ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΣΚΩΝ
BJORK
Medúlla

Πιστοί και άθεοι, μανιερίστες και καριερίστες, γλάστρες και μαϊντανοί, συμβατικοί και απροσάρμοστοι, μην παιδεύεστε άλλο. Είναι μικροκαμωμένη, ο Λαρς της έβγαλε το λάδι και μετά το καπέλο και θα σας κάνει format στο μυαλό απλώς τραγουδώντας στα Ισλανδικά. Ανοίξτε δρόμο και σκίστε τα πτυχία σας, γιατί ένα ξωτικό από τα κρύα θα σας μάθει ότι μουσική είναι ό,τι πάλλεται. (Κύριε αρχισυντάκτα, να συνεχίσω ή με κόψατε ήδη;)
Η φωνή ήταν το πρώτο μουσικό όργανο. Αν το ξεχνάμε κάποια φορά, κάποιος είναι εδώ να το θυμίσει. Αφού έστησε νεο-ρομαντικές συνθέσεις από τον παράδεισο, τραγούδησε ακατάληπτα αγγλικά με συνοδεία ορχήστρας, έπαιξε με κουαρτέτα και κιθάρες φλαμένκο, ερωτεύτηκε, βραβεύτηκε ως ηθοποιός, πήγε σε φεστιβάλ ντυμένη κύκνος και - ναι - εμφανίστηκε στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, η Bjork κυκλοφορεί το Medulla.
Με αλλεπάλληλα στρώματα ανθρωπίνων φωνών και τα ελάχιστα μουσικά όργανα που χρειάστηκαν, αυτή η - προφανώς εξωγήινη - κοπέλα παραδίδει έναν δίσκο που δεν υπακούει σχεδόν σε κανένα κανόνα που επιβάλλει η μουσική βιομηχανία και ωστόσο ήδη σαρώνει στους πίνακες επιτυχιών σε Ευρώπη και Ασία. Από το εναρκτήριο "Pleasure is all mine", στα "Where is the line", "Sonnet / Unrealities XI" ή τα 'ευκολότερα' (LOL) "Who is it" και "Triumph of a heart", τα μπάσα, τα κρουστά και τα pads δίνουν τη θέση τους σε φωνητικές χορδές.
Οι 'ήσυχες' στιγμές όπως το ερμηνευμένο στα ισλανδικά "Vokuro" ("Ολονυκτία") επίσης λειτουργούν και πριν καλά-καλά το καταλάβει ο ακροατής τα 14 κομμάτια του δίσκου έχουν τελειώσει. Η ανάγκη να επαληθεύσεις αυτό που άκουσες σε ωθεί στο 'repeat' για να διαπιστώσεις αργά ή γρήγορα ότι αυτός είναι ένας πολύ ενδιαφέρων δίσκος που ωστόσο απαιτεί ανοιχτό ορίζοντα. Πετάξτε το pop-corn στα σκουπίδια: η αυθεντική μουσική γεννά συναισθήματα και η Bjork έχει προ πολλού κάνει το διδακτορικό της.
Ηλίας Μαλασίδης
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News