Wednesday, 08 May 2024
Αθήνα
05
05
2024
Στο κλείσιμο μιας σεζόν με πολλές sold out παραγωγές, και λίγο πριν, υποδεχτούμε το καλοκαίρι, το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων επιλέγει είκοσι παραστάσεις, ανάμεσα τους μεγάλες διεθνείς παραγωγές αλλά και πρωτότυπα έργα νέων και καταξιωμένων δημιουργών, που ετοιμάζονται να σηκώσουν αυλαία αμέσως μετά το Πάσχα στις αθηναϊκές σκηνές, δίνοντας μίνι παράταση στη σεζόν 2023-2024. «Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (15-19/5) Η Κεντρική Σκηνή της Στέγης θα φιλοξενήσει το αριστούργημα του Σάμιουελ Μπέκετ, «Περιμένοντας τον Γκοντό» σε μια σπουδαία συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro με την υπογραφή του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου. Πρόκειται για μια μνημειακή παράσταση, στα όρια της υψηλής ποίησης και της αυθάδικης κωμωδίας, που έχει ήδη λάβει διθυραμβικές κριτικές από τον ιταλικό Τύπο και μετά την Αθήνα θα συνεχίσει τη διεθνή περιοδεία της. Η παράσταση του Τερζόπουλου «φανερώνει μια σταυρωμένη ανθρωπότητα, της οποίας τα καρφιά είναι λέξεις» όπως σημειώνουν τα ξένα δημοσιεύματα, για να καταλήξουν στο αποφθεγματικό: «μια παράσταση που θα γραφτεί στα χρονικά του σύγχρονου θεάτρου». «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (16-19/5) Το Κρατικό Θέατρο της Τουρκίας σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και τον πολιτιστικό οργανισμό «Λυκόφως» ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν μια ξεχωριστή ανάγνωση της ερωτικής τραγωδίας «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, με Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά φιλόδοξο και υψηλών απαιτήσεων εγχείρημα, το οποίο αποσκοπεί να αποτελέσει και μια «γέφυρα» μεταξύ των δύο χωρών, καθώς δίνει μια μοναδική ευκαιρία σε Έλληνες και Τούρκους καλλιτέχνες να συνεργαστούν και να ενώσουν τις φωνές τους. Μετά την πρώτη της παρουσίαση στην Άγκυρα στις 19 Απριλίου και αμέσως μετά στην Κωνσταντινούπολη, η μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μόνο για τέσσερις παραστάσεις σε μια τρίγλωσση εκδοχή στα ελληνικά, τα αγγλικά και τα τουρκικά (με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους). «Odysseus» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (30 -31/5) Το Δραματικό Θέατρο της Φιλιππούπολης(Plovdiv Drama Theater), ο σημαντικότερος και ιστορικότερος θεατρικός θεσμός της Βουλγαρίας, παρουσιάζει την πολυβραβευμένη και πολυταξιδεμένη υπερπαραγωγή «Odysseus». Σαράντα ηθοποιοί επί σκηνής ενσαρκώνουν μέσα σε ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα το ομηρικό έπος, γραμμένο σε πρωτότυπη προσαρμογή για το θέατρο από τον κορυφαίο εν ζωή Βούλγαρο θεατρικό συγγραφέα Alexander Sekulov, σε σκηνοθεσία της βραβευμένης στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, Diana Dobreva. «Πόθεν Έσχες» στο Θέατρο Βεάκη (από 11/5) Με χιούμορ, ελαφράδα και σκωπτική διάθεση απέναντι σε μια συλλογική μνήμη που είναι γεμάτη αντιφάσεις, έρχεται στο Θέατρο Βεάκη η νέα παράσταση της ομάδας 4Frontal, σε σκηνοθεσία των Γιώτας Σερεμέτη - Κώστα Φιλίππογλου και πρωτότυπο κείμενο της Νεφέλης Μαϊστράλη. Αφηγείται την κωμικοτραγική ιστορία ενός απατεώνα, που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας και έγινε το σύμβολο μια ολόκληρης εποχής, η οποία συναντιέται με το σήμερα. «Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου» στο Θέατρο Πορεία (από 12/5) Ένα ακόμη δείγμα της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας θα παρουσιαστεί στο θέατρο Πορεία στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Νέο αίμα». Πρόκειται για το ολοκαίνουργιο έργο με τίτλο «Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου», που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής και που υπογράφει η Αργυρώ Βώβου. Την παράσταση σκηνοθετεί η νεαρή Δέσποινα-Ντορίνα Ρεμεδιάκη, υπότροφος και αριστούχος απόφοιτος της περίφημης σχολής GITIS της Μόσχας. «Και λέγε-λέγε» στο Θέατρο Τέχνης (Σκηνή Φρυνίχου, από 15/5) Ένα συνολικό έργο τέχνης που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών: κείμενα της Λένας Κιτσοπούλου, φωτογραφίες του Γιώργου Καπλανίδη και του Τάκη Διαμαντόπουλου, ένα video clip σε τραγούδι του Νίκου Κυπουργού, μια ταινία μικρού μήκους της Λένας Κιτσοπούλου σε κινηματογράφηση της Εύης Καλογηροπούλου. Η σύνθεση όλων αυτών οδηγεί στο έργο που θα παρουσιαστεί στη Φρυνίχου προτείνοντας μια νέα θεώρηση της θεατρικής πράξης πέρα από τα όρια του ίδιου του θεάτρου. Η «Γραμμή του ορίζοντος» στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού Θεάτρου (από 16/5) Ως «μια ιστορία φυγής» χαρακτήριζε ο πρόωρα χαμένος συγγραφέας, κριτικός, δοκιμιογράφος, σκηνοθέτης και ραδιοφωνικός παραγωγός Χρήστος Βακαλόπουλος, το βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του, τη «Γραμμή του ορίζοντος», που σκηνοθετεί ο Γιώργος Παύλου. Ο αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου φέρνει στη σκηνή τον επώδυνο απολογισμό μιας γυναίκας. Η αναδρομή της δεν είναι μόνο μια καταμέτρηση προσωπικών απωλειών, αλλά και ένας αποχαιρετισμός σε μια γενιά που συνθηκολόγησε, μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς, μια Ελλάδα που απορροφήθηκε από τον υλισμό, μια κοινωνία που παρέδωσε την ταυτότητά της στην επίφαση. «Κήτος» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (από 17/5) Ένας άνδρας και απέναντι του, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, χάπια, μηχανήματα, ινστιτούτα, προσφορές αδυνατίσματος, υποσχέσεις, διαφημίσεις και μοντέλα του instagram. Κι όταν όλα αυτά μαζί καταφέρουν να μετακινήσουν τον δείκτη της ζυγαριάς του, η βελόνα κολλάει σε ένα συνονθύλευμα αναμνήσεων. Ο Ευάγγελος Βογιατζής παρουσιάζει στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν τον ανέκδοτο θεατρικό μονόλογο του Βαγγέλη Ρωμνιού, ένα έργο που με αφορμή την παχυσαρκία μάς καλεί να κοιτάξουμε βαθύτερα στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων και να αναζητήσουμε τι είναι αυτό που προκαλεί και διαιωνίζει το κοινωνικό στίγμα. «Βάτραχοι» στο Θέατρο Ροές (από 17/5) Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις των «Βακχών», συνεχίζει την ερευνητική της πορεία πάνω στο αρχαίο δράμα και στους τρόπους κατανόησης, προσέγγισης και παρουσίασής του. Στην πρώτη της συνεργασία με τον ηθοποιό Γιάννο Περλέγκα, παρουσιάζει στο Θέατρο Ροές τους «Βατράχους» του Αριστοφάνη, ως ένα σύγχρονο αφηγηματικό οπτικοακουστικό ντελίριο, μέσα από τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού escape room. «Ριχάρδος ΙΙΙ*» στο Σύγχρονο Θέατρο (από 09/5) Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με έναν νέο, ανατρεπτικό τρόπο τον «Ριχάρδο III» του Σαίξπηρ, σε διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη. Η παράσταση, χρησιμοποιώντας τη συνθήκη του θεάτρου μέσα στο θέατρο, συμπεριλαμβάνει τρεις παράλληλες ιστορίες: το πρωτότυπο σαιξπηρικό έργο, τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των προβών και την αγωνιώδη προσπάθεια ενός ηθοποιού να καταφέρει να προβάλει την εμπειρία του. Η συνύπαρξη αυτών των αλληλένδετων ιστοριών στοχεύει να αναδείξει τα πάντα κρίσιμα θέματα της ανεξέλεγκτης χρήσης της εξουσίας, της άσκησης βίας του ισχυρού απέναντι στον αδύναμο, καθώς και του ρόλου των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. «Μάθε με να φεύγω» στο bijoux de kant HOOD art space (από 10/5) Η ομάδα bijoux de kant μεταφέρει στη σκηνή το πρωτότυπο και ανέκδοτο έργο του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Ένα ακατάτακτο έργο που άλλοτε φλερτάρει με το -ξεχασμένο σήμερα- είδος του μπουλβάρ, άλλοτε με το ψυχολογικό θέατρο δωματίου, άλλοτε με τις ιστορίες μυστηρίου κι άλλοτε με τα παλιά, αισθηματικά ρομάντσα των περιπτέρων. Και που ενώ ονειρεύεται πως είναι δράμα, κρατάει σφιχτά το χέρι της κωμωδίας. «Άλλες Εποχές» στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» (από 10/5) Ο Άρης Τρουπάκης ανεβάζει το δημοφιλές στη χώρα μας έργο του Χάρολντ Πίντερ, «Άλλες Εποχές» («Old times», ευρύτερα γνωστό ως «Παλιοί καιροί»), σε μετάφραση Έλσας Ανδριανού, που μιλάει για τη διαχείριση της μνήμης, τους άλυτους λογαριασμούς μεταξύ των ζευγαριών και για το παρελθόν που μοιάζει όλο και πιο μακρινό, όσο ο άνθρωπος μεγαλώνει. Η ιστορία του εντοπίζεται σε ένα απομονωμένο σπίτι δίπλα στη θάλασσα, όπου η Κέιτ και ο Ντίλι έχουν επιλέξει να μένουν μακριά από την πραγματικότητα. Η εμφάνιση της Άννας, παλιάς φίλης της Κέιτ, μοιάζει εκ πρώτοις σαν μια τυπική επίσκεψη. Όμως, σταδιακά η Άννα λειτουργεί ως καταλύτης στη σχέση του ζευγαριού, αποκαλύπτοντας πως και οι δύο αποκρύπτουν πράγματα για το παρελθόν τους, και κυρίως το ότι θυμούνται και αντιλαμβάνονται τις κοινές τους εμπειρίες εντελώς διαφορετικά. «Οι Κάλπηδες» στο Θέατρο Μπέλλος (από 10/5) Η θεατρική ομάδα Πτωχαλαζόνες μεταφέρει στη σκηνή του Θεάτρου Μπέλλος το διήγημα του Στρατή Μυριβήλη σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου. Το κωμικό διήγημα του νεοέλληνα πεζογράφου έχει ως ήρωες δύο ξακουστούς κατεργάρηδες που, τα παλιά τα χρόνια, ζούσαν στη Λέσβο. Ο Ψευτοθόδωρος στη Χώρα και ο Καλπομανώλης στη Συκαμιά (το χωριό του Μυριβήλη). Κόμπαζαν και οι δύο πως κανείς δεν τους παραβγαίνει στην πονηριά και την μπαμπεσιά. Δεν άντεχαν όμως να ακούνε ο ένας για τα κατορθώματα του άλλου κι έτσι ξεκίνησαν να βρουν τον ανταγωνιστή τους, να τον ξεγελάσουν και να αποδείξουν μια και καλή ποιος είναι ο πρωταθλητής στην κατεργαριά. «Farewell/Εν τόπω χλοερώ» στο Θέατρο 104 (από 10/5) Η νέα παράσταση/περφόρμανς/DIY συναυλία της ομάδας Ντουθ, μάς καλεί σε έναν γάμο ή μια κηδεία. Όπως το πάρει κανείς. Τα σατέν σιδερώθηκαν, ο μπουφές στολίστηκε, τα κρύσταλλα πήραν τη θέση τους και οι χοροί ξεκινούν στην πιο εξπρεσιονιστική κρίση μέσης ηλικίας. Σε συνέχεια της περσινής παράστασης «Nostalgia Generation», το «Farewell/Εν τόπω χλοερώ» σε σκηνοθεσία Βάσιας Ατταριάν αποτελεί το δεύτερο μέρος ενός ζωντανού sitcom, ένα αυτοτελές επεισόδιο μιας αυτοσαρκαστικής σειράς που γιορτάζει ένα πρόωρο και ανεξήγητο πένθος, το οποίο κυκλοφορεί ανάμεσά σε τούλια, hairspray, παραδοσιακούς χορούς και φθηνή σαμπάνια. Πέρσι, οι ήρωες τα έβαλαν με το παρελθόν τους, φέτος πενθούν ένα θλιβερό παρόν. «Κάτι διαφορετικό 2» στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη» (από 10/5) Οι C for Circus γιορτάζουν τα δέκα χρόνια από την πρώτη τους εμφάνιση στην Αθήνα με την παράσταση «Κάτι διαφορετικό 2», μια ξέφρενη γιορτή ζωής και διαφορετικότητας, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Γαβρέλα. Με ένα αυτοσχέδιο σατιρικό βαριετέ, σε πρωτότυπο κείμενο και μουσική, οι C for Circus χτίζουν έναν κόσμο μέσα στον οποίο χωράνε τα πάντα. Ένα πάρτι ενηλικίωσης που γιορτάζει την ζωή, την αντίσταση στην ρουτίνα και την σοβαροφάνεια, που τολμάει να ρισκάρει και να πλάθει κόσμους παράδοξους αλλά πέρα για πέρα αληθινούς. «Άτλας της δεκαετίας του 2000» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (από 10/5) Έναν «Άτλα της δεκαετίας του 2000» ετοιμάζει ο Παντελής Φλατσούσης στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (σε κείμενο δικό του και των Παναγιώτας Κωνσταντινάκου και Ιωάννας Λιούτσια). Ένα μεγάλο σόου με live video, ζωντανή μουσική, μια δυνατή υποκριτική ομάδα -Λένα Δροσάκη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιώργος Γλάστρας, Γιώργος Κριθάρας, Στεφανία Ζώρα, Αναστάσης Γεωργούλας- και μουσικούς της εναλλακτικής σκηνής (Παιδί Τραύμα, Emi Path, Sci Fi River) για μια εποχή αφθονίας αλλά και ματαίωσης που φυλλομετρά γεγονότα από το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2001, την Αθήνα 2004, το Euro, την κατάρρευση των Lehman Brothers, την Eurovision 2005 κ.