Thursday, 02 May 2024
Αθήνα
25
04
2024
Σε αυτήν εκτίθενται γνωστά και άγνωστα έργα από τις συλλογές του Μουσείου, όπως το μνημειώδες έργο του Λουδοβίκου Θείρσιου, η Κοινωνία των Αποστόλων (κάρβουνο σε χαρτί), η Βαϊοφόρος του Θεόδωρου Πουλάκη, το χρυσοκέντητο επιγονάτιο του Νεοφύτου Λαρίσης του 17ου-18ου αι., το ασημένιο αρτοφόριο από την Νίγδη της Καππαδοκίας του 1815 και άλλα πολλά που συνθέτουν την έκθεση, η οποία ακολουθεί την πορεία του Χριστού από την Έγερση του Λαζάρου μέχρι και την Ανάστασή Του. Στο πλαίσιο αυτό, την Κυριακή 28 Απριλίου 2024 θα πραγματοποιηθεί ξενάγηση από την αρχαιολόγο του μουσείου, Μαρία Σκλείδα, ώρα 12.00-13.00. Δεν είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής.
more
Αθήνα
25
04
2024
Πρόκειται για έκθεση 24 φωτογραφικών σκηνικών που προσεγγίζουν με ένα σύγχρονο τρόπο συγκεκριμένα εικαστικά έργα τέχνης, Ελλήνων ζωγράφων, όπως των Θ. Ράλλη, Απ. Γεραλή, Ν. Λύτρα, Ν. Γύζη, Γ. Ιακωβίδη, κ.α., οι οποίοι αποτύπωσαν την καθημερινή ζωή των Ελλήνων, στα τέλη του 19ου με αρχές του 20ου αιώνα. Ο Μιλτιάδης Κατρακούλης εμπνεύστηκε από αυτά τα έργα και σε ρόλο σκηνοθέτη αναπαράγει την εικόνα με αληθινούς/πραγματικούς ανθρώπους, σε φυσικό περιβάλλον, δηλαδή σε σημερινούς χώρους, αναζητώντας την σχετική ομοιότητά τους, προκειμένου να την αντιστοιχήσει με αυτήν στο εικαστικό έργο και να ζωντανέψει μπροστά από τον φωτογραφικό φακό. Μας φέρνει κοντά σε τόπους, συνήθειες και ήθη των ανθρώπων της εποχής εκείνης, εστιάζοντας στην γυναικεία παρουσία ως φορέα του λαϊκού πολιτισμού, κυρίως, όμως, φαίνεται να αναζητά εικαστικά έργα με Μεγαρίτισσες γυναίκες, στο πλαίσιο διάσωσης, έστω και ως εικόνας, του πλούτου της παραδοσιακής φορεσιάς τους. Τα έργα που επιλέγει και το σκηνικό που στήνει ο Μιλτιάδης Κατρακούλης και φωτογραφίζει ο Γιώργος Μουστάκας, προβάλλουν ξεκάθαρα τους διαφορετικούς ρόλους της γυναίκας, τις καταστάσεις και τα συναισθήματα που βιώνει κατά την διάρκεια του βίου της, μέσα από προσωπογραφίες και βλέμματα. Αναζητά την έκφραση της μητρικής αγάπης, της φροντίδας της στην οικογένεια και το σπιτικό της, θέλει να την αντικρίσει την ώρα που βρίσκεται στο χωράφι για δουλειές, την ώρα που ξαποσταίνει, την ώρα που γνέθει, την ώρα που με κατάνυξη εκφράζει την πίστη και την θρησκευτικότητά της αλλά και την ώρα που έχει γίνει γιαγιά και αναλαμβάνει τον ξεχωριστό ρόλο της παιδαγωγού…. Μας φέρνει, όμως, και μια διάσταση της γυναικείας ζωής που δεν προβάλλεται συχνά μέσα από εικαστικά έργα. Εκείνης που βιώνει την βιαιοπραγία μέσα στο σπίτι της και η οποία, χωρίς εμφανή σημάδια χειροδικίας, προδίδεται μέσα από τη στάση του σώματός της και το απλανές βλέμμα μοναξιάς, στον αναστατωμένο χώρο που στέκεται χωρίς συναίσθημα… Ωστόσο, το ξεκίνημα της έκθεσης την Κυριακή των Βαΐων (28.4.24) δεν αποτελεί μια τυχαία σύμπτωση, καθώς εντάσσεται στο πλαίσιο της Μεγάλης Εβδομάδας, που φέρει το βάρος του πόνου της Παναγίας, του αιώνιου συμβόλου παρηγοριάς κάθε γυναίκας-μάνας, που χάνει το παιδί της. Και συνεχίζεται, τιμώντας και τον εορτασμό της Γιορτής της μητέρας, την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου (12.5.24). Έτσι, η έκθεση «Με 2 Ματιές» των Μιλτιάδη Κατρακούλη και Γιώργου Μουστάκα στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» μετατρέπεται σε οπτική περιγραφή συναισθημάτων, κοινωνική μαρτυρία, μάθημα ιστορίας και λαϊκού πολιτισμού, διαχρονικό φόρο τιμής προς την παρουσία κάθε γυναίκας, κόρης, μητέρας, γιαγιάς, που όλοι μας φέρουμε στη διαδρομή της ζωής μας. Επισημαίνεται ότι τα έργα, που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και αποτυπώθηκαν φωτογραφικά σε αναπαράσταση, προέρχονται από ελληνικές ιδιωτικές συλλογές, συλλογές ιδρυμάτων και μουσείων, μεταξύ αυτών και από την Εθνική Πινακοθήκη. Επιμέλεια έκθεσης: Σταυρούλα Πισιμίση, λαογράφος, υπεύθυνη του Μουσείου Έναρξη έκθεσης: Κυριακή 28 Απριλίου 2024, ώρα: 12:00 Διάρκεια έκθεσης: 28 Απριλίου – 23 Ιουνίου 2024 Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» Δήμου Αθηναίων Αγγελική Χατζημιχάλη 6, Πλάκα τ. 210 3243987 Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 11.00-16.00, Σάββατο & Κυριακή 10.00-15.00, Δευτέρα κλειστά Ωράριο λειτουργίας τις ημέρες του Πάσχα: Κλειστά: Μ. Παρασκευή 3/5, Μ. Σάββατο 4/5, Κυριακή του Πάσχα 5/5, Δευτέρα του Πάσχα 6/5 και Τρίτη 7/5
more
Αθήνα
24
04
2024
