ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΣΚΩΝ
VARIOUS - Sin City (Soundtrack)(Varese Sarabande)
1. Sin City (Rodriguez)
2. One Hour to Go (Rodriguez)
3. Goldie's Dead (Revell)
4. Marv(Revell/Rodriguez)
5. Bury the hatchet (Revell)
6. Old Town Girls (Revell/Rodriguez)
7. Hard Goodbye (Revell)
8. Cardinal Sin (Revell/Rodriguez)
9. Her Name Is Goldie (Revell)
10. Dwight (Debney)
11. Old Town (Debney/ Rodriguez)
12. Deadly Little Miho (Debney/Rodriguez)
13. Warrior Woman (Debney)
14. Tar Pit (Debney)
15. Jackie Boy's Head (Debney)
16. Big Fat Kill (Debney)
17. Nancy (Rodriguez)
18. Prison Cell (Rodriguez)
19. Absurd - FLUKE
20. Kiss of Death (Rodriguez)
21. That yellow bastard (Rodriguez)
22. Hartigan (Rodriguez)
23. Sensemaya (Silvestre Revueltas)
24. Sin City End Titles(Rodriguez)
Ο Robert Rodriguez, σκηνοθέτης της ταινίας "Sin city", είναι πρακτικός άνθρωπος. Ψάξτε στα special features των DVD των ταινιών του και θα δείτε πώς οι συνθήκες μερικές φορές σε κάνουν αναγκαστικά ευρηματικό. Τρία πλάνα με μία λήψη, αργότερα ολόκληρες ταινίες blockbuster γυρισμένες σε blue screen ("Spy kids") και, όταν το Director's Guild της Αμερικής απειλεί να σε διαγράψει γιατί θέλεις να βάλεις συν-σκηνοθέτη σου τον Frank Miller (δημιουργό του comic "Sin city"), τι κάνεις; Παραιτείσαι μόνος σου (σιγά τα λάχανα...).
Ο Rodriguez έχει το δικό του studio για μοντάζ, ηχογραφήσεις και... μεξικάνικες συνταγές (σοβαρά!), οπότε ελλείψει μαγείρων φτιάχνει ο ίδιος τις σπεσιαλιτέ του και, καμιά φορά, ελλείψει συνθέτη γράφει τη μουσική των ταινιών μόνος του. Το έκανε στο παρελθόν για άλλες δουλειές του ("Spy kids 3D", "Once upon a time in America"), μόνο που φαίνεται ότι στο - έτσι κι αλλιώς σπονδυλωτό - "Sin city" θεώρησε ότι δεν μπορούσε να σηκώσει το βάρος εύκολα, γι' αυτό και κάλεσε τους Graeme Revell και John Debney.
Η κόμικ - noir ατμόσφαιρα με πνευστά, κρουστά και χαμηλές συχνότητες λειτουργεί σαν κοινός παρονομαστής μεταξύ των δουλειών των τριών, με τον σκηνοθέτη να ανοίγει το soundtrack με δύο δικά του θέματα, τα οποία φτιάχνουν το κλίμα. Ακολουθούν οι 7 συνδρομές του Revell (μόνος ή με τον Rodriguez), ο οποίος βασίζεται στα ηλεκτρονικά κρουστά που συχνά χρησιμοποιεί και στη φωνή της Rebecca Del Rio (κάποιοι την θυμούνται από το "Mulholland Drive" του Lynch) για να σκιαγραφήσει την ιστορία του χαρακτήρα της Mary, με πιο δυνατά κομμάτια τα "The hard goodbye" και "Cardinal sin".
Συνεχίζει με άλλα 7 ο Debney, ο οποίος εκτός από το να κρατήσει ηλεκτρονικούς ήχους, τρομπέτα και σαξόφωνο, εισάγει την ορχήστρα, μια και ο ήρωας πλέον είναι ο Dwight (Clive Owen). Στο υπόλοιπο CD ο Rodriguez κλείνει εύστοχα τον κύκλο, με δύο εντός κλίματος παρεμβάσεις από τα κομμάτια των Fluke και του Silvestre Revueltas και φινάλε την rock version του κεντρικού θέματος ("End titles").
Το soundtrack δημιουργεί πετυχημένα την εικόνα του σκοταδιού και του υποκόσμου, αλλά πατάει - δίκαια - στην ιδέα του comic ώστε να μην ακουστεί σοβαρότερο απ' όσο είναι η ίδια η ταινία. Ίσως να μην προσφέρει κομμάτια που αυτόνομα θα χρησιμεύσουν σαν μελλοντική αναφορά, αλλά με θέματα σύντομα και λειτουργικά χτίζει ένα τοπίο ήχων πάνω στο οποίο η ταινία θα κυλήσει έξοχα.
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News