Home > News 24 > Πανόραμα

ΠΑΝΟΡΑΜΑ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

09.01.2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΧΑΝΟΣ: «Είναι πολύ πιο δύσκολο να αποδεχθείς ότι έχεις ερωτευθεί όταν είσαι 50 ετών...»








Η «Καινούργια σελίδα», γραμμένη το 1977, είναι ένα από τα πλέον αυτοβιογραφικά έργα του πολύ δημοφιλούς στην Ελλάδα κωμωδιογράφου Νιλ Σάιμον. Ο συγγραφέας αφηγείται τη γνωριμία του με τη δεύτερη σύζυγό του και το σφοδρό έρωτά τους, ενώ πενθεί ακόμα για το χαμό της πρώτης του γυναίκας. Ο Σάιμον μέσα από έναν ύμνο στη δύναμη της αγάπης μάς κάνει να γελάσουμε και να συγκινηθούμε μέχρι δακρύων βλέποντας στον καθρέφτη τη δική μας διαδρομή στη ζωή. Εν κατακλείδι, πρόκειται για μια παράσταση που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε.


Athens24.gr: Ταξιάρχη μίλησέ μας για την «Καινούργια σελίδα» και το συγγραφέα Τζορτζ Σνάιντερ.

Ταξιάρχης Χάνος:
Ο συγγραφέας Τζορτζ Σνάιντερ, είναι ένας μεσήλικας άντρας που έχει πρόσφατα χηρέψει. Γνωρίζει την ηθοποιό Τζένι Μαλόουν, η οποία έχει μόλις πάρει διαζύγιο από τον πρώτο σύζυγό της. Το κοινό τους σημείο είναι πως έχουν κουραστεί να βγαίνουν ραντεβού κι αποφασίζουν πως δεν είναι έτοιμοι να κάνουν μια καινούργια αρχή. Όμως ο αδελφός του Τζορτζ, ο Λέο Σνάιντερ και η φίλη της Τζένι, Φέι Μέντγουϊκ, δεν τους αφήνουν ήσυχους. Τους πιέζουν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους κάτι που μετά από αρκετά γεγονότα και ανατροπές επιτυγχάνεται.


Athens24.gr: Ταξιάρχη υπάρχουν κοινά σημεία επαφής με τον ήρωα που υποδύεσαι;

Ταξιάρχης Χάνος:
Είμαι σε μια ηλικία που είναι κοντά σ’ αυτήν του ήρωα. Μού ταιριάζει σε πολλά στοιχεία όσον αφορά αυτό το σκέλος, αλλά όχι στο θέμα της ψυχοσύνθεσης. Όσον αφορά το ζήτημα «σχέση και εσωτερικές διεργασίες» ο ρόλος προσεγγίζει τις αγωνίες που έχω αυτήν την περίοδο.


Athens24.gr: Ταξιάρχη προτιμάς τις μικρές θεατρικές σκηνές;

Ταξιάρχης Χάνος:
Εγώ ξεκίνησα από το Βογιατζή όπου παίζαμε σε θέατρα με μικρές αποστάσεις σκηνής-θεατών. Στην περίπτωση αυτή έχεις στο νου σου μην τυχόν συμβεί να σε... «καταπιεί» ο θεατής. Τότε δεν μπορείς να κρυφτείς διότι είσαι εκτεθειμένος. Τί εννοώ; Κάποια μέρα ενδέχεται να μην είσαι σε φόρμα, να ξεχαστείς ή και να μπερδευτείς. Πιστεύω, όμως, ότι ο θεατής που έρχεται να δει μια παράσταση είναι μαζί μας και όχι εναντίον μας. Αν δει έναν ηθοποιό να έχει μια στιγμή αδυναμίας, νιώθω πως θα τον καταλάβει. Δεν μπορείς να κρυφτείς στο θέατρο, αλλά αν βρεθείς σ’ αυτή τη θέση, τότε λες: «συγγνώμη, λάθος, πάμε παρακάτω».