Με την ευκαιρία των 200 χρόνων από τον θάνατο του λόρδου Βύρωνα, το Μουσείο Ακρόπολης τιμά τη μνήμη του με μια μικρή, συμβολική έκθεση, που σχετίζεται με την αρπαγή των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν. Η έκθεση «Παρθενώνας και Βύρωνας. Με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Βύρωνα» θα ανοίξει για τους επισκέπτες του Μουσείου Ακρόπολης την Παρασκευή 26 Απριλίου 2024 στο φουαγιέ ισογείου του μουσείου, για την είσοδο στο οποίο δεν απαιτείται εισιτήριο, όπως αναφέρουν οι διοργανωτές στην ανακοίνωσή τους.   Τα τελευταία λόγια του λόρδου Βύρωνα πριν πεθάνει λέγεται ότι ήταν για την Ελλάδα: «...της έδωσα τον καιρό (τον χρόνο) την υγεία μου, την παρουσία μου και τώρα της δίνω τη ζωή μου. Τι μπορούσα να κάνω περισσότερο;». Κι όμως, όπως φανερώνει η μικρή παρουσίαση στο φουαγιέ ισογείου του Μουσείου Ακρόπολης, ο Βύρωνας άφησε πίσω κάτι απρόσμενο, που συμβάλλει εύγλωττα και δυναμικά στην επιχειρηματολογία για την επιστροφή και την επανένωση των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα. Πρόκειται για το διαβατήριο του Βύρωνα, ένα πραγματικό σουλτανικό φιρμάνι, που του επέτρεπε να ταξιδέψει στα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το φιρμάνι-διαβατήριο του Βύρωνα, προσφέρει μιαν ακόμα ευκαιρία συζήτησης και κατάρριψης του επιχειρήματος της δήθεν ύπαρξης «φιρμανιού» του Έλγιν, το οποίο υποτίθεται του επέτρεπε την αφαίρεση των γλυπτών του Παρθενώνα. Εκτός από το φιρμάνι, οι επισκέπτες του Μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να δουν την Έξοδο του Μεσολογγίου (1827) που ενέπνευσε πολλούς ζωγράφους, όπως τον υπογράφοντα Louis Joseph Toussaint Rossignon. Η μικρή έκθεση και η έκδοση που τη συνοδεύει περιλαμβάνουν τρεις ενότητες: α) επιλογή υπομνηματισμένων εικόνων περιηγητών από την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα (Carrey, Dodwell, Fauvel, Pars, κά), πριν από τον λόρδο Βύρωνα και τη λεηλασία του μνημείου από τον Έλγιν έως τη σύσταση του νεοελληνικού κράτους και την ίδρυση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης το 1834, όπως φαίνεται και στο βίντεο της έκθεσης, β) σύντομο βιογραφικό σημείωμα και αποσπάσματα από τα ποιήματα του Βύρωνα «Η κατάρα της Αθηνάς» και «Το προσκύνημα του Τσάιλντ Χάρολντ», που αναφέρονται στη βάρβαρη απόσπαση και καταστροφή των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα από τον Έλγιν καθώς και την ύπουλη αρπαγή και απομάκρυνσή τους στη συνέχεια και γ) το πρωτότυπο διαβατήριο του Βύρωνα, ένα αναπάντεχο πραγματικό επίσημο σουλτανικό έγγραφο που εκτίθεται για πρώτη φορά στο Μουσείο, με αφορμή το οποίο συζητείται εκ νέου η επιχειρηματολογία για την επιστροφή και επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα.   Η δίγλωσση έκδοση (ελληνικά-αγγλικά) θα είναι διαθέσιμη στο Πωλητήριο του Μουσείου από την Δευτέρα 29 Απριλίου 2024.
more
Αθήνα
20
04
2024
Διάρκεια έκθεσης: 22-28 Απριλίου με ώρες λειτουργίας Τρίτη-Παρασκευή 11.00-19.00 & Σ/Κ 10.00-15.00. Εγκαίνια: Δευτέρα 22 Απριλίου 2024 στις 19.00 με ζωντανή παρουσίαση τραγουδιών της Ανδρομάνας. Ό Λαογράφος Κώστας Χρυσάκης γράφει για το έθιμο της Ανδρομάνας : ‘’ΞΕΠΡΟΒΟΔΙΣΜΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑΣ – ΑΝΔΡΟΜΑΝΑ’’ Το έθιμο του ξεπροβοδίσματος της Πασχαλιάς με την Ανδρομάνα στην Δεσκάτη δεν αναβιώνει, αλλά συνεχίζεται. Οι ρίζες του βρίσκονται σε αρχαία δρώμενα που συνδέονται με την ανακύκληση της φύσης και την αναπαραγωγή (Χειμώνας- Άνοιξη, Περσεφόνη- Δήμητρα). Είναι γνωστό πως τα δρώμενα της άνοιξης έχουν επίκεντρο την γυναίκα, θηλυκό γένος (Λαζαρίνες, Πρωτομαγιά,Πάσχα, Κλήδονας),ενώ στα δρώμενα του χειμώνα κυριαρχούν άντρες (Ρουγκατσάρια, Μωμόεροι, Αποκριές με τα αθυρόστομα τραγούδια). Συνεπώς τα πασχαλιάτικα τραγούδια της Δεσκάτης είναι αφιερωμένα στο θηλυκό γένος (Δέσπω, Αγγελίνα, Μπεΐνα, Μάρω, Μούλα, γυναίκα του τεμπέλη, κοράσιο που τραγούδησε στο γεφύρι…) και το περιεχόμενό τους είναι κοινωνικό, σατιρικό, ιστορικό (ακριτικά, εποχή Τουρκοκρατίας), παραλογές κ.α, ενώ τα βήματά τους είναι τελετουργικά και όχι εύθυμα. Η Ανδρομάνα ανήκει στους δίπατους-τρίπατους χορούς, μια αρχέγονη συνήθεια κι άλλων χωρών της Μεσογείου, που σήμερα επιβιώνει μόνο στην Ελλάδα, στη Δεσκάτη Γρεβενών και στην Ισπανία, στην Καταλονία. Συνεπώς είναι διακριτή και αποτελεί αντικείμενο μελέτης εθίμων του λαϊκού πολιτισμού από μελετητές διαφόρων χωρών. '' Η πλατεία γεμίζει με ομόκεντρους γυναικείους κυρίως κύκλους με τους συγκλονιστικούς στίχους του τελευταίου τραγουδιού να τραντάζουν ολόκληρο τον τόπο και να συνοδεύουν ολονών τις μνήμες μέχρι το επόμενο ξεπροβόδισμα. Ν’ ώρα καλή σου Πασχαλιά κι πίσου να γυρίσεις. Όπους μας άφ’κις να μας βρεις κι ακόμα κι καλύτιρα. Τούτουν του χρόνου τουν καλό, τουν άλλουν ποιος τουν ξέρει. Για ζούμι, για πιθαίνουμι, για σι άλλουν τόπου πάμι.
