Tuesday, 21 May 2024
25
06
2023
Εμπνευσμένη από την ιστορία της Δήμητρας της Λέσβου από τη Σκάλα Συκαμιάς, που συγκλόνισε το πανελλήνιο, η παράσταση μιλάει για τη βαρβαρότητα και την τυφλότητα των ανθρώπων. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο ερμηνεύει ο Χρήστος Στέργιογλου. 'Αραγε πόσο εύκολο είναι να είσαι διαφορετικός; Να σκέφτεσαι διαφορετικά; Πότε τα όρια της διαφορετικότητας συγκρούονται με τα όρια της ανοχής και της κοινωνικής συνοχής; Η Διονυσία, η ηρωίδα του έργου ζει σε ένα παλιό σπίτι με μόνη συντροφιά τις γάτες της αυλής. Τραγουδάει και ονειρεύεται, φοράει πολύχρωμα ρούχα, ανοίγει το σπίτι της σε ξένους και ντόπιους και δέχεται το μίσος και τον χλευασμό τους. Με οδηγό το βιβλίο του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ «Η δύναμη της αγάπης», το έργο της Κατερίνας Λούβαρη Φασόη μιλάει για ζητήματα σύγχρονα που πληγώνουν ακόμη και σήμερα την ελληνική κοινωνία. Μια παράσταση που συγκινεί και προβληματίζει, προσκαλώντας μας να αμφισβητήσουμε κάθε προκατάληψη που οδηγεί στην εξόντωση του διαφορετικού. «Ήταν ένα πλάσμα. Κάποτε. Ζητούσε να το αγγίξουν, να του δώσουν ένα χάδι, να το αγκαλιάσουν, να το αγαπήσουν. Κοίταζε τους ανθρώπους με τα μάτια της ψυχής, τους τραγουδούσε την δύναμη της αγάπης. Ήθελε να γευτεί την καθημερινή ομορφιά, να κολυμπήσει στο ποτάμι, να αγγίξει την θάλασσα. Πρόσφερε λίγο νερό στον διψασμένο διαβάτη, ένα ζεστό πιάτο φαΐ στον πεινασμένο επαίτη. Ήταν ένα πλάσμα. Κάποτε. Οι άνθρωποι το κοίταζαν καχύποπτα, το περιφρονούσαν, το χλεύαζαν. Του έλεγαν να φύγει μακριά γιατί χαλούσε την ησυχία τους. Το απόδιωχναν απ' την γιορτή τους. Το φοβόντουσαν. Ήταν αλλόκοτα ντυμένο και χόρευε ασταμάτητα. Το έδιωξαν, αφού πρώτα το δηλητηρίασαν- σταγόνα-σταγόνα μέσα στο φαγητό του, μέρα τη μέρα, χρόνο τον χρόνο. Κι εκείνο έφυγε, μα δεν σταμάτησε να χορεύει. Χόρευε στο δρόμο, ασταμάτητα. Κάποιοι είπαν πως το είδαν να χορεύει ακόμα και μέσα στο καταχείμωνο, είχε πάψει να νιώθει το κρύο. Χόρευε για να διώξει τον πόνο, τον πόνο των ανθρώπων. Μα εκείνοι ήθελαν να είναι λυπημένοι, τους άρεσε ο πόνος, είχαν εθιστεί, είχαν βουλιάξει μέσα σ' αυτόν. Και φθονούσαν την χαρά του και ολοένα και θύμωναν περισσότερο με τον χορό του. Και το χτύπησαν, του έσπασαν τα πόδια, το βίασαν. Και ξανά- πάλι το χτύπησαν, του έσπασαν τα πόδια, το βίασαν. Και ξανά, και ξανά... Ήταν ένα πλάσμα, κάποτε. Δεν είναι πια. Το έλεγαν Διονυσία ή Διονύση. Δεν θυμάμαι καλά. Δεν έχει σημασία. Έτσι κι αλλιώς, το ρόδο, όπως και να το ονομάσεις, είναι ρόδο» αναφέρουν στο συγγραφικό - σκηνοθετικό τους σημείωμα η Κατερίνα Λούβαρη Φασόη και ο Παντελής Δεντάκης. Την κίνηση επιμελείται η Σεσίλ Μικρούτσικου, τα κοστούμια η Κική Γραμματικοπούλου, τα σκηνικά ο Νίκος Δεντάκης και η Κατερίνα Μόσχου, τους φωτισμούς και τα βίντεο ο Αποστόλης Κουτσιανικούλης , τη μουσική ο Νίκος Κυπουργός και τον ήχο ο Κώστας Λώλος. Παίζουν οι: Χρήστος Στέργιογλου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Θανάσης Κρομλίδης, Βασίλης Ντάρμας και Γιάννης Σέρρης.