Athens24.gr: Η εν λόγω παράσταση εμπεριέχει το χιούμορ, τη θλίψη, τη χαρά, το ερωτικό κομμάτι, την οικογένεια, όπως συμβαίνει στη ζωή. Ποιές οι αντιδράσεις του κοινού μέχρι σήμερα και τί «αύρα» έχεις εισπράξει μέσα από το ρόλο σου;

Ταξιάρχης Χάνος:
Ο δικός μου ρόλος περνάει απ' όλα τα στάδια, της συμπάθειας αλλά και της αντιπάθειας. Αυτό συμβαίνει και στην πραγματική ζωή, άλλωστε. Γίνεσαι σε κάποιες στιγμές συμπαθής ή και αντιπαθής γιατί δεν έχεις λύσει κάποια θέματά σου ή ακροβατείς με το «είναι» σου. Είναι αυτό που αναφέρει και ο συγγραφέας: «κοιτάς τον καθρέπτη και βλέπεις ό,τι φοβάσαι περισσότερο που δεν είναι άλλος από τον εαυτό σου». Αυτός, είναι ο εχθρός μας και συνάμα ο φίλος μας.
Εμείς ως ζωντανά πλάσματα εμπεριέχουμε όλα αυτά τα δεδομένα, ενώ στο DNA μας είναι καταγεγραμμένα πράγματα που τα βλέπουμε διαφορετικά ανάλογα με την ηλικία μας. Όταν για παράδειγμα ανακαλύπτεις ξανά τον έρωτα σε μια πιο ώριμη ηλικία, δεν πιστεύεις τόσο εύκολα ότι σου συνέβη, όσο όταν είσαι στα 20 ή στα 30 σου χρόνια. Λες: «είναι αλήθεια ή παλιμπαιδίζω;». Είναι πολύ πιο δύσκολο να αποδεχθείς ότι έχεις ερωτευθεί όταν είσαι για παράδειγμα 50 ετών. Όσο είσαι μικρότερος αναζητάς τον έρωτα, τον βρίσκεις, μπορεί να μην τον καταλάβεις κιόλας… αλλά η φύση σου και η ηλικία σου σού δίνουν το κουράγιο να προχωρήσεις. Έπειτα λες: «αυτό το παιχνίδι του έρωτα μού αναλογεί;». Το λέει κι ο ήρωας: «δεύτερη φορά κι είμαι τόσο ερωτευμένος;» Αντίστοιχα συμβαίνει και στην προδοσία...


Athens24.gr: Ταξιάρχη, νιώθεις καλύτερα με τον εαυτό σου στην τωρινή σου ηλικία απ΄ ότι νεότερος;

Ταξιάρχης Χάνος:
«Όχι». Υπάρχει ο χρόνος που είναι καταγεγραμμένος και μάς αναγκάζει να μετατοπιστούμε, βιολογικά εννοώντας. Μεγαλώνοντας, δεν αντέχουμε όπως παλιά και κουραζόμαστε γρηγορότερα. Στον αντίποδα, έχουμε τα μάτια της ψυχής μας ανοιχτά ώστε να παράγουμε συνεχώς μια αρμονία γύρω μας. Αναφέρομαι στις σχέσεις μας, την οικογένειά μας, τη δουλειά μας κλπ.
Το έργο «Καινούργια σελίδα», είναι αισιόδοξο και δεν πρέπει να το λησμονούμε. Μένει πάντα στη ψυχή μας η καινούρια σελίδα μας, η αφορμή να ζήσουμε τη ζωή- σ’ όλες τις εκφάνσεις- με την αισιοδοξία και τη μαυρίλα να συνυπάρχουν. Και ο Νιλ Σάιμον έγραψε το έργο για τη γυναίκα που ερωτεύτηκε, αλλά και μ’ αυτή τη γυναίκα χώρισε μετά από κάποια χρόνια. Τη στιγμή εκείνη, όμως, είχε αναπτύξει μια θετική αύρα γύρω του. Είναι δύσκολο να βρεις μια γυναίκα και σε δύο εβδομάδες να την παντρευτείς, ιδίως αν είσαι στα 50 σου, αλλά δεν είναι και ακατόρθωτο. Ποτέ μη λες ποτέ!
Το ηλιοβασίλεμα πάντα υπάρχει, αλλά εμείς θυμόμαστε κάποιες στιγμές του. Αυτή η λειτουργία συμβαίνει κάθε μέρα, αλλά εμείς δεν μπορούμε να την παρακολουθήσουμε στην εξέλιξή της γιατί είμαστε απασχολημένοι. Όταν όμως ζορίσουν τα πράγματα, λέμε, «α, δεν πάω να δω το ηλιοβασίλεμα»;...


