Home > News 24 > Πανόραμα

ΠΑΝΟΡΑΜΑ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

13.01.2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΟΥΡΔΟΥΜΗΣ: «Η δουλειά του ηθοποιού βοηθάει στο να αναγνώσεις ανθρώπινες συμπεριφορές, όμως υπάρχουν και οι ''γκρίζες ζώνες'' συμπεριφοράς, δεν είναι όλα άσπρο μαύρο…»














Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Σπούδασε στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν». Η υποκριτική ήρθε σαν κάτι απόλυτα φυσικό στην ζωή του. Αγαπά τα ταξίδια, είναι κοινωνικός, ευγενής και εργασιομανής. Τον πετυχαίνουμε την περίοδο αυτή σε εργασιακό οργασμό αφού συμμετέχει «στο Σόι μου» στον Alpha, στο ''Ράφτη Κυριών'' το Μουλινό στο Από μηχανής Θέατρο και στο “Mamma Mia” των ΑΒΒΑ, ένα από τα πιο επιτυχημένα και δημοφιλή μιούζικαλ στο Θέατρο Ακροπόλ.


Athens24.gr: Μίλησέ μας για την παράσταση ''Ράφτης Κυριών'' τί πραγματεύεται;

Α. Μπουρδούμης:
Ο Ζεράρ Μουλινό, επιφανής γιατρός, είναι παντρεμένος με την Υβόν, ενώ παράλληλα διατηρεί ερωτική σχέση με τη Σουζάν, σύζυγο του Ωμπέν. Ο Ωμπέν απατά τη Σουζάν με τη Ρόζα, σύζυγο του Μπασσινέ, φίλου του Μουλινό. Ο Μουλινό προκειμένου να μπορεί ανενόχλητος να ζήσει τον παράνομο έρωτά του, νοικιάζει από τον Μπασσινέ ένα διαμέρισμα το οποίο μέχρι πρότινος λειτουργούσε ως ραφτάδικο κι εκεί κανονίζει να συναντήσει τη Σουζάν. Όμως μόνο την ησυχία του δεν θα βρει! Από το «αμαρτωλό» διαμέρισμα περνάνε νόμιμοι σύζυγοι και παράνομοι εραστές, μια πελάτισσα του πρώην ραφτάδικου η οποία επιμένει να της πάρει ο «ράφτης» Μουλινό μέτρα για το καινούριο της φόρεμα, η μητέρα της Υβόν, κυρία Αιγκρεβίλ, υποψιασμένη για τις πονηρές προθέσεις του γαμπρού της και φυσικά ο μπάτλερ του Μουλινό, Ετιέν, το πρόσωπο που θα ανακατώσει ακόμα περισσότερο τα νερά προκαλώντας ξεκαρδιστικές καταστάσεις.
Γραμμένος στα τέλη του 19ου αιώνα, ο «Ράφτης κυριών» αποτελεί την πρώτη μεγάλη επιτυχία του Ζωρζ Φεντώ. Επιστρατεύοντας ανατροπές και κοφτερές ατάκες, καυτηριάζει με τόλμη και χιούμορ τις ανθρώπινες πλάνες και αδυναμίες. Μια διαχρονική κωμωδία που μπορείτε να απολαύσετε άφοβα! Στο έργο Ράφτης κυριών η φάρσα βρίσκει την πιο σπαρταριστή κι απολαυστική εκδοχή της. Γραμμένο στα τέλη του 19ου αιώνα αποτελεί την πρώτη μεγάλη επιτυχία του συγγραφέα και συνεχίζει από τότε τη λαμπρή του διαδρομή φτάνοντας μέχρι και σήμερα να καυτηριάζει με τόλμη και απίστευτο χιούμορ, συμπεριφορές και καταστάσεις που επιστρέφουν ξανά και ξανά.
Ταχύς ρυθμός, ανατροπές, κοφτερές ατάκες, συνθέτουν ένα σύμπαν πικάντικο και κωμικό προσφέροντας μας άφθονο γέλιο.
Το κλασσικό σκηνικό περιβάλλον της φάρσας με τις πόρτες έχει την τιμητική του. Η χρήση της πόρτας δεν αποκτάει μόνο διακοσμητικό χαρακτήρα αλλά και δραματουργικό: το άνοιγμα ή το κλείσιμο της σηματοδοτεί όχι απλώς την είσοδο ή την έξοδο από το χώρο αλλά συνάμα την είσοδο ή την έξοδο στο γέλιο, την έκπληξη, την ανατροπή, την έκθεση, την αγωνία, την προσδοκία των ηρώων.
Το σκηνικό αυτό «πολυεργαλείο» χρησιμοποιείται με ευφάνταστους τρόπους για να μετατραπεί τελικά σε έναν άλλου είδους καθρέφτη που αντανακλά ξεκαρδιστικά τη ψυχική διάθεση των ηρώων.
Στον «Ράφτη κυριών» θα πάτε και… θα ξαναπάτε...


