Wednesday, 08 May 2024
Αθήνα
08
05
2024
Περισσότεροι από 300 άνθρωποι κρατούσαν παλαιστινιακές σημαίες και πανό που έγραφαν "Κάτω τα χέρια από τη Ράφα!" Συγκέντρωση έξω από το κτίριο του κοινοβουλίου στην ελληνική πρωτεύουσα. «Είμαστε εδώ αλληλέγγυοι και θα ανταποκριθούμε όποτε ζητήσουν (για αλληλεγγύη) οι Παλαιστίνιοι», δήλωσε ο διαδηλωτής Αντώνης Δαβανέλλος, ένας 60χρονος συνταξιούχος. Η αστυνομία εκτόξευσε δακρυγόνα για να διαλύσει μια μικρή ομάδα διαδηλωτών που ανέβηκε στην πύλη της αιγυπτιακής πρεσβείας απέναντι από το κοινοβούλιο. Οι συγκρούσεις ήταν σύντομες. Τουλάχιστον 34.789 Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν και 78.204 τραυματίστηκαν στον πόλεμο που διαρκεί επτά μήνες, ανακοίνωσε την Τρίτη το υπουργείο Υγείας της Γάζας. Ο πόλεμος ξεκίνησε όταν οι μαχητές της Χαμάς επιτέθηκαν στο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου, σκοτώνοντας περίπου 1.200 ανθρώπους και απαγάγοντας περίπου 250 άλλους, εκ των οποίων οι 133 πιστεύεται ότι παραμένουν αιχμάλωτοι στη Γάζα που διοικείται από τη Χαμάς, σύμφωνα με ισραηλινούς απολογισμούς. Η Χαμάς είπε τη Δευτέρα ότι είχε πει στους διαμεσολαβητές ότι είχε συμφωνήσει σε μια πρόταση κατάπαυσης του πυρός, αλλά το Ισραήλ είπε ότι οι όροι δεν ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις της και συνέχισε με τα πλήγματα στη Ράφα, τα οποία, όπως λέει, στοχεύουν στην καταστροφή των στρατιωτικών δυνατοτήτων της Χαμάς. Καθ' όλη τη διάρκεια του πολέμου, η Ράφα ήταν η κύρια σανίδα σωτηρίας προς τον έξω κόσμο για τα 2,3 εκατομμύρια Παλαιστίνιους της Γάζας, επιτρέποντας την είσοδο ανθρωπιστικών προμηθειών και τη μεταφορά ασθενών έξω κατά τη διάρκεια σοβαρών ελλείψεων και καταστροφής εγκαταστάσεων υγειονομικής περίθαλψης.
more
Αθήνα
07
05
2024
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον Πολυχώρο Ω2 του Ωδείου Αθηνών και αποτέλεσε το σημαντικότερο εκθεσιακό γεγονός στο χώρο του συλλεκτισμού στην Ελλάδα και ήταν υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Αθηναίων, του Ομίλου για την Unesco Πειραιώς κ΄ Νήσων και της International Action Art. Επίσημοι Συνεργάτες η Vendora.gr , η Ελληνική Φιλοτελική Εταιρεία, η Πανελλήνια Νομισματική Ένωση, ο οίκος δημοπρασιών Attica Auctions και η DL Cards.   Έχοντας εξασφαλίσει παραπάνω από εξήντα εκθέτες, παρουσιάστηκαν θησαυροί όπως: Χαρτονομίσματα – νομίσματα – μετοχές εταιριών, Γραμματόσημα – φάκελοι, Τηλεκάρτες- χρονοκάρτες, Μετάλλια – παράσημα, Κοσμήματα – pins, Βιβλία - περιοδικά – έγγραφα – εφημερίδες, Φωτογραφίες, Δίσκοι βινυλίου LP – κασέτες VHS – CD, Υπολογιστές - ραδιόφωνα – τηλεοράσεις – τηλέφωνα, Φωτογραφικές μηχανές – κάμερες, Παιχνίδια – λούτρινα, Αρχειακό υλικό, Ψιλικά Εποχής, Αντίκες   και άλλα…  οι συλλέκτες είχαν την ευκαιρία να πουλήσουν, να αγοράσουν, να εκτιμήσουν ή να ανταλλάξουν αντικείμενα στους επισκέπτες. Την πρώτη ημέρα της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια, παρουσία του Εκπρόσωπου Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών κ. Όμηρου Τσάπαλου, των διοργανωτών κ. Ιωάννη Πεφάνη και κ. Θεοφάνη Παναγιωτόπουλου, του κ. Νικόλαου Μαθιουδάκη από τον οίκο δημοπρασιών Attica Auctions και όλων των συνεργατών, εκθετών και επισκεπτών.
more
Αθήνα
07
05
2024
Το μέτρο θα επηρεάσει κυρίως τις κρατικές υπηρεσίες, που δεν θα λειτουργήσουν σήμερα, αλλά και τις τράπεζες και το Χρηματιστήριο Αθηνών. Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ και καταστήματα λιανικής θα παραμείνουν κλειστά, αν και ορισμένες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, όπως αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία και βενζινάδικα άνοιξαν τη Δευτέρα και θα παραμείνουν έτσι. Κλειστές θα είναι επίσης την Τρίτη οι αγροτικές αγορές και η κεντρική Βαρβάκειος Αγορά της Αθήνας. Θα επηρεαστούν επίσης τα μέσα μαζικής μεταφοράς, παρόλο που οι εργαζόμενοι τήρησαν την Πρωτομαγιά την περασμένη Τετάρτη.