more
Αθήνα
13
06
2023
Το έργο αναφέρεται σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν στην Κύπρο μετά την τουρκική εισβολή, από το 1975 έως το 1989 και έχουν ως πρωταγωνίστριες γυναίκες. Πρόκειται για μια παράσταση ντοκουμέντο, στην οποία έξι ηθοποιοί ενσαρκώνουν ένα πλήθος ρόλων, ζωντανεύοντας προσωπικές μαρτυρίες και αφηγήσεις. Η υπόθεση του έργου Το 1975, έναν χρόνο μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, 30.000 γυναίκες βαδίζουν σιωπηλά προς την κατεχόμενη Αμμόχωστο. Το 1987 και το 1989, χιλιάδες γυναίκες περνούν την «πράσινη γραμμή» και έρχονται αντιμέτωπες με τον κατοχικό στρατό. Το 1988, εκατό γυναίκες της Κύπρου καταλαμβάνουν την Ακρόπολη της Αθήνας ως πράξη διαμαρτυρίας. Στις δεκαετίες του 1970 και 1980, το κίνημα «Οι γυναίκες επιστρέφουν», διοργάνωσε αντικατοχικές ειρηνικές πορείες στην Κύπρο, με στόχο να σπάσουν τη γραμμή αντιπαράταξης στο νησί, να κυκλοφορούν ελεύθερα στη γη τους καθώς και να διεθνοποιήσουν το Κυπριακό. Μια πρωτότυπη μέθοδος Έπειτα από έρευνα δυο χρόνων, η Μαγδαλένα Ζήρα και η Νέδη Αντωνιάδη της ομάδας «ΣΕΖΟΝ Γυναίκες», ζωντανεύουν τις αφηγήσεις των γυναικών που έλαβαν μέρος στις πορείες της κίνησης «Οι γυναίκες επιστρέφουν». Οι ζωντανές αφηγήσεις συμπληρώνονται από ιστορικό αρχειακό υλικό, κυρίως αποσπάσματα από τον Τύπο της εποχής. Οι δημιουργοί της παράστασης θέλησαν μέσα από τη δραματοποίηση των ιστοριών, να φωτίσουν τον ηρωισμό, την αυτοθυσία και το όραμα αυτών των γυναικών. «Είναι ένα συγκλονιστικό γεγονός της ιστορίας μας, που δυστυχώς περιθωριοποιήθηκε. Νιώσαμε δέος μπροστά στον ηρωισμό των γυναικών αυτών. Παράλληλα θέλουμε να αγγίξουμε το διαχρονικό θέμα της διαγραφής της γυναικείας εμπειρίας από την επίσημη Ιστορία» δηλώνουν χαρακτηριστικά. Βασισμένο σε αυθεντικές μαρτυρίες αποτυπωμένες με τη μέθοδο verbatim, το έργο καλεί τους θεατές να σταθούν με κριτική ματιά απέναντι στην ιστορία, εστιάζοντας στην απουσία της γυναικείας οπτικής από τον δημόσιο βίο. Η δραματουργία ακολουθεί εν πολλοίς τα ιστορικά γεγονότα, αλλά με μια βασική ανατροπή, που προέρχεται από τη φύση του θεάτρου verbatim: βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με το παρόν και με το σημερινό κοινό. «Αυτή είναι η πρωτιά της παράστασης. Όσα ακούγονται είναι verbatim, δηλαδή όπως ειπώθηκαν τότε. Δύσκολο εγχείρημα γιατί οι ηθοποιοί επί σκηνής είχαν ως ρόλο να μεταφέρουν στους θεατές αυτολεξεί τη γλώσσα και τον ψυχισμό των γυναικών που μετείχαν στις πορείες» αναφέρουν οι δημιουργοί. Σύμφωνα με τις ίδιες, η πλοκή του έργου έχει να κάνει με το πραγματικό κόστος, σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, του αγώνα αυτών των γυναικών. Έχει να κάνει με τη διελκυστίνδα ανάμεσα στην ελπίδα και την απογοήτευση, ανάμεσα σε ένα όραμα για ειρήνη και μια ιστορία βίας και τραύματος. Έχει να κάνει με τη γυναίκα τότε και τώρα. «Η παράσταση μιλά σε ένα παγκόσμιο κοινό θίγοντας οικουμενικά θέματα για την περιθωριοποίηση της γυναίκας. "Το τοπικό είναι και οικουμενικό" λέμε. Ειλικρινής μας πρόθεση είναι να αποτυπώσουμε το πνεύμα της κίνησης αυτών των γυναικών, που νομίζουμε ότι μπορεί να μιλήσει στους ανθρώπους κάθε εθνικότητας» σημειώνουν η Μαγδαλένα Ζήρα και η Νέδη Αντωνιάδη.
more
Αθήνα
06
06
2023
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, μοναδικά τεχνουργήματα από πολύτιμη ή άλλη ευφάνταστη ύλη παρουσιάζονται σε έναν οργανικό διάλογο με εικαστικά έργα, συνομιλώντας για τη Μέλισσα και τον οίκο της, την εικόνα, τη φόρμα και τον συμβολισμό της. Από 12 Ιουνίου 2023 έως 15 Σεπτεμβρίου 2023 θα παρουσιαστεί στην Αθήνα μια έκθεση που τιμά την πολυτιμότητα και τους πολυσχιδείς συμβολισμούς της μέλισσας, όπως αυτοί αποτυπώνονται με θαυμαστή πλαστικότητα στις όψεις των πολύτιμων και σπάνιων τεχνουργημάτων της ελληνικής νομισματικής τέχνης αλλά και στις πολύτιμες όψεις και φόρμες των κοσμημάτων της Μινωικής και Μυκηναϊκής Αρχαιότητας, της νεότερης αρχαιότητας, της βυζαντινής τέχνης και της ελληνικής λαϊκής παράδοσης. ΜΕΛΙΣΣΑ - Κόρη, Κεντρί, Κυψέλη, Μελίσσι, Κερί, Μέλι Με την πρωτοβουλία της δημοσιογράφου-ερευνήτριας κοσμήματος Τζένης Φραγκούλη και την επιμέλεια της αρχαιολόγου-ιστορικού της τέχνης Ίριδας Κρητικού, με αφετηρία τους πολυσχιδείς συμβολισμούς του μικρού δέματος της μέλισσας που αποτυπώνονται με θαυμαστή πλαστικότητα στις όψεις των πολύτιμων και σπάνιων τεχνουργημάτων της ελληνικής νομισματικής τέχνης αλλά και στις πολύτιμες