Athens24.gr: Αλέξανδρε, νιώθεις κοντά στην προσωπικότητα του;

Α. Μπουρδούμης:
Ο Μουλινό είναι ένας από τους σπουδαιότερους ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου. Έχει αρκετές τεχνικές δυσκολίες, έναν καταιγιστικό ρυθμό, βρίσκεται συνέχεια επάνω στη σκηνή. Από την άλλη πλευρά, είναι γοητευτικό το γεγονός του χαρακτήρα του, καθώς λέει συνέχεια ψέματα, αλλά παράλληλα και τις μεγαλύτερες αλήθειες. Είναι ένας συναρπαστικός ήρωας και χαίρομαι που τον υποδύομαι. Σε γενικές γραμμές χαίρομαι διπλά, γιατί εκτός από τον σπουδαίο ρόλο, έχω την τύχη να συνεργάζομαι με μια δυνατή ομάδα ηθοποιών αλλά και τον Δημήτρη Μυλωνά.
Όλοι οι ρόλοι είμαστε εμείς, όλα τα περιέχουμε με ένα τρόπο. Υπάρχουν και περιπτώσεις ακραίων χαρακτήρων, αλλά πάντα βάζω στη θέση μου στην κατάσταση του ήρωα και προσπαθώ να ερμηνεύσω με τον δικό μου τρόπο. Ο ήρωας παραμένει εκεί, το θέμα το πως αντιλαμβάνεται ο ηθοποιός τον ρόλο, ώστε να βάλει τη δική του πινελιά στην απόδοσή του, δίχως να κάνει μια στείρα μεταμόρφωση.


Athens24.gr: Η κωμωδία και γενικά το χιούμορ υπάρχει στην καθημερινότητά σου;

Α. Μπουρδούμης:
Είμαι ένας άνθρωπος που προσπαθώ να μην παίρνω σοβαρά τον εαυτό μου, αλλά τη δουλειά μου. Από μικρός προσπαθούσα να κάνω τους άλλους να περνούν καλά. Αυτοσαρκάζομαι, δεν με τρομάζει να χαλάσω την εικόνα μου. Άλλωστε γι' αυτό και κάνω πολλές φορές πράγματα που δεν είναι εκ του ασφαλούς, όπως οι κωμωδίες. Προσπαθώ να δοκιμάζω και να το εξελίσσω.
Στην τηλεόραση ας πούμε, ο ρόλος μου στο ''Σόι σου'', θα μπορούσε κανείς να πει ότι ήταν ένα μικρό ρίσκο, διότι πολλές φορές μπαίνουμε σε καλούπια και δεν πάμε ένα βήμα παραπέρα. Αγαπώ την κωμωδία, θεωρώ ότι είναι ένα σπουδαίο μάθημα. Μπορείς μέσα από αυτή να βρεις πολλούς ρυθμούς, όσον αφορά το θέατρο, και να αναπτύξεις τις κεραίες σου επί της σκηνής, όπως στο Φεντό.
Δεν βλέπουμε πλέον συχνά κωμωδίες. Είμαστε εγκλωβισμένοι σε νεοτερισμούς και μεταμοντερνισμούς και χάνουμε την ουσία του κλασικού, που πάνω σε αυτό θα πρέπει να πατήσουμε. Φοβόμαστε την κωμωδία γιατί δεν την κατανοούμε.


Athens24.gr: Αναφέρθηκες στα κλασικά έργα, στα οποία πολλές φορές μπαίνει η μοντέρνα πινελιά. Κάποιοι πιστεύουν ότι δεν μπορείς να αλλοιώσεις τη δομή του έργου ούτε το ύφος του συγγραφέα. Εσύ τί πιστεύεις;

Α. Μπουρδούμης:
Δεν έχω πρόβλημα με τις διαφορετικές αναγνώσεις στα κλασικά έργα. Απλά εγώ είμαι λάτρης του ρητού του Ντέιβιντ Μάμετ για τους ''παραμυθάδες'' του θεάτρου. Αποτελεί ένα βασικό μότο, γιατί το πρωτεύον είναι ν' ακούσει κάποιος μια ιστορία. Πολλές φορές στο όνομα του να δώσεις νέα πνοή σε κάποιο έργο χάνουμε το ουσιαστικό που είναι το να πούμε την ιστορία. Κατ' εμέ θα πρέπει να ξεκινάμε από αυτή τη βάση και ύστερα να βρούμε τα ''κλειδιά'' να πάμε παρακάτω. Ίσως θα πρέπει να επιστρέψουμε σε αυτή τη βάση.