more
Αθήνα
16
04
2024
Καταξιωμένοι Έλληνες σχεδιαστές μόδας, αγαπημένα fashion brands, διάσημοι international Guest Designer αλλά και νέα ταλέντα θα παρουσιάσουν τις συλλογές τους για τη νέα σεζόν. Εντυπωσιακές επιδείξεις μόδας και πρωτότυπα concept shows θα γεμίσουν την Αθήνα με στυλ και λάμψη! Με  αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα το 2004 και την πραγματοποίησή τους στην παγκόσμια πρωτεύουσα μόδας, το Παρίσι, αυτή τη σεζόν θα τιμήσουμε την αλληλένδετη σχέση μεταξύ μόδας και αθλητισμού. Με έμπνευση αυτήν τη μοναδική σχέση και δεδομένης της ιστορίας που συνδέει την Ελλάδα με τους Ολυμπιακούς, θα δημιουργήσουμε στο πλαίσιο της 34ης Εβδομάδας Μόδας μια διαδραστική έκθεση και αναδρομή με θέμα «Η Μόδα και ο Αθλητισμός είναι Έμπνευση και τρόπος Έκφρασης, Αθήνα 2004 -Παρίσι 2024».  Η έκθεση θα αποτυπώνει τις σημαντικότερες στιγμές της μόδας τα τελευταία 20 χρόνια με αναφορές από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα, το Πεκίνο, το Λονδίνο, το Ριο ντε Τζανέιρο, το Τόκιο αλλά και τους επικείμενους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Στο χώρο θα φιλοξενηθούν και οι δημιουργίες Ελλήνων σχεδιαστών που με έμπνευση από τους Ολυμπιακούς Αγώνες  σχεδίασαν μια δημιουργία αφιερωμένη σε αυτή την ενέργεια. Η Έκθεση Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες, Αθήνα 2004-Παρίσι 2024 θα πραγματοποιηθεί στο Ζάππειο Μέγαρο για 4 ημέρες παράλληλα με την Εβδομάδα Μόδας.   Επιπλέον, μια περιοδεύουσα έκθεση σε επιμέλεια της Vogue Italia, που έχει ως στόχο να αφηγηθεί την ιστορία της σύγχρονης ιταλικής μόδας μέσα από το όραμα 10 εμπορικών σημάτων, τα οποία επιλέχθηκαν για τη μοναδικότητα της προοπτικής και της δημιουργικής τους προσέγγισης θα φιλοξενηθεί από τη Εβδομάδα Μόδας. Αυτή τη σεζόν,  η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας φιλοξενεί ως επίτιμη  προσκεκλημένη την διάσημη Ιταλίδα σχεδιάστρια μόδας Elisabetta Franchi και τον πολυτάλαντο οσκαρικό σκηνοθέτη και σχεδιαστή Malan Breton.