more
Αθήνα
06
05
2024
Την Τρίτη 28 Μαΐου 2024 στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ο διεθνώς καταξιωμένος σολίστ, γνωστός για τις υποβλητικές ερμηνείες του σε κλασικές αλλά και σύγχρονες συνθέσεις, θα παρουσιάσει μαζί με τους μουσικούς της ΕΛΣΟΝ‒Ορχήστρας Νέων in Residence του Μεγάρου ένα ξεχωριστό πρόγραμμα με έργα για ορχήστρα εγχόρδων: τη Συμφωνία για έγχορδα αρ. 10 σε σι ελάσσονα του Felix Mendelssohn [Φέλιξ Μέντελσον], το Ροντό για βιολί και ορχήστρα εγχόρδων σε λα μείζονα του Franz Schubert [Φραντς Σούμπερτ], τη Σουίτα Trauermusik (Πένθιμη μουσική) για βιόλα και έγχορδα του Paul Hindemith [Πάουλ Χίντεμιτ] και τη Σερενάτα για έγχορδα σε μι μείζονα, έργο 22 του Antonín Dvořák [Αντονίν Ντβόρζακ]. Η συναυλία αποτελεί συμπαραγωγή της ΕΛΣΟΝ και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Λίγα λόγια για το πρόγραμμα Ο Φέλιξ Μέντελσον ολοκλήρωσε σε ηλικία μόλις δεκατεσσάρων ετών τη Συμφωνία για έγχορδα αρ. 10, στην οποία διακρίνονται τόσο και τα σημάδια της ιδιοφυΐας του συνθέτη, όσο και η επιρροή του Γιόζεφ Χάυντν. Το ανάλαφρο Ροντό για βιολί και έγχορδα του Φραντς Σούμπερτ, ένα κομψοτέχνημα που σπανίως παίζεται, απογειώνει τη βιεννέζικη εκδοχή του Κλασικισμού ως ένα τέλειο «μουσικό επιδόρπιο». Στις 20 Ιανουαρίου 1936, ο βασιλιάς Γεώργιος Ε΄ φεύγει από τη ζωή· την επομένη, μέσα σε λίγες μόνο ώρες, ο Πάουλ Χίντεμιτ γράφει στο Λονδίνο τη Σουίτα Trauermusik (Πένθιμη μουσική) για να τιμήσει τον θάνατο του εκλιπόντος μονάρχη. Το έργο μεταδίδεται ζωντανά από το BBC, με τον συνθέτη να ερμηνεύει το μέρος της βιόλας. Το πρόγραμμα της συναυλίας της ΕΛΣΟΝ στο Μέγαρο κλείνει με τη μελωδική Σερενάτα του Αντονίν Ντβόρζακ, έργο εκλεπτυσμένης λυρικής ομορφιάς, που συγκαταλέγεται στις δημοφιλέστερες ορχηστρικές σελίδες του συνθέτη. Ο Michael Barenboim… … είναι σολίστ και ερμηνευτής μουσικής δωματίου, με όργανα το βιολί και τη βιόλα, ιδρυτής μουσικού συνόλου, κοντσερτίνο της West-Eastern Divan Orchestra και καθηγητής  της Ακαδημίας Μπάρενμποϊμ-Σαΐντ. Επινοητικότητα και δημιουργικότητα αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της μουσικής του προσωπικότητας. Από το ντεμπούτο του ως σολίστ στο Κοντσέρτο για βιολί του Σαίνμπεργκ, υπό τη διεύθυνση του Πιερ Μπουλέζ το 2011, ο Mάικλ Μπάρενμποϊμ έχει εδραιωθεί στη διεθνή μουσική σκηνή και έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης υπό τον Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Σικάγου υπό τον Άσερ Φις, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ υπό τον Ζούμπιν Μέτα, τη Φιλαρμονική του Βερολίνου υπό τον Βασίλι Πετρένκο και τη Φιλαρμονική του Λος Άντζελες υπό τον Γκουστάβο Ντουνταμέλ. Ως σολίστ έχει πραγματοποιήσει ρεσιτάλ σε όλο τον κόσμο (Ουίγκμορ Χολ του Λονδίνου, Αίθουσα της Φιλαρμονικής του Έλβα στο Αμβούργο, Όπερα του Σίδνεϋ, Θέατρο Σαν Κάρλο στη Νάπολη, Φεστιβάλ της Λουκέρνης). Ο Μάικλ Μπάρενμποϊμ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη σύγχρονη μουσική, επιλέγοντας έργα του 20ού και του 21ου αιώνα στις εμφανίσεις του είτε ως σολίστ είτε σε συναυλίες μουσικής δωματίου. Μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση πολυάριθμες νέες συνθέσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται έργα των Γιαίργκ Βίντμαν, Kαρήμ Ράστομ, Mατίας Πίντσερ και άλλων. Ως καθηγητής βιολιού στην Ακαδημία Μπάρενμποϊμ-Σαΐντ, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα όχι μόνο στην εκμάθηση της τεχνικής του οργάνου, αλλά και στη γενικότερη και πολύπλευρη εκπαίδευση των μαθητών του. Από το 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2024, διετέλεσε επίσης Κοσμήτορας της Ακαδημίας. Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων (ΕΛΣΟΝ)… … ιδρύθηκε το 2017 από τον αρχιμουσικό Διονύση Γραμμένο και σήμερα αποτελεί Ορχήστρα Νέων in Residence του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Βασισμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα των Εθνικών Ορχηστρών Νέων, η ΕΛΣΟΝ έχει ως βασικό της σκοπό τον εντοπισμό, την εκπαίδευση και την ανάδειξη ταλαντούχων νέων ελλήνων μουσικών στο συμφωνικό και οπερατικό ρεπερτόριο, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα συμμετοχής τους σε συναυλίες και σύμπραξης με διεθνούς φήμης καλλιτέχνες, αρχιμουσικούς, σολίστ και καθηγητές. Το έργο της Ορχήστρας έχει αναγνωριστεί και διεθνώς, με την επιλογή της ως μέλους της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εθνικών Ορχηστρών Νέων (European Federation of National Youth Orchestras), αποτελώντας τη μοναδική εκπροσώπηση της χώρας μας. Τον Νοέμβριο του 2024, η ΕΛΣΟΝ πρόκειται να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης (Stern Auditorium / Perelman Stage), υπό τη μουσική διεύθυνση του Διονύση Γραμμένου. Τον Αύγουστο του 2023, η ΕΛΣΟΝ προσκλήθηκε για δεύτερη φορά στο ιστορικό Koντσέρτχαους του Βερολίνου, για την εναρκτήρια συναυλία του διεθνούς φεστιβάλ Young Euro Classic. Μεταξύ των πλέον σημαντικών εμφανίσεών της περιλαμβάνονται ακόμη η συναυλία στη Βουλή των Ελλήνων τον Οκτώβριο του 2021, η περιοδεία το καλοκαίρι του 2021 σε Δελφούς, Κέρκυρα και Βερολίνο καθώς και οι εμφανίσεις της στην Εθνική Λυρική Σκηνή (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος). Η ΕΛΣΟΝ αποτελεί την πρώτη ορχήστρα στην Ελλάδα που αξιοποίησε την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας, μέσω του καινοτόμου πρότζεκτ EλΣΟΝ VR, προσφέροντας στο κοινό μια πρωτόγνωρη εμπειρία θέασης συναυλιών κλασικής μουσικής. Το έργο της υποστηρίζεται, μεταξύ άλλων, από τους φορείς: Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση (το οποίο είναι και ο Ιδρυτικός Δωρητής της), Βουλή των Ελλήνων, Τράπεζα της Ελλάδος, The Hellenic Initiative, ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Aegean Airlines (Επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών) καθώς και από το Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία (Χορηγός Φιλοξενίας). Τιμές εισιτηρίων  8 € ● (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι) ● 12 € ●  18 €
more
06
05
2024
Τα μέσα σταθερής τροχιάς θα κινηθούν σήμερα ως εξής: - Γραμμή 1 Μετρό: Δρομολόγια ανά 12,5′ μεταξύ 6:00 - 23:00, ανά 15′ τις υπόλοιπες ώρες - Γραμμή 2 Μετρό: Δρομολόγια ανά 15′ - Γραμμή 3 Μετρό: Δρομολόγια ανά 12′ (ανά 36′ τα δρομολόγια Αεροδρομίου) - Τραμ: Δρομολόγια ανά 15′ Για τις συχνότητες δρομολογίων των μέσων σταθερής τροχιάς στις Γραμμές 1, 2 & 3 του Μετρό, καθώς και στο Τραμ έως και την Τετάρτη του Πάσχα 08/05/2024, μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά από τον σύνδεσμο ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕΤΡΟ & ΤΡΑΜ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ (3-8 ΜΑΪΟΥ 2024).
