ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΣΚΩΝ
ROBYN
Robyn

Το σουηδικής καταγωγής "Robyn" και η ομώνυμη ερμηνεύτριά του θα μπορούσαν να προκαλέσουν εμφανή ζήλεια στο πρόσωπο της Bertine Zetlitz, μια πιθανή πρόταση συνεργασίας από την M.I.A. για την επανεκτέλεση του "Konichiwa bitches", τον θαυμασμό της Madonna και κάποια δημόσια εμφάνισή της με το εξώφυλλο του δίσκου τυπωμένο σε ένα λευκό T-shirt, ενώ κομμάτια όπως τα "Eclipse" & "Anything you like" θα μπορούσαν να κρύβουν από πίσω τους τον William Orbit ή ακόμα και την Bjork. Μήπως παραγίνομαι γραφικός ακόμα δεν ξεκίνησα;
Όταν άκουσα τα πρώτα, διθυραμβικά σχόλια για την κυκλοφορία του τέταρτου album από την ξεχασμένη κάπου στα 90's, Σκανδιναβή, pop chanteuse, ήμουν στ' αλήθεια σίγουρος πως τα κεράσια παραφαίνονταν πολλά για να κρατάω ένα πιο ευρύχωρο καλάθι. Παίρνοντας κι άλλες γνώμες, εξακολουθώντας να αγνοώ το υλικό, μπήκα στην διαδικασία να διαμορφώσω τελικά και μια προσωπική άποψη. Το αποτέλεσμα; Ερχόμαστε να επιβεβαιώσουμε τα λεγόμενα του προλόγου. Ξαναδιαβάστε τον και συνεχίστε στην επόμενη παράγραφο…
Η χιουμοριστική στάση που κρατάει το αλαζονικό intro του πλούσιου 'βιογραφικού' της αποτελεί και τη μεγαλύτερη γοητεία που διέπει στη συνέχεια και όλα τα κομμάτια – "Two times winner of the Nobel prize for the super foxiest female ever", "She does stunt doubles for Jackie Chan on the weekends" και συνεχίζει να πλέκει απτόητα το εγκώμιό της στα πλαίσια ενός bubblegum σαρκασμού και μιας ανάλογης, εκλεπτυσμένης όμως, αισθητικής.
Η Robyn ραπάρει με την άνεση μιας αμερικανίδας, hip στάρλετ και την επιτηδευμένη, αφελή άρθρωση μιας multicultural, indie επαναστάτριας των προαστείων του Λονδίνου στο αμετανόητα κολλητικό "Konichiwa bitches. Οδηγείται ενστικτωδώς – και καλά κάνει – σε μια αυστηρά χορευτική, 80's φόρμα ("Who's that girl") που είναι το λιγότερο διασκεδαστική. Τα πλήκτρα στο φουτουριστικό "Cobrastyle" παραπέμπουν σε γιαπωνέζικο animation και συνοδεύουν ερμητικά την εξίσου παιχνιδιάρικη κατάληξη του "digi-digi". To μονοπώλειο των εγχόρδων στο απωθημένο του "Be mine" κάνει πασιφανή την ερωτική της απογοήτευση. Υποψήφιο single-σουξέ το "Handle me" και οι r'n'b καταβολές του, ενώ η κλειστοφοβική μελωδία του "Eclipse" ίσως και να θυμίζει στην προσέγγισή του το σχεδόν ψυχεδελικό "Mer girl" των Madonna & William Orbit ("Ray of light" – 1998).
Κάτω από φυσιολογικές συνθήκες λοιπόν (?) το "Robyn" και οι δημιουργοί του θα έπρεπε να κατακτήσουν τις κορυφές των charts, να προταθούν, τουλάχιστον, στην κατηγορία "Best pop album" των βραβείων Grammy για το 2008, η Robyn να γίνει η νέα μούσα της γενιάς του Mtv, οι συναυλίες της να ξεχειλίζουν από προβολείς, πολύχρωμα σκηνικά, glitter και άφθονα synths, την ίδια στιγμή που οι Gwen Stefani & Kylie Minogue θα αγόραζαν την μια κούκλα μετά την άλλη για να καρφώνουν πάνω τους βελόνες. Όσοι πιστοί, προσέλθετε. Για τους άπιστους, αναμονή – έρχεται νέα δουλειά από την Britney Spears (¡)…
Νίκος Μακροδημήτρης
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News