more
Αθήνα
14
04
2024
Στο Ελληνικό ίδρυμα Πολιτισμού, θα φιλοξενηθεί η σειρά χειροποίητων παιδικών ρούχων εμπνευσμένων από τον ελληνικό πολιτισμό διά χειρός Σοφίας Μελά.  Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 16 Απριλίου στις 7 μ.μ. στην έδρα του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, στην οικία Μποδοσάκη στο Παλαιό Ψυχικό, ενώ η έκθεση θα είναι ανοιχτή στο κοινό έως και τις 23 Απριλίου. Η δημιουργός περιγράφει χαρακτηριστικά το όραμα και το στόχο που οδήγησαν στο έργο της, που αποτυπώνεται στην εκτέλεση της πρωτότυπης σειράς χειροποίητων παιδικών ρούχων εμπνευσμένων διαχρονικά από τον ελληνικό πολιτισμό, με έντονες επιρροές από την αρχαιότητα, τη βυζαντινή ιστορία αλλά και την ελληνική λαογραφία και παράδοση: ‘Η αγάπη μου για τον Ελληνικό Πολιτισμό και οι έννοιες «αρμονία» και «ωραίο» αστείρευτες πηγές έμπνευσης, από τις οποίες προκύπτει το διαχρονικό, με ώθησαν να δημιουργήσω παιδικά ρούχα, που να υπόσχονται ένα ταξίδι στο χρόνο, γεμάτο αισθητικές απολαύσεις. Δεν είναι δημιουργίες μόδας, είναι δημιουργίες αγάπης, φαντασίας, μελέτης και έρευνας, που φτιάχνονται με πολύ μεράκι, ώστε το αποτέλεσμα να είναι κάτι μοναδικό.’ Τα στοιχεία που διεγείρουν τη φαντασία της Σοφίας Μελά, αντλούνται από την ιστορία, τη μυθολογία, παραμύθια, τοπικές φορεσιές, εργόχειρα, τραγούδια, ήθη και έθιμα, φύση, τέχνη, θρύλοι, θέατρο σκιών, ιστορικά κτίρια. Τα ενδύματα είναι μια συνομιλία του παρελθόντος με το παρόν, με μια εικαστική ματιά. Πρόκειται για ένα μικρό δειγματολόγιο σύγχρονων ρούχων για την «ηλικία της αθωότητας» (1-9 ετών), εμπνευσμένα από την παράδοση του Ελληνικού Πολιτισμού, από όλες τις ιστορικές περιόδους της πορείας του. Ιδιαίτερο λαογραφικό ενδιαφέρον παρατηρείται επίσης στην προσπάθεια αναβίωσης τεχνών και τεχνικών, που χάθηκαν στο πέρασμα του χρόνου (κεντητική, υφαντική, φυσικές βαφές, δαντέλες χειροποίητες κ.ά.). Η ραφή  πραγματοποιείται «διά χειρός», με ιδιαίτερη έμφαση στη λεπτομέρεια, από φυσικά υλικά (μετάξι, λινό, βαμβάκι, βισκόζη), καθώς και στην εσωτερική τους επένδυση χρησιμοποιούνται φυσικά και μαλακά υφάσματα, ώστε να μην προκαλούν αλλεργίες. Το κέντημα είναι χειροποίητο ή στη μηχανή με τελάρο, οι βελονιές παραδοσιακές ενώ χρησιμοποιούνται κλωστές βαμβακερές ή μεταλλικές DMC και μεταξωτές Σουφλίου. Οι δαντέλες είναι πολύ καλής ποιότητας, είτε είναι χειροποίητες (κοπανέλι, βελόνα, βελονάκι, κ.ά.), είτε του εμπορίου. Κάθε κουστούμι δημιουργείται επί παραγγελία, στα μέτρα του παιδιού και διηγείται μία ιστορία. Τα ενδύματα συνοδεύονται από αξεσουάρ, όπως στολίδια κεφαλής (στέκα, μπαρέτα), μπονέτ, μπολερό, παπούτσια, καπέλα, παλτό κ.ά.). Σε αυτό το μικρό δειγματολόγιο της συγκεκριμένης σειράς χειροποίητων παιδικών ρούχων ξεδιπλώνεται ένας κόσμος που επιδιώκουμε να μην χαθεί, γιατί οι ρίζες μας βρίσκονται βαθιά μέσα του. Πρόκειται για μία προσπάθεια να διασωθεί και να διαδοθεί η πλούσια και ποικιλόμορφη πολιτιστική κληρονομιά μας εμπλουτίζοντάς την με τον σύγχρονο πολιτισμό ως «χρέος» προς τις επόμενες γενιές. Ένα διαχρονικό ταξίδι στον κόσμο της ελληνικής παράδοσης και λαογραφίας αποτυπωμένο με έμπνευση και αγάπη. Λίγα λόγια για την Σοφία Μελά Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.Σπούδασε στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Πάτρας στη σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών στο τμήμα Ελληνικού Πολιτισμού παίρνοντας και μαθήματα Ευρωπαϊκού Πολιτισμού. Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια που αφορούν την τέχνη και τον πολιτισμό, καθώς και ολόκληρο τον κύκλο μαθημάτων “Ιστορία της Τέχνης” του Κολλεγίου Αθηνών. Επίσης έχει παρακολουθήσει μαθήματα μόδας και styling στο ΣΕΝ καθώς και σε διάφορα κέντρα εκμάθησης κεντήματος όπου και διδάχτηκε παραδοσιακό κέντημα και παραδοσιακές βελονιές (τερζίδικο). Ασχολείται με την μελέτη της λαογραφίας και σε κάθε ευκαιρία ταξιδεύει για να βιώσει από κοντά τα ελληνικά έθιμα. Διάρκεια έκθεσης: 16 – 23 Απριλίου 2024 Ώρες επίσκεψης: Δευτέρα – Σάββατο 11:00 – 13:00 και 18:00 – 20:00 Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού Στρατηγού Καλλάρη 50, Ψυχικό
more
Μεσολόγγι
12
04
2024
