Home > Θέατρο

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ
"Επιθυμώ αυτό που βιώνουμε τώρα να μάς κάνει καλύτερους ανθρώπους"





Η Αθηνά, πέραν από ταλαντούχα ηθοποιός είναι μια κοπέλα πολύ πρόσχαρη και ευγενής. Με μεστό λόγο, δομημένη σκέψη και συνέπεια χαίρεσαι να συνομιλείς μαζί της. Θα ήθελα να της πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την παραχώρηση της πολύ ενδιαφέρουσας συνέντευξης.


ATHENS24: Ο ηθοποιός, οφείλει να παρατηρεί και να επηρεάζει τα τεκταινόμενα της κοινωνίας, λόγω της αναγνωσιμότητας και της επιρροής που ασκεί. Η κοινωνία μέσω των ανθρώπων της τέχνης και των γραμμάτων «χρωματίζεται» με διαφορετικά συναισθήματα και νοήματα που εμπεριέχουν ανθρωπιά και συναίσθημα. Τι άποψη έχεις γι’ αυτό; Αποτελεί αλήθεια ή κλισέ;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Καταρχήν πιστεύω ότι οι καλλιτέχνες έχουν να κάνουν με την ανθρώπινη φύση, κυρίως. Μέσω αυτού που κάνουνε με οποιαδήποτε τέχνη και να ασχολούνται αυτό που προσπαθούν να φωτίσουν είναι η ανθρώπινη φύση. Να δείξουν ενδεχομένως τις «τρύπες», τις ανάγκες, τα βάραθρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Οπότε ό,τι και αν συμβαίνει σε μια κοινωνία, οτιδήποτε μια κοινωνία καθρεπτίζει και πράττει, ένας καλλιτέχνης οφείλει να έχει ανοιχτές όλες τις αισθήσεις παρατήρησης. Όπως έλεγε και ο Χειμωνάς για να μπορεί αυτό κάποιος να το ξαναδώσει πίσω στην κοινωνία με περισσή χαρά.


ATHENS24: Υπήρχε ένα ερέθισμα από την παιδική σου ηλικία που σε οδήγησε στο να γίνεις ηθοποιός ή ήταν η φυσική σου τάση προς αυτήν;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Νομίζω ότι η φυσική τάση ενός ανθρώπου σίγουρα χρειάζεται και τη σωστή συνθήκη και το κατάλληλο περιβάλλον. Το ευτυχές γεγονός με εμένα είναι ότι όταν ήμουν 3,5 χρονών είχα την τύχη να έρθω σε επαφή με μια άλλη μορφή τέχνης βλέποντας στο Λυκαβηττό την υπέροχη χορογραφία του Maurice Béjart, το Μπολερό. Θυμάμαι ότι το κοριτσάκι που ήμουν τότε δέχτηκε «ένα πολύ ισχυρό κεραυνό» και αυτό που συνειδητοποίησε χωρίς βέβαια να καταλαβαίνει πολλά ήταν ότι αυτό που έβλεπε κάτι μεγάλο θα δημιουργούσε. Θα άνοιγε χώρους και μαγεύτηκε… Ασυνείδητα ή συνειδητά κατάλαβε ότι αυτό είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Έκτοτε οι γονείς μου με πηγαίνανε ανελλιπώς σε παραστάσεις και μάλιστα τις περισσότερες φορές για ενήλικους.


ATHENS24: Σε τρομάζει κάποιες στιγμές η έκθεση που έχεις εσύ και ο σύζυγός σου λόγω του επαγγέλματός σας;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Όχι γιατί και ο Αιμίλιος (Χειλάκης) και εγώ πιστεύουμε πως ό,τι έχουμε να πούμε το εκθέτουμε μέσω της δουλειάς που καλούμεθα να κάνουμε.

ATHENS24: «Ο Ταρτούφος ή Οι απατεώνες», είναι μια ευφυής ως προς τη σύνθεσή της παράσταση, μια σκοτεινή κωμωδία του Μολιέρου με έξυπνους διαλόγους. Πώς σε μια εποχή κρίσης επιλέξατε να ανεβάσετε, επί σκηνής, το εν λόγω έργο;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Καταρχήν η έννοια «ταρτουφισμός» που από τότε που γράφτηκε αυτό το έργο από το Μολιέρο η λέξη αυτή εντάχθηκε στα γαλλικά λεξικά ήταν ισάξια της λέξης υποκριτής. Όχι ως ηθοποιός φυσικά αλλά με την έννοια του απατεώνα. Συμπεριφορά η οποία δυστυχώς ακολουθεί την ανθρώπινη κοινωνία σε όλες τις εποχές. Ακριβώς γι’ αυτό η έννοια της υποκρισίας και της απατεωνιάς είναι κάτι που δυστυχώς ερχόμαστε αντιμέτωποι πολύ έντονα, κυρίως σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε αυτήν τη χρονική στιγμή.