more
Αθήνα
05
05
2024
Ο συνθέτης το αφιερώνει στη μητέρα του και σε όλες τις μητέρες του κόσμου. Το μουσικό-ποιητικό έργο είναι βασισμένο σε ποίηση μεγάλων Ελλήνων και ξένων ποιητών όπως τους: Καβάφη, Παλαμά, Σικελιανού, Ρίτσου, Βρεττάκου, Βάρναλη, Βιζυηνού, Μαβίλη, Πολέμη, Μαρκορά, Άγρας, Πασκόλ, επίσης από Ησίοδος Θεογονία καθώς και βυζαντινή και δημοτική ποίηση. Συμμετέχουν, οι σοπράνο Ιωάννα Τσιλιμίγκα και Γιούλη Φιλιππίδου ενώ θα συνοδεύσει τετράφωνη νεανική χορωδία. Την οργάνωση ανέλαβε ο «Σοροπτιμιστικός Όμιλος Αθηνών». Η είσοδος είναι ελεύθερη.
more
Αθήνα
05
05
2024
Στο κλείσιμο μιας σεζόν με πολλές sold out παραγωγές, και λίγο πριν, υποδεχτούμε το καλοκαίρι, το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων επιλέγει είκοσι παραστάσεις, ανάμεσα τους μεγάλες διεθνείς παραγωγές αλλά και πρωτότυπα έργα νέων και καταξιωμένων δημιουργών, που ετοιμάζονται να σηκώσουν αυλαία αμέσως μετά το Πάσχα στις αθηναϊκές σκηνές, δίνοντας μίνι παράταση στη σεζόν 2023-2024. «Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (15-19/5) Η Κεντρική Σκηνή της Στέγης θα φιλοξενήσει το αριστούργημα του Σάμιουελ Μπέκετ, «Περιμένοντας τον Γκοντό» σε μια σπουδαία συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro με την υπογραφή του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου. Πρόκειται για μια μνημειακή παράσταση, στα όρια της υψηλής ποίησης και της αυθάδικης κωμωδίας, που έχει ήδη λάβει διθυραμβικές κριτικές από τον ιταλικό Τύπο και μετά την Αθήνα θα συνεχίσει τη διεθνή περιοδεία της. Η παράσταση του Τερζόπουλου «φανερώνει μια σταυρωμένη ανθρωπότητα, της οποίας τα καρφιά είναι λέξεις» όπως σημειώνουν τα ξένα δημοσιεύματα, για να καταλήξουν στο αποφθεγματικό: «μια παράσταση που θα γραφτεί στα χρονικά του σύγχρονου θεάτρου». «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (16-19/5) Το Κρατικό Θέατρο της Τουρκίας σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και τον πολιτιστικό οργανισμό «Λυκόφως» ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν μια ξεχωριστή ανάγνωση της ερωτικής τραγωδίας «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, με Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά φιλόδοξο και υψηλών απαιτήσεων εγχείρημα, το οποίο αποσκοπεί να αποτελέσει και μια «γέφυρα» μεταξύ των δύο χωρών, καθώς δίνει μια μοναδική ευκαιρία σε Έλληνες και Τούρκους καλλιτέχνες να συνεργαστούν και να ενώσουν τις φωνές τους. Μετά την πρώτη της παρουσίαση στην Άγκυρα στις 19 Απριλίου και αμέσως μετά στην Κωνσταντινούπολη, η μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μόνο για τέσσερις παραστάσεις σε μια τρίγλωσση εκδοχή στα ελληνικά, τα αγγλικά και τα τουρκικά (με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους). «Odysseus» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (30 -31/5) Το Δραματικό Θέατρο της Φιλιππούπολης(Plovdiv Drama Theater), ο σημαντικότερος και ιστορικότερος θεατρικός θεσμός της Βουλγαρίας, παρουσιάζει την πολυβραβευμένη και πολυταξιδεμένη υπερπαραγωγή «Odysseus». Σαράντα ηθοποιοί επί σκηνής ενσαρκώνουν μέσα σε ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα το ομηρικό έπος, γραμμένο σε πρωτότυπη προσαρμογή για το θέατρο από τον κορυφαίο εν ζωή Βούλγαρο θεατρικό συγγραφέα Alexander Sekulov, σε σκηνοθεσία της βραβευμένης στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, Diana Dobreva. «Πόθεν Έσχες» στο Θέατρο Βεάκη (από 11/5) Με χιούμορ, ελαφράδα και σκωπτική διάθεση απέναντι σε μια συλλογική μνήμη που είναι γεμάτη αντιφάσεις, έρχεται στο Θέατρο Βεάκη η νέα παράσταση της ομάδας 4Frontal, σε σκηνοθεσία των Γιώτας Σερεμέτη - Κώστα Φιλίππογλου και πρωτότυπο κείμενο της Νεφέλης Μαϊστράλη. Αφηγείται την κωμικοτραγική ιστορία ενός απατεώνα, που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας και έγινε το σύμβολο μια ολόκληρης εποχής, η οποία συναντιέται με το σήμερα. «Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου» στο Θέατρο Πορεία (από 12/5) Ένα ακόμη δείγμα της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας θα παρουσιαστεί στο θέατρο Πορεία στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Νέο αίμα». Πρόκειται για το ολοκαίνουργιο έργο με τίτλο «Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου», που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής και που υπογράφει η Αργυρώ Βώβου. Την παράσταση σκηνοθετεί η νεαρή Δέσποινα-Ντορίνα Ρεμεδιάκη, υπότροφος και αριστούχος απόφοιτος της περίφημης σχολής GITIS της Μόσχας. «Και λέγε-λέγε» στο Θέατρο Τέχνης (Σκηνή Φρυνίχου, από 15/5) Ένα συνολικό έργο τέχνης που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών: κείμενα της Λένας Κιτσοπούλου, φωτογραφίες του Γιώργου Καπλανίδη και του Τάκη Διαμαντόπουλου, ένα video clip σε τραγούδι του Νίκου Κυπουργού, μια ταινία μικρού μήκους της Λένας Κιτσοπούλου σε κινηματογράφηση της Εύης Καλογηροπούλου. Η σύνθεση όλων αυτών οδηγεί στο έργο που θα παρουσιαστεί στη Φρυνίχου προτείνοντας μια νέα θεώρηση της θεατρικής πράξης πέρα από τα όρια του ίδιου του θεάτρου. Η «Γραμμή του ορίζοντος» στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού