Home > News 24 > Πανόραμα

ΠΑΝΟΡΑΜΑ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

12.08.2017

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Βάσια Παναγοπούλου: «Πού είναι η περηφάνια του Έλληνα; Στενοχωριέμαι με την απάθεια…»









Athens24.gr:
Το Χυτήριο, είναι ένας χώρος τέχνης και πολιτισμού που προσφέρει στον επισκέπτη εναλλακτικές προτάσεις διασκέδασης και ψυχαγωγίας. Πώς προέκυψε η σύλληψη αυτής της ιδέας; Αισθάνεσαι δικαιωμένη για την απόφαση αυτής της επένδυσης;

Βάσια Παναγοπούλου:
Νιώθω χαρά όταν βλέπω το Χυτήριο να είναι ζωντανό, γεμάτο δραστηριότητες πολιτισμού. Όταν ξεκίνησα, σε μια εποχή που καθόλου δεν ευνοούσε το επιχειρείν, όλοι προσπαθούσαν να με αποτρέψουν. Όμως η πίστη μου σε ένα μοντέλο πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα χώρου, με δικαίωσε απόλυτα. Δεν κυνηγάω το κέρδος, στόχος είναι ένα σημείο όπου όλες οι μορφές τέχνης θα μπορούν να εκφράζονται. Πάνω απ’ όλα θέλω να είναι κερδισμένοι οι καλλιτέχνες και το κοινό. Όταν αυτό επιτυγχάνεται, κερδισμένος είναι και ο χώρος.


Athens24.gr:
Προτιμάς να είσαι επιχειρηματίας, μεταφράστρια θεατρικών έργων ή ηθοποιός; Πόσο εύκολα ή δύσκολα διαχωρίζεις τις ως άνω ιδιότητες και πώς μπορεί μια τόσο ταλαντούχα ηθοποιός όπως εσύ να μην εισχωρήσει «στα παπούτσια» των ηθοποιών που λαμβάνουν μέρος σε μια παράσταση που ανεβάζεις;

Βάσια Παναγοπούλου:
Επιχειρηματίες έγιναν οι ηθοποιοί όταν κουράστηκαν να αποφασίζουν άλλοι που καμιά σχέση δεν έχουν με το θέατρο με μοναδικό γνώμονα το κέρδος… Άνθρωποι χωρίς παιδεία ή με το μόνο παράσημό τους τα χρόνια στο «πεζοδρόμιο» του θεάτρου...Η μεταφραστική μου δραστηριότητα είναι μια απόλυτα δημιουργική διαδικασία για μένα… Μου αρέσει που μπορώ με αγάπη και κατανόηση να συνεργάζομαι με τους ανθρώπους του χώρου μου. Αποφάσισα να «εισχωρήσω και στα παπούτσια των ηθοποιών» - θα σκηνοθετήσω το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ τη νέα σεζόν και είναι κάτι που με γεμίζει χαρά!


Athens24.gr:
Με ποιά κριτήρια επιλέγεις ένα θεατρικό έργο που αποφασίζεις να ανεβάσεις; Το «ΠΕΤΑΕΙ ΠΕΤΑΕΙ» του Marc Camoletti σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη αγκαλιάστηκε με μεγάλη θέρμη από τον κόσμο.

Βάσια Παναγοπούλου:
Αα!! Πριν αποφασίσω το έργο, μπαίνω στη θέση του κοινού. Αυτού που πληρώνει, στη συγκεκριμένη κοινωνικοπολιτική συγκυρία… Σήμερα που το αντίτιμο ενός εισιτηρίου θεάτρου, είναι πολύτιμο… Αποφάσισα κωμωδία και μάλιστα το συγκεκριμένο έργο, γιατί κατατάσσεται πλέον στα κλασσικά του παγκόσμιου ρεπερτορίου και έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στο Γιώργο Βάλαρη και στον Στέλιο Παπαδόπουλο που έκαναν τη διασκευή και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε όλους. Πολύτιμο το γέλιο στις μέρες μας!