ά., αναζητώντας απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβη τότε και για το πού βρισκόμαστε τώρα. «Γράμμα στον πατέρα» στο H.ug (Human underground) art space (από 11/5) Η ομάδα Abnormal φέρνει επί σκηνής το εμβληματικό έργο του Φραντς Κάφκα «Γράμμα στον Πατέρα», σε σκηνοθεσία της Πηνελόπης Φλουρή, τιμώντας με αυτό τον τρόπο την επέτειο 100 χρόνων από τον θάνατο του μεγάλου συγγραφέα. Ο Φοίβος Παπακώστας μέσα σε ένα οπτικοακουστικό σύμπαν το οποίο συντίθεται από ημερολογιακές καταγραφές και όνειρα του ίδιου του συγγραφέα -που αποτελεί και τον κεντρικό ήρωα- εξομολογείται στον πατέρα του, που ερμηνεύει μέσα από βίντεο ο Δημήτρης Καταλειφός, υπό τις μουσικές του The boy. «Μήδειας μπούρκα» στο θέατρο «Εν Αθήναις» (από 11/5) Το «Μήδειας Mπούρκα» του Ανδρέα Φλουράκη χτίζεται γύρω από την ιδέα των συνεχόμενων μεταμορφώσεων που μετέρχεται το γυναικείο πρόσωπο για να επιβιώσει σε ένα πατριαρχικό και ξένο κόσμο. Η παραγωγή του Θεσσαλικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Κυριακής Σπανού που ανέβηκε πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2023 στο κατάμεστο Β' Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας, και στη συνέχεια ταξίδεψε και βραβεύτηκε στη Νέα Υόρκη στο United Solo Festival, έρχεται στην Αθήνα πριν ταξιδέψει τον Ιούνιο στην Αλβανία καλεσμένη στο Albamonofestival. «Πινόκιο» στο Bios (από 17/5) Μετά την «Αλίκη» (με την Ελένη Ζιώγα), ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Χατζάκης με τους σταθερούς συνεργάτες του Χρήστο Καπενή και Δώρα Παρδάλη, επιστρέφει στο Bios, και στον πιο σκοτεινό κόσμο των παραμυθιών, όπου μέσα από μια σειρά συνεντεύξεων από ανθρώπους διαφορετικών ειδικοτήτων, οι ηθοποιοί αφηγούνται την ιστορία του Πινόκιο, σε μία διαφορετική, ντοκιουμαντερίστικη, ονειρική κι άναρχη ανάγνωση του έργου του Κάρλο Κολόντι. «Ένας εχθρός του λαού» στο Θέατρο Ρεκτιφιέ (από 9/5) Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί το έργο του Χένρικ Ίψεν, «Ένας εχθρός του λαού». Κεντρικός ήρωας είναι ένας γιατρός μίας μικρής, πρόσφατα αναπτυσσόμενης εξαιτίας των θεραπευτικών λουτρών της, πόλης, που ανακαλύπτει πως τα λουτρά είναι μολυσμένα. Η πολιτική ηγεσία όμως δεν θα σταθεί στο πλευρό του. Το πολιτικό έργο που αποτυπώνει τα ηθικά διλήμματα που αντιμετωπίζει μια κοινωνία και τα μέλη της ανεβαίνει με τη μορφή «δραματοποιημένου ντοκουμέντου μιας συνέλευσης, όπου όλο το παρασκήνιο και οι πολιτικοί και προσωπικοί χειρισμοί έρχονται σιγά-σιγά στην επιφάνεια».
more
Αθήνα
04
05
2024
Στην πρώτη της συνεργασία με τον ηθοποιό Γιάννο Περλέγκα, η ομάδα παρουσιάζει τους «Βατράχους» του Αριστοφάνη, ως ένα σύγχρονο αφηγηματικό οπτικοακουστικό ντελίριο, μέσα από τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού escape room. Από τις 17 Μαΐου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Θέατρο Ροές. Όπως αναφέρεται σε σημείωμα της παραγωγής: Το Μάρτιο του 406, φτάνει απ’ τη Μακεδονία, το νέο του θανάτου του Ευριπίδη. Ο μεγάλος ρεαλιστής του θεάτρου είχε φύγει απογοητευμένος από την Αθήνα, δύο χρόνια πριν. Το τελευταίο έργο που γράφει είναι οι Βάκχες, τραγωδία, που δεν πρόφτασε να ολοκληρώσει. Τον Αύγουστο του 406, η ναυμαχία στις Αργινούσες είναι το κύκνειο άσμα της Αθήνας. Σε μια απελπισμένη σύγκρουση, όπου πολεμούν και οι δούλοι, οι Αθηναίοι  νικούν, τελικά, τον πελοποννησιακό στόλο στα νερά της Μυτιλήνης. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς πεθαίνει ο Σοφοκλής. Τη χρονιά που αρχίζει με το θάνατο του Ευριπίδη, τελειώνει με το θάνατο του Σοφοκλή και περνά μέσα από τις Αργινούσες, ο Αριστοφάνης γράφει τους Βατράχους. Ένα χρόνο μετά, το 404 π.Χ., ύστερα από ασφυκτική πολιορκία η Αθήνα παραδίδεται στη Σπάρτη. Είναι το τέλος της αθηναϊκής δημοκρατίας. Αθήνα,  Μάιος 2024 "......δε μπορώ να δω....θόλωσαν τα μάτια μου και μίκρυναν.....κεκεκεκεκεκε... Πάω να μιλήσω , να σκεφτώ και το μόνο που ακούγεται είναι ένας παράξενος ήχος επαναλαμβανόμενος, κάτι σαν κεκεκεκεκεκεκεκε...ουά.....Τίποτα άλλο δε μπορώ να πω... Θέλω ν' ακούσω τη φωνή μου να μιλάει με τα λόγια των "μεγάλων".....κεκεκεκεκεκε.. Προσπαθώ να κάνω τη σιωπή, να σταματήσω το στόμα μου να λέει....κεκεκεκεκε ουα.... Θέλω ν΄ ακούσω τη σκέψη μου να μιλάει την ποίηση... Κεκεκεκκεκεκεκε  θόρυβος και τρόμος...χίλιες φωνές μαζί συντονισμένες με πάθος και απόφαση κεκεκεκεκεκε.....κοαξ.... χιλιες και μία, μαζί με τη δική μου... Βρεκεκεκεκέξ....Τίποτα άλλο δεν υπάρχει να ειπωθεί κεκεκεκεκεκεκεκεκεκεκε, ντρεπόμαστε να μιλήσουμε τις λέξεις ......κουάξ Θέλω ν' ακούσω τη φωνή μου να μιλάει με τα λόγια των "μεγάλων" ν΄ακούσω τη σκέψη μου να μιλάει την ποίηση κεκεκκεκεκεκε/κου Άξνα δώ τα χέρια μου να γεννούν τη νέα μορφή....ΟΥΑΞ "...Φέρτε μου να γεννήσω όλα τα μωρά της πλάσης Δώστε μου να πεθάνω όλους τους θανάτους..." "....ο θρίαμβος εκφράζεται μα τη δημιουργία...να δημιουργείς τον εαυτό σου συνεχώς , ν' αλλάζεις...η ιδέα του μέλλοντος είναι πιο γόνιμη από το ίδιο το μέλλον....." Η ματαίωση της προσδοκίας “ Το γέλιο είναι μια αψιθυμία που οφείλεται στην  αιφνίδια εκμηδένιση μιας τεταμένης προσδοκίας” Στους Βατράχους ανασκευάζεται κωμικά ο πανανθρώπινος φόβος και το δέος του Κάτω Κόσμου, ιδωμένου ως ένα ταξίδι με καραβάκι, σε άγνωστα νερά, που όλα όμως θυμίζουν την καθημερινότητα. Εμφανίζονται δυαδικά σχήματα και αντιθετικά δίπολα: Πρωτότυπο και αντίγραφο, ζωικό και ανθρώπινο, θεός και θνητός, αφέντης και δούλος, συνενοχή και σύγκρουση, αλληλεξάρτηση και αλληλοεξόντωση. Ο θεός Διόνυσος και ο δούλος του ο Ξανθίας κατεβαίνουν στον Κάτω Κόσμο, για να φέρουν πίσω τον Ευριπίδη, τον μεγάλο ποιητή. Ο θεός Διόνυσος, μόνο ως μεταμφιεσμένος σε Ηρακλή, θα τολμήσει να εισέλθει στο σκοτεινό Άδη και ο Ξανθίας είναι ο πρώτος δούλος στην ιστορία που θα πάρει πρωταγωνιστικό ρόλο. Το διάσημο βρεκεκέξ κοάξ κοάξ δίνει τον ευτράπελο τόνο του στην κωμική περιδιάβαση των ηρώων, που όμως δεν είναι μια απλή εξωτική περιπλάνηση, αλλά η κωμική εκδοχή μιας κατάβασης στον Άδη.  Είναι η  κοπιώδης πορεία της μύησης. Ο μυούμενος δε μαθαίνει αλλά πάσχει. Η ομάδα μεταφέρει το αρχετυπικό αυτό ντουέτο , σ ένα σύγχρονο δωμάτιο απόδρασης, ένα ζωντανό παιχνίδι γρίφων, όπου οι παίκτες βρίσκονται κλειδωμένοι σε έναν ή και περισσότερους χώρους . Στόχος είναι  η απόδραση, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και η ταυτόχρονη λύση  μιας  σειράς από γρίφους και αποστολές. Χορός, ακροβασία, λόγος και μουσική μπλέκονται σ ένα αφηγηματικό ντελίριο τυχαίων σφαλμάτων και μεγάλων φιλοδοξιών. Φιγούρες, που προσπαθούν να προσαρμοστούν στο περιβάλλον τους. Μια χορογραφημένη κωμωδία slapstick.  ...........και κατά Pirandello: Το χιούμορ, υπό οποιοδήποτε πρίσμα και αν τεθεί, αποτελεί πάντοτε μια μορφή συναισθηματισμού. Ή σωστότερα είναι ο ίδιος ο συναισθηματισμός, του οποίου το ένα πρόσωπο γελάει και το άλλο κλαίει. Γελάει με τα δάκρυά του, με τα χαμένα ή μάταια όνειρά του, με τις δυσανάλογες, ως προς τη δυνατότητα της ίδιας της θέλησης, επιθυμίες. Είναι σίγουρα μια υπέρβαση που απαντάει σε μια άλλη υπέρβαση... Το κωμικό δεν υπάρχει έξω από το όριο αυτού που είναι αυστηρά ανθρώπινο. Βάτραχοι λοιπόν: Ο Όρθρος ενός τέλους. Ένας  λυγμός του κωμικού. Δημιουργική ομάδα: Σουγιουλτζή Χριστίνα, Δαμόπουλος Νώντας, Περλέγκας Γιάννος, Αντωνίου Κλέων, Βασιλείου Φίλιππος, Αθανασοπούλου Μαρία, Μουζάκη Φανή , Λινάρδου Αντιγόνη, Παππά Ιλεάννα, Σολδάτος Πάνος. Παραστάσεις Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 9μ.μ Από 17 Μαΐου έως και 2 Ιουνίου