όψεις και φόρμες των κοσμημάτων και της ενδυμασίας ή των υφαντών και των σκευών της Μινωικής και Μυκηναϊκής Αρχαιότητας, της νεότερης αρχαιότητας, της βυζαντινής τέχνης και της ελληνικής λαϊκής παράδοσης, αλλά ακόμη, σε συνομιλία με τον ιδιαίτερο κόσμο των μελισσοκόμων, ή το πρωτογενές σχήμα της κυψέλης και τη λειτουργία του μελισσιού, καθώς και το μέλι ή το μελισσοκέρι ως πρώτη ύλη και σύμβολο, σχεδιάστηκε και προτείνεται ένας δημιουργικός εικαστικός διάλογος με πηγή έμπνευσης τη Μέλισσα. Η μυθολογία και η σημασία της Μέλισσας στην αρχαία Ελλάδα αλλά και στον κόσμο είναι σχεδόν ανεξάντλητες. Μοναδικού κάλλους και ενδελέχειας είναι και οι απεικονίσεις της στην τέχνη και τη μικροτεχνία, κυριότερα δε, ως λαμπρού λατρευτικού συμβόλου στον Μινωικό και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό. Σε κάθε περίπτωση, η μέλισσα, έμβλημα πόλεων και στολίδι πολλών νομισμάτων σε διάφορα ιερά και ισχυρά κέντρα της αρχαιότητας, συνδεόταν επίσης με τις γενεσιουργές δυνάμεις της φύσης και είχε εμβληματική θέση στα λατρευτικά έθιμα, γεγονός που ο άνθρωπος συνειδητοποίησε, θεοποίησε και προστάτευσε από πολύ νωρίς. Η συνομιλία με τον ιδιαίτερο κόσμο των μελισσοκόμων, το πρωτογενές σχήμα της κυψέλης, η λειτουργία του μελισσιού, το μέλι, το μελισσοκέρι, οι συμβολισμοί, αποτελούν πηγή έμπνευσης στον εικαστικό διάλογο. Μνήμη και τιμή στη «Βασίλισσα Μέλισσα», το χρυσό κόσμημα από την Ελεύθερνα της Κρήτης, ηλικίας 2.700 ετών - μοναδική απεικόνιση της µέλισσας ως θεάς-, και το «Κόσμημα των Μελισσών», το χρυσό κόσμημα εξαίρετης τέχνης από το ανάκτορο των Μαλλίων (2.100-1700 π.Χ.) Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου. Η οργανική σύνδεση της Μέλισσας με όλα τα παραπάνω και η σημασία της διαχρονίας στους συμβολισμούς της αποτελούν τους κύριους άξονες αναφοράς και έμπνευσης των συμμετεχόντων σχεδιαστών και εικαστικών. Με χρήση παραδοσιακών τεχνικών, χειροποίητη διαδικασία, επιστράτευση πολύτιμων ή εφήμερων υλικών, προσμένουμε τη δημιουργία μικρόκοσμων ωραιότητας και ιστορικής αναφοράς, με την παράλληλη παρουσίαση μεγαλύτερης κλίμακας αυτοδύναμων εικαστικών έργων και εγκαταστάσεων. Παράλληλες δράσεις όπως ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά εργαστήρια για ενήλικες και παιδιά καθώς και επιστημονική ημερίδα, θα πλαισιώσουν την έκθεση. Στο πλαίσιο της έκθεσης σχεδιάζεται και θα κυκλοφορήσει ομότιτλο λεύκωμα, ενώ ήδη προγραμματίζεται η μεταφορά της στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Έκθεση τελεί υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Αθηναίων και της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας από το Υπουργείο Εξωτερικών. Συμμετέχουν με δημιουργίες τους οι καλλιτέχνες: Ιωάννα Αγγελίδου, Χριστίνα Αθανασούλα-Μαντζαβίνου, Mari Aoyama, 'Αννα Αχιλλέως, Κωστής Βελώνης, Βασίλης Βλασταράς, Γιώτα Βόγκλη, Μάρω Βούλγαρη, Μάριος Βουτσινάς, Μαίρη Γαλάνη-Κρητικού, Νίκος Γαρμπής, Εργαστήριο Γυψοτεχνίας και Χαλκολυτικής της ΑΣΚΤ (υπεύθυνος εργ. Μάρκος Γερωγιλάκης), Μαρία Γκίζη, 'Ακης Γκούμας, Γεωργία Γκρεμούτη, Τερέζα Δαμιανίδου, Παναγιώτης Δαραμάρας, Ελένη Δασκαλάκη, Μάρθα Δημητροπούλου & Απόστολος Καρακατσάνης, Μαρία Διακοδημητρίου, Polina Ellis, Κατερίνα Ιωαννίδου, Σταυρούλα Καζιάλε, Δέσποινα Καλλιγά, Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος, Bάσω Καλουδιώτη, Αναστασία Κανδαράκη, Τίνα Καραγεώργη, Bούλα Καραμπατζάκη, Πάνος Καρδάσης, Μαρία Καπρίλη, Μάρω Κορνηλάκη, 'Αγγελος Κωνσταντακάτος, Ρόδη Κωνσταντόγλου, Σοφία Λαμπροπούλου, Κωνσταντίνος Μάρος, Μηνάς Μαυρικάκης, 'Ανθια Μέγα-Χαβρέ, Χαρίτων Μπεκιάρης, Χριστίνα Μόραλη, Γεωργία Μπλιάτσου, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Ισμήνη Μπονάτσου, Δημήτρης Νικολαΐδης, Ιόλη Ξιφαρά, Γιώργος Παπαδομανωλάκης, Νίκος-Γιώργος Παπουτσίδης, Σοφία Πάσχου, Δέσποινα Πανταζοπούλου, Γιώργος Παπαδομανωλάκης, Joanna Peters, Βαγγέλης Πολύζος, Κλάρα Πουλαντζά, Τιτίκα Σάλλα, Ιφιγένεια Σδούκου, Ζωή Σεκλειζιώτη, Ελένη Σιούστη, Χριστίνα Σούμπλη, Μάριος Σπηλιόπουλος, Παρασκευή Σπύρου, Αλίκη Στρουμπούλη, Ιωάννα Τερλίδου, Ντίνα Τζαβιδοπούλου, Ζαφειρία Τριβιζά, Βάσω Τρίγκα, Λίνα Φανουράκη, Μαρία Χάνιου, Αλέκος Φασιανός, Τζένη Φραγκούλη, Οίκος ZOLOTAS. Διάρκεια Έκθεσης: 12 Ιουνίου 2023 έως 15 Σεπτεμβρίου 2023 Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος Πειραιώς 254, 177 78 Ταύρος Είσοδος Ελεύθερη
more
Πειραιάς
16
04
2023
Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη πρωτοβουλία της ΚΟ.Δ.Ε.Π. αφορά τη διανομή συνολικά 1.230 γευμάτων για τις ημέρες του Μεγάλου Σαββάτου, την Κυριακή του Πάσχα και τη Δευτέρα του Πάσχα, προς εκείνους που έχουν πραγματική ανάγκη στήριξης. Συγκεκριμένα, θα διανεμηθούν σε άστεγους που διαβιούν στο λιμάνι του Πειραιά, στον Ξενώνα φιλοξενίας αστέγων Πειραιά, σε ωφελούμενους του προγράμματος «Στέγη και Εργασία» και σε ωφελούμενους που είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης Πειραιά. Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σε σχετική του δήλωση, ανέφερε: «Όπως κάθε χρόνο βρεθήκαμε στο κεντρικό λιμάνι μαζί με τον πρόεδρο της ΚΟ.Δ.Ε.Π. Γιάννη Βοϊδονικόλα, προκειμένου να προσφέρουμε πασχαλινά γεύματα σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Το Πάσχα είναι μία γιορτή, της οποίας τα βασικά μηνύματα είναι η αγάπη και η αλληλεγγύη. 'Αρα, δεν θα μπορούσε η ΚΟ.Δ.Ε.Π., να μην βρίσκεται πάλι στο λιμάνι και σε άλλες δομές, προκειμένου να προσφέρουμε, σε τρεις ημέρες, 1.230 γεύματα σε ανθρώπους που διαβιούν στο λιμάνι, είτε στους ξενώνες μας είτε σε ωφελούμενους του προγράμματος «Στέγη και Εργασία» είτε σε μοναχικά άτομα είτε σε όποιον μπορούμε να βοηθήσουμε. Πρόκειται για μία δράση κοινωνικού σκοπού που αποτελεί πλέον θεσμό για την ΚΟ.Δ.Ε.Π. Στις γιορτές, κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα ή όποτε μπορούμε βρισκόμαστε κοντά σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. 'Αλλωστε, το σύνθημα: «στον Πειραιά κανείς δεν είναι μόνος» το επιτυγχάνουμε όλοι μαζί. Ο Δήμος Πειραιά, μέσω της ΚΟ.Δ.Ε.Π. και μέσω των δικών του Υπηρεσιών προσπαθεί και επιτυγχάνει να είναι δίπλα σε κάθε Πειραιώτη και μας γεμίζει ικανοποίηση ότι μπορούμε να βοηθήσουμε συνανθρώπους μας που περνάνε δύσκολα στη ζωή τους.» Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης Πειραιά Ιωάννης Βοϊδονικόλας ανέφερε:«Στον Πειραιά κανείς δεν νιώθει και κανείς δεν είναι μόνος. Σήμερα βρεθήκαμε κοντά στους συνανθρώπους μας που διαβιούν κάτω από δύσκολες συνθήκες, προκειμένου να τους ευχηθούμε για τις 'Αγιες Ημέρες του Πάσχα, αλλά και να τους προσφέρουμε την ελάχιστη χαρά του αναστάσιμου και του πασχαλινού γεύματος. Βρισκόμαστε κοντά στους άστεγους της πόλης 365 ημέρες το χρόνο, καλύπτοντας όλες τις βασικές βιοτικές τους ανάγκες. Ας ελπίσουμε και ας ευχηθούμε η φετινή Ανάσταση του Κυρίου να αποτελέσει την απαρχή για την περαιτέρω μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και να χαρίσει υγεία, ευημερία και προκοπή σε όλους μας».
more
Αθήνα
21
03
2023
Τη Δευτέρα 20 Μαρτίου η Camerata Junior - Ορχήστρα Νέων των Φίλων της Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του Νίκου Χαλιάσα, θα συμπράξει με τον διακεκριμένο κιθαριστή Χρίστο Τζιφάκη, που θα παρουσιάσει με το γκρουπ των μουσικών που τον συνοδεύουν (Παναγιώτης Μπουραζάνης, Γιάννης Δημουλάς, Φανή Δεμέστιχα, Μελίνα Ιωαννίδου) δικές του συνθέσεις με επιρροές από τη φλαμένκο σχολή και την ελληνική μουσική παράδοση. Συγκεκριμένα, θα παίξει αποσπάσματα από το έργο του «Flamenco Odyssey», που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, χορογραφημένο από τον Ισπανό χορευτή Joaquin Grilo, και κυκλοφόρησε πρόσφατα σε CD από τη δισκογραφική εταιρία NAXOS. Επίσης με την Camerata Junior θα συμπράξουν και δύο νέοι σολίστ, ο Θοδωρής Θεοδωρούδης (κιθάρα) και η Έρα Χαντζάρη (βιολοντσέλο), σε έργα Franz Schubert, Astor Piazzolla και Δημήτρη Σβιντρίδη. Την μεταγραφή και ενορχήστρωση στο έργο του Schubert έκανε ο πολλά υποσχόμενος κιθαριστής-ενορχηστρωτής Σταύρος Αγγέλου, ενώ την ενορχήστρωση στο έργο του Astor Piazzolla, πραγματοποίησε η νεαρή μαέστρος Αριστέα Τσιχλή. Τη δεύτερη μέρα (Τρίτη 21 Μαρτίου), το φεστιβάλ φιλοξενεί τους βραβευθέντες κιθαριστές του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Μουσικής του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος, Νίκο Γερακάκη και Δημήτρη Βαλαβάνη, σε έργα Domenico Scarlatti, Manuel Ponce και Astor Piazzolla. Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας η Χαριτίνη Πανοπούλου με όχημα τον ζεστό ήχο της κλασικής κιθάρας αλλά και την ιδιαίτερη χροιά της φωνής της, θα παρουσιάσει από τον τελευταίο της δίσκο Mystic Emotions, τραγούδια που άφησαν εποχή. Πρόκειται για μεταγραφές του κιθαριστή Παναγιώτη Μάργαρη. Μεταξύ άλλων θα ακουστούν δημοφιλή κομμάτια των Lana del Rey, Beatles, Aerosmith, Police κ.α. *Την καλλιτεχνική επιμέλεια του φεστιβάλ έχει ο Βασίλης Μαστοράκης.