Athens24.gr:
Το να νιώθεις μοναδικός για έναν άνθρωπο και να αισθάνεσαι πως αποζητά αποκλειστική σχέση μαζί σου είναι σαν να κερδίζεις στιγμιαία την αθανασία. Πού πιστεύεις πως «σκαλώνουν» σήμερα οι ανθρώπινες σχέσεις; Γιατί κάποιοι άνθρωποι είναι «καταδικασμένοι» να είναι μόνοι;

Βάσια Παναγοπούλου:
Δεν ξέρω – ακόμα – το μυστικό μιας σχέσης που σε οδηγεί στην υπέρβαση της αθανασίας… Αυτό που ξέρω, είναι ότι μόνοι μένουν οι εγωιστές, αυτοί που δεν ξέρουν ν’ αγαπούν και οι «κολλημένοι»… Αγαπώ θα πει ξεπερνώ τον εαυτό μου, με εκπλήσσω, φεύγω από τα στερεότυπά μου… Πόσοι είναι έτοιμοι να βιώσουν κάτι τέτοιο; Γι’ αυτό γύρω μας βλέπουμε αγάπες μικρές με ημερομηνία λήξεως…


Athens24.gr:
Η καθημερινή ανατροφή των παιδιών σε φέρνει αντιμέτωπο με το χάσμα ανάμεσα στην ιδανική illustration οικογένεια των διαφημίσεων και σ’ αυτήν που τελικά βιώνεις. Πόσο δύσκολο είναι για σένα να μεγαλώνεις παιδιά; Πώς μπορείς να τους εξηγήσεις πως η ζωή δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα;

Βάσια Παναγοπούλου:
Στα παιδιά μου δεν έκρυψα ποτέ την αλήθεια. Έχουμε μια σχέση αγάπης και εμπιστοσύνης επειδή γνωρίζουν ότι λέω τα πράματα με το όνομά τους και δεν ωραιοποιώ τίποτα… Βλέπουν τη μητέρα τους να αγωνίζεται, να δουλεύει και ξέρουν ότι τα «αγαθά κόποις κτώνται».


Athens24.gr:
Το στιλ είναι πιο σημαντικό από την ομορφιά; Σήμερα γίνεται ένα απίστευτο bullying σε όσες γυναίκες δεν είναι αδύνατες και φρέσκιες όπως οι 20χρονες. Θα ήθελα τις σκέψεις σου.

Βάσια Παναγοπούλου:
Το στιλ πάντα θα είναι ανώτερο όλων! Τώρα, το τι είναι ωραίο, είναι ζήτημα υποκειμενικό… Έχω δει ωραίους και ωραίες που μόλις ανοίξουν το στόμα τους θέλεις να πάρεις δρόμο να τρέχεις.. τι να πω.. Προσωπικά έχω απόλυτα συμφιλιωθεί με το χρόνο και αυτό δεν μπορεί να μου το διαταράξει κανείς.


Athens24.gr:
Τι σημαίνει για σένα ποιότητα ζωής; Η ζωή στα καλύτερά της οφείλει να είναι πλούσια σε εμπειρίες, συναισθήματα, οικονομική ευμάρεια ή στάση ζωής;

Βάσια Παναγοπούλου:
Ποιότητα ζωής είναι οι στιγμές. Στιγμές που νιώθεις πως η ύπαρξή σου στον «μάταιο» κόσμο, δικαιώνεται. Με τίποτα δε δέχομαι πως η οικονομική ευμάρεια αυτόματα χαρίζει και ποιότητα ζωής… Ίσως κάνει απλά πιο υποφερτή μια ζωή χωρίς ποιότητα.


Athens24.gr:
Πώς θα ήθελες να αφήσεις το στίγμα σου στο πέρασμα των ετών;

Βάσια Παναγοπούλου:
Το στίγμα μου είναι τα παιδιά μου. Οτιδήποτε ακουμπά τη ματαιοδοξία, το βίωσα και το ξεπέρασα. Με αφορούν πάνω απ’ όλους και απ’ όλα τα πλάσματά μου.


