ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΣΚΩΝ
KATE NASH
Made of bricks

Έχουμε φτάσει λοιπόν σε τέτοιες μεγαλειώδεις εποχές για τη μουσική που καλλιτέχνες 'γεννιούνται' – έως και κυριολεκτικά – σε ιστοσελίδες τύπου "Myspace.com". Αυτό, φυσικά, δεν είναι αθέμιτο. Απλά διευρύνει ακόμα περισσότερο τους ορίζοντες νέων, δημιουργικών ανθρώπων που ψάχνουν τρόπους να κάνουν δισκογραφία, την ίδια στιγμή που μέχρι και πριν δέκα χρόνια κάθε είδους τέτοια αυτοπροβολή ήταν υπεράνω πάσης υποψίας.
Γέννημα-θρέμμα λοιπόν του myspace αποτέλεσε το φαινόμενο (ή τσιχλόφουσκα;) Lily Allen, της οποίας το "Alright, still" έκανε τον γύρω του κόσμου αποσπώντας τα πιο θετικά σχόλια, κάτι που η ίδια ούτε στα πιο τρελά της όνειρα δεν θα μπορούσε να ζήσει. Σειρά αυτή τη φορά έχει η συμπατριώτισσά της Kate Nash με το σαρκαστικό ("Foundations", "Dickhead"), φλεγματικά αστείο ("Skeleton song", "Mouthwash"), ενίοτε εύθραυστο ("The nicest thing", "Birds") και αποτέλεσμα προσωπικού μόχθου "Made of bricks". Δεν μπαίνω στην διαδικασία να μιλήσω για τη Nash με άξονα τη σύγκρισή της με την Allen, ούτε καν να βάλω σε ζυγαριά τους δύο δίσκους, αρχίζοντας την καταμέτρηση βαριδίων. Απλώς και μόνο αναφέρω το εκ της ακρόασης προφανές: η Kate Nash είναι αρτιότερη μουσικός από τη Lily Allen.
Το χαρακτηριστικά σαχλό και γοητευτικό της όλης υπόθεσης είναι το κέφι της 22χρονης. Δεν προσποιείται ότι παίρνει στα πολύ σοβαρά το θέμα του-γράφω-ένα-τραγούδι-για-δισκογραφία, αντιθέτως κινείται με βάση τα ένστικτα και τις καταβολές από την πρόσφατη εφηβεία της. Έχει χιούμορ, γράφει έξυπνα, πλέκει ανθρώπινες ιστορίες της καθημερινότητας με περίτεχνο τρόπο, η έντονη βρετανική της προφορά την ακολουθεί ως ένα ακόμα αρμονικό λιθαράκι στην ενορχήστρωση, ενώ κάποιες στιγμές οδηγείται σε διακριτικές, φωνητικές εκρήξεις που θυμίζουν αχνά μια πιο ήπιων τόνων Natasha Bedingfield.
Ασφαλώς και η παραγωγή κάποιες φορές δεν γίνεται να μην προδοθεί από τα κοινά σημεία που παρουσιάζει με το "Alright, still". Δεν τρέχει και τίποτα όμως. Το "Made of bricks" είναι από τα πιο φρέσκα και διασκεδαστικά προϊόντα που κυκλοφορούν αυτήν την περίοδο, μετατρέποντας το low profile της Nash σε μια σχεδόν εναλλακτική φυσιογνωμία (σε στιγμές που τα πλήκτρα βρίσκονται στο προσκήνιο και μελαγχολούν είναι σαν να μας λέει από το βάθος του studio πως έχει επηρεαστεί από την Tori Amos - "Mariella", "We get on") που αρνείται ακόμα και να στηθεί μπροστά από τον φωτογραφικό φακό για κάποιο εξώφυλλο. Παράξενη τακτική αυτή. Λέτε να πιάσει;
Νίκος Μακροδημήτρης
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News