Athens24.gr: Πιστεύεις ότι μάς πληγώνει περισσότερο η σωματική ή η συναισθηματική απιστία;

Α. Μπουρδούμης:
Νομίζω ότι και τα δύο κομμάτια μπορούν να μας αφήσουν τις πληγές του. Όταν κάποιος έχει αποδεσμευτεί συναισθηματικά με τον σύντροφό του, η φυσική κατάληξη είναι να πάει κάπου αλλού. Οι πληγές παραμένουν εκεί και εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να τις επουλώσουμε. Καλό είναι να είμαστε ψύχραιμοι και να εξετάσουμε το γιατί συνέβη και όχι απλά να χρεώνουμε την κατάσταση στον άλλον.


Athens24.gr: Μαθαίνουμε από τα λάθη μας και από την έκβαση μιας σχέσης;

Α. Μπουρδούμης:
Καμιά φορά μαθαίνουμε, άλλες φορές τα επαναλαμβάνουμε. Όλα μπορούν να συμβούν, δεν υπάρχει κάποια συνταγή. Είναι όλα μέσα στο παιχνίδι της ζωής. Κάποιες φορές κάνουμε τους ίδιους κύκλους, έχουμε τις ίδιες συμπεριφορές, γεγονός που δεν είναι τυχαίο, καθώς ελκύουμε και ελκυόμαστε από τα ίδια πράγματα.

Athens24.gr: «Το σόι σου», η οικογενειακή κωμωδία του Alpha πέτυχε επί τρεις σεζόν να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Είσαι ζευγάρι με την Αντωνία που υποδύεται η Ιωάννα Ασημακοπούλου. «Ζουζουνέλ» είναι το παρατσούκλι που χρησιμοποιείτε ως τηλεοπτικό ζευγάρι στη σειρά κι έχει αγαπηθεί πολύ η προσφώνηση αυτή. Βλέπουμε , λοιπόν, ότι μια παραγωγή χαμηλού μπάτζετ έχει υψηλή τηλεθέαση. Ήξερες εξ' αρχής ότι θα υπάρχει τόσο μεγάλη επιτυχία.

Α. Μπουρδούμης:
Αυτό κανείς δεν το ξέρει. Είχαμε στα χέρια μας μια καλή ιστορία, συν του ότι καταφέραμε και δέσαμε σαν καστ. Γίναμε κατά κάποιον τρόπο μια οικογένεια, συνεννοούμαστε με κλειστά μάτια, πλέον. Παράλληλα έχουν περάσει εξαιρετικοί σκηνοθέτες, οι οποίοι δεν προσπαθούν να αλλοιώσουν κάτι αλλά να συνεχίσουν την επιτυχημένη συνταγή. Είναι δύσκολο το να κρατηθεί μια σειρά τόσα χρόνια στο προσκήνιο και εμείς το πετύχαμε αυτό. Το αντιλαμβάνομαι κι από την αγάπη του κόσμου που εισπράττουμε.


Athens24.gr: Σου έχει τύχει ποτέ να παίξεις θέατρο σε μια σχέση, προκειμένου να πάρει την έκβαση που εσύ επιθυμείς;

Α. Μπουρδούμης:
Όχι, αυτό είναι ένας μύθος για τους ηθοποιούς. Τον καταρρίπτω επί τόπου. Για να πράττεις έτσι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ασχολείσαι με την υποκριτική, αλλά έτσι είναι ο χαρακτήρας σου. Ο ηθοποιός δεν καλείται να πει ψέματα, αλλά μεγάλες αλήθειες. Είναι λίγο παλιομοδίτικες όλες αυτές οι εκφράσεις. Ο ηθοποιός δεν παριστάνει, ''είναι'' κάτι.


Athens24.gr: Ωστόσο είσαι σε θέση να αφουγκραστείς και να μπεις στην ψυχή του απέναντί σου, λόγω της δουλειάς σου;

Α. Μπουρδούμης:
Νομίζω ότι κι αυτό το στοιχείο έχει να κάνει με την προσωπικότητα κάποιου. Η δουλειά αυτή βοηθάει στο να αναγνώσεις ανθρώπινες συμπεριφορές, όμως υπάρχουν και οι ''γκρίζες ζώνες'' συμπεριφοράς, δεν είναι όλα άσπρο μαύρο. Προσπαθώ να μάθω τον άλλον, να τον γνωρίσω. Σίγουρα μέσω αυτού θα γνωρίσω και τον εαυτό μου.


