ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΣΚΩΝ
NELLY FURTADO
Loose

Η γλυκιά φυσιογνωμία με την ένρινη φωνητική χροιά που μας κέρδισε πριν μερικά χρόνια, τραγουδώντας με νέγρικο αέρα και μεταεφηβικό νάζι το εξαιρετικό "I'm like a bird" (το οποίο έφτασε μέχρι και τα Grammy), επιστρέφει με έναν εκκεντρικό, τρίτο δίσκο (μετά τα "Whoa, Nelly" & "Folklore") που την καθιστά πλέον πρώτο όνομα στα αμερικάνικα charts και πρωτοπόρο της σύγχρονης pop – με electro/r'n'b/hip-hop/folk δείγματα – σκηνής. Και ποιος βρίσκεται, εύλογα θα αναρωτηθείτε, πίσω από αυτή την μακροσκελή, μουσικά, ταμπέλα του "Loose"; Μα φυσικά ο μάγος – παραγωγός των Aaliyah, Bubba Sparxxx, Justin Timberlake, Missy Elliott και πολλών άλλων, Timbaland.
Το "Loose" δεν μπαίνει στην διαδικασία να μπερδέψει, να μπει για κάποιο λόγο στα βαθιά της υπόθεσης, να διαμορφώσει ύφος ή ακόμα και να καθιερώσει τη Nelly ως το επόμενο είδωλο της pop. Μπορεί κάλλιστα όμως να θεωρηθεί το sequel του "Aaliyah", είναι ομολογουμένως ότι πιο φρέσκο έχουμε ακούσει μέσα στο 2006, δεν προκαλεί εσκεμμένες ή τουλάχιστον ανούσιες πρωτοτυπίες, από θέμα παραγωγής ξεπερνά τις προσδοκίες, ενώ συνδυάζει εύηχα το σύγχρονο urban σκηνικό με τις πορτογαλικές ρίζες της ερμηνεύτριας.
Τοιουτοτρόπως λοιπόν ισχυρίζεται στα ισπανικά η Nelly ότι "No hay igual" ("There is no equal") και νομίζεις πως από κάπου θα ξεπεταχτούν σε rap φωνητικά οι Missy Elliott & M.I.A., η φωνή της (full στο reverb) στοιχειώνει την electro προσέγγιση του εισαγωγικού και μυστηριώδους "Afraid", ενώ τα ήδη ξακουστά "Maneater" & "Promiscuous" θα δίνουν σε λίγο καιρό μάχες γοήτρου για τον τίτλο του πιο πετυχημένου, καλοκαιρινού, ραδιοφωνικού airplay.
Η συνεργασία με τον Juanes φαίνεται να είναι κίνηση τακτικής τόσο για την ίδια όσο και για το επικείμενο, αγγλόφωνο crossover του τελευταίου. Παρ' όλα αυτά όμως το "Te busque" είναι τόσο καλοκαιρινό και ατμοσφαιρικό που τελικά δεν έχουν σημασία οι εκάστοτε εικασίες και τακτικές, το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό για να τις επισκιάσει. "In God's hands" ερμηνεύει με ευαισθησία και απαρνείται το καινούργιο, sexy image που τον τελευταίο καιρό η ίδια πουλάει, ενώ έκπληξη προκαλεί η συμμετοχή (συνθετικά) του Chris Martin των Coldplay στο "All good things (come to an end)".
Κανείς δεν θα μπορούσε να περιμένει ένα τόσο δυναμικό και mainstream comeback από μια νεαρή τραγουδοποιό που έδειξε να κάνει στροφή 180 μοιρών με το "Folklore" του 2003. Καμιά φορά όμως είναι τόσο παράδοξο όσο και γοητευτικό κάτι τέτοιο που το αποτέλεσμα μιας ομοιοπαθούς δουλειάς μπορεί να εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο έτσι, απ' όσο θα μπορούσε αν στο εξώφυλλο της πόζαραν οι Pussycat dolls ή ακόμα και η Beyonce. Η Nelly Furtado διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία, τόσο σε επίπεδο προσωπικής όσο και καλλιτεχνικής ιδιοσυγκρασίας, που μπορούν με άνεση να της αποδώσουν τον χαρακτηρισμό του outsider. Είδατε όμως που καμιά φορά το καλό πράγμα έρχεται από εκεί που δεν το περιμένεις;
Νίκος Μακροδημήτρης
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News