάκβεθ ερμηνεύουν, διαδοχικά οι Βόλφγκανγκ Κοχ (3, 10, 12), Κύρος Πατσαλίδης (4, 8, 11) και Ρόμπερτ Χάιμαν (5), της Λαίδης Μάκβεθ οι Τατιάνα Σερζάν (3, 5, 10, 12) και Τζούλια Σουγλάκου (4, 8, 11), του Μπάνκο οι Χριστόφορος Σταμπόγλης (3, 5, 8, 10, 12) και Γιώργος Παππάς (4, 11), του Μακντάφ οι Σταμάτης Μπερής (3, 5, 8), Δημήτρης Σιγαλός (4, 11) και Δημήτρης Στεφάνου (10, 12) κ.ά.
Οι παραστάσεις έχουν ορισθεί για τις 3, 4, 5, 8, 10, 11 και 12 Δεκεμβρίου.

Θέατρο Ολυμπία, Ακαδημίας 59, τηλ: 210 – 3612461, 3643725
Ώρες λειτουργίας ταμείων: καθημερινά 9:00 με 21:00

Τιμές εισιτηρίων:
Κεντρικά Θεωρεία: 52,00 ευρώ
Πλατεία και Θεωρεία Πλατείας: 42,00 ευρώ
Εξώστης Α’: 35,00 ευρώ
Θεωρεία Α’: 34,00 ευρώ
Εξώστης Β’: 27,00 ευρώ
Θεωρεία Β – φοιτητικό: 20,00 ευρώ

 

Περισσότερα θέματα


  • «ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ»
    του Αυγούστου Στρίντμπεργκ

    Οι Δανειστές σε αποστολή στον Β. Πόλο! Το 1888, γράφεται ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σουηδού δραματουργού, οι "Δανειστές" που ο ίδιος χαρακτηρίζει ως τραγικωμωδία. Το έργο του Στρίντμπεργκ αφηγείται την ιστορία ενός ιδιότυπου ερωτικού τριγώνου, του καθηγητή Γκούσταβ του εικαστικού καλλιτέχνη Άντολφ και της γυναίκας του τελευταίου,... συνέχεια
  • ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
    «Μία Χριστουγεννιάτικη ιστορία» στο Θέατρο ΔΙΑΝΑ

    Το θέατρο «ΔΙΑΝΑ» βρίσκεται στην οδό Ιπποκράτους 7 στην Αθήνα, μόλις 1 λεπτό από την στάση του μετρό «Πανεπιστήμιο». Πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα θέατρα των Αθηνών, με ένα ζεστό περιβάλλον και πλήρως εξοπλισμένο με όλες τις ανέσεις. Αυτό το διάστημα φιλοξενεί την παράσταση «Τζάσμιν» και την παράσταση «Μία... συνέχεια
  • «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ»
    Tου Μ. Καραγάτση

    «Δεν υπάρχει παρά μόνο ένα κορίτσι σε ολόκληρο τον κόσμο.» Το μυθιστόρημα που θεωρείται το πλέον εντελές και συναρπαστικό του συγγραφέα Μ. Καραγάτση ανεβαίνει στο θέατρο Πορεία, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου. Ο σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Πορεία, μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη συνεργασία του με τον Στρατή Πασχάλη στην παράσταση-σταθμό Η... συνέχεια






Last News
Next News

Αρχείο Ειδήσεων


AGENDA I T?at??

Διαφήμιση στο ATHENS 24 I Πληροφορίες I Sitemap I Επικοινωνία
Copyright © 2007 | ATHENS 24 MEDIA Ε.Π.Ε. | All rights reserved