more
Αθήνα
02
05
2024
ΡΙΧΑΡΔΟΣ |||* / Πρεμιέρα Πέμπτη 9 Μαΐου / Θέατρο Σύγχρονο / Σκηνοθεσία: Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη / Διασκευή στο έργο του William Shakespeare, Ανδρέας Φλουράκης / Παίζουν: Ορέστης Τζιόβας, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Γιώργης Παρταλίδης, Ντένια Ψυλλιά, Μαρία Καρακίτσου, Δημήτρης Καραβιώτης, Γιώργος Δεμελίδης, Δανάη Τάγαρη. / Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη στις 21:15, Σάββατο στις 19:00, Κυριακή στις 21:15 / Για 15 παραστάσεις      ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΛΟΥΣΙΑ / του Νίκου Χουλιαρά /  Πρεμιέρα: Πέμπτη 9 Μαΐου/ Θέατρο Θησείον / Δραματουργική επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Κυριαζή / Παίχτης Θεάτρου Σκιών: Άθως Δανέλλης/ Ηθοποιός: Ρηνιώ Κυριαζή / Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 18.00 / Έως 16 Ιουνίου      ΚΥΝΗΓΙ ΑΡΟΥΡΑΙΩΝ του Peter Turinni / Η παράσταση παίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Πρεμιέρα: Πέμπτη 9 Μαΐου / Θέατρο Studio Μαυρομιχάλη /Σκηνοθεσία: Martin Scharnhorst / Παίζουν: Μαριλένα Καβάζη, Φώτης Λαζάρου / Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21:00, για 16 παραστάσεις.      Οι Κάλπηδες / διήγημα του Στράτη Μυριβήλη / Πρεμιέρα 10 Μαΐου / Θέατρο Μπέλλος / Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου/ Παίζουν: Ελισσαίος Βλάχος, Αγγελική Μαρίνου, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός / Παραστάσεις: Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 18:00 (για 15 παραστάσεις)       ΠΙΝΟΚΙΟ / Πρεμιέρα: Παρασκευή 17 Μαΐου / BIOS / Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Χατζάκης / Παίζουν: Χρήστος Καπενής, Δώρα Παρδάλη / Παραστάσεις: Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00 (έως 2 Ιουνίου)      Dirty Granny Tales «The Philanthropist» / Πρεμιέρα 22 Μαΐου για 5 παραστάσεις στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης / Μουσικοθεατρική παράσταση. Οι Dirty Granny Tales είναι ένα μουσικοθεατρικό σχήμα που αφηγείται σκοτεινά παραμύθια μέσω της μουσικής. Το κουκλοθέατρο ο χορός και το animation ζωντανεύουν τις ιστορίες τους πάνω στη σκηνή.  
more
01
05
2024
Στην παράσταση μουσικού θεάτρου συμμετέχει ο τενόρος Χρήστος Κεχρής και μουσικοί από το ειδικευμένο στη σύγχρονη μουσική σύνολο Ergon Εnsemble. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο περιζήτητος θεατρικός σκηνοθέτης Γιώργος Κουτλής. Με τη διαρκή χρήση ακαθόριστων φωνημάτων, η παράσταση «Η φωνή των Βακχών» αναδεικνύει την ανθρώπινη φωνή ως ένα πρωτόλειο μέσο μη γλωσσικής επικοινωνίας δημιουργώντας μια αίσθηση αρχέγονης τελετουργίας. Η ωμότητα στη χρήση των φωνών και των οργάνων οριοθετεί τη βία όπως αυτή ξεκλειδώνεται μέσα από το έργο του Ευριπίδη: μεταξύ Πενθέα και Διονύσου, μεταξύ των αντίθετων δυνάμεων της ανθρώπινης φύσης, μεταξύ της διατήρησης της παράδοσης και της θηριώδους επιθυμίας για το καινούριο. Όπως οι «Βάκχες» αναδεικνύουν μια αέναη σύγκρουση στη βάση της ανθρώπινης ψυχής και της ιστορίας, έτσι και η παράσταση «Η φωνή των Βακχών» επιδιώκει να διεισδύσει στη φύση της ανθρώπινης φωνής και να αναδείξει τις ανεξερεύνητες πτυχές της. Ο συνθέτης Γιάννης Αγγελάκης υπογράφει ένα έργο το οποίο επιχειρεί να επαναδιατυπώσει τι σημαίνει μουσικό θέατρο. «Πρόκειται για ένα μουσικό δράμα, το οποίο διαφέρει από αυτό που ιστορικά γνωρίζουμε ως μουσικό θέατρο ή όπερα, τον συνδυασμό, δηλαδή, μιας θεατρικής και μιας μουσικής αναπαράστασης, όπου η μουσική υπηρετεί την ανάδειξη της θεατρικής δραματουργίας. Η "Φωνή των Βακχών" προτείνει μια ανανεωτική προσέγγιση στην έννοια του μουσικού δράματος: δεν είναι πλέον ο ήχος που υπηρετεί και αναδεικνύει τη σκηνική δράση, αλλά αντίθετα η σκηνική δράση καλείται να υπηρετήσει την ανάδειξη ενός ηχητικού κόσμου. Η "Φωνή των Βακχών" είναι ένα ηχητικό δράμα στο οποίο μόνος πρωταγωνιστής είναι ο ήχος, ενώ η τραγωδία του Ευριπίδη λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος σε ένα επίπεδο συμβολικό» αναφέρει. Για τον σκηνοθέτη Γιώργο Κουτλή η παράσταση είναι ένα ηχητικό δράμα που αφηγείται τις προσπάθειες της φωνής για κάποιο νόημα, του ήχου για «μουσική» και των ανθρώπων για επικοινωνία. «Τέσσερις υπάρξεις επί σκηνής, τρεις πνευστοί και ένας τραγουδιστής, ο καθένας με το όργανό του, εκπνέουν αέρα, παράγουν ήχο και πολεμούν για να οργανωθούν σε ένα σύνολο. Σαν μια γονιδιακά εγγεγραμμένη ανάγκη των ανθρώπων για τη δημιουργία κάποιου "χορού", χωρίς όμως να έχουν την εμπειρία προηγούμενων γενεών σε αυτή τη διαδικασία. Τα αναλόγια είναι τα σημεία αναφοράς τους, οι παρτιτούρες είναι οι δομές τους και ο ήχος το μόνο μέσο τους. Η παράσταση είναι μια προσπάθεια να επανεφεύρουμε τη σχέση μας με πράγματα που σήμερα φαντάζουν αυτονόητα», σημειώνει. Το σκηνικό και τα κοστούμια υπογράφει η Άρτεμις Φλέσσα και τον σχεδιασμό των φωτισμών ο Γιώργος Αγιαννίτης. Συμμετέχουν ο τενόρος Χρήστος Κεχρής και οι μουσικοί του Ergon Ensemble Κώστας Τζέκος (μπάσο κλαρινέτο), Σπύρος Λασκαρίδης (τρομπέτα), Ανδρέας-Ρολάνδος Θεοδώρου (τρομπόνι). Η παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού το 2021. Τιμές εισιτηρίων: 12, 15 ευρώ (γενική είσοδος), 10 ευρώ (φοιτητικό, παιδικό). Προπώληση: Ταμεία ΕΛΣ (καθημερινά 9.00-21.00 | 2130885700) και www.ticketservices.gr.