Η έκθεση είναι αποτέλεσμα της γόνιμης συνεργασίας ανάμεσα στην Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος- Εθνικό Ιστορικό Μουσείο και τη Βυρωνική Εταιρεία Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και εντάσσεται στο πρόγραμμα των Εορτών Εξόδου του Δήμου Μεσολογγίου για το έτος 2024. Αφιερωμένη εξολοκλήρου στην προσωπικότητα του Λόρδου Βύρωνα και στη σχέση του με την Ελλάδα, η ανάπτυξη της έκθεσης χωρίζεται σε τέσσερεις ενότητες. Ένα χρονολόγιο με τους κυριότερους σταθμούς της ζωής και του έργου του Βύρωνα υποδέχεται τον επισκέπτη κατά την είσοδό του στο Μουσείο. Η πρώτη ενότητα εστιάζει στα νεανικά χρόνια του ποιητή, στη ζωή του στην Αγγλία και στο πρώτο ταξίδι του στην Ελλάδα, σε πρόσωπα που συνάντησε και τόπους που επισκέφθηκε. Η δεύτερη ενότητα εστιάζει στη μετέπειτα σύνδεσή του με το ευρωπαϊκό φιλελληνικό κίνημα, τις σχέσεις του με την Ελληνική Επιτροπή του Λονδίνου, την έλευση και παραμονή του στην επαναστατημένη Ελλάδα μέχρι τον θάνατό του. Επιπλέον, στην ενότητα αυτή γίνονται εκτενείς αναφορές στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού φιλελληνικού κινήματος και σε κομβικά γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης, τα οποία επηρέασαν την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη υπέρ του Αγώνα των Ελλήνων, όπως η Έξοδος του Μεσολογγίου. Η τρίτη ενότητα είναι αφιερωμένη στην επιρροή της ποίησής του στο ευρύτερο κίνημα του Ρομαντισμού και στους φανταστικούς ήρωες που δημιούργησε και με τους οποίους ταυτίστηκε. Παρουσιάζονται τα έργα του που έχουν αναφορές στη σύγχρονή του Ελλάδα και επέδρασαν στην ενίσχυση του φιλελληνικού αισθήματος στην Ευρώπη, αλλά και ο εξοπλισμός που ο ίδιος έφερε μαζί του στην Ελλάδα με την πρόθεση να πολεμήσει και να δοξαστεί στο πεδίο της μάχης. Τέλος, η τέταρτη ενότητα είναι αφιερωμένη στη μνήμη του ποιητή και στην επιρροή που άσκησε στην Τέχνη, καθώς και σε ποικίλες μορφές διακοσμητικών τεχνών. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στους εορτασμούς που πραγματοποιήθηκαν σε Αθήνα και Μεσολόγγι κατά την εκατονταετηρίδα από τον θάνατό του. Στην έκθεση παρουσιάζονται ποικίλα κειμήλια από τις Συλλογές του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, όπως ζωγραφικά έργα, χαρακτικά, όπλα, αντικείμενα φιλελληνικής παραγωγής, έγγραφα, φωτογραφίες κ.ά, Υλικό παραχώρησαν επίσης τα Γενικά Αρχεία του Κράτους, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Σκωτίας, η Συλλογή του John Murray, η Βιβλιοθήκη Τοπικής Ιστορίας του Νότιγχαμ, καθώς και ιδιώτες. Τη μουσειολογική μελέτη και επιμέλεια της έκθεσης ανέλαβαν οι Επιμελήτριες του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, Νατάσα Καστρίτη και Ρεγγίνα Κατσιμάρδου. Η έκθεση πραγματοποιείται με την ευγενική Υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς και με τη στήριξη του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου. Εγκαίνια: Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 στις 11:30 Για επισκέψεις στην έκθεση παρακαλούμε επικοινωνήστε με την Βυρωνική Εταιρεία Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου Τηλ. 2631026118 byronlib@gmail.com, www.messolonghibyronsociety.gr
more
09
04
2024
Ο ιδιοφυής αγωνιστής της τέχνης και της δημοκρατίας μέσα από σπάνιες αφίσες και κεραμικά του», που εγκαινιάζεται το Σάββατο 11 Μαΐου 2024 και ώρα 19:00 στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών (Ε.Π.Κε.Δ.) στους Δελφούς. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 10 Ιουνίου 2024. Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, όλες οι αφίσες της έκθεσης ανήκουν στον συλλέκτη και γνώστη του χαρακτικού έργου του Picasso, Werner Röthlisberger, ο οποίος έχει στην κατοχή του διακόσιες πενήντα πρωτότυπες αφίσες του Picasso, μια παγκοσμίου φήμης συλλογή, η οποία έχει παρουσιαστεί με επιτυχία στην Ελβετία και τώρα εκτίθεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Παράλληλα, θα εκτεθούν είκοσι αντιπροσωπευτικά κεραμικά του Picasso, που είναι το ίδιο πολύτιμα στην εκφραστική τους δύναμη, όπως το εκπληκτικό βάζο με τον αποφασισμένο ταυρομάχο να σκοτώνει τον μανιασμένο ταύρο και τους θεατές της αρένας να παρακολουθούν τις στιγμές ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο. Επίσης, τα πιάτα και τα κανάτια του μαρτυρούν το πάθος του για την γήινη και ταπεινή ύλη του πηλού και την τέχνη της κεραμικής. Ο πρόεδρος του Ε.Π.Κε.Δ., καθηγητής του Χάρβαρντ, Παναγιώτης Ροϊλός, αναφέρει για τον Πάμπλο Πικάσο (1881-1973) ότι είναι «μία από τις εμβληματικότερες μορφές της νεοτερικής τέχνης, που σφράγισε ανεξίτηλα όχι μόνο τα φορμαλιστικά χαρακτηριστικά των εικαστικών τεχνών με τις οποίες ασχολήθηκε (ζωγραφική, γλυπτική, κεραμική, χαρακτική, κολάζ) αλλά και τους τρόπους με τους οποίους κορυφαίοι εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού και ευρύτερα του παγκόσμιου πολιτισμού τον εικοστού αιώνα θα προσέγγιζαν (καλλιτεχνικά και στοχαστικά) θέματα αισθητικά, πολιτικά και κοινωνικά. Ποτέ πια μετά τον επαναστατικό, ως προς την αισθητική του, πίνακά του που είναι γνωστός με τον σεμνότυφο (παρά με τον αρχικό του, τον επιλεγμένο από τον ίδιο τον Πικάσο) τίτλο Les Demoiselles d'Avignon (1907), οι Ευρωπαίοι καλλιτέχνες δεν θα αντικρίσουν τον κόσμο ξανά με τα ίδια μάτια...». Ο διευθυντής του Ε.