ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΣΚΩΝ
RY COODER - Chávez Ravine (Nonesuch)
1. Poor Man's Shangri-La
2. Onda Callejera
3. Don't Call Me Red
4. Corrido de Boxeo
5. Muy Fifν
6. Chucos Suaves
7. Chinito Chinito
8. Cool Cats
9. U.F.O. Cayσ
10. It's Just Work for Me
11. In My Town
12. Ejercito Militar
13. Barrio Viejo
14. 3rd Base, Dodger Stadium
15. Soy Luz y Sombra
Ο Ry Cooder υπήρξε ο βασικός υπεύθυνος για μερικές από τις πιο 'διαφορετικές' στιγμές στη μουσική επένδυση για ταινίες ("Paris, Texas", "Last man standing", "The end of violence") και ακολουθώντας τα βήματα του σκηνοθέτη Wim Wenders έφτασε τελικά να αναβιώσει το συγκρότημα των Buena Vista Social Club και να τους κάνει να γνωρίσουν επιτυχία χάρη στο ομώνυμο ντοκυμαντέρ του σκηνοθέτη.
Έκτοτε ο δεινός κιθαρίστας Cooder καταπιάστηκε (ευτυχώς για μας) με τις ρίζες της νοτιοαμερικάνικης μουσικής κληρονομιάς, φέρνοντας στα δισκοπωλεία δουλειές από καλλιτέχνες όπως ο Ibrahim Ferrer, o Eliades Ochoa και, πρόσφατα, ο Manuel Galbán. Στο "Chávez Ravine" ολοκληρώνει μια τριετή ηχογράφηση με καλεσμένους όπως ο Lalo Guerrero (πέθανε μετά το τέλος των ηχογραφήσεων) και ο "Little" Willie Garcia, η οποία έχει σαν κοινό παρονομαστή όλων των τραγουδιών μια ιστορία από το Los Angeles του 1950.
Σαν concept άλμπουμ που είναι, το "Chávez Ravine", ακούγεται καλύτερα αν ξέρεις σε τι ακριβώς αναφέρεται. Σε αυτό έρχεται να βοηθήσει το αναλυτικό booklet, που μας διηγείται την ιστορία μιας πράσινης τοποθεσίας στο Los Angeles της δεκαετίας του '50 όπου κατοικούσαν "chicanos", μετανάστες του Μεξικού και άλλες παρόμοιες ομάδες. Οι τοπικές αρχές, θέλοντας να φέρουν μια ομάδα baseball από τη Νέα Υόρκη για την αναβάθμιση της πόλης, αποφάσισαν αυθαίρετα να παρέχουν το χώρο του οικισμού Chávez Ravine στον ιδιοκτήτη της ομάδας για να χτίσει ένα γήπεδο. Μετά από δεκαετή πόλεμο νεύρων, συνειδητή υποβάθμιση της περιοχής, αναφορές σε "Αντιαμερικανούς" κομμουνιστές (το είχε η εποχή στις ΗΠΑ...) και σε 'πολέμιους του baseball', οι αρχές του LA έδιωξαν τους κατοίκους του Chavez Ravine και έχτισαν το γήπεδο των Dodgers, που υπάρχει μέχρι σήμερα.
Ο Ry Cooder κάνει αυτό που δούλεψε τόσο καλά στο "Buena Vista Social Club": αναβιώνει τη μεξικάνικη μουσική της περιόδου, 'σερφάρει' άνετα στα μουσικά στυλ και μάλιστα χρησιμοποιεί και μουσικούς που τότε κατοικούσαν στην περιοχή, για να καταφέρει τελικά να πει την ιστορία με έναν τρόπο συγκινητικά πιστό στην αρχική του ιδέα. Rumba, blues, pop της περιόδου, στα αγγλικά και στα ισπανικά, και επτά πρωτότυπες συνθέσεις. Σε ένα αποτελεσματικό θεατρικό γαϊτανάκι περνούν από τα κομμάτια όλοι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας: οι Μεξικανοί, οι οδηγοί στις μπουλντόζες, οι ραδιοφωνικοί εκφωνητές, οι υποστηρικτές των Μεξικάνων και οι οπαδοί του baseball.
Η απόλαυση σε αυτό τον δίσκο είναι απ' τη μια τα τραγούδια ("Onda Callejera", "Los Chucos Suaves" και το "Soy Luz y Sombra"), και απ'την άλλη το πικρό σχόλιο του Cooder για την επιλεκτική αυθεντικότητα του Αμερικάνικου Ονείρου, για την απουσία ηθικών ενδοιασμών, τον ξεριζωμό ανθρώπων ήδη ξεριζωμένων και το φόβο της ίδιας της λήθης. Ο πρώτος του - ονομασμένος - προσωπικός δίσκος εδώ και πολύ καιρό θα μας βοηθήσει να θυμόμαστε την ιστορία.
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News