Θεάτρου (από 16/5) Ως «μια ιστορία φυγής» χαρακτήριζε ο πρόωρα χαμένος συγγραφέας, κριτικός, δοκιμιογράφος, σκηνοθέτης και ραδιοφωνικός παραγωγός Χρήστος Βακαλόπουλος, το βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του, τη «Γραμμή του ορίζοντος», που σκηνοθετεί ο Γιώργος Παύλου. Ο αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου φέρνει στη σκηνή τον επώδυνο απολογισμό μιας γυναίκας. Η αναδρομή της δεν είναι μόνο μια καταμέτρηση προσωπικών απωλειών, αλλά και ένας αποχαιρετισμός σε μια γενιά που συνθηκολόγησε, μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς, μια Ελλάδα που απορροφήθηκε από τον υλισμό, μια κοινωνία που παρέδωσε την ταυτότητά της στην επίφαση. «Κήτος» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (από 17/5) Ένας άνδρας και απέναντι του, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, χάπια, μηχανήματα, ινστιτούτα, προσφορές αδυνατίσματος, υποσχέσεις, διαφημίσεις και μοντέλα του instagram. Κι όταν όλα αυτά μαζί καταφέρουν να μετακινήσουν τον δείκτη της ζυγαριάς του, η βελόνα κολλάει σε ένα συνονθύλευμα αναμνήσεων. Ο Ευάγγελος Βογιατζής παρουσιάζει στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν τον ανέκδοτο θεατρικό μονόλογο του Βαγγέλη Ρωμνιού, ένα έργο που με αφορμή την παχυσαρκία μάς καλεί να κοιτάξουμε βαθύτερα στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων και να αναζητήσουμε τι είναι αυτό που προκαλεί και διαιωνίζει το κοινωνικό στίγμα. «Βάτραχοι» στο Θέατρο Ροές (από 17/5) Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις των «Βακχών», συνεχίζει την ερευνητική της πορεία πάνω στο αρχαίο δράμα και στους τρόπους κατανόησης, προσέγγισης και παρουσίασής του. Στην πρώτη της συνεργασία με τον ηθοποιό Γιάννο Περλέγκα, παρουσιάζει στο Θέατρο Ροές τους «Βατράχους» του Αριστοφάνη, ως ένα σύγχρονο αφηγηματικό οπτικοακουστικό ντελίριο, μέσα από τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού escape room. «Ριχάρδος ΙΙΙ*» στο Σύγχρονο Θέατρο (από 09/5) Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με έναν νέο, ανατρεπτικό τρόπο τον «Ριχάρδο III» του Σαίξπηρ, σε διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη. Η παράσταση, χρησιμοποιώντας τη συνθήκη του θεάτρου μέσα στο θέατρο, συμπεριλαμβάνει τρεις παράλληλες ιστορίες: το πρωτότυπο σαιξπηρικό έργο, τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των προβών και την αγωνιώδη προσπάθεια ενός ηθοποιού να καταφέρει να προβάλει την εμπειρία του. Η συνύπαρξη αυτών των αλληλένδετων ιστοριών στοχεύει να αναδείξει τα πάντα κρίσιμα θέματα της ανεξέλεγκτης χρήσης της εξουσίας, της άσκησης βίας του ισχυρού απέναντι στον αδύναμο, καθώς και του ρόλου των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. «Μάθε με να φεύγω» στο bijoux de kant HOOD art space (από 10/5) Η ομάδα bijoux de kant μεταφέρει στη σκηνή το πρωτότυπο και ανέκδοτο έργο του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Ένα ακατάτακτο έργο που άλλοτε φλερτάρει με το -ξεχασμένο σήμερα- είδος του μπουλβάρ, άλλοτε με το ψυχολογικό θέατρο δωματίου, άλλοτε με τις ιστορίες μυστηρίου κι άλλοτε με τα παλιά, αισθηματικά ρομάντσα των περιπτέρων. Και που ενώ ονειρεύεται πως είναι δράμα, κρατάει σφιχτά το χέρι της κωμωδίας. «Άλλες Εποχές» στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» (από 10/5) Ο Άρης Τρουπάκης ανεβάζει το δημοφιλές στη χώρα μας έργο του Χάρολντ Πίντερ, «Άλλες Εποχές» («Old times», ευρύτερα γνωστό ως «Παλιοί καιροί»), σε μετάφραση Έλσας Ανδριανού, που μιλάει για τη διαχείριση της μνήμης, τους άλυτους λογαριασμούς μεταξύ των ζευγαριών και για το παρελθόν που μοιάζει όλο και πιο μακρινό, όσο ο άνθρωπος μεγαλώνει. Η ιστορία του εντοπίζεται σε ένα απομονωμένο σπίτι δίπλα στη θάλασσα, όπου η Κέιτ και ο Ντίλι έχουν επιλέξει να μένουν μακριά από την πραγματικότητα. Η εμφάνιση της Άννας, παλιάς φίλης της Κέιτ, μοιάζει εκ πρώτοις σαν μια τυπική επίσκεψη. Όμως, σταδιακά η Άννα λειτουργεί ως καταλύτης στη σχέση του ζευγαριού, αποκαλύπτοντας πως και οι δύο αποκρύπτουν πράγματα για το παρελθόν τους, και κυρίως το ότι θυμούνται και αντιλαμβάνονται τις κοινές τους εμπειρίες εντελώς διαφορετικά. «Οι Κάλπηδες» στο Θέατρο Μπέλλος (από 10/5) Η θεατρική ομάδα Πτωχαλαζόνες μεταφέρει στη σκηνή του Θεάτρου Μπέλλος το διήγημα του Στρατή Μυριβήλη σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου. Το κωμικό διήγημα του νεοέλληνα πεζογράφου έχει ως ήρωες δύο ξακουστούς κατεργάρηδες που, τα παλιά τα χρόνια, ζούσαν στη Λέσβο. Ο Ψευτοθόδωρος στη Χώρα και ο Καλπομανώλης στη Συκαμιά (το χωριό του Μυριβήλη). Κόμπαζαν και οι δύο πως κανείς δεν τους παραβγαίνει στην πονηριά και την μπαμπεσιά. Δεν άντεχαν όμως να ακούνε ο ένας για τα κατορθώματα του άλλου κι έτσι ξεκίνησαν να βρουν τον ανταγωνιστή τους, να τον ξεγελάσουν και να αποδείξουν μια και καλή ποιος είναι ο πρωταθλητής στην κατεργαριά. «Farewell/Εν τόπω χλοερώ» στο Θέατρο 104 (από 10/5) Η νέα παράσταση/περφόρμανς/DIY συναυλία της ομάδας Ντουθ, μάς καλεί σε έναν γάμο ή μια κηδεία. Όπως το πάρει κανείς. Τα σατέν σιδερώθηκαν, ο μπουφές στολίστηκε, τα κρύσταλλα