more
Αθήνα
01
05
2024
Το έργο - σταθμός του 20ού αιώνα παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη Στέγη με την υπογραφή του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου. Πρόκειται για μια μνημειακή παράσταση, στα όρια της υψηλής ποίησης και της αυθάδικης κωμωδίας, που έχει ήδη λάβει διθυραμβικές κριτικές από το ιταλικό Τύπο και μετά την Αθήνα θα συνεχίσει τη διεθνή περιοδεία της. «Τίποτα δεν είναι πιο πραγματικό από το τίποτα» είχε δηλώσει ο Σάμιουελ Μπέκετ (1906-1989) και με το «Περιμένοντας τον Γκοντό» (1948) εκσφενδονίζει σαν μετεωρίτη αυτό το «τίποτα» πάνω στη σκηνή. Γιατί τίποτα το αξιοσημείωτο, σε επίπεδο δράσης και υπόθεσης, δεν συμβαίνει σε αυτό το έργο του νομπελίστα Ιρλανδού στοχαστή, ποιητή και συγγραφέα. Δύο παρίες του δρόμου, δύο κλοσάρ, ο Βλαδίμηρος και ο Εστραγκόν, ντυμένοι με τα κουρέλια τους, στέκονται πλάι σε ένα δέντρο, μιλούν περί ανέμων και υδάτων, συναντιούνται τυχαία με τρεις εξίσου περίεργους τύπους, ενώ κατά βάση περιμένουν κάποιον άλλον που δεν έρχεται ποτέ. Ποιος είναι, τελικά, ο Γκοντό του τίτλου που δεν εμφανίζεται ποτέ; Κάποιος σωτήρας ή ακόμα και ο ίδιος ο Θεός, όπως φανερώνει η παραφθορά του ονόματος στα αγγλικά (Godot, από το God = Θεός); Ο Μπέκετ έχει, πάντως, παραδεχτεί ότι εκείνο που ενδιέφερε τον ίδιο δεν ήταν τόσο ο Γκοντό, όσο το «περιμένοντας». Αυτή την αέναη αναμονή σκηνοθετεί με όρους κωμικοτραγικής ιερουργίας ο Θεόδωρος Τερζόπουλος. Στην παράστασή του, ένα μαύρο ικρίωμα, σαν νεκρικό μνημείο, ορθώνεται στη σκηνή. Ένας σταυρός από φως το σκίζει στα δύο. Στη βάση του, ένα μικροσκοπικό μπονζάι. Εκκλησιαστικοί ύμνοι, ταγκό, βομβαρδισμοί και σειρήνες πολέμου αντηχούν. Εκεί, σαν φιγούρες που ζωντάνεψαν από κάποια άγνωστη αρχαία ζωοφόρο, κείτονται και περιμένουν ο Βλαδίμηρος και ο Εστραγκόν, ερμηνευμένοι από τους βετεράνους Σισιλιάνους ηθοποιούς Enzo Vetrano και Stefano Randisi. Παίζουν τους ρόλους τους με την τρελή σοφία και την ιερή απόγνωση του Buster Keaton. Φιγούρες ιδιότροπες και αντιφατικές, πνευματώδεις όσο και αφελείς, αερολογούν αναμένοντας στατικά και εκστατικά εκείνον που δεν θα έρθει ποτέ να τους γλιτώσει από το οντολογικό αδιέξοδο του να υπάρχεις προσδοκώντας πάντα κάτι. Η παράσταση του Τερζόπουλου, του σκηνοθέτη που ξεκίνησε από τον Μακρύγιαλο της Πιερίας και διατρέχει τον κόσμο εδώ και σαράντα χρόνια με το θέατρο 'Αττις, διδάσκοντας τη θαυμαστή μέθοδο υποκριτικής του από την Ασία έως την Αυστραλία, «φανερώνει μια σταυρωμένη ανθρωπότητα, της οποίας τα καρφιά είναι λέξεις» όπως σημειώνουν τα ξένα δημοσιεύματα, για να καταλήξουν στο αποφθεγματικό: «μια παράσταση που θα γραφτεί στα χρονικά του σύγχρονου θεάτρου». O Θεόδωρος Τερζόπουλος, ο οποίος εκτός από τη σκηνοθεσία υπογράφει και τη σκηνογραφία, τους φωτισμούς και τα κοστούμια, αναφέρει: «Η παράστασή μας τοποθετείται στα «ερείπια του κόσμου», σε ένα μέλλον, λίγο πολύ, κοντινό μας, όπου όλες οι πληγές του παρόντος και του παρελθόντος παραμένουν ανοιχτές. Το ίδιο και οι προσδοκίες... Σε αυτό το μεταίχμιο της ανθρώπινης ύπαρξης, ποιες είναι οι ελάχιστες δυνατές συνθήκες για την επανεκκίνηση της ζωής, μιας ζωής που αξίζει να ζει κανείς; Στο "Περιμένοντας τον Γκοντό" υπάρχουν δύο πιθανές απαντήσεις και εκεί στηρίζουμε τη δουλειά μας: Η πρώτη είναι η προσπάθεια να επικοινωνήσουμε και να συνυπάρξουμε με τον 'Αλλο, αυτόν που βρίσκεται απέναντί μας, παρά τα όποια εμπόδια, ακόμα κι όταν αυτά φαίνονται ανυπέρβλητα! Η δεύτερη είναι η προσπάθεια να επικοινωνήσουμε με τον 'Αλλο μέσα μας, με αυτήν την ανεξιχνίαστη και σκοτεινή περιοχή των καταπιεσμένων επιθυμιών και φόβων, των λησμονημένων αισθήσεων και ενστίκτων, την περιοχή του ζωώδους και του θείου, εκεί όπου γεννιούνται η τρέλα και το όνειρο, το παραλήρημα και ο εφιάλτης. Αυτό είναι το ταξίδι που προσπαθήσαμε να κάνουμε: προς τον 'Αλλο μέσα μας και προς τον 'Αλλο έξω από εμάς, απέναντι, μακριά μας. Περιμένοντας τι; Τη Λύτρωση της ζωής από τα δεσμά του θανάτου; Τη συνάντηση με τον 'Ανθρωπο; Το τέλος κάθε ταπείνωσης του ανθρώπου από τον άνθρωπο; Το Τίποτα ή το Περιμένοντας, όπως λέει ειρωνικά ο Μπέκετ; Υπάρχει όμως άλλος τρόπος να οραματιστούμε τον χειραφετημένο άνθρωπο, χωρίς να γκρεμίσουμε τα τείχη που χωρίζουν το "μέσα" από το "έξω";». Διεθνούς κύρους Έλληνας σκηνοθέτης, θεμελιωτής μιας μοναδικής μεθόδου εκπαίδευσης του ηθοποιού που διδάσκεται σε έδρες θεατρικών και κλασικών σπουδών σε περισσότερα από τριάντα πανεπιστήμια και εθνικές δραματικές σχολές σε όλο τον κόσμο, ο Θεόδωρος Τερζόπουλος κάνει ένα θέατρο αλλιώτικο. Ποτέ δεν μιλά για ρόλους, χαρακτήρες ή ψυχολογικά κίνητρα. Μιλά, όμως, για το σώμα του ηθοποιού, τον θεό Διόνυσο και την τελετουργία. Από το 1985 και την ίδρυση του θεάτρου 'Αττις και, με ορόσημο την παράσταση των Βακχών του Ευριπίδη το 1986 που ανάτρεψε ριζοσπαστικά τον τρόπο που μέχρι τότε παρουσιαζόταν η αρχαία ελληνική τραγωδία, εισάγοντας τα στοιχεία της ακραίας σωματικότητας και της ιεροτελεστίας, έχει δώσει περισσότερες από 2.100 παραστάσεις σε όλο τον κόσμο: έργα των Αισχύλου, Σοφοκλή, Ευριπίδη, Μπρεχτ, Λόρκα, Μύλλερ, Μπέκετ, Πάστερνακ, Στρίντμπεργκ και σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων. Οι διεθνείς μελέτες και τα βιβλία για τη σκηνοθετική μέθοδο του Θεόδωρου Τερζόπουλου κυκλοφορούν σε περισσότερες από δέκα γλώσσες, ανάμεσά τους και η πρόσφατη διπλή έκδοση, στα αγγλικά και τα αραβικά, του ιστορικού γερμανικού εκδοτικού οίκου Theater der Zeit με τον τίτλο "The Return of Dionysus", με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση. Η παράσταση είναι στα ιταλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους.