Π.Κε.Δ., καθηγητής του Παντείου, Ανδρέας Γκόφας, δηλώνει: «Η διοργάνωση αυτής της έκθεσης, με αφορμή τον φετινό εορτασμό των πενήντα ετών από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα μας, συνδέεται άμεσα με την καταστατική αποστολή του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, η ίδρυση του οποίου το 1977 αποτέλεσε μια σημαντική πρωτοβουλία της μεταπολιτευτικής περιόδου. Αποτελεί δε λαμπρή συνέχεια του πολυετούς εικαστικού προγράμματος του Κέντρου το οποίο εγκαινιάστηκε το 1988 με τη Διεθνή Συνάντηση "Οι Εικαστικές Τέχνες στο τέλος του 20ού αιώνα". Ελπίζουμε οι επισκέπτες της έκθεσης να εμπνευστούν από το έργο του Πικάσο, η επιρροή του οποίου εκτείνεται πολύ πέρα από τη σφαίρα της τέχνης, διαμορφώνοντας την αντίληψή μας για τη δημοκρατία και την ιδιότητα του πολίτη στον σύγχρονο κόσμο, και να ευεργετηθούν από την επίσκεψή τους σε αυτή την ασύλληπτης φυσικής ομορφιάς και διαχρονικής πνευματικής ακτινοβολίας εστία του Κέντρου Δελφών». Ο επιμελητής της έκθεσης Τάκης Μαυρωτάς επισημαίνει: «Οι αφίσες του Picasso αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του χαρακτικού του έργου και η πληθωρική του προσωπικότητα τον οδήγησε στο να μπορεί συνεχώς να δημιουργεί νέα έργα, χωρίς να αντιγράφει τον εαυτό του και, ταυτόχρονα, με την ευρυμάθειά του να ορίζει βαθιές τομές στην εξέλιξη της τέχνης. Οι λιθογραφικές, χαλκογραφικές και σε λινόλεουμ αφίσες του, εκφράζουν μια δυνατή οπτική επαλήθευση της ποίησής του για την τέχνη και τη ζωή. Οι αφίσες ήταν το μέσο για να μεταφέρει τα δικά του μηνύματα για την ειρήνη και τη δημοκρατία, την τέχνη και τη ζωή. Αφίσες που πάντα οπτικοποιούν μια είδηση, ένα μήνυμα, ένα γεγονός, και είναι ισοδύναμης αξίας των σχεδίων και των χαρακτικών του με την αξιοποίηση της αισθητικής του καθαρού περιγράμματος και της ακρίβειας. Οι διαστάσεις των γραμμάτων, το σχέδιο τους -πεζά ή κεφαλαία- με το προσωπικό καλλιτεχνικό του ύφος είναι ευανάγνωστα, αφού άλλοτε χρησιμοποιεί μόνο κεφαλαία ευδιάκριτα γράμματα και άλλοτε αξιοποιεί τη χειρόγραφη γραφή του σαν να πρόκειται για ένα προσωπικό γράμμα ή μια ιδιωτική πρόσκληση. Έτσι καταφέρνει, με τις ιδιομορφίες του γραφικού του χαρακτήρα, να επιβάλει στον αναγνώστη μια άμεση προσωπική μετάδοση του μηνύματός του στον θεατή [...] Οι αφίσες και τα κεραμικά του Picasso μαρτυρούν την καλλιτεχνική του διαδρομή και αντανακλούν την αξία της ζωγραφικής του. Ο μινώταυρος, οι κένταυροι και οι φαύνοι στοιχειώνουν το έργο του. Πρόκειται για μορφές που, μέσα από την οπτική των μεταμορφώσεων, αποπνέουν τη χαρά της ζωής και το μεσογειακό φως, με πλαστικότητα και όγκο. Η απέριττη γνώριμη γραμμή της τέχνης του συμπορεύεται με την αυθεντική απλότητα της γραμμής της αρχαίας ελληνικής τέχνης. Ο Picasso, άλλοτε ως αρλεκίνος και άλλοτε ως ταυρομάχος, πολέμησε τη βία και τον σκοταδισμό, υπηρετώντας με την τέχνη του την ελευθερία και τα ανθρώπινα ιδεώδη. Πρωτοπόρος των μεγάλων αισθητικών ανατροπών του 20ού αιώνα, προσέγγισε με διεισδυτικότητα τους μύθους και την ιστορία, τα όρια του ανθρώπου και του κόσμου».Η έκθεση έχει ιδιαίτερη καλλιτεχνική αξία και εκπαιδευτική σημασία. Αποτελεί δε συνέχεια του εικαστικού προγράμματος του Ε.Π.Κε.Δ., όπου ενδεικτικά αναφέρουμε τις σημαντικές εκθέσεις των Takis, Chryssa, Φασιανού, Τσόκλη καθώς και τις θεματικές Κίονες και Πεσσοί, Η Κληρονομιά του Απόλλωνα, Πηλός και Πλαστική δημιουργία, που είχε επιμεληθεί ο θεωρητικός και κριτικός τέχνης Τάκης Μαυρωτάς. Η έκθεση συνοδεύεται από πολυσέλιδο κατάλογο με όλα τα εκτιθέμενα έργα και θεωρητικά κείμενα των Παναγιώτη Ροϊλού και Τάκη Μαυρωτά που προσεγγίζουν την τεράστια προσφορά του στη χαρακτική και την κεραμική, καθώς και ένα παραμύθι εμπνευσμένο από τη ζωή του μεγάλου ζωγράφου των εκδόσεων ΑΜΜΟΣ. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν προγραμματισμένες ξεναγήσεις καθ' όλη τη διάρκεια της έκθεσης. Την Κυριακή 12 Μαΐου, στις 10.30 θα πραγματοποιηθεί Στρογγυλή Τράπεζα με θέμα «Πάμπλο Πικάσο, ο μεγάλος ανανεωτής της τέχνης του 20ου αιώνα», με εισηγητές τους Παναγιώτη Ροϊλό, πρόεδρο του Ε.Π.Κε.Δ., Ερατώ Χατζησάββα, πρύτανη Α.Σ.Κ.Τ, Συραγώ Τσιάρα, διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Μιχάλη Αρφαρά, χαράκτη και ζωγράφο, Μαρίτσα Τραυλού, κεραμίστρια και Τάκη Μαυρωτά, θεωρητικό και κριτικό της Τέχνης.