ATHENS24: Υπάρχει έντονα στο έργο το στοιχείο της αλήθειας και του ψέματος. Ο Ταρτούφος, είναι ένας ψευτοθρησκευόμενος, μικροαπατεώνας που παρουσιάζεται ως υπέρμαχος της ενάρετης ζωής. Προσωπικά πιστεύω πως πραγματεύεται μια πολύ σύγχρονη κατάσταση που στηρίζεται στο δήθεν και το ψέμα της κοινωνίας, που καλά κρατεί. Πώς αντιλαμβάνεσαι εσύ αυτές τις δυνάμεις μέσα στο έργο και πώς στη ζωή;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Στην παράσταση όπως κάθε θεατρικό έργο εμφανίζει, δείχνει τους ήρωες στο αποκορύφωμα αυτού που το έργο θέλει να φωτίσει. Είναι δηλαδή σε συμπυκνωμένο χρόνο. Στη ζωή ο χρόνος επιμηκύνεται και τα πράγματα τα αντιλαμβανόμαστε σε διεσταλμένους χρόνους. Του πού είναι η αλήθεια και πού το ψέμα γιατί πάντα αυτές οι δύο έννοιες είναι πολύ υποκειμενικές οφείλει κανείς να προσπαθεί να τις αναγνωρίζει και πάντα θα είναι προσωπικές.


ATHENS24: Η σχέση μάνας με το παιδί δεν τελειώνει ποτέ. Ακόμη και αν η τύχη ή οι συνθήκες δεν ευνοούν την ύπαρξη ενός παιδιού η μητρική αυτή αγάπη διοχετεύεται σε ένα ζωάκι, σε ένα σύντροφο ή έναν καλό φίλο. Εγώ που δεν έχω παιδιά όλο το βάρος της αγάπης το έχω εναποθέσει στα 4ποδα μου και στους φίλους μου που είναι και η προέκταση της οικογένειάς μου. Θα ήθελες να το σχολιάσεις;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Σίγουρα όλα τα αισθήματα που για κάποιον εξηγήσιμο ή ανεξήγητο λόγο μένουν μετέωρα οφείλει κανείς να τα μεταλλάξει ή να τα μεταβιβάσει ή να τα «ακουμπήσει» σε άλλες συνθήκες σχέσεων.


ATHENS24: Ο σύγχρονος άνθρωπος είναι πιο μόνος από ποτέ. Συνδέεται πολλές ώρες στο internet αναζητώντας επικοινωνία με άλλους ανθρώπους ή επιδίδεται σε οποιαδήποτε δραστηριότητα μεταμφιέζει τη σιωπή του. Εσύ, έχεις κάνει φιλίες μέσω της οδού των social media;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Ναι, φυσικά. Είναι μια καινούργια συνθήκη επαφής. Και νομίζω πως κοινωνιολογικά έχει πολύ ενδιαφέρον παρατήρησης. Δεν θεωρώ ότι είναι κάτι καλύτερο ή χειρότερο από τη συνθήκη με την οποία συναναστρεφόμαστε με τους άλλους, είναι μια αλλαγή. Και όπως κάθε αλλαγή επιφέρει τα θετικά της και τα αρνητικά της.


ATHENS24: Κάθε μεταμόρφωση τρομάζει. Η σιγουριά και η ασφάλεια μιας κατάστασης λειτουργεί σαν καταφύγιο που δύσκολα μπορεί κανείς να βρει το θάρρος και το κουράγιο να το εγκαταλείψει. Τώρα που η ζωή έχει μια απίστευτη ρευστότητα και αβεβαιότητα πώς διαχειρίζεσαι τις αλλαγές και τις δυσκολίες;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Για να αφήσεις κάτι και να πας σε κάτι άλλο αυτό για εμένα έχει μια διαδικασία πένθους και πραγματικά επειδή με απασχολεί πολύ το τελευταίο καιρό το ρήμα «πενθώ» που είναι ενεργητικό ρήμα μόνο παθητικά δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.


