ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΣΚΩΝ
SUGABABES
Change

Ήταν πάντα εντυπωσιακή η τάση των Sugababes να ηχογραφούν urban και pop, groove-άτα κομψοτεχνήματα, ακόμα κι αν οι εσωτερικές τους συγκρούσεις οδήγησαν τα τελευταία εφτά χρόνια σε δύο αλλαγές στη σύνθεσή τους. Με ορόσημο την πιο πρόσφατη αυτή της Mutya Buena, το μέλλον μετά βίας αχνοφαινόταν. Έρχεται λοιπόν το "Change" και καλλιεργεί πλέον στις συνειδήσεις μας το προφανές – το συγκρότημα δεν θα σταματήσει την δισκογραφία ακόμα κι αν η Keisha (η μοναδική σταθερή δύναμη) αναγκαστεί να τραγουδάει ολομόναχη. Μήπως όμως η αλαζονεία ξεπερνάει την δημιουργικότητα;
Στο άκουσμα και μόνο του "Overloaded: The singles collection" καταλαβαίνει κανείς ότι οι τρεις (ή πέντε αν προτιμάτε) Βρετανίδες κατάφεραν να ξεπεράσουν το αφελές και αθώο της ηλικίας τους. Και όταν μάλιστα δεν έχεις πατήσει τα 23 σου χρόνια και μετράς συνεργασίες με William Orbit, Sting, Linda Perry, Dallas Austin, Diane Warren, ενώ μια φρέσκια ομάδα παραγωγής (Xenomania) δεν αφήνει τα μάτια της από πάνω σου, τότε μπορείς με καμάρι να ισχυρίζεσαι ότι ανήκεις σε ένα από τα πιο πρωτοποριακά, pop, φωνητικά συγκροτήματα που έχει ποτέ εξαγάγει το Ηνωμένο Βασίλειο.
Στο θέμα μας όμως. Οι μεταβολές στον ήχο τους και οι καταβολές στα παλιομοδίτικα ηλεκτρονικά, παντρεύοντας τη λάμψη των 80's με την λονδρέζικη, γυναικεία, αστική πραγματικότητα των 00's, φάνηκαν κιόλας από τα "Push the button" και "Red dress". Ενώ αυτή η επιμονή ήταν συμπαθέστατη και καλοδουλεμένη στο "Taller in more ways", η ίδια αυτή επιμονή φαίνεται εδώ να αγγίζει σημεία κορεσμού. Με μοναδική λαμπρή εξαίρεση το καταιγιστικό "About you now" και μια funky ηλεκτρική κιθάρα να συνοδεύει μια πληθώρα από βρώμικα pads, το "Change" δείχνει να πνίγεται αδικοχαμένο μέσα σε όμορφες μελωδίες αλλά μερικώς ανέμπνευστη σύλληψης παραγωγής και, για πρώτη φορά, γλυκανάλατες, ερωτικές ιστορίες.
Οι Sugababes βέβαια είναι καταδικασμένες να τραγουδούν καλά και αυτό υπερβαίνει τις πολλά υποσχόμενες αλλά ημιτελείς συνθέσεις. Η Amelle έχει ήδη προσδώσει μια επιθετική δυναμική στα φωνητικά, την ίδια στιγμή που οι Heidi και Keisha συναγωνίζονται άτυπα με τις στυλιζαρισμένες, a-la-cabaret ερμηνείες και τις soulful, υψηλές οκτάβες τους αντίστοιχα.
Στα χνάρια των "Ugly" και "Red dress" κινούνται τα "Change" και "My love is pink", καθώς κρίνονται υποτιθέμενοι πιλότοι της ακρόασης, ενώ η γνώριμου ύφους μπαλάντα "Mended by you" κρατάει με ασφάλεια τις μετοχές σε σταθερή ισχύ. Πιο κοντά στα standards των "Hole in the head" και "Round round" κινούνται τα πολύ καλά "Back down" και "3 spoons of suga", ενώ το τόσο πιασάρικο όσο και ατμοσφαιρικό "Open the door" γυαλίζει μέσα στον αυθορμητισμό του ρυθμού του.
Με λίγα λόγια λοιπόν, η νέα δουλειά για το τρίο των Sugababes δεν μειονεκτεί στο ότι δεν είναι αξιοπρεπής όσο στο γεγονός ότι δεν τους επιτρέπει πλέον να βρίσκονται ένα μεγάλο βήμα μπροστά από κάθε άλλη ομοίου περιεχομένου. Κάτι που μάλλον θα μυρίστηκε η αποχωρήσασα Mutya Buena, μιας και το "Real girl" σαφώς υπερτερεί στα σημεία.
Νίκος Μακροδημήτρης
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News