Athens24.gr:
Διάβασα πως σε απασχολεί η πολιτική. Πού τοποθετείς τον εαυτό σου στο χώρο αυτόν; Πιστεύεις πως υπάρχει χώρος για έντιμους και με όραμα ανθρώπους; Και αν ναι πώς κρίνεις πως ο αυριανός ψηφοφόρος θα εμπιστευτεί νέους ανθρώπους και τι κριτήρια θα θέσει για την εκλογή τους;

Βάσια Παναγοπούλου:
Φυσικά και με απασχολεί η πολιτική. Ίσως αν οι περιστάσεις δεν ήταν τόσο δραματικές, να μη με απασχολούσε… όμως το καμπανάκι χτυπά, έρχεται η στιγμή που η μόνη λύση θα είναι αυτή που θα προκύψει από τους καινούργιους, άφθαρτους ανθρώπους με όραμα και ικανότητες. Τα πλαίσια «αριστερά – δεξιά» έχουν ήδη εξευτελιστεί.., Αξιοπρέπεια χρειάζεται η χαμένη τιμή της χώρας μας.


Athens24.gr:
Οι εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο είναι ραγδαίες και οι ισορροπίες ανά τον πλανήτη σε τεντωμένο σχοινί. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μια από τις μεγαλύτερες οικονομικές δυνάμεις στον κόσμο αλλά πολιτικά πάσχει. Ποιός πιστεύεις πως είναι ο ρόλος της Ευρώπης και της πατρίδας μας μέσα σ’ αυτήν;

Βάσια Παναγοπούλου:
Πρέπει να παραδεχτούμε ότι η αλαζονεία του «είμαστε η χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία», «διδάξαμε πολιτισμό στους βαρβάρους», «Ακρόπολη», δεν μπορεί να μας λύσει κανένα πρόβλημά μας. Όμορφο και καλοδεχούμενο να είσαι περήφανος για τους προγόνους σου, αλλά σήμερα αυτό φτάνει; Μια χώρα επιεικώς να τη λυπούνται.. πού είναι η περηφάνια του Έλληνα; Στενοχωριέμαι με την απάθεια.. Τόσο κακό που έγινε, χρειάζεται ηρωικές αποφάσεις για να διορθωθεί..


Athens24.gr:
Τι σε κάνει ευτυχισμένη και τι τρομερά δυστυχή στη Ελλάδα του σήμερα;

Βάσια Παναγοπούλου:
Αγαπώ πολύ την Ελλάδα, με τη στάση μου σαν πολίτης αυτής της χώρας προσπαθώ και αγωνίζομαι καθημερινά. Να μην εγκαταλείψω το καράβι τώρα που έχει γείρει και πάει να βουλιάξει, να είμαι συνεπής τις υποχρεώσεις μου.. Είμαι απορημένη… όχι ευτυχισμένη ή δυστυχής… Θα ήθελα να ονειρευτώ πως όλα θα συνέλθουν… οι αξίες μας που αποδείχτηκαν μικρές, δε γίνεται να αλλάζει χαρακτήρα ο άνθρωπος ανάλογα με τα οικονομικά του, η περηφάνιά μας που προκύπτει πάντα από το παρελθόν, όχι από το παρόν ή το μέλλον..


Athens24.gr:
Απωθημένα κουβαλάς;

Βάσια Παναγοπούλου:
Δε νομίζω… όσα θέλω, τα διεκδικώ!


Athens24.gr:
Σε φιλίες επενδύεις;

Βάσια Παναγοπούλου:
Οι φιλίες, είναι η ιστορία της ζωής μας. Οι φίλοι μου είναι πολύτιμοι για εμένα. Είναι φιλίες δοκιμασμένες στο χρόνο.


