ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ
Πίσω απ’ τον καθρέφτη
Το 1988 ένας δεκαπεντάχρονος πιτσιρικάς συνάντησε στην Αθήνα ένα από τα εγχώρια (αν ήταν πράγματι ποτέ) μουσικά του πρότυπα και του συστήθηκε σαν "συνάδελφός του”. Ο μουσικός, που δεν ήταν άλλος από το Μάνο Χατζιδάκι, άκουσε τα κομμάτια του και το Νοέμβριο του 1989 κυκλοφορούσε από τη δισκογραφική του πρώτου, το “Σείριο”, ο πρώτος δίσκος του νεαρού, η “Παρέλαση”. Κάποιοι ίσως διακρίνουν θράσος σε αυτήν την ιστορία, άλλοι τύχη, αλλά σίγουρα στην πορεία του Φοίβου Δεληβοριά δεν συναντάς πολλά “τυχαία”.
Γεννημένος στην Καλλιθέα το 1973, ο Φοίβος Δεληβοριάς άρχισε μαθήματα κιθάρας με δάσκαλο τον Ορφέα Περίδη, με τον οποίο επρόκειτο αργότερα να συνεργαστεί σε ζωντανές εμφανίσεις. Μετά από έξι χρόνια συμμετοχών σε δίσκους τρίτων, κυκλοφορεί το "Η ζωή μόνο έτσι είναι ωραία"(1995). Τα πρώτα 'ενήλικα' δείγματα γραφής του Φοίβου Δεληβοριά είναι εξαιρετικά. Από την ήδη 'κλασική' "Μπόσα νόβα του Ησαΐα" και το "Αφού δεν μ'αγαπάς" μέχρι το ραπ του Θανάση Βέγγου στο "Το 'πα, το 'κανα" και τη φωνή της Ελένης Τσαλιγοπούλου στον "Όρκο", αυτό που εντυπωσιάζει είναι οι στίχοι.
Έξυπνοι και ευέλικτοι, αιχμηροί και ευαίσθητοι, αναφέρονται σε θέματα που απασχολούν τους νέους, σε πλήρη αντιδιαστολή με τους συνήθεις στίχους του λαϊκού και του έντεχνου. Επιπλέον, η μουσική του Δεληβοριά κινείται με αντίστοιχη άνεση από το rock στο λαϊκό και πίσω, πετυχαίνοντας μια σπάνια και ειλικρινή ισορροπία που ακυρώνει τις ταμπέλες και ταυτόχρονα αποκαλύπτοντας τις επιρροές του (από το Χατζιδάκι και τον Dylan, μέχρι τον Άκη Πάνου και το Σαββόπουλο).
Το 1997 αρχίζει η περιοδεία σε όλη την Ελλάδα που έχει τίτλο "Χάλια" για την παρουσίαση του επερχόμενου ομώνυμου δίσκου. Όταν το 1998 κυκλοφορεί ο δίσκος "Χάλια", ο πήχης φαίνεται να ανεβαίνει. Το πολύ καλό ομώνυμο τραγούδι ανοίγει δυναμικά το άλμπουμ, "Η γυναίκα του Πατώκου" και το "Θέλω να σε ξεπεράσω" ακούγονται στο ραδιόφωνο, ενώ ευχάριστες καταθέσεις είναι ο "Φώτης" και η συμμετοχή της Καίτης Γαρμπή στο λαϊκό "Ο άντρας της ζωής μου".
Μετά την υποχρεωτική εμπειρία της στρατιωτικής θητείας, ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει με τον "Καθρέφτη" (2003). Στις αποσκευές φέρνει το up-tempo "Αυτή που περνάει", τον φορτισμένο "Καθρέφτη", αλλά και μια χακί έκπληξη με την "Υβρεοπομπή", όπου η - απαγορευμένη για τα γυναικόπαιδα - στρατιωτική φρασεολογία... παρελαύνει ανερυθρίαστα προκαλώντας μια αμηχανία στους αμύητους.
Σε μια εγχώρια μόδα που θέλει τα τραγούδια να πορεύονται σε πεπατημένες οδούς και να μιλούν για πόνους και χωρισμούς, ο Φοίβος Δεληβοριάς κρατά τις αποστάσεις και εκφράζεται ανεπιτήδευτα βγάζοντας ένα φρέσκο και αυθεντικό αποτέλεσμα. Μετά από δισκογραφικές και ζωντανές συνεργασίες με το Νίκο Πορτοκάλογλου, το Διονύση Σαββόπουλο, τα Ημισκούπμπρια και τον Ζακ Στεφάνου, μας δίνει το δικαίωμα να τον θεωρούμε παράδειγμα προς μίμηση και να περιμένουμε το καλύτερο.
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News