πήραν τη θέση τους και οι χοροί ξεκινούν στην πιο εξπρεσιονιστική κρίση μέσης ηλικίας. Σε συνέχεια της περσινής παράστασης «Nostalgia Generation», το «Farewell/Εν τόπω χλοερώ» σε σκηνοθεσία Βάσιας Ατταριάν αποτελεί το δεύτερο μέρος ενός ζωντανού sitcom, ένα αυτοτελές επεισόδιο μιας αυτοσαρκαστικής σειράς που γιορτάζει ένα πρόωρο και ανεξήγητο πένθος, το οποίο κυκλοφορεί ανάμεσά σε τούλια, hairspray, παραδοσιακούς χορούς και φθηνή σαμπάνια. Πέρσι, οι ήρωες τα έβαλαν με το παρελθόν τους, φέτος πενθούν ένα θλιβερό παρόν. «Κάτι διαφορετικό 2» στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη» (από 10/5) Οι C for Circus γιορτάζουν τα δέκα χρόνια από την πρώτη τους εμφάνιση στην Αθήνα με την παράσταση «Κάτι διαφορετικό 2», μια ξέφρενη γιορτή ζωής και διαφορετικότητας, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Γαβρέλα. Με ένα αυτοσχέδιο σατιρικό βαριετέ, σε πρωτότυπο κείμενο και μουσική, οι C for Circus χτίζουν έναν κόσμο μέσα στον οποίο χωράνε τα πάντα. Ένα πάρτι ενηλικίωσης που γιορτάζει την ζωή, την αντίσταση στην ρουτίνα και την σοβαροφάνεια, που τολμάει να ρισκάρει και να πλάθει κόσμους παράδοξους αλλά πέρα για πέρα αληθινούς. «Άτλας της δεκαετίας του 2000» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (από 10/5) Έναν «Άτλα της δεκαετίας του 2000» ετοιμάζει ο Παντελής Φλατσούσης στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (σε κείμενο δικό του και των Παναγιώτας Κωνσταντινάκου και Ιωάννας Λιούτσια). Ένα μεγάλο σόου με live video, ζωντανή μουσική, μια δυνατή υποκριτική ομάδα -Λένα Δροσάκη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιώργος Γλάστρας, Γιώργος Κριθάρας, Στεφανία Ζώρα, Αναστάσης Γεωργούλας- και μουσικούς της εναλλακτικής σκηνής (Παιδί Τραύμα, Emi Path, Sci Fi River) για μια εποχή αφθονίας αλλά και ματαίωσης που φυλλομετρά γεγονότα από το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2001, την Αθήνα 2004, το Euro, την κατάρρευση των Lehman Brothers, την Eurovision 2005 κ.ά., αναζητώντας απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβη τότε και για το πού βρισκόμαστε τώρα. «Γράμμα στον πατέρα» στο H.ug (Human underground) art space (από 11/5) Η ομάδα Abnormal φέρνει επί σκηνής το εμβληματικό έργο του Φραντς Κάφκα «Γράμμα στον Πατέρα», σε σκηνοθεσία της Πηνελόπης Φλουρή, τιμώντας με αυτό τον τρόπο την επέτειο 100 χρόνων από τον θάνατο του μεγάλου συγγραφέα. Ο Φοίβος Παπακώστας μέσα σε ένα οπτικοακουστικό σύμπαν το οποίο συντίθεται από ημερολογιακές καταγραφές και όνειρα του ίδιου του συγγραφέα -που αποτελεί και τον κεντρικό ήρωα- εξομολογείται στον πατέρα του, που ερμηνεύει μέσα από βίντεο ο Δημήτρης Καταλειφός, υπό τις μουσικές του The boy. «Μήδειας μπούρκα» στο θέατρο «Εν Αθήναις» (από 11/5) Το «Μήδειας Mπούρκα» του Ανδρέα Φλουράκη χτίζεται γύρω από την ιδέα των συνεχόμενων μεταμορφώσεων που μετέρχεται το γυναικείο πρόσωπο για να επιβιώσει σε ένα πατριαρχικό και ξένο κόσμο. Η παραγωγή του Θεσσαλικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Κυριακής Σπανού που ανέβηκε πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2023 στο κατάμεστο Β' Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας, και στη συνέχεια ταξίδεψε και βραβεύτηκε στη Νέα Υόρκη στο United Solo Festival, έρχεται στην Αθήνα πριν ταξιδέψει τον Ιούνιο στην Αλβανία καλεσμένη στο Albamonofestival. «Πινόκιο» στο Bios (από 17/5) Μετά την «Αλίκη» (με την Ελένη Ζιώγα), ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Χατζάκης με τους σταθερούς συνεργάτες του Χρήστο Καπενή και Δώρα Παρδάλη, επιστρέφει στο Bios, και στον πιο σκοτεινό κόσμο των παραμυθιών, όπου μέσα από μια σειρά συνεντεύξεων από ανθρώπους διαφορετικών ειδικοτήτων, οι ηθοποιοί αφηγούνται την ιστορία του Πινόκιο, σε μία διαφορετική, ντοκιουμαντερίστικη, ονειρική κι άναρχη ανάγνωση του έργου του Κάρλο Κολόντι. «Ένας εχθρός του λαού» στο Θέατρο Ρεκτιφιέ (από 9/5) Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί το έργο του Χένρικ Ίψεν, «Ένας εχθρός του λαού». Κεντρικός ήρωας είναι ένας γιατρός μίας μικρής, πρόσφατα αναπτυσσόμενης εξαιτίας των θεραπευτικών λουτρών της, πόλης, που ανακαλύπτει πως τα λουτρά είναι μολυσμένα. Η πολιτική ηγεσία όμως δεν θα σταθεί στο πλευρό του. Το πολιτικό έργο που αποτυπώνει τα ηθικά διλήμματα που αντιμετωπίζει μια κοινωνία και τα μέλη της ανεβαίνει με τη μορφή «δραματοποιημένου ντοκουμέντου μιας συνέλευσης, όπου όλο το παρασκήνιο και οι πολιτικοί και προσωπικοί χειρισμοί έρχονται σιγά-σιγά στην επιφάνεια».
more
04
05
2024
Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς, το Μεγάλο Σάββατο, τη στιγμή της Αναστάσεως, δεκάδες πολύχρωμα πυροτεχνήματα θα φωτίσουν τον Πειραϊκό ουρανό από τον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος Πειραιώς και από τον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Πειραιώς, μεταδίδοντας το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως σε όλη την πόλη. Επίσης, τη Μεγάλη Παρασκευή, στις 21:00, κατά την έξοδο του Επιταφίου από τον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος, ο ουρανός θα γεμίσει εντυπωσιακά πυροτεχνήματα.