more
Πειραιάς
16
12
2022
Σε μία περίοδο που η ενέργεια αποτελεί ευαίσθητο θέμα, ο Πύργος Πειραιά έλαμψε ξανά, με στόχο να χαρίσει αισιοδοξία παραμένοντας παράδειγμα βιωσιμότητας. Φέτος, με απόλυτο σεβασμό στη δύσκολη αυτή κατάσταση που βιώνουμε σε παγκόσμιο επίπεδο, υπήρξε ιδιαίτερη μέριμνα για σημαντικά μειωμένες καταναλώσεις. Με απαλές χρωματικές εναλλαγές, ο Πύργος Πειραιά, θα στέκει ως το στολίδι του λιμανιού, ενώ 1300 strobe lights θα αστράφτουν σε όλο το εμβαδό του, από τις 13 Δεκεμβρίου έως τις 8 Ιανουαρίου.  Τα σημεία λάμψης σηματοδοτούν και αφιερώνονται στους ανθρώπους που με κάθε τρόπο έχουν συνεισφέρει στο έργο, σαν τα φωτεινά στοιχεία που με το ταλέντο και τον επαγγελματισμό τους, βοηθούν στο να πάρει ξανά ζωή. Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, και ο Διευθύνων Σύμβουλος των Piraeus Tower και DIMAND, Δημήτρης Ανδριόπουλος, φωταγώγησαν, το βράδυ της Τρίτης 13 Δεκεμβρίου, το κτήριο τοπόσημο σε μία λιτή εκδήλωση που έλαβε χώρα στο λιμάνι. Παρούσες ήταν και οι κυρίες Andreea Moraru από την EBRD και Τερέζα Μεσσάρη από την PRODEA Investments. Την εκδήλωση παρουσίασε η δημοσιογράφος, κα Μπάγια Αντωνοπούλου. Ο Δήμαρχος Πειραιά, κ. Γιάννης Μώραλης, στον χαιρετισμό του τόνισε μεταξύ άλλων: «Ο Πύργος του Πειραιά, το κτήριο - σύμβολο της νεότερης ιστορίας της πόλης μας, φωταγωγήθηκε σε ένα μοναδικό υπερθέαμα, μεταδίδοντας τη λάμψη και τη μαγεία των εορτών στον Πειραιά. Ο Πύργος αλλάζει μέρα με τη μέρα, καθώς οι εργασίες στο δεύτερο υψηλότερο κτήριο της χώρας μας συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς. Ο Πύργος αναγεννιέται και πιστεύω πως όλοι οι Πειραιώτες το θαυμάζουν, το χαίρονται και νιώθω ιδιαίτερα υπερήφανος γι΄ αυτό. Στόχος μας ως Δημοτική Αρχή είναι να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Πειραιά και ο Πύργος, το ξεχωριστό αυτό τοπόσημο της πόλης μας, σηματοδοτεί τα βήματα προόδου που έχει κάνει ο Πειραιάς τα τελευταία 8,5 χρόνια. Η πόλη μας έχει αποκτήσει ιδιαίτερη δυναμική και έχει περάσει πλέον σε μια νέα εποχή, στην εποχή της εξωστρέφειας, στην εποχή της ανάπτυξης με σχέδιο, σκληρή δουλειά, αλλά κυρίως με όραμα και είναι βέβαιο πως το μέλλον της είναι λαμπρό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Ανδριόπουλο, την κα Moraru και την κα Μεσσάρη, τους εκπροσώπους της Dimand, της PRODEA Investments και της EBRD γι΄ αυτή την εντυπωσιακή φωταγώγηση, καθώς και για την ευρύτερη εξαιρετική συνεργασία μας.» Ο Διευθύνων Σύμβουλος των PIRAEUS TOWER και DIMAND, κ. Δημήτρης Ανδριόπουλος, ανέφερε: «Είναι η τρίτη χρονιά, φέτος, που κάνουμε αυτή την εκδήλωση, και θέλω να θυμίσω ότι η κατασκευαστική περίοδος ξεκίνησε ακριβώς πριν από δύο χρόνια, με ορίζοντα ολοκλήρωσης σε περίπου ή λιγότερο 12 μήνες από τώρα. Πιστεύουμε ότι ο Πύργος Πειραιά θα είναι ένα επίτευγμα για την πόλη και θα σηματοδοτήσει μια καινούρια εποχή και για άλλα έργα που προγραμματίζει ο Δήμος. Ήδη ο Πειραιάς έχει αρχίσει και παίρνει τη θέση που του ανήκει μέσα στην μητροπολιτική Αθήνα και το λεκανοπέδιο. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σχετικά με το θέμα της ενέργειας, σκεφτόμασταν αν θα έπρεπε, μέσα σε αυτή τη συγκυρία, να φωταγωγήσουμε ξανά το έργο μας. Τελικά, με τον λιγότερο ενεργοβόρο τρόπο πάντα, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε, καθότι ο Πύργος δεν φωτίζει μόνο ένα κτήριο, φωτίζει τις καρδιές και τη διάθεση όλων των Πειραιωτών, οι οποίοι κάθε χρόνο μας ζητάνε να αφήσουμε το περισσότερο δυνατό τα φώτα του.» Από την πλευρά της EBRD, η Διευθύντρια και επικεφαλής για την Ελλάδα και την Κύπρο, κα Andreea Moraru, συμπλήρωσε: «Ο Πύργος του Πειραιά είναι ταυτισμένος με τη νεότερη ιστορία της πόλης και γι’ αυτό, μέσα από το έργο προσδοκούμε να δημιουργήσουμε ένα τοπόσημο αναγέννησης της πόλης που βασίζεται σε χαρακτηριστικά αειφορίας και έχει επίκεντρο την κοινωνία. Το κτήριο που σήμερα φωταγωγείται για να μας γεμίσει ευχάριστα συναισθήματα εν όψει των εορτών ευχόμαστε να δει την ίδια λάμψη και στο μέλλον εκφραζόμενη μέσα από την ικανοποίηση των χρηστών του και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας.» Τέλος, η CFO/COO της PRODEA Investments, κα Τερέζα Μεσσάρη, δήλωσε: «Η φετινή φωταγώγηση του Πύργου του Πειραιά μας δίνει την ευκαιρία να «φωτίσουμε» την πρόοδο ενός από τα πιο εμβληματικά έργα που αναπτύσσονται αυτή τη στιγμή, όχι μόνο στην Αττική, αλλά και σε όλη τη χώρα, του πιο ψηλού βιοκλιματικού κτηρίου που σύντομα θα αποτελεί ένα ξεχωριστό τοπόσημο του Πειραιά, γεμάτο ζωή, αναβαθμίζοντας την ευρύτερη περιοχή». Φωτισμός και εξοικονόμηση ενέργειας Ο στολισμός του Πύργου αποτελείται αποκλειστικά από φωτιστικά σώματα διάχυτου φωτισμού τεχνολογίας LED, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται μειωμένη κατανάλωση ρεύματος. Ειδικότερα, οι φετινές καταναλώσεις θα κυμανθούν έως 38,20 kW. Επιπλέον, περιορίστηκε η χρονική περίοδος που θα παραμένει το έργο φωτισμένο.
