ALL AROUND
ΓΙΑ ΤΟ ΘΙΒΕΤ
Ελληνική εκκωφαντική σιωπή

Το ζήτημα της κινεζικής κατοχής στο Θιβέτ και η άνιση διένεξη με τον Δαλάι Λάμα, την οποία η επίσημη Κίνα, δια στόματος του προέδρου της Χου Ζιντάο, αποκαλεί «ζήτημα εθνικής ενότητας», και όχι πρόβλημα, εθνολογικό, θρησκευτικό, ή ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ουδέποτε απασχόλησε ιδιαίτερα την ελληνική επικαιρότητα , που είχε συνήθως άλλα σοβαρότερα θέματα για να ασχοληθεί.
Ωστόσο, αυτό που προκαλεί πραγματικά μεγάλη εντύπωση, είναι η εκκωφαντική σιωπή σύσσωμου του πολιτικού κόσμου, μπροστά σε ένα ξεκάθαρο θέμα μη τήρησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μάλιστα από μία χώρα που καλείται σε λίγους μήνες να φιλοξενήσει το ύψιστο αθλητικό ραντεβού των Ολυμπιακών Αγώνων.
Την ίδια ώρα, μάλιστα, που δεν θα βρούμε, παρά ελάχιστους ξένους πολιτικούς ηγέτες, που να μην αναφέρονται στο συγκεκριμένο ζήτημα, αφουγκραζόμενοι το ενοχλημένο αίσθημα της κοινής τους γνώμης, η ελληνική κοινή γνώμη φαίνεται σα να μην διαταράσσεται ούτε κατά το ελάχιστο από το ζήτημα. Τουναντίον η συγκυρία, όχι μόνο αντανακλά την ουσιαστική άγνοια του ελληνικού κοινού για το θέμα, αλλά φαίνεται και να προκαλεί μια αμηχανία στο πολιτικό μας κόσμο, που είναι πραγματικά άξιον απορίας το πως δεν κατάφερε μέχρι σήμερα να εκφράσει έστω και μια δήλωση συμπάθειας η υποστήριξης στο Θιβετιανό λαό.
Βεβαίως, η συγκυρία στην οποία αναφέρομαι, δεν είναι ούτε εύκολη για την Ελλάδα, που προσβλέπει από την Κίνα τουρισμό και διευρυμένες εμπορικές σχέσεις, ούτε και ιδιαίτερα ευνοϊκή, καθώς το 2008, έχει ανακηρυχθεί στην αχανή χώρα ως «Έτος Ελληνικού Πολιτισμού». Είναι, όμως, αυτός σοβαρός λόγος, προκειμένου μια χώρα που βαυκαλίζεται ότι βρίσκεται στο επίκεντρο των διεθνών εξελίξεων να απέχει τόσο εμφατικά από την παγκόσμια διαμαρτυρία που διατρέχει μέσα από την πορεία της ολυμπιακής φλόγας ολόκληρη την υφήλιο;
Η αλήθεια είναι ότι η γοητεία που ο Δαλάι Λάμα, βραβευμένος με Νόμπελ Ειρήνης, λόγω της εμμονής του στη μη βία, κατάφερε να ασκήσει στον υπόλοιπο κόσμο, ελάχιστα άγγιξε το ελληνικό κοινό, το οποίο προσανατολισμένο σε μια συγκεκριμένη οπτική της σχέσης του ανθρώπου με το θείο και τον εσώτερο εαυτό του, εκπαιδεύθηκε να αντιλαμβάνεται τέτοιου είδους πνευματικές φυσιογνωμίες, ως φαντασιοκόπους, που ελάχιστα απέχουν από την γραφικότητα.
ADLINKS
-
Athens24.com (English Version)
Discover the No. 1 Guide for Athens
http://www.athens24.com
Last News
Next News