more
Αθήνα
04
05
2024
Στην πρώτη της συνεργασία με τον ηθοποιό Γιάννο Περλέγκα, η ομάδα παρουσιάζει τους «Βατράχους» του Αριστοφάνη, ως ένα σύγχρονο αφηγηματικό οπτικοακουστικό ντελίριο, μέσα από τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού escape room. Από τις 17 Μαΐου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Θέατρο Ροές. Όπως αναφέρεται σε σημείωμα της παραγωγής: Το Μάρτιο του 406, φτάνει απ’ τη Μακεδονία, το νέο του θανάτου του Ευριπίδη. Ο μεγάλος ρεαλιστής του θεάτρου είχε φύγει απογοητευμένος από την Αθήνα, δύο χρόνια πριν. Το τελευταίο έργο που γράφει είναι οι Βάκχες, τραγωδία, που δεν πρόφτασε να ολοκληρώσει. Τον Αύγουστο του 406, η ναυμαχία στις Αργινούσες είναι το κύκνειο άσμα της Αθήνας. Σε μια απελπισμένη σύγκρουση, όπου πολεμούν και οι δούλοι, οι Αθηναίοι  νικούν, τελικά, τον πελοποννησιακό στόλο στα νερά της Μυτιλήνης. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς πεθαίνει ο Σοφοκλής. Τη χρονιά που αρχίζει με το θάνατο του Ευριπίδη, τελειώνει με το θάνατο του Σοφοκλή και περνά μέσα από τις Αργινούσες, ο Αριστοφάνης γράφει τους Βατράχους. Ένα χρόνο μετά, το 404 π.Χ., ύστερα από ασφυκτική πολιορκία η Αθήνα παραδίδεται στη Σπάρτη. Είναι το τέλος της αθηναϊκής δημοκρατίας. Αθήνα,  Μάιος 2024 "......δε μπορώ να δω....θόλωσαν τα μάτια μου και μίκρυναν.....κεκεκεκεκεκε... Πάω να μιλήσω , να σκεφτώ και το μόνο που ακούγεται είναι ένας παράξενος ήχος επαναλαμβανόμενος, κάτι σαν κεκεκεκεκεκεκεκε...ουά.....Τίποτα άλλο δε μπορώ να πω... Θέλω ν' ακούσω τη φωνή μου να μιλάει με τα λόγια των "μεγάλων".....κεκεκεκεκεκε.. Προσπαθώ να κάνω τη σιωπή, να σταματήσω το στόμα μου να λέει....κεκεκεκεκε ουα.... Θέλω ν΄ ακούσω τη σκέψη μου να μιλάει την ποίηση... Κεκεκεκκεκεκεκε  θόρυβος και τρόμος...χίλιες φωνές μαζί συντονισμένες με πάθος και απόφαση κεκεκεκεκεκε.....κοαξ.... χιλιες και μία, μαζί με τη δική μου... Βρεκεκεκεκέξ....Τίποτα άλλο δεν υπάρχει να ειπωθεί κεκεκεκεκεκεκεκεκεκεκε, ντρεπόμαστε να μιλήσουμε τις λέξεις ......κουάξ Θέλω ν' ακούσω τη φωνή μου να μιλάει με τα λόγια των "μεγάλων" ν΄ακούσω τη σκέψη μου να μιλάει την ποίηση κεκεκκεκεκεκε/κου Άξνα δώ τα χέρια μου να γεννούν τη νέα μορφή....ΟΥΑΞ "...Φέρτε μου να γεννήσω όλα τα μωρά της πλάσης Δώστε μου να πεθάνω όλους τους θανάτους..." "....ο θρίαμβος εκφράζεται μα τη δημιουργία...να δημιουργείς τον εαυτό σου συνεχώς , ν' αλλάζεις...η ιδέα του μέλλοντος είναι πιο γόνιμη από το ίδιο το μέλλον....." Η ματαίωση της προσδοκίας “ Το γέλιο είναι μια αψιθυμία που οφείλεται στην  αιφνίδια εκμηδένιση μιας τεταμένης προσδοκίας” Στους Βατράχους ανασκευάζεται κωμικά ο πανανθρώπινος φόβος και το δέος του Κάτω Κόσμου, ιδωμένου ως ένα ταξίδι με καραβάκι, σε άγνωστα νερά, που όλα όμως θυμίζουν την καθημερινότητα. Εμφανίζονται δυαδικά σχήματα και αντιθετικά δίπολα: Πρωτότυπο και αντίγραφο, ζωικό και ανθρώπινο, θεός και θνητός, αφέντης και δούλος, συνενοχή και σύγκρουση, αλληλεξάρτηση και αλληλοεξόντωση. Ο θεός Διόνυσος και ο δούλος του ο Ξανθίας κατεβαίνουν στον Κάτω Κόσμο, για να φέρουν πίσω τον Ευριπίδη, τον μεγάλο ποιητή. Ο θεός Διόνυσος, μόνο ως μεταμφιεσμένος σε Ηρακλή, θα τολμήσει να εισέλθει στο σκοτεινό Άδη και ο Ξανθίας είναι ο πρώτος δούλος στην ιστορία που θα πάρει πρωταγωνιστικό ρόλο. Το διάσημο βρεκεκέξ κοάξ κοάξ δίνει τον ευτράπελο τόνο του στην κωμική περιδιάβαση των ηρώων, που όμως δεν είναι μια απλή εξωτική περιπλάνηση, αλλά η κωμική εκδοχή μιας κατάβασης στον Άδη.  Είναι η  κοπιώδης πορεία της μύησης. Ο μυούμενος δε μαθαίνει αλλά πάσχει. Η ομάδα μεταφέρει το αρχετυπικό αυτό ντουέτο , σ ένα σύγχρονο δωμάτιο απόδρασης, ένα ζωντανό παιχνίδι γρίφων, όπου οι παίκτες βρίσκονται κλειδωμένοι σε έναν ή και περισσότερους χώρους . Στόχος είναι  η απόδραση, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και η ταυτόχρονη λύση  μιας  σειράς από γρίφους και αποστολές. Χορός, ακροβασία, λόγος και μουσική μπλέκονται σ ένα αφηγηματικό ντελίριο τυχαίων σφαλμάτων και μεγάλων φιλοδοξιών. Φιγούρες, που προσπαθούν να προσαρμοστούν στο περιβάλλον τους. Μια χορογραφημένη κωμωδία slapstick.  ...........και κατά Pirandello: Το χιούμορ, υπό οποιοδήποτε πρίσμα και αν τεθεί, αποτελεί πάντοτε μια μορφή συναισθηματισμού. Ή σωστότερα είναι ο ίδιος ο συναισθηματισμός, του οποίου το ένα πρόσωπο γελάει και το άλλο κλαίει. Γελάει με τα δάκρυά του, με τα χαμένα ή μάταια όνειρά του, με τις δυσανάλογες, ως προς τη δυνατότητα της ίδιας της θέλησης, επιθυμίες. Είναι σίγουρα μια υπέρβαση που απαντάει σε μια άλλη υπέρβαση... Το κωμικό δεν υπάρχει έξω από το όριο αυτού που είναι αυστηρά ανθρώπινο. Βάτραχοι λοιπόν: Ο Όρθρος ενός τέλους. Ένας  λυγμός του κωμικού. Δημιουργική ομάδα: Σουγιουλτζή Χριστίνα, Δαμόπουλος Νώντας, Περλέγκας Γιάννος, Αντωνίου Κλέων, Βασιλείου Φίλιππος, Αθανασοπούλου Μαρία, Μουζάκη Φανή , Λινάρδου Αντιγόνη, Παππά Ιλεάννα, Σολδάτος Πάνος. Παραστάσεις Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 9μ.μ Από 17 Μαΐου έως και 2 Ιουνίου
more
Αθήνα
04
05
2024
Το παρών έδωσαν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι του Κοινοβουλίου, των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Ερυθρού Σταυρού. Ακολούθως, με τη συνοδεία αγήματος πραγματοποιήθηκε η περιφορά του Επιταφίου προς το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη στην Πλατεία Συντάγματος, όπου τελέστηκε σύντομη δέηση. «Ο θάνατος του Χριστού ήταν ένας άδικος θάνατος. Ήταν αποτέλεσμα του ανθρώπινου και δαιμονικού μίσους. Αλλά ο Χριστός σε αυτό το μίσος απάντησε με την θυσία Του και την αγάπη Του», τόνισε από την Πλατεία Συντάγματος ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας. Επιπροσθέτως, σε άλλο σημείο του λόγου του, ο Αρχιεπίσκοπος επισήμανε πως «Μας έχουν μάθει από μικρά παιδιά ότι ο δρόμος της αγάπης και της θυσίας είναι τάχα πιο δύσκολος. Αλλά στην πραγματικότητα ο δρόμος της κακίας είναι πιο δύσκολος, γιατί όποιος πράττει το κακό ξοδεύει τη ζωή του στην οργάνωση της καταστροφής του άλλου». Τέλος, εμφατικά δήλωσε ότι «Στο τέλος η αγάπη θα νικήσει, ακόμη και τον θάνατο, για αυτό δεν απελπιζόμαστε. Ελπίζουμε και έχουμε κουράγιο ως έθνος, αλλά περισσότερο ως χριστιανοί και ως Εκκλησία. Συνοδεύουμε απόψε όλοι μαζί στον επίγειο τάφο Του τον δι' ημάς παθόντα Κύριό μας. Στον τάφο που γίνεται πηγή Αναστάσεως και ζωής για όλους μας».  