more
Αθήνα
29
04
2024
Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκινάει σήμερα, Δευτέρα 29 Απριλίου στις 12.00 και θα πραγματοποιείται στα Ταμεία της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ, στα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών και online στα www.aefestival.gr και www.more.com. Η Τόσκα του Τζάκομο Πουτσίνι, σε σκηνοθεσία, σκηνικά και κοστούμια του Ούγκο ντε Άνα, είναι η πρώτη μεγάλη καλοκαιρινή όπερα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού για το 2024. Η παραγωγή που ανέβηκε για πρώτη φορά στο Ηρώδειο το 2012 αποτελεί ένα συναρπαστικό, δραματικό ανέβασμα, απολύτως συνεπές στο πνεύμα του συνθέτη, αλλά και στο ιστορικό πλαίσιο στο οποίο αναφέρεται το λιμπρέτο. Τα εντυπωσιακά σκηνικά, ένας τεράστιος σταυρός με τον εσταυρωμένο, μια ιερή τράπεζα, ένα εργαστήρι ζωγραφικής, πλαισιώνονται από θεαματικές προβολές μνημείων της Ρώμης, θρησκευτικών συμβόλων, αλλά και βίντεο που δίνουν μια κινηματογραφική διάσταση στην παραγωγή. Για τη φετινή αναβίωση της Τόσκας η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει εξασφαλίσει δύο συναρπαστικές διανομές με τη συμμετοχή κορυφαίων πρωταγωνιστών της όπερας με διεθνή ακτινοβολία. Στον ρόλο της Φλόριας Τόσκα το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει και να ακούσει τις διεθνώς καταξιωμένες υψιφώνους Γεβγκένια Μουραβιέβα και Τσέλια Κοστέα. Στον ρόλο του Μάριο Καβαραντόσσι δύο εξαιρετικοί τενόροι, ο Ρικκάρντο Μάσσι και ο Καρλ Τάννερ, ενώ στον ρόλο του Σκάρπια ο διεθνής βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος και ο διακεκριμένος μπασοβαρύτονος Γιάννης Γιαννίσης. Μαζί τους σημαντικοί Έλληνες μονωδοί όπως, μεταξύ άλλων, οι Τάσος Αποστόλου, Πέτρος Μαγουλάς, Γιάννης Καλύβας κ.ά. «Τόσκα» (Όπερα - Αναβίωση) του Τζάκομο Πουτσίνι 1, 2, 6, 11 Ιουνίου 2024 • Ώρα έναρξης: 21.00 Ωδείο Ηρώδου Αττικού Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός Σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια: Ούγκο ντε Άνα Αναβίωση σκηνοθεσίας: Κατερίνα Πετσατώδη Βιντεοπροβολές: Σέρτζιο Μετάλλι – Ideogamma SRL Φωτισμοί: Βινίτσιο Κέλι Αναβίωση φωτισμών Χρήστος Τζιόγκας Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Κωνσταντίνα Πιτσιάκου Φλόρια Τόσκα: Γεβγκένια Μουραβιέβα (1 & 6/6) / Τσέλια Κοστέα (2 & 11/6) Μάριο Καβαραντόσσι: Ρικκάρντο Μάσσι (1 & 6/6) / Καρλ Τάννερ (2 & 11/6) Βαρόνος Σκάρπια: Τάσης Χριστογιαννόπουλος (1 & 6/6) / Γιάννης Γιαννίσης (2 & 11/6) Τσέζαρε Αντζελόττι: Τάσος Αποστόλου Νεωκόρος: Πέτρος Μαγουλάς Σαρρόνε / Δεσμοφύλακας: Βαγγέλης Μανιάτης Βοσκός: Εβίτα Χιώτη Σπολέττα: Γιάννης Καλύβας Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής της αποστολής Τιμές εισιτηρίων: €25, €45, €55, €60, €85, €100 Φοιτητικό, παιδικό: €15 / ΑΜΕΑ: €15 Προπώληση: Ταμεία ΕΛΣ (καθημερινά 9.00-21.00 | 2130885700), εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών, www.aefestival.gr και www.more.com
more
Αθήνα
27
04
2024
Τους ρόλους ερμηνεύουν έλληνες και τούρκοι ηθοποιοί, ενώ τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Λευτέρης Γιοβανίδης. Το σαιξπηρικό κείμενο απέδωσε στα ελληνικά ο Γιώργος Μπλάνας, και στα τουρκικά ο Özdemir Nutku. Αυτό το υψηλών απαιτήσεων εγχείρημα φιλοδοξεί να αποτελέσει μια πολιτιστική «γέφυρα» μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας, καθώς δίνεται μια μοναδική ευκαιρία σε καλλιτέχνες των δύο χωρών να συνεργαστούν και να ενώσουν τις φωνές τους σε ένα κοινό θεατρικό πρότζεκτ που βασίζεται σε ένα από τα διασημότερα θεατρικά έργα όλων των εποχών. Το αξεπέραστο ποιητικό αριστούργημα του Σαίξπηρ μεταφέρεται στο σήμερα Δύο οικογένειες ποτισμένες από μια προαιώνια σύγκρουση, οι Έλληνες Καπουλέτοι και οι Τούρκοι Μοντέγοι, ζουν μαζί σε μια πόλη των Βαλκανίων, δυστυχώς όχι πάντα ειρηνικά. Άνθρωποι διαφορετικής κουλτούρας και θρησκείας, όταν συναντιούνται επικοινωνούν στη μόνη κοινή γλώσσα που ξέρουν, τα αγγλικά. Η εγκληματικότητα βρίσκεται σε έξαρση. Η μουσική, ο ήχος των χάλκινων αλλά και η θρησκεία είναι αναπόσπαστα κομμάτια της ζωής τους. Γλεντάνε άγρια, ζούνε άγρια, η βία είναι μέσα στην καθημερινότητά τους. Ωστόσο, παρά την έχθρα που χωρίζει τις δύο οικογένειες, η Ελληνίδα Ιουλιέτα και ο Τούρκος Ρωμαίος θα ερωτευτούν, αψηφώντας όλα τα εμπόδια και διδάσκοντας την αξία της αγάπης. Μια κακή στιγμή, όμως, ένα παιχνίδι που καταλήγει σε φόνο, θα φέρει την καταστροφή.
