ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΣΚΩΝ
ΓΙΩΡΓΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Μην αλλάξεις ποτέ

Έχει περάσει σχεδόν μια δεκαετία από τους "Γιαπωνέζικους κήπους" του, πέρασε στο mainstream ελληνικό κοινό ως ο γαλανομάτης τύπος που διασκεύασε το "Όλα τα λεφτά" της Άννας Βίσση και το "Die for you" των Antique, προβάλλοντας ένα pop/jazzy προσωπείο, ενώ τον τελευταίο καιρό δείχνει να αρέσκεται σε δισκογραφικές και μη συνεργασίες με την Ανδριάνα Μπάμπαλη (με πιο πρόσφατη τη φετινή στη μουσική σκηνή του Gazarte). Ο Γιώργης Χριστοδούλου αποτελεί ένα από τα λίγα καλλιτεχνικά απομεινάρια της ευρύτερης, ελληνικής pop σκηνής που ηχογραφεί με μεράκι, προσωπική αισθητική και γούστο, παραμερίζοντας στο μεγαλύτερο ποσοστό κάθε πλεονάζουσα προσπάθεια αυτοπροβολής (κακό αυτό το τόσο low προφίλ που οικειοποιείται). Εν έτει 2007 η συμβουλή του ψιθυρίζει: "Μην αλλάξεις ποτέ". Να ακολουθήσουμε; Για να δούμε…
Αν και αγαπώ την ειρωνική μυρωδιά της φράσης "Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά", ευτυχώς εδώ αναιρείται επιτυχώς. Η πλειάδα των ανθρώπων που συμμετέχουν στη σύνθεση και την παραγωγή (Γιώργος Δημητριάδης, Νίκος Μωραΐτης, Ανδρέας Καραγιαννίδης, Μάριος Τσίκνης, Πάνος Ασβεστάς, Πάνος Δουκουμόπουλος, Γιώργος Δημόπουλος, καθώς και ο ίδιος) δεν λειτουργούν – κοινώς – ως γλάστρες, αλλά προσεγγίζουν εύστοχα το ύφος του τραγουδιστή και αναδεικνύουν λιτά και απέριττα την ευγένεια της χροιάς του. Το άκουσμα δεν κινείται στην ασφάλεια ενός μοτίβου, καθώς εναλλάσσεται έντεχνα από το pop στο jazz και από την παριζιάνικη αισθητική στον ισπανόφωνο στίχο (στο ντουέτο με τον Patricio Anabalón "El Licor De La Sed"), καθιστώντας το πολυπρόσωπο της ηχογράφησης εύπεπτο και αρμονικά δεμένο.
Τα δυο εισαγωγικά, πρώτα κομμάτια εξυπηρετούν και σε μεγάλο βαθμό μια διάθεση πειραματισμού, καθώς η ρετρό προσέγγιση στο "Είσ' αλλού, είμ' εδώ" της Keren Ann Zeidel, με μια φυσική, reverb-αρισμένη τρομπέτα να στοιχειώνει το νου, εναλλάσσεται με μια αντίστοιχη synth που μεταφέρει με την επανεκτέλεση της βασικής μελωδίας στη γέφυρα την ατμόσφαιρα που υπογράφουν κάποια "Φιλιά στο κινητό". Η αισθησιακή συμμετοχή της Hanna Häglund στο "Nouvelle voiture" ανεβάζει αισθητά την θερμοκρασία δωματίου, το φωνητικό παιχνίδισμα στο "Δε λες να 'ρθεις" συνθέτει ένα πολύ φρέσκο και καλοκαιρινό υποψήφιο video, ενώ το ομώνυμο υφαίνει με ευαισθησία ένα ρομαντικό παραμύθι, σαν αυτά που βρίσκονται κρυμμένα στο προσωπικό απόρρητο του κάθε ερωτευμένου.
Προσπερνώντας το δικό μου αγαπημένο ("Πειρατής"), μιας και ίσως να μην είναι η αντικειμενικά αρτιότερη στιγμή του δίσκου (η αναφορά του και μόνο βέβαια θα λειτουργήσει υποσυνείδητα ώστε να το προσέξετε – ξέρω τι κάνω), καταλήγω στο συμπέρασμα ότι είναι λίγα τα σημεία κορεσμού που προσδίδουν κάποιου είδους κοιλιά. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, απλά προσέξτε την επιμέλεια της φωτογράφησης…
Νίκος Μακροδημήτρης
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News