more
Αθήνα
03
05
2024
Αναλυτικά το πρόγραμμα για τις ξεναγήσεις του Μαΐου: Πέμπτη 09 Μαΐου 2024 ΕΘΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ (ΑΛΣΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥ, ΓΟΥΔΗ) 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Μνημείο Πεσόντων στην Κύπρο (Λεωφ. Παναγ. Κανελλόπουλου) Ξεναγός: Χάρις Βελαχουτάκου (έως 25 άτομα) Σάββατο 11 Μαΐου 2024 ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΘΗΝΑ 17:00 | Σημείο Συνάντησης: Βιβλιοθήκη Αδριανού Ξεναγός: Κασσάνδρα Ποριώτη (έως 40 άτομα) Α΄ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδο κοιμητηρίου Ξεναγός: Χάρις Βελαχουτάκου (έως 40 άτομα) Κυριακή 12 Μαΐου 2024 ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος Μουσείου, Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) 12 Ξεναγός: Χάρις Βελαχουτάκου (έως 25 άτομα) ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ 10:00 | Σημείο συγκέντρωσης: Εκκλησία Αγίου Τρύφωνος Ξεναγός: Λαυρεντία Γιαννόλα (έως 50 άτομα) Δευτέρα 13 Μαΐου 2024 ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ 09:00 | Σημείο Συνάντησης: Έναρξη από το άγαλμα του Μακρυγιάννη στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου Ξεναγός: Αρετή Βασδάρη (έως 40 άτομα) Τρίτη 14 Μαΐου 2024 ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ 09:00 | Σημείο Συνάντησης: Έναρξη από το άγαλμα του Μακρυγιάννη στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου Ξεναγός: Αρετή Βασδάρη (έως 40 άτομα) ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 14:00 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος Μουσείου Ξεναγός: Θεώνη Κάμπρα (έως 30 άτομα) Πέμπτη 16 Μαΐου 2024 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ «ΜΕΛΙΝΑ» ΜΕ ΘΕΜΑ: Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙ 18:00 | Σημείο συγκέντρωσης: Είσοδος Ηρακλειδών 66α, Θησείο Ξεναγός: Άρτεμις Σκουμπουρδή (έως 140 άτομα) Σάββατο 18 Μαΐου 2024 ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 14:00 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος Μουσείου Ξεναγός: Θεώνη Κάμπρα (έως 30 άτομα) Κυριακή 19 Μαΐου 2024 ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος αρχαιολογικού χώρου Ξεναγός: Τζέμμα Οικονομοπούλου (έως 40 άτομα) Τρίτη 21 Μαΐου 2024 ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 14:00 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος Μουσείου Ξεναγός: Θεώνη Κάμπρα (έως 30 άτομα) Σάββατο 25 Μαΐου 2024 ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος αρχαιολογικού χώρου Ξεναγός: Κασσάνδρα Ποριώτη (έως 40 άτομα) ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδο Κήπου από Λεωφ. Αμαλίας Ξεναγός: Γεωργία Τόγκα (έως 30 άτομα) Τρίτη 28 Μαΐου 2024 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ «ΜΕΛΙΝΑ» ΜΕ ΘΕΜΑ: Η ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΗ ΑΘΗΝΑ (2ο μέρος) 18:00 | Σημείο συγκέντρωσης: Είσοδος Ηρακλειδών 66α, Θησείο Ξεναγός: Άρτεμις Σκουμπουρδή (έως 140 άτομα) Οι δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται μόνο με κράτηση θέσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα opandaxenagiseis.gr Πληροφορίες και διευκρινήσεις στο kete@opanda.gr, καθώς και στο τηλέφωνο 210 7232603 & 604, Δευτέρα-Παρασκευή, 09:00-15:00. Μείνετε συντονισμένοι για το πρόγραμμα των επόμενων ξεναγήσεων! Το εισιτήριο εισόδου στα Μουσεία και στους Αρχαιολογικούς Χώρους επιβαρύνει τους συμμετέχοντες στην ξενάγηση.