more
Αθήνα
25
04
2024
Η παράσταση, την οποία σκηνοθετεί η Αγγελική Γκιργκινούδη, εντάσσεται στο πλαίσιο αφιερώματος του σχολείου στο έργο της ιδιαίτερα σημαντικής πεζογράφου. Τη θεατρική απόδοση του βιβλίου έκανε ο Νίκος Ζορμπάς. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
more
Αθήνα
23
04
2024
Μια μέρα σαν όλες τις άλλες, πέντε διαφορετικοί άνθρωποι, δέχονται ένα τηλεφώνημα από ένα δικηγόρο. Τους καλεί να τον επισκεφθούν στο γραφείο του για μια διαθήκη που τους αφορά. Η ζωή τους μέχρι εκείνη τη στιγμή, δείχνει να κυλάει ομαλά και χωρίς εκπλήξεις... Όμως το παρελθόν τους, έχει άλλα σχέδια για το μέλλον τους...!!! Πρωταγωνιστούν μαζί με τα τραγούδια τους οι: Μαντώ, Πωλίνα, Σοφία Βόσσου, Κώστας Μπίγαλης, Αργύρης Αγγέλου. Ειδική συμμετοχή Λάκης Παπαδόπουλος. Στο ρόλο του δικηγόρου ο Βασίλης Αξιώτης. Μαζί τους (με αλφαβητική σειρά): Θοδωρής Γιαννόπουλος, Ντόρα Γκέγκα, Μαρία Κοσμάτου, Γιάννης Λάφης, Πάνος Μαλακός, Μάριος Μαριόλος, Αδαμαντία Μαστροδούκα, Ιουλίτα Μωσαΐδου, Στέργιος Περτσινίδης, Βαγγέλης Πιτσιλός, Δανάη Τσούμου. Συμμετέχει ζωντανή ορχήστρα.   Κείμενο – σκηνοθεσία: Θέμις Μαρσέλλου Διεύθυνση – διδασκαλία ορχήστρας , σχεδιασμός ήχων: Νικόλας Γουάστωρ Ενορχήστρωση -διασκευές, φωνητική διδασκαλία: Βασίλης Αλεβίζος Χορογραφίες: Άννα Αθανασιάδη Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου Σχεδιασμός video: Βικτώρια Βελλοπούλου Βοηθοί σκηνοθέτη: Ντόρα Γκέγκα, Στέργιος Περτσινίδης   ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ Παρασκευή 17 & 24 Μαΐου 21:00 Σάββατο 18 & 25 Μαΐου 21:00 Κυριακή 19 & 26 Μαΐου 20:00 Δευτέρα 20 & Τετάρτη 22 Μαΐου 20:00   ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΑΒΒΑΤΟ & ΚΥΡΙΑΚΗ € 20,00 - € 48,00 ΔΕΥΤΕΡΑ, ΤΕΤΑΡΤΗ & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ € 15,00 - € 43,00
more
Αθήνα
23
04
2024
Η καυστική, αλλά πάντα χαρούμενη και ξεκαρδιστική σάτιρα του Αλ Τσαντίρι Νιουζ επιστρέφει για να σχολιάσει, να διακωμωδήσει όσα ζούμε και να να ανεβάσει το ηθικό μας! Όπως έχει πει ο Λάκης Λαζόπουλος: “Στην σατιρική επιθεώρηση, η σάτιρα είναι διεισδυτική, ανελέητη και δεν έχει κανένα συντηρητικό φραγμό. Δηλαδή δεν εμποδίζεται παρά μόνο από τους κανόνες της ηθικής που διέπουν όλους τους σπουδαίους καλλιτέχνες. Από τον Αριστοφάνη διδαχτήκαμε ότι μπορεί να λέγονται τα πάντα. Να χρησιμοποιούνται όλες οι λέξεις της ελληνικής γλώσσας και να λέγονται τα πράγματα με το όνομα τους, όπως τα μιλάει ο λαός. Η σάτιρα διατηρεί στο ακέραιο τη γλώσσα όλων των ανθρώπων, είναι θεματοφύλακας, πρώτα από όλα, της γλώσσας των πολλών ανθρώπων γιατί ουσιαστικά η άρχουσα τάξη, μέσω των δημοσιογράφων, προσπαθεί να επιβάλλει μία γλώσσα όπως αυτοί την θέλουν ενώ ένας λαός προσπαθεί να μιλήσει την κανονική του γλώσσα, αυτή στην οποία σκέφτεται. Θέλει να βάλει τον θυμό του στις δικές του λέξεις, όχι τις λέξεις των δημοσιογράφων. Με την έννοια αυτή δεν υπάρχει κανένας φραγμός για το τι θα πεις, υπάρχει μόνο, επαναλαμβάνω, η ηθική σχέση του γράφοντος με το γραφόμενο, το γραπτό του. Επίσης, ο σχολιασμός κρίνεται από τους ανθρώπους που ακούνε και όταν αυτό δεν είναι αρεστό η σάτιρα δεν μπορεί να συνεχίσει τον δρόμο της. Είναι όμως το πιο περήφανο λαϊκό είδος αλλά και το είδος που κυνηγήθηκε περισσότερο από την εξουσία..” Ετοιμαστείτε για την μεγάλη επιστροφή της καλύτερης σατιρικής τηλεοπτικής εκπομπής, αυτή τη φορά σε μορφή παράστασης! Το ΑΛ – ΤΣΑΝΤΙΡΙ ΝΙΟΥΖ με τον Λάκη Λαζόπουλο, έρχεται στο Christmas Theater και δεν θα αφήσει τίποτα ασχολίαστο! ΑΛ – ΤΣΑΝΤΙΡΙ ΝΙΟΥΖ με τον Λάκη Λαζόπουλο ΤΡΙΤΗ 28 ΜΑΪΟΥ 2024 CHRISTMAS THEATER ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ: 28 ευρώ Α ΖΩΝΗ: 25 ευρώ Β ΖΩΝΗ: 22 ευρώ Γ ΖΩΝΗ: 19 ευρώ Δ ΖΩΝΗ: 17 ευρώ Ε ΖΩΝΗ: 15 ευρώ, Φοιτητικό – Ανέργων – Πολυτέκνων: 12 ευρώ ΘΕΣΕΙΣ ΑΜΕΑ (μόνο με τηλεφωνική κράτηση στο 2117701700): 12 ευρώ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: more.com & 2117701700
more
Αθήνα
20
04
2024
Το κλασικό μπαλέτο του Λεό Ντελίμπ «Κοππέλια» βασίζεται στη νουβέλα του Ε.Τ.Α. Χόφμαν «Ύπνος» («Der Sandmann») και στην αρχική του μορφή παρουσιάστηκε στις 25 Μαΐου 1870 στο Παρίσι, στο Αυτοκρατορικό Θέατρο της Όπερας. Η Σβανίλντα και ο Φραντς ετοιμάζονται να παντρευτούν, όμως εκείνη αρχίζει να αμφιβάλλει για την αγάπη του, όταν ο Φραντς ανταποκρίνεται στις προτάσεις της μυστηριώδους Κοππέλιας. Τυχαία, η Σβανίλντα ανακαλύπτει ότι η εκπληκτικά όμορφη Κοππέλια είναι απλώς μια μηχανική κούκλα και τότε καταστρώνει ένα σχέδιο για να ξανακερδίσει την καρδιά του αρραβωνιαστικού της. Στη νέα χορογραφία του Έντουαρντ Κλουγκ, το τρομακτικό στοιχείο μιας ζωντανής κούκλας τοποθετείται στο φόντο ενός ιδανικού κόσμου. Ο διακεκριμένος χορογράφος δημιουργεί έναν μυστηριώδη, παράξενο κόσμο, μέσα από τη μαγεία της ομορφιάς. «Η Κοππέλια είναι ένα από τα παλαιότερα και πιο φημισμένα κλασικά μπαλέτα. Η χορογραφία μου είναι μια χαλαρή προσαρμογή της νουβέλας του Χόφμαν, η οποία διατηρεί ορισμένα από τα στοιχεία της πλοκής της» αναφέρει ο χορογράφος και προσθέτει: «Από την αρχή ήξερα ότι έπρεπε να κάνω πιο ελκυστική την πλοκή του έργου, για να προκαλέσω το σημερινό κοινό. Για να το πετύχω αυτό άρχισα να