more
30
08
2022
Η Κεντρική Σκηνή, η Σκηνή Ωμέγα, το Φουαγιέ του ΔΘΠ αλλά και η Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ και το αίθριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιά θα φιλοξενήσουν από τις 9 Σεπτεμβρίου έως και τις 2 Οκτωβρίου ένα διακαλλιτεχνικό πρόγραμμα με στόχο ο Σεπτέμβριος να είναι μήνας πολιτισμού για το μεγάλο λιμάνι. Το πρόγραμμα αναλυτικά: ΘΕΑΤΡΟ / ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ 09.09 - 24.09.22 (εκτός 11 & 19.09) | 20:30 Φώτης Κόντογλου «Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου» Κεντρική Σκηνή Η Χαρούλα Αλεξίου και η Όλια Λαζαρίδου μας αφηγούνται γεγονότα και ιστορίες του Φώτη Κόντογλου από τη λατρεμένη του πατρίδα, το Αϊβαλί. Ένα ταξίδι μέσα στον χρόνο, μια παράσταση μνήμης για τους Έλληνες της αιολικής γης, ντυμένη με ανατολίτικες μελωδίες και τραγούδια. Συμμετέχουν μέλη της ορχήστρας Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Κατσιγιάννη. 21.09 - 02.10.22 | 21:00 Γιάννης Καλαβριανός «Αίμα στο αίμα» Μια περιπατητική παράσταση-εγκατάσταση σε συμπαραγωγή με την Εταιρεία Θεάτρου Sforaris Πέτρινη Αποθήκη ΟΛΠ Τα εγκλήματα εκδίκησης από την αρχαιότητα αποτελούσαν τρόπο ατομικής επίλυσης διαφορών. Το ζήτημα της αυτοδικίας επανέρχεται συνεχώς και η παράσταση επιλέγει αντίστοιχα περιστατικά ανά τους αιώνες. Οι θεατές καλούνται να περιηγηθούν διαδοχικά στους χώρους της Πέτρινης Αποθήκης, ενώ ο εικαστικά διαμορφωμένος χώρος, τα βίντεο, οι φωτισμοί, οι τέσσερις ηθοποιοί και ο μουσικός με τις ηλεκτρικές κιθάρες του, δημιουργούν ένα ενιαίο εικαστικό-θεατρικό σύνολο πάνω στο ζήτημα της παράκαμψης της θεσμικής Δικαιοσύνης. Παίζουν: Γιάννης Βαρβαρέσος, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Κέλλυ Παπαδοπούλο. Τιμή εισιτηρίου: 8 ευρώ. 10.09.22 | 19:00 Gerda Dendooven «And then there was... light» Live painting performance σε συνεργασία με το illustradays 2022 Φουαγιέ ΔΘΠ Η Βελγίδα εικονογράφος και συγγραφέας Gerda Dendooven,σε συνεργασία με τους μαθητές και τους διδάσκοντες του Πρότυπου Μουσικού Κέντρου Πειραιά, δημιουργούν μια απίθανη δέσμη από σχέδια που ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια των θεατών. Ένα καλειδοσκόπιο εικόνων που γεννιούνται μέσα από τζαζ, κλασική και ποπ μουσική. Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. 11 & 12.09.22 | 22:00 Νεφέλη Μαϊστράλη «Κασσάνδρα» Performance Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά Η καλλιτεχνική κολεκτίβα, MedeaElectronique μελετά τον αρχαίο μύθο της Κασσάνδρας και τη διαχρονική απεικόνισή της στον 21ο αιώνα. Η ηθοποιός Νικόλ Δημητρακοπούλου, ως Κασσάνδρα, πλαισιώνεται με διφωνίες και φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς από τη Σουζάνα και την Ελένη Βουγιουκλή, που δρουν ως χορός, καθώς ο μουσικός Μανώλης Μανουσάκης δημιουργεί σαγηνευτικούς ηχητικούς αυτοσχεδιασμούς, παρουσιάζοντας, σε ζωντανό χρόνο, τη μουσική της παράστασης. Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. 14, 18, 21 & 25.09.22 |19:00 Μελίσσα Κωτσάκη «Ηχοτοπίο 'Ασκοπης Μετακίνησης» Περιπατητική performance Σημείο Εκκίνησης: Προαύλιος χώρος ΔΘΠ Η καλύτερη αφορμή για να περπατήσουμε και να δούμε την πόλη με άλλα μάτια, ανακαλύπτοντας σημεία και διαδρομές, μέσα από το φίλτρο που δημιουργούν επιλεγμένα κείμενα σημαντικών συγγραφέων του 20ου αιώνα. Συνοδοιπόροι της διαδρομής, τα κείμενα «Χορείες Χώρων» του Ζωρζ Περέκ, «Το Κουτσό» του Χούλιο Κορτάσαρ, καθώς και ποιήματα του Οκτάβιο Πας, και του E.E. Κάμινγκς. Ιδέα - Δραματουργία - Μουσική επιμέλεια - Αφήγηση: Μελίσσα Κωτσάκη. Δήλωση συμμετοχής, με σειρά προτεραιότητας, στο email: info@dithepi.gr ή στο τηλ.: 2104143300. ΜΟΥΣΙΚΗ 12 & 14.09.22 | 20:30 Alfred Lord Tennyson - Richard Strauss «Enoch Arden» Σε συμπαραγωγή με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Πέτρινη Αποθήκη ΟΛΠ Το αφηγηματικό αριστούργημα της αγγλικής λογοτεχνίας, «Ενώχ 'Αρντεν», είναι ένα ταξίδι ζωής και συναισθηματικής ενηλικίωσης, μια ιδιόμορφη ιστορία αγάπης, που αφηγείται τον μύθο του Οδυσσέα μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Το ποίημα που ενέπνευσε τον Richard Strauss να συνθέσει ένα μοναδικό μουσικό έργο, για αφηγητή και πιάνο, ζωντανεύει για δύο βράδια σε ένα ονειρικό σκηνικό δίπλα στη θάλασσα. Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης. Αφηγητής: Νίκος Καραθάνος. Πιάνο: Θοδωρής Τζοβανάκης. Υψίφωνος: 'Αννα Στυλιανάκη. Τιμή εισιτηρίου: 14 ευρώ. 16 & 17.09.22 |22:00 «Electric Νights» Συναυλία Σε συνεργασία με την καλλιτεχνική κολεκτίβα Medea Electronique Πέτρινη Αποθήκη ΟΛΠ Το Electric Nights είναι ένα ανεξάρτητο φεστιβάλ σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής και διοργανώνεται από το 2012 στην Αθήνα, από την καλλιτεχνική κολεκτίβα Medea Electronique. Παρουσιάζει έργα καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται στο πεδίο του αυτοσχεδιασμού, του θορύβου, της πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής, των DIY μουσικών δραστηριοτήτων και της avant-garde, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Είσοδος ελεύθερη. 18.09.22 | 22:30 DJ party Προαύλιος Χώρος ΔΘΠ Αγαπημένοι Djs, αγαπημένες μουσικές, σε ένα μοναδικό πάρτι στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Θεάτρου, την καρδιά της πόλης του Πειραιά. Είσοδος ελεύθερη. 24.09.22 | 21:30 «The Page of Cups» Συναυλία Φουαγιέ ΔΘΠ Το νεοσύστατο πενταμελές indierock συγκρότημα, The Page of Cups, παρουσιάζει μια εκρηκτική συναυλιακή εμπειρία, σκηνογραφημένη μέσα στο παιχνιδιάρικο και χνουδωτό σύμπαν της Αντιγόνης Τσαγκαροπούλου (Bunny). Ο ήχος του συγκροτήματος χαρακτηρίζεται από ένα fusion ηλεκτρονικών και ακουστικών indierock στοιχείων. Οραματιζόμενοι τη συναυλία σαν ένα συνολικό έργο τέχνης, το συγκρότημα προσκάλεσε την εικαστικό να μεταμορφώσει το φουαγιέ του θεάτρου σε μια immersive εγκατάσταση, που αγκαλιάζει τον θεατή και δημιουργεί εναλλακτικές αφηγήσεις. Την έκθεση επιμελείται η 'Αρτεμις Μπαλτογιάννη. Μουσικοί: Πάνος Βλασόπουλος - Δημήτρης Βλασόπουλος-Ιάσονας Βλασόπουλος - Θοδωρής Κλαυδιανός - Χρήστος Μπεκίρης. Τιμή εισιτηρίου: 8 ευρώ. 30.09 & 01.10.22 | 19:30 Λευτέρης Βενιάδης «Αλληλεγγύη: αποδόμηση, και ανά/επανα-σύνθεση» Συναυλία Φουαγιέ ΔΘΠ Με αφορμή το μανιφέστο του Μάνου Χατζιδάκι, θα παρουσιαστεί ένας μουσικός διάλογος ρεμπέτικου και σύγχρονης μουσικής. Μπουζούκι, φωνή, κλαρινέτο, ακορντεόν και βιολοντσέλο σε μια μοναδική μουσική σύμπραξη, όπου θα επανα-συντεθούν ρεμπέτικα κομμάτια από τον Λευτέρη Βενιάδη. Το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα αγκαλιάζει τις μαρτυρίες και τα λόγια των ανθρώπων που στέλνουν το δικό τους μήνυμα, απαντώντας στο ερώτημα: «Τι είναι Αλληλεγγύη;». Τιμή εισιτηρίου: 8 ευρώ. ΧΟΡΟΣ 29.09 - 02.10.22 «Arc for dance festival 15» Κεντρική Σκηνή Το Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού «ARC FOR DANCE FESTIVAL» κατεβαίνει στο λιμάνι του Πειραιά για τέταρτη συνεχόμενη φορά. Φέτος, θα παρουσιάσει μέσα σε τέσσερις ημέρες, επτά έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Οι ειδικά διαμορφωμένες παραστάσεις μικρής διάρκειας, που θα ξεκινούν κάθε βράδυ στον προαύλιο χώρο του ΔΘΠ, θα προσκαλούν το κοινό σε μία συναρπαστική, συμμετοχική γιορτή χορού. Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ 09.09 - 02.10.22 | 13:00 - 20:00 Arthur Jafa «Love is the Message» Εικαστική Έκθεση Σε συνεργασία με την OUT OF THE BOX Πέτρινη Αποθήκη ΟΛΠ Ο βραβευμένος εικαστικός καλλιτέχνης, κινηματογραφιστής και θεωρητικός Αφροαμερικανός Arthur Jafa στο έργο του εξετάζει την ιστορία και τις εμπειρίες των Αφροαμερικανών. Το «Love Is The Message» είναι μια αριστοτεχνική σύγκλιση φωτογραφιών που ανιχνεύουν την αφροαμερικανική ταυτότητα μέσα από ένα ευρύ φάσμα εικονογραφίας, πλαισιωμένο από το «Ultralight Beam», ένα χιπ-χοπ τραγούδι του Kanye West, εμπνευσμένο από το Ευαγγέλιο. Επιμέλεια έκθεσης: Σωζήτα Γκουντούνα. Είσοδος ελεύθερη. 