more
Λονδίνο
07
04
2024
Η τιμή πώλησης εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 32 εκατομμύρια δολάρια. Ανάμεσα στους ιδιοκτήτες του πίνακα με την ταραχώδη ιστορία βρίσκονται η αυτοκράτειρα Μαρία-Θηρεσία της Αυστρίας και ο πρώτος δούκας του Χάμιλτον. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά μετά από 145 χρόνια που το έργο «Rest on the Flight» (Η Ανάπαυλα κατά την Πτήση στην Αίγυπτο) θα δημοπρατηθεί. Πρόκειται για ένα από τα τελευταία θρησκευτικά έργα της πρώιμης περιόδου του καλλιτέχνη που διατηρήθηκε σε ιδιωτικά χέρια και είχε δημοπρατηθεί τελευταία φορά από τον οίκο Christie's το 1878, πριν γίνει μέρος της συλλογής του αρχοντικού Λόνγκλιτ στην Αγγλία. Ο Βενετός ζωγράφος της Αναγέννησης Tiziano Vecelli (1488/90-1576), γνωστός ως Τιτσιάνο, θεωρείται ότι ζωγράφισε αυτό το έργο τέχνης γύρω στο 1510, παρόλο που κάποιοι ειδικοί έχουν υποστηρίξει ότι θα μπορούσε να είναι έργο του 1508-1509. «Αυτό το υπέροχο πρώιμο αριστούργημα του Τιτσιάνο αποτελεί ένα από τα πιο ποιητικά έργα της νεότητάς του. Αφού πέρασε από τα χέρια αυτοκρατόρων της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, αυτός ο μαγευτικός πίνακας κατέχει την εξαιρετική φήμη ότι έχει κλαπεί όχι μία αλλά δύο φορές - πρώτη φορά από τον Ναπολέοντα και δεύτερη φορά στη δεκαετία του '90. Είναι τιμή μας που μας εμπιστεύθηκαν για να φέρουμε αυτόν τον σημαντικό και υπέροχα διατηρημένο πίνακα στην αγορά του Λονδίνου αυτόν τον Ιούλιο», δήλωσε ο Ορλάντο Ροκ, πρόεδρος του Christie's στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο πίνακας θα πωληθεί σε δημοπρασία έργων μεγάλων ζωγράφων που θα διεξαχθεί στις 2 Ιουλίου στο Λονδίνο.
more
Αθήνα
06
04
2024
Όπως πληροφορεί ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, η έκθεση, που ξεκινά σήμερα 5/4 και θα διαρκέσει έως 31/5/24, πραγματεύεται τη μακρά και δύσκολη πορεία επαναπατρισμού τριών ελληνικών αρχαιοτήτων: μιας πήλινης μινωικής λάρνακας στον τύπο του λουτήρα, με γραπτή διακόσμηση (ΥΜ ΙΙΙΑ - μέσα 14ου αι. π.Χ.), μιας μαρμάρινης καθιστής ανδρικής μορφής από τον διάκοσμο επιτύμβιου ναΐσκου (350-325 π.Χ.) και ενός μαρμάρινου αγάλματος της θεάς Αρτέμιδος (δεύτερο μισό του 2ου αι. π.Χ.). Κατά την παραλαβή τους από το Πανεπιστήμιο της Ατλάντα, Emory, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη είχε δηλώσει μεταξύ άλλων: «Το Μουσείο Carlos έρχεται να προστεθεί σε έναν κατάλογο μουσείων σε όλο τον κόσμο που τα τελευταία χρόνια καταβάλλουν σημαντική προσπάθεια να ερευνήσουν ζητήματα προέλευσης των αντικειμένων των συλλογών τους. Μουσεία που τα στελέχη τους έχουν το θάρρος να γνωστοποιήσουν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και να επιστρέψουν στις χώρες προέλευσης τα αντικείμενα, που διαπιστώνουν ότι συνδέονται με παράνομες πράξεις. Όταν, μάλιστα, η κίνηση αυτή γίνεται από ένα Μουσείο άμεσα συνδεδεμένο με ένα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, η πράξη αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα. Ευαισθητοποιεί τους φοιτητές για την παγκόσμια μάστιγα αρπαγής και παράνομης διακίνησης πολιτιστικών αγαθών από κυκλώματα αρχαιοκαπήλων, που προσδοκούν μόνον στο κέρδος, οδηγώντας στην απώλεια αναντικατάστατων και πολύτιμων αρχαιολογικών, ιστορικών και επιστημονικών πληροφοριών. Διδάσκει στους νέους επιστήμονες υψηλές αξίες, όπως ο σεβασμός στον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά της κάθε χώρας, αναπόσπαστα στοιχεία της ταυτότητας κάθε λαού". Οι αρχαιότητες, παρότι εντάσσονται σε διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, ‘δένονται' με κοινή μοίρα: Εντοπίστηκαν σε λαθρανασκαφές, κατά τις δεκαετίες του 1980 και 1990, και διακινήθηκαν εντός και εκτός Ελλάδας από μεγάλα αρχαιοκαπηλικά κυκλώματα, πριν καταλήξουν στο Μουσείο Michael C. Carlos του Πανεπιστημίου Emory, στην Ατλάντα των ΗΠΑ. Κοινή και η μοίρα της επιστροφής τους, αφού οι συνεχιζόμενες από το 2007 προσπάθειες των αρμοδίων Υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού κατέληξαν στον επαναπατρισμό τους, στις 22 Ιανουαρίου 2024. Ο επισκέπτης της έκθεσης έχει τη δυνατότητα να θαυμάσει, σε πρώτο επίπεδο, τρία μοναδικά έργα τέχνης, ‘γεννήματα' διαφορετικών τόπων και εποχών. Σε δεύτερο επίπεδο, ωστόσο, μπορεί να διαπιστώσει τον αγώνα που απαιτείται από πλευράς Υπουργείου Πολιτισμού, τη συνεχή και ενδελεχή έρευνα σε φωτογραφικά και έντυπα αρχεία, τη συνεργασία με διεθνείς διωκτικές, δικαστικές και διπλωματικές αρχές, για την επίτευξη του αυτονόητου, που δεν είναι άλλο από την επιστροφή των ξενιτεμένων μνημείων στον τόπο που τα δημιούργησε, συμπληρώνει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ.