εργάζομαι πάνω σε ένα νέο λιμπρέτο. Παράλληλα, ζήτησα από τον συνθέτη Μίλκο Λάζαρ να γράψει συμπληρωματική μουσική, που θα έδινε έμφαση στην ατμόσφαιρα του σκοτεινού ρομαντισμού του έργου του Χόφμαν, σε αντίθεση με τον γοητευτικό ρομαντισμό του Ντελίμπ, διατηρώντας, πάντα, τη γοητεία του αρχικού μπαλέτου. Όταν μου ήρθε η ιδέα να αναδημιουργήσω αυτό το αγαπημένο κλασικό κομμάτι, σκέφτηκα πως η ίδια η Κοππέλια έχει ίσως τις μεγαλύτερες προοπτικές για μια χορογραφική επανεφεύρεση. Στη δική μας εκδοχή παρουσιάζεται ως ένας πολύ περίπλοκος χαρακτήρας, με εξαιρετικές ικανότητες συμμόρφωσης, σαν ρομπότ ή κούκλα. Σε σύγκριση με την αυθεντική εκδοχή, αυτή η Κοππέλια είναι σχεδόν επικίνδυνη». Ο πολυβραβευμένος χορογράφος Έντουαρντ Κλουγκ -ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους καλλιτέχνες που έχουν συνδεθεί με την τέχνη του χορού- πραγματοποίησε την πρώτη του συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο Σλοβενίας στο Μάριμπορ το 1991, όπου το 2003 ανέλαβε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μπαλέτου, την οποία διατηρεί έως σήμερα. Το 2005 υπέγραψε τη διεθνή επιτυχία «Radio & Juliet» σε μουσική των Radiohead. Η «Ιεροτελεστία της άνοιξης» του Στραβίνσκι το 2012 και η μεγάλη επιτυχία του πρώτου αφηγηματικού του μπαλέτου «Πέερ Γκυντ» το 2015 τον αναδεικνύουν ως μια σημαντική χορογραφική φωνή της γενιάς του. Το 2018 δημιούργησε το πολυβραβευμένο μπαλέτο μεγάλου μήκους «Φάουστ» με το Μπαλέτο της Ζυρίχης, ενώ τα τελευταία χρόνια ξεκίνησε μια επιτυχημένη συνεργασία με το Nederlands Dans Theater και δημιούργησε νέα έργα για τα Μπαλέτα Μπολσόι, όπως, μεταξύ άλλων, το μπαλέτο «Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα». Έργα του παρουσιάστηκαν σε μεγάλες σκηνές της Γερμανίας, στο Βασιλικό Μπαλέτο της Φλάνδρας, στο Κρατικό Μπαλέτο της Βιέννης, στο Εθνικό Μπαλέτο στη Λισαβόνα, στα Μεγάλα Καναδικά Μπαλέτα του Μόντρεαλ, στο Εθνικό Μπαλέτο της Τσεχίας στην Πράγα, στο Κροατικό Εθνικό Μπαλέτο στο Ζάγκρεμπ κ.α. Ο Κλουγκ δημιουργεί τη νέα εκδοχή της «Κοππέλιας» μέσα από τον κινησιολογικό κώδικα του σύγχρονου χορού, συμπληρώνοντας τη ζωηρή πρωτότυπη μουσική του Λεό Ντελίμπ με νέες συνθέσεις του Μίλκο Λάζαρ. Το σκηνικό με τη σαγηνευτική ατμόσφαιρα είναι των Μάρκο Γιάπελ και Νίκας Ζούπαντς, ενώ τα εντυπωσιακά κοστούμια του Λέο Κούλας. Τους φωτισμούς υπογράφει ο Τομάς Πριμζλ. Την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα διευθύνει ο ανερχόμενος Έλληνας αρχιμουσικός, με σημαντική πορεία στο εξωτερικό, Κωνσταντίνος Τερζάκης. Συμμετέχουν οι Α΄ Χορευτές, οι Σολίστ, οι Κορυφαίοι και το Corps de ballet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
more
Αθήνα
20
04
2024
Η παράσταση «Οι Άθλιοι», που έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία και την έχουν ξεχωρίσει και αγαπήσει άνθρωποι όλων των ηλικιών κατεβάζει αυλαία στις 28 Απριλίου 2024, στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Τη σκηνοθεσία και θεατρική διασκευή του δημοφιλούς αριστουργήματος του 19ου αιώνα του Βίκτορος Ουγκό υπογράφει η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, μαζί με έναν θίασο 23 καταξιωμένων και ταλαντούχων ηθοποιών.   Η Μαρία Φιλίππου υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια, η Χριστίνα Φωτεινάκη τις χορογραφίες, η Μελίνα Μάσχα τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς, ο Γιάννης Οικονόμου την πρωτότυπη μουσική και τα live τραγούδια, σε στίχους Μαγδαληνής Παλιούρα, η Βικτωρία Βελοπούλου το video art και ο Ραφαέλ Αριστοτέλους τη μουσική διδασκαλία. Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου είναι η Κατερίνα Σβορώνου, βοηθός χορογράφου η Δέσποινα Τριάντου και μακιγιέζ η Ράνια Γιαννάκη.   Γιάννης Αγιάννης, ο Ιβάν Σβιτάιλο Ιαβέρης, ο Μιχάλης Μαρκάτης Πρωταγωνιστούν: Νίκη Παλληκαράκη, Ορέστης Τρίκας, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Ελευθερία Πάλλα, Φιλίππα Κουτούπα, Ραφαέλ Αριστοτέλους, Ειρήνη Αγγελοπούλου,   Βασιλική Ανδρίτσου και ο Τάσος Χαλκιάς   Μαζί τους, οι ηθοποιοί: Ελίνα Γιαννάκη, Παναγιώτης Δελαβίνιας, Στεφανία Δράκου, Νικόλας Καλιδώνης, Στέφανος Καλτσής, Δημήτρης Μπαμπανιώτης, Ρίνο Τζάνι, Λυδία Τσαγκάρη, Τζούλι Τσόλκα, Κωνσταντίνος Τσουμπάρης, Γιώργος Τσουρουνάκης, Γιάννης Φιλίππου Τάσος Χαλκιάς, Ορέστης Τρίκας, Νίκη Παλληκαράκη Πληροφορίες:   Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Κάθε Σάββατο στις 14:30 & κάθε Κυριακή στις 11:30 Τιμές εισιτηρίων:     Κανονικά εισιτήρια: €16, €14, €12 (θεωρείο)     Ισχύουν ειδικές τιμές για ΑμεΑ, φοιτητές, νέους & ανέργους     Ειδικές τιμές για ομαδικές κρατήσεις (από 20 άτομα και πάνω) και οικογενειακά εισιτήρια Προπώληση εισιτηρίων:     Στα ταμεία του Θεάτρου (Πειραιώς 254, Ταύρος 177 78)     Στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.hellenic-cosmos.gr/athlioi     Τηλεφωνικά, στο 212 254 0300 Κρατήσεις για σχολεία - ομάδες: Τμήμα Κρατήσεων και Εισιτηρίων «Ελληνικού Κόσμου», T. 212 254 0300 & K. 698 254 0300, e-mail: tameio@hellenic-cosmos.gr «ΘΕΑΤΡΟΝ»   Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Πειραιώς 254, Ταύρος Τ. 212 254 0300 www.theatron254.gr Διατίθεται δωρεάν χώρος στάθμευσης
more