Home > News 24 > Διεθνή

ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ, 16.03.2004

ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ

Ενας δέκατος πλανήτης εντοπίστηκε στο ηλιακό μας σύστημα, που θεωρείται ότι είναι ο πλέον απομακρυσμένος από τον Ηλιο, σύμφωνα με τη ΝΑSA, οι ερευνητές της οποίας θα δώσουν περισσότερες πληροφορίες για την ανακάλυψή τους αργότερα σήμερα (τοπική ώρα) σε συνέντευξη Τύπου στην Καλιφόρνια.
Ο νέος πλανήτης ονομάστηκε Σέντνα (Sedna) έχει μέγεθος περίπου ίδιο με αυτό του Πλούτωνα (που ανακαλύφθηκε εδώ και 75 χρόνια) και το μισό μέγεθος από τη Σελήνη, και εντοπίστηκε από μια ομάδα ειδικών που καθοδηγείται από τον αστρονόμο Μάικλ Μπράουν του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας, σύμφωνα με τη NASA.
Η ανακοίνωση μπορεί να συντηρήσει τη συζήτηση στους κόλπους των αστρονόμων όσον αφορά το είδος αυτού του νέου ουράνιου σώματος, που πιθανώς να μπορούσε να χαρακτηριστεί από άλλους επιστήμονες ως μεγάλος αστεροειδής. Σημειώνεται ότι τα όρια μεταξύ ενός πλανήτη και ενός αστεροειδή δεν είναι σαφώς καθορισμένα μέχρι τώρα.
Ο Σέντνα που πήρε το όνομά του από μια θεά των ωκεανών απέχει τόσο πολύ από τον Ηλιο που είναι ο πλέον κρύος πλανήτης (αν αποδειχθεί τελικώς ότι πρόκειται για πλανήτη) από όλους τους άλλους και παντως θεωρείται ως η μεγαλύτερη ανακάλυψη ουράνιου σώματος από το 1930 έως σήμερα, αφότου δηλαδή ανακαλύφθηκε ο πλανήτης Πλούτωνας.
Η επιβεβαίωση της ύπαρξης του νέου αυτού ουράνιου σώματος έγινε χάρη στο νέο διαστημικό τηλεσκόπιο Spιtzer που εμφάνισε η NASA πέρυσι τον Αύγουστο οι δυνατότητες του οποίου κατέστησαν δυνατό τον εντοπισμό του Σέντνα.