more
Αθήνα
02
05
2024
Η επιτυχημένη συνδιοργάνωση του Υπουργείου Πολιτισμού, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Eurolife FFH, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του συνθέτη και καλλιτεχνικού κιευθυντή της ΕΛΣ Γιώργου Κουμεντάκη, έφερε χιλιάδες θεατές σε μουσεία, εκκλησίες, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους στο κέντρο της Αθήνας και στο ΚΠΙΣΝ. Το 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής, μέσα από ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, φώτισε έννοιες και συναισθήματα όπως η μετάνοια, η ευλάβεια, η λύτρωση, η εξιλέωση, η συγχώρεση, αλλά και η ανάσταση, με συνθέσεις, μεταξύ άλλων, των Ρεσπίγκι, Μότσαρτ, Μπαχ, Παιρτ, Χάυντν, Ραχμάνινοφ, Κούκου, Μητρόπουλου, Σκαλκώτα, Γκουμπαϊντουλίνα, Μπορμπουδάκη, Τσοντάκη, Μασνέ, Ροσσίνι, Πουλένκ, Σαρρίνο, Μάγερμπερ, Ονεγκέρ, Ντυφάυ, Καρρέρ, Μάρτινου, Ντεμπυσσύ, Βάινμπεργκ, Μπρίττεν, Παλεστρίνα, Λιστ, Ραμίρες, Σνίτκε, Καντσέλι, Τσαλαχούρη κ.ά. Το πρόγραμμα του φεστιβάλ περιλάμβανε ορθόδοξη και καθολική λειτουργική μουσική, μεσαιωνικούς και βυζαντινούς ύμνους, έργα από την παράδοση των Μεβλεβί δερβίσηδων, γρηγοριανά μέλη γραμμένα για τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, γαλλικό μπαρόκ, οθωμανική και λατινοαμερικάνικη θρησκευτική μουσική, καθώς και όπερα και σύγχρονη μουσική. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Γιώργος Κουμεντάκης σημειώνει: «Το 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής λειτούργησε ως αφορμή για να βγούμε στους δρόμους για χάρη της μεγάλης τέχνης της μουσικής. Με την αμέριστη στήριξη της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και με την ουσιαστική συμβολή της Eurolife FFH, το φεστιβάλ πρόσφερε στην πόλη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της μια μοναδική κατανυκτική εμπειρία μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα. Τα νέα έργα που γράφτηκαν ειδικά για το φεστιβάλ, η πρωτοτυπία των παρουσιάσεων, το υψηλότατο επίπεδο των καλλιτεχνών και η ενθουσιώδης υποδοχή του κοινού που κατέκλυσε τους χώρους των εκδηλώσεων είναι το εφόδιό μας για την επόμενη ακόμα μεγαλύτερη και ακόμα πιο δημιουργική διοργάνωση του Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής. Εξίσου σημαντικό για μας στην ΕΛΣ είναι ότι το Φεστιβάλ αποτελεί για εκατοντάδες μουσικούς μια ακόμα σημαντική πλατφόρμα δημιουργίας και επαφής με το μεγάλο κοινό». Στον Κήπο του Προεδρικού Μεγάρου πραγματοποιήθηκε την Κυριακή των Βαΐων η επίσημη έναρξη του Φεστιβάλ με το νέο έργο της Λένας Πλάτωνος «Η ουράνια πολιτεία» με τη συμμετοχή της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ και διακεκριμένων καλλιτεχνών, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Στον Καθολικό Καθεδρικό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη ολοκληρώθηκε το Φεστιβάλ το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης, με τη συναυλία «Μακάριοι οι μαστοί οι ουκ εθήλασαν...», με τη συμμετοχή τεσσάρων μονωδών και οκταμελούς μουσικού συνόλου, υπό τη διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου και με τη συγκλονιστική Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Στον ίδιο χώρο πραγματοποιήθηκε και το «In sæcula sæculorum», με τους μουσικούς Σπύρο Αρκούδη, Γεώργιο Κρίμπερη και Ειρήνη Αναστασίου. Στο Φετιχιέ Τζαμί πραγματοποιήθηκαν οι «Ιεροί διάλογοι» με τους μουσικούς Ταξιάρχη Γεωργούλη, Σοφία Ευκλείδου, Σωκράτη Σινόπουλο και Ντερυά Τουρκάν, καθώς και η συναυλία «Ο ανθός και η ευωδιά του» με τους Χάρη Λαμπράκη, Νίκο Παραουλάκη, Νίκο Σιδηροκαστρίτη και Νεκτάριο Σταματέλλο. Στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή πραγματοποιήθηκαν οι συναυλίες «Planh: Mεσαιωνικοί ύμνοι και θρήνοι Δύσης και Ανατολής» με τους Δημήτρη Κούντουρα & Ex Silentio, «Το ηλιοβασίλεμα» με τη Λένια Ζαφειροπούλου, τον Χρήστο Σακελλαρίδη και το Κουαρτέτο Αθηνών, «Από το Ω του Χρόνου στο Α της Αιωνιότητας» με τους Ενκέλα Κοκολάνη, Μιχαήλ Κολοκοτρώνη και Μυρτώ Ταλακούδη, το «Agli albori» με τη Μαρία Κατσούρα, τον Ηλία Σδούκο και την Πόπη Μαλαπάνη, και η «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» του Τόλγκα Τουζούν. Στο Μουσείο της Ακρόπολης έλαβαν χώρα οι συναυλίες «Συναξάρι» των Μάρθας Μαυροειδή και Παντελή Μπουκάλα, του γυναικείου φωνητικού συνόλου Equabili, καθώς και η «Misa criolla» με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ, τις CHÓRES και τον Γ. Διονυσίου, υπό τη διεύθυνση της Ειρήνης Πατσέα. Στην Α΄ Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία έλαβαν χώρα οι συναυλίες «Δια-λογισμοί επί των επτά τελευταίων Λόγων του Ιησού επάνω στον Σταυρό» με τους Φανή Βοβώνη και Χρήστο Θάνο, «Σημείο χωρίς επιστροφή» με το Όρος Ensemble και η συναυλία της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ. Στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ πραγματοποιήθηκαν οι συναυλίες «MOIROLÓI | A LAMENT FOR THE LIVING» με την CoGNiMUS Collektiv υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Ζιάβρα, η σουίτα δωματίου από την όπερα του Γιώργου Βασιλαντωνάκη «Πάπισσα Ιωάννα» σε λιμπρέτο Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και μουσική διεύθυνση Μιχάλη Παπαπέτρου και η «Νοσταλγία του Θεού» του Φίλιππου Τσαλαχούρη. Στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός πραγματοποιήθηκαν οι συναυλίες «Η τελευταία πράξη είναι πάντοτε αιματοβαμμένη, μα και πάντοτε θεσπέσια!» σε επιμέλεια Δημήτρη Γιάκα και το «Μικρό ρωσικό Πάσχα» σε επιμέλεια Νίκου Βασιλείου. Στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ ο Κωνσταντίνος Καρύδης και ο Νίκος Λαάρης ερμήνευσαν Ελληνικά έργα λατρευτικής μουσικής για σόλο πιάνο και δύο πιάνα. Στο Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, έδωσε συναυλία του ΜεĪZοΝ Ensemble υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο, πραγματοποιήθηκε συναυλία με το νέο έργο του Τάση Χριστογιαννόπουλου «Ο Θεός αγάπη εστί - 24 προσευχές του Ιωάννη του Χρυσοστόμου», συναυλία της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Κωνσταντίνου, καθώς και το «Θρήνου ηχώ: Mία φωνητική εξερεύνηση» με τους Νίκη Λαδά και Αλεσσάντρο Φιορντελμόντο. Στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου παρουσιάστηκαν τα έργα «Το μάθημα του σκότους» του Αλέξανδρου Γκόνη και «Σταύρωση» της Λίνας Τόνια. Στο Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού παρουσιάστηκε το έργο των Χάρη Γκατζόφλια και Δημήτρη Δημητριάδη «Εξομολόγησις». Τη διαδρομή Διονυσίου Αρεοπαγίτου - Αποστόλου Παύλου έκανε ερμηνεύοντας ιταλικά πένθιμα εμβατήρια η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Χαλανδρίου, υπό τον Κώστα Ιωαννίδη, ενώ στον Μητροπολιτικό Καθεδρικό Ναό Αθηνών έδωσε συναυλία η Χορωδία Δωματίου Αθηνών, υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο.
more