09.09 - 02.10.22 «Έν δὲ λιμὴν εὔορμος» Υπαίθρια εικαστική έκθεση σε συνεργασία με τρία εργαστήρια της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Περιμετρική περίφραξη ΟΛΠ Μία μοναδική έκθεση τοποθετημένη πάνω στα κιγκλιδώματα, περιμετρικά του λιμανιού του Πειραιά. Μια εικαστική εγκατάσταση στο ίδιο λιμάνι που πριν 100 χρόνια υποδέχθηκε τους Έλληνες πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Οι φοιτητές του Α, ΙΓ', ΣΚ Εργαστήριου Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ, εμπνευσμένοι από εκείνες τις πρώτες αφίξεις στον Πειραιά, συνθέτουν έργα μέσα από τη δική τους νεότερη, καλλιτεχνική ματιά. 27.09 - 01.10.22 | 11:00 - 20:00 Barbara Ehnes «Αλληλεγγύη - Αρχείο μηνυμάτων» Εικαστική, πολυμεσική εγκατάσταση Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Ruhrtreinnale 2019 Φουαγιέ ΔΘΠ Η Γερμανίδα σκηνογράφος, Barbara Ehnes, με την ομάδα της ξεκίνησαν από το 2017 να παίρνουν συνεντεύξεις από ανθρώπους που έδρασαν αλληλέγγυα σε περιοχές όπως η Ελλάδα και η βιομηχανική περιοχή γύρω από τον ποταμό Ρουρ στη Γερμανία, που έχουν υποστεί δομικές αλλαγές λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη. Οι πολύτιμες και πολυάριθμες συνεντεύξεις θα παρουσιαστούν σε μια πολυμεσική εγκατάσταση, με κοινό αφηγηματικό άξονα την έννοια της αλληλεγγύης. Είσοδος ελεύθερη. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 19.09 - 21.09.22 | 20:00 «Ηλέκτρα», «Τρωάδες», «Ιφιγένεια» Υπαίθριες προβολές Σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης Προαύλιος χώρος Πέτρινης Αποθήκης ΟΛΠ Για τρία βράδια, το λιμάνι του Πειραιά μεταμορφώνεται σε έναν υπαίθριο κινηματογράφο δίπλα στη θάλασσα. Για φέτος έχει επιλεγεί να προβληθεί η πολυβραβευμένη τριλογία του Μιχάλη Κακογιάννη: «Ηλέκτρα», «Τρωάδες», «Ιφιγένεια». Ιστορικές ταινίες βασισμένες στον αρχαιοελληνικό μύθο και τις τραγωδίες του Ευριπίδη, μέσα από τη ματιά του σημαντικού Έλληνα καλλιτέχνη που φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του. Ημέρες προβολής: 19.09: Ηλέκτρα | 20.09: Τρωάδες | 21.09: Ιφιγένεια. Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. ΔΡΑΣΕΙΣ 16 & 17.09.22 | 19:00 «ACT ΙΙ» Πέτρινη αποθήκη ΟΛΠ Συμπόσιο σε συνεργασία με την Electropera.tors Το διαδικτυακό περιοδικό για το θέατρο ACT II μας προσκαλεί σε ένα διήμερο ανοιχτών συζητήσεων σχετικά με τον ρόλο των καλλιτεχνών σε καιρό πολέμου. Καλλιτέχνες, θεωρητικοί και θεατές, θα συνδημιουργήσουν τον κοινό χώρο και θα επεξεργαστούν προβληματισμούς γύρω από το ερώτημα: «Ποιος είναι ο ρόλος των καλλιτεχνών σε περίοδο πολέμου;». Ιδέα - Συντονισμός: Ιωάννα Βαλσαμίδου. Τα ονόματα των ομιλητών θα ανακοινωθούν προσεχώς. Είσοδος ελεύθερη. 17.09.22 | 11:00 - 13:00 Ίρις Σαμαρτζή «Out of the box!» Εργαστήριο εικονογράφησης για παιδιά σε συνεργασία με το illustradays 2022 Φουαγιέ ΔΘΠ Μπορεί μια ιστορία να χωρέσει σε μικρά, χαριτωμένα κουτάκια; Η Ίρις Σαμαρτζή, καλλιτεχνική διευθύντρια του illustradays 2022, δημιούργησε ένα εικαστικό περιβάλλον, που ενώ είναι φτιαγμένο με περισσότερα από 15 μικρά και μεγαλύτερα κουτιά, μας καλεί να παίξουμε και να σκεφτούμε έξω από αυτά! Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6 έως 10 ετών. Συμμετοχή δωρεάν. Απαιτείται προκράτηση θέσης στο illustradays.gr 30.09.22 |18:00 Λίτσα Μπαφούνη Περιπατητική ξενάγηση Η ιστορία των κοιμητηρίων αποτυπώνει τις ιστορίες των ανθρώπων, των δραστηριοτήτων τους αλλά και την ιστορία των ίδιων των πόλεων. Το Νεκροταφείο της Ανάστασης άρχισε να λειτουργεί το 1909, μετά την οριστική κατάργηση του πρώτου νεκροταφείου της πόλης που βρισκόταν στον 'Αγιο Διονύσιο. Το Νέο νεκροταφείο, όπως ονομαζόταν στην αρχή, φιλοξενεί έως σήμερα, οικογενειακούς τάφους επιφανών αστικών οικογενειών, οι οποίες έζησαν ή δραστηριοποιήθηκαν στον Πειραιά, κοσμημένους με ταφικά μνημεία εξαιρετικής τέχνης κυρίως Τηνιακών μαρμαράδων. Μια περιπατητική ξενάγηση στον χρόνο, τους ανθρώπους, τους καλλιτέχνες, στην ιστορία του ίδιου του Πειραιά. Σημείο συνάντησης: Είσοδος του Νεκροταφείου της Ανάστασης. Συμμετοχή δωρεάν.
more