ATHENS24: Ποιοι είναι οι σταθμοί της μέχρι τώρα καριέρας σoυ που ξεχωρίζεις ή που μετανιώνεις;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν έχω κάτι που να μετανιώνω ακόμα και αν την στιγμή που συνδιαλεγόμουν με αυτό δεν ήταν πολύ ευτυχισμένη γιατί ακόμη και από αυτά που δεν είναι κανείς υπερήφανος έχει να κερδίσει πολλά. Στιγμές λοιπόν που έρχονται αυτόματα στο μυαλό μου είναι η γνωριμία μου και η επαγγελματική μου συνάντηση με το Βασίλη Παπαβασιλείου, το Νίκο Παναγιωτόπουλο, το Ματία Λάνχοφ, το Μιχαήλ Μαρμαρινό, τη Ρούλα Πατεράκη για τις οποίες συναντήσεις άσχετα από το σκηνικό αποτέλεσμα είμαι πραγματικά περήφανη.


ATHENS24: Πόσο εύκολο είναι να επιλέγει κάποιος δουλειές, σήμερα;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Καθόλου εύκολο καθώς η επιβίωση δεν επιτρέπει στους ανθρώπους την πολυτέλεια της επιλογής. Ωστόσο, όταν κανείς καλείται να κάνει κάτι που μπορεί να μην του είναι τόσο αρεστό πρέπει να το κάνει όσο καλύτερα μπορεί.


ATHENS24: Αν είχες ένα μαγικό ραβδί θα ήθελες να αλλάξεις κάτι στην καθημερινότητά σου ή νιώθεις πως είσαι πλήρης και ευτυχισμένη στο status της ζωής σου;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Αν είχα ένα μαγικό ραβδί ναι θα ήθελα να μπορούσα όταν κυκλοφορώ, στην Αθήνα, να μη βλέπω ανθρώπους να κοιμούνται στο δρόμο ή να ψάχνουν τροφή στα σκουπίδια όπως επίσης αν είχα ένα μαγικό ραβδί δε θα ήθελα να βλέπω κανένα σκυλί μόνο.


ATHENS24: Τι επιθυμείς για το μέλλον;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Επιθυμώ αυτό που βιώνουμε τώρα -όλη αυτή η κρίση που ονομάζεται οικονομική αλλά που είναι κοινωνική και κρίση αξιών- να μάς κάνει καλύτερους ανθρώπους.


ATHENS24: Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Ο Ταρτούφος παίζεται μέχρι τις 19 Μαρτίου στο θέατρο Τζένη Καρέζη και θα είμαστε στη Θεσσαλονίκη για 5 παραστάσεις στο Μέγαρο Θεσσαλονίκης 24,25,26 Μαρτίου. Το καλοκαίρι ο Μανώλης Δούνιας και ο Αιμίλιος Χειλάκης θα σκηνοθετήσουν Ιφιγένεια εν Αυλίδι σε μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και το concept – θεματική της παράστασης θα είναι ότι τους ρόλους της τραγωδίας θα αναλάβουν 3 υποκριτές. Ο Αιμίλιος Χειλάκης που θα κάνει Αχιλλέα και Αγαμέμνονα, η Λένα Παπαληγούρα που θα κάνει Πρεσβύτερο και Ιφιγένεια και εγώ που θα κάνω την Κλυταιμνήστρα και Μενέλαο. Μαζί μας έχουμε 7 κορίτσια, στο χορό. Μουσική θα γράψει ο Σταμάτης Κραουνάκης και η παράσταση θα περιοδεύσει ανά την Ελλάδα όλο το καλοκαίρι.


ATHENS24: Κλείνοντας τη συνέντευξή μας θα ήθελες να μου πεις ένα motto που σε χαρακτηρίζει;

ΑΘΗΝΑ ΜΑΞΙΜΟΥ: Επειδή είμαι πολύ αισιόδοξος άνθρωπος, μάλλον, πιστεύω πολύ στη φράση «κάθε εμπόδιο για καλό» γιατί το εμπόδιο πραγματικά είναι μια δυνατότητα για να κάνει κάτι κανείς καλύτερο.







----------
Έπη Τρίμη
για Athens24.gr

 

Περισσότερα θέματα








Last News

Αρχείο Ειδήσεων


AGENDA I T?at??

Διαφήμιση στο ATHENS 24 I Πληροφορίες I Sitemap I Επικοινωνία
Copyright © 2007 | ATHENS 24 MEDIA Ε.Π.Ε. | All rights reserved