Athens24.gr: Τί σημαίνει για εσένα υποκριτική; Λεφτά, δόξα, καταξίωση, χειροκρότημα;

Α. Μπουρδούμης:
Είναι η αγάπη μου, αυτό θέλω να κάνω στη ζωή μου. Είναι η ενέργεια που παίρνω για την καθημερινότητά μου. Είναι ένα κομμάτι της ζωής μου και όχι όλη η ζωή μου.


Athens24.gr: Έχεις υπομονή κι εμπιστοσύνη στο σύμπαν;

Α. Μπουρδούμης:
Πιστεύω ότι εμείς φτιάχνουμε την τύχη μας, δεν είναι τόσο μεταφυσικά τα πράγματα. Σαφώς, από τους ανθρώπους που συναντάμε στην πορεία μας, μπορεί να προχωρήσουμε ή όχι, υπάρχει και το κομμάτι της τύχης, αλλά σίγουρα, δε θα σε βοηθήσει αρκετά. Αν την ακούσεις το κάλεσμά της, είσαι έξυπνος. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι είναι στο δικό σου χέρι τα πράγματα.


----------
Έπη Τρίμη
για Athens24.gr



 

Περισσότερα θέματα


  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    Εικαστική έκθεση «Τοπία ενοχής» στο Φεστιβάλ Αθηνών

    Ακόμα μία εικαστική έκθεση εγκαινιάζει το Φεστιβάλ Αθηνών. Πρόκειται για τα Τοπία ενοχής / Guilty Landscapes του Ντρις Βερχούφεν, την Κυριακή 24/6, στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Μια μεγάλης κλίμακας βιντεοεγκατάσταση, που φέρνει τον θεατή αντιμέτωπο με εικόνες φτώχειας και απόγνωσης, εικόνες ενοχλητικές, αναστατωτικές, αλλά με τις οποίες είναι εξοικειωμένος λόγω... συνέχεια
  • ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    Η Συμμορία των 8 (Ocean's Eight)

    Η νεότερη αδελφή του Danny Ocean, η Debbie αποφυλακίζεται και αποφασίζει να καταστρώσει ένα μεγάλο κόλπο με μια παλιά της συνέταιρο, την Lou. Συγκεντρώνει λοιπόν το τέλειο πλήρωμα και αποφασίζει να κλέψει ένα διαμαντένιο κολιέ αξίας 150 εκατομμυρίων δολαρίων από το ετήσιο Met Gala. Κριτική: Δοκιμασμένη συνταγή του Hollywood, ώστε να ξελασπώσει... συνέχεια
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    Αρχίσε και επίσημα το καλοκαίρι!

    Χθές το μεσημέρι και συγκεκριμένα στις 13:07 ώρα Ελλάδας έχει συμβεί το θερινό ηλιοστάσιο και ξεκίνησε το φετινό καλοκαίρι και επίσημα, με την μεγαλύτερη σε διάρκεια μέρα του έτους. Από τώρα και μετά, οι μέρες θα αρχίσουν σιγά-σιγά να μικραίνουν, ώσπου σχεδόν να εξισωθούν με τις νύχτες κατά την φθινοπωρινή... συνέχεια
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    Στην Αθήνα για δεύτερη χρονιά το κινηματογραφικό φεστιβάλ LifeArt Festival με την υποστήριξη του ΕΚΟΜΕ

    Για δεύτερη συνεχή χρονιά πραγματοποιείται στην Αθήνα το φεστιβάλ LifeArt Festival το οποίο φιλοξενεί ταινίες με ηχηρά ονόματα του Χόλιγουντ, ανεξάρτητες παραγωγές, διεθνείς εκθέσεις φωτογραφίας κ.α. Ένα Φεστιβάλ ανοιχτό στο κοινό για τους φαν του σινεμά, της τέχνης και των social media. Στην πρώτη ημέρα του φεστιβάλ κινηματογράφου παραβρέθηκε ο υπουργός... συνέχεια






Last News
Next News

Αρχείο Ειδήσεων

Περίοδο από - εώς


Διαφήμιση στο ATHENS 24 I Πληροφορίες I Sitemap I Επικοινωνία
Copyright © 2007 | ATHENS 24 MEDIA Ε.Π.Ε. | All rights reserved