Athens24.gr:
Τι θεωρείς παράτολμο; Λειτουργείς με το συναίσθημα ή τη λογική;

Βάσια Παναγοπούλου:
Πάντα μπροστά το συναίσθημα αλλά και λίγο αγκαλιά με τη λογική… Ποτέ δε θα μπορέσω να λειτουργήσω ψυχρά, ποτέ δε θα καταφέρω να παρακάμψω την ψυχή μου και να βάλω μπροστά τις συμβάσεις της λογικής. Η ζωή μας δεν είναι μπακάλικο για να υπολογίζουμε πόση καρδιά και πόσο μυαλό θα βάλουμε για να τη ζήσουμε.., βέβαια, όπως τα λέω, μπορεί και να σπάσεις τα μούτρα σου καμιά φορά...Αξίζει όμως να ζεις από το να φαντασιώνεσαι τη ζωή.


Athens24.gr:
Τι ετοιμάζεις για τη χειμερινή σεζόν;

Βάσια Παναγοπούλου:
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ για την εφηβική σκηνή του Χυτηρίου, επανάληψη για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στην Αθήνα το ΠΕΤΑΕΙ ΠΕΤΑΕΙ και κατόπιν περιοδεία στις μεγάλες πόλεις, τη μεταφορά στη σκηνή του best seller της Κατερίνας Μανανεδάκη ΤΙ ΤΡΑΒΑΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΝΕΣ και άλλα πολλάααααααα. Θα είναι ένας γεμάτος χειμώνας στο Χυτήριο αυτός που έρχεται!


----------
Έπη Τρίμη
για Athens24.gr




 

Περισσότερα θέματα


  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    Το νέο Μουσείο Παιχνιδιών Μουσείου Μπενάκη

    Το Athens24.gr βρέθηκε σήμερα στην συνέντευξη τύπου που αφορά στην πρώτη συλλογή συλλεκτικών παιχνιδιών του Μουσείου Μπενάκη. Η έκθεση ανοίγει τις πύλες της για το κοινό στις 22 Οκτωβρίου και αξίζει να την επισκεφτείτε με τα παιδιά σας. Πρόκειται για τη συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη η οποία με πολύ... συνέχεια
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    Ιστορική πρεμιέρα για την Εθνική Λυρική Σκηνή

    Με μια σπουδαία πρεμιέρα εγκαινιάστηκε χθες Κυριακή, 15 Οκτωβρίου, η νέα εποχή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στις νέες εγκαταστάσεις στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Γιώργος Κουμεντάκης, επέλεξε ως εναρκτήριο έργο την κορυφαία όπερα του Ρίχαρντ Στράους «Ηλέκτρα», αναθέτοντας τη μουσική διεύθυνση στον Βασίλη Χριστόπουλο... συνέχεια
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    Κονιόρδου:Το Διαχρονικό Μουσείο είναι ένα σπουδαίο μουσείο με σπάνια ευρήματα

    Ιδιαίτερα εντυπωσιασμένη από το Διαχρονικό Μουσείο της Λάρισας, δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου κατά την σημερινή της επίσκεψη στο χώρο για τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας με τίτλο «Από την Ανασκαφή στην Παρουσίαση» που παρουσιάζει εντυπωσιακές εικόνες με κεντρικό θέμα την προστασία, συντήρηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών μνημείων από... συνέχεια
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    Με την «Ηλέκτρα» του Στράους η έναρξη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ

    Με ένα φιλόδοξο εγχείρημα εγκαινιάζει τη νέα της εποχή στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος( ΚΠΙΣΝ) η Εθνική Λυρική Σκηνή, καθώς επιλέγει ως εναρκτήριο έργο ένα ανυπέρβλητο λυρικό αριστούργημα με ελληνική θεματολογία, την «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους, η οποία βασίζεται στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή. Η «Ηλέκτρα» θα παρουσιαστεί σε... συνέχεια






Last News
Next News

Αρχείο Ειδήσεων

Περίοδο από - εώς


Διαφήμιση στο ATHENS 24 I Πληροφορίες I Sitemap I Επικοινωνία
Copyright © 2007 | ATHENS 24 MEDIA Ε.Π.Ε. | All rights reserved