more
Αθήνα
31
03
2024
Το πρώτο μέρος του προγράμματος επιμελείται η ομάδα bend και συμμετέχουν ο Bill Anagnos, ο Ανδρέας Ragnar Κασσάπης και η Δανάη Στεφάνου. Για το δεύτερο μέρος, ο Vert έχει προσκαλέσει την Franziska Lantz και την Saint Precious να παρουσιάσουν ζωντανά τα έργα που έχουν γράψει ειδικά για την εγκατάσταση και ακούγονται στην έκθεση Τhe Hermit τους τελευταίους τέσσερις μήνες αλλά και νέες συνθέσεις. Το The Hermit (Ο Eρημίτης) είναι η πρώτη ατομική έκθεση στην Ελλάδα του εικαστικού καλλιτέχνη Viron Erol Vert. Μεγαλωμένος μεταξύ Γερμανίας, Τουρκίας και Ελλάδας, σε διαπολιτισμικό –οικογενειακό και ευρύτερο– περιβάλλον, ο Vert έχει ένα πολυσχιδές έργο με καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα που αφορούν θρησκευτικά συστήματα, πολιτισμικές ταυτότητες και γλώσσα. Το πολυπολιτισμικό υπόβαθρο του καλλιτέχνη και οι στενοί του δεσμοί με τα διάφορα υποπολιτισμικά περιβάλλοντα της σκηνής των club στο Βερολίνο παίζουν κεντρικό ρόλο στην έρευνα και το έργο του. Η επιτόπια εγκατάσταση του Viron Erol Vert Τhe Hermit δημιουργήθηκε ειδικά για το EMΣΤ και είναι εμπνευσμένη από το έργο του Ιάννη Ξενάκη, στον οποίο το Μουσείο αφιέρωσε δύο μεγάλες εκθέσεις την περίοδο 2023-2024. Η εγκατάσταση διερευνά διάφορες όψεις της πρακτικής του πρωτοποριακού συνθέτη, αρχιτέκτονα και μαθηματικού, και αναδεικνύει την επιρροή που είχε στους σύγχρονους μουσικούς και σε καλλιτέχνες που εργάζονται με βάση τον ήχο. Η εγκατάσταση του Vert είναι ένας εμβυθιστικός, διαδραστικός τόπος συνάντησης με αισθητική εμπνευσμένη από το nightclubbing, o oποίος γεμίζει με ήχους συντεθειμένους από μουσικούς της σύγχρονης πειραματικής μουσικής (Agatha & Kristianna Tsimpi, Korhan Erel, Franziska Lantz, Alexander Stewart / Ge1, Saint Precious, André Vida). Συγχρόνως, οι έξι μελωδοί στο κέντρο μετατρέπουν τον ίδιο τον χώρο σε μουσικό όργανο. Οι επισκέπτες καλούνται να βυθιστούν και να απολαύσουν το οπτικοακουστικό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει ο καλλιτέχνης. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 13.00-19.00 Ζωντανά μουσικά περφόρμανς των: Δανάη Στεφάνου | Ανδρέας Ragnar Κασσάπης | Bill Anagnos | Franziska Lantz | Saint Precious Η έκθεση θα είναι ανοιχτή από τις 11.00 έως τις 19.00. Το μουσικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει στις 13.00 και θα διαρκέσει ως τις 19.00. Είσοδος ελεύθερη σε όλες τις εκθέσεις και στα μουσικά δρώμενα.
more
Αθήνα
27
03
2024
Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, στην έκθεση παρουσιάζονται 200 περίπου έργα καλλιτεχνών από τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Πάτσγουορκ (European Quilting Association) - την Ελλάδα, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία, την Ιταλία, τη Λετονία, την Ολλανδία και τη Σουηδία -, στην οποία ανήκει και ο Ελληνικός Σύλλογος Πάτσγουορκ. Τα έργα των τοπικών εθνικών Συλλόγων, που θα εκτεθούν με θέμα "Flower Power-Η δύναμη των λουλουδιών", ακολουθούν συγκεκριμένες προδιαγραφές οι οποίες καθορίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά, τον Αύγουστο του 2023, στο Μπέρμιγχαμ, στη μεγαλύτερη σχετική ευρωπαϊκή έκθεση. Στη συνέχεια, ξεκίνησαν το ταξίδι τους στις χώρες-μέλη το οποίο θα διαρκέσει δύο χρόνια, φθάνοντας στην πόλη μας προκειμένου να εκτεθούν στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», με στόχο αφενός την ανάδειξη της συλλογικότητας και συνεργασίας μεταξύ των λαών αφετέρου την ανάδειξη της ευρωπαϊκής λαϊκής τέχνης του πάτσγουορκ σε ένα μουσείο που λειτουργεί ως κόμβος ανάδειξης του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Όπως συμπληρώνουν οι διοργανωτές, ο τίτλος της έκθεσης φέρνει στο νου μας τα παιδιά των λουλουδιών, τους χίπηδες της δεκαετίας του '60, θέλοντας να μας υπενθυμίσει τον συμβολισμό των λουλουδιών ως στοιχείων της φύσης με πολύπλευρη δύναμη αναγέννησης και ελπίδας του κόσμου, κυρίως, μετά τη μεγάλη περιπέτεια της πανδημίας και τον πόλεμο που εξακολουθεί να υφίσταται σε ευρωπαϊκό έδαφος. Οι επισκέπτες της έκθεσης "Flower Power-Η δύναμη των λουλουδιών" θα αισθανθούν σαν περιπατητές μέσα σε κήπους με χρώματα, σχήματα, αγνοώντας ότι πρόκειται για δημιουργίες από πανιά και κλωστές, ενώ κάποιοι θα ανατρέξουν με τη φαντασία τους πίσω στη δεκαετία του 1960. Η επιμέλεια είναι της Σταυρούλας Πισιμίση, λαογράφου, υπεύθυνης του Μουσείου. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, θα διοργανωθεί στον χώρο του Μουσείου ένα εργαστήριο το Σάββατο 20 Απριλίου και ώρα 12.00, προκειμένου οι επισκέπτες, με δήλωση συμμετοχής, να γνωρίσουν την τέχνη του πάτσγουορκ από τις Ελληνίδες καλλιτέχνιδες οι οποίες εκθέτουν τα έργα τους. Η έκθεση θα παρουσιαστεί την Κυριακή 7 Απριλίου, ώρα 12:00. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
more