Athens24.gr: Ξέρω Ταξιάρχη ότι είσαι και σκηνοθέτης. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να μπεις στον πειρασμό να κάνεις σκηνοθετικές παρεμβάσεις, όταν, καλή ώρα, καλείσαι να υποδυθείς ένα ρόλο;

Ταξιάρχης Χάνος:
Ποτέ δεν μπερδεύω αυτές τις δυο ιδιότητες. Έτσι κι αλλιώς, ο τρόπος που σκηνοθετώ αλλά και τα έργα με τα οποία εμπλέκομαι, αποτελούν μια συνεχόμενη διαδικασία. Για παράδειγμα στο έργο που συμμετέχω, δεν έχω πολλές αποκλίσεις με το σκηνοθέτη και δεν είμαστε μακριά όσον αφορά την προσέγγισή μας, άρα γιατί να ''μπλεχτώ''; Εγώ, απλά καλούμαι να υποδυθώ το ρόλο μου.
Μαθαίνεις απ’ όλα. Το πιο καθοριστικό σημείο είναι όταν διδάσκεις την υποκριτική. Αυτό το κομμάτι με βοήθησε περισσότερο. Αυτό που κερδίζεις είναι ο τρόπος μετάδοσης των γεγονότων μέσω της διδασκαλίας και μιας βιωματικής λειτουργίας. Εκεί, βλέπεις ξανά τον εαυτό σου κι όλη αυτή η διεργασία είναι εποικοδομητική σ’ όλα τα επίπεδα.


Athens24.gr: Είναι ηθικά σωστό να παροτρύνουμε κάποιον να σπουδάσει ένα επάγγελμα σε εποχές που κυριαρχεί ο... εργασιακός ''εθελοντισμός'' ή η απαξίωση;

Ταξιάρχης Χάνος:
Αυτού του είδους οι δουλείες εμπεριέχουν ένα ρίσκο, όσον αφορά το οικονομικό κομμάτι αλλά και τη διατήρηση σε βάθος χρόνου. Αν θέλεις να κάνεις μια καλλιτεχνική δουλειά γιατί τη θεωρείς «σκαλοπάτι για φήμη», έχεις το δικαίωμα να τη δοκιμάσεις. Πολλοί ξεκινάνε και στο τέλος αποχωρούν ή τους ξεβράζει το ίδιο το σύστημα.
Και στις παλιές ελληνικές ταινίες έχει συμβεί, αν παρατηρήσουμε τους τίτλους αρχής. Βλέπουμε 10 πρωταγωνιστές και υπάρχουν άλλοι τόσοι που χαθήκαν στη διαδρομή της ζωής. Τηρουμένων των αναλογιών, κάθε εποχή έχει τα δικά της, θετικά και αρνητικά.
Εγώ, ποτέ δε θα μπορούσα να προτρέψω ή να αποτρέψω κάποιον να κάνει τις επιλογές του. Ό,τι κι αν πω εγώ, στο τέλος θα μετρήσει αυτό που τού λέει η ψυχή του. Μπορεί να απογοητευτεί προσωπικά και επαγγελματικά, μπορεί να χαρεί, αλλά θα ξέρει πως τουλάχιστον έχει δοκιμάσει κι αυτό αναμφίβολα είναι δικαίωμά του κάθε ενός από μας.
Γενικά μιλώντας και βέβαια δεν είναι σωστό το να βγαίνουν ηθοποιοί και να μην έχουν δουλειά, ψάχνοντας μέσα σε άθλιες συνθήκες εργασίας. Δεν υπάρχει πουθενά φως και όλοι δουλεύουμε τζάμπα. Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Παλιά γκρινιάζαμε όταν το ελεύθερο θέατρο έδινε επιχορηγήσεις. Όταν κοπήκανε, πάλι γκρινιάζαμε...


Athens24.gr: Ταξιάρχη σ’ ευχαριστώ για την όμορφη κουβέντα μας και σού εύχομαι πάντα επιτυχίες!



----------
Έπη Τρίμη
για Athens24.gr

 

Περισσότερα θέματα








Last News
Next News

Αρχείο Ειδήσεων

Περίοδο από - εώς


Διαφήμιση στο ATHENS 24 I Πληροφορίες I Sitemap I Επικοινωνία
Copyright © 2007 | ATHENS 24 MEDIA Ε.Π.Ε. | All rights reserved