Thursday, 16 May 2024
11
04
2024
Ανακαλύψτε μαζί μας τις γευστικές εμπειρίες που μπορείτε να δημιουργήσετε με το Metaxa, προσφέροντας μια νότα ελληνικού χαρακτήρα και απολαυστικής απόλαυσης σε κάθε γουλιά. METAXA 5 Stars Mojito   Το METAXA 5 Stars Mojito είναι ένα απόλυτα ισορροπημένο και γευστικό κοκτέιλ, ιδανικό για μια δροσιστική γουλιά περιμένοντας το καλοκαίρι. Συστατικά: - 50 ML METAXA 5 Stars - 20 ML fresh lime juice - 20 ML sugar syrup - 60 ML top up soda - σφήνα λάιμ - φύλλα μέντας Γαρνιτούρα: - Βατόμουρα και κλαδάκι μέντας Βήμα 1 Ανακατέψτε τη φέτα λάιμ στο ποτήρι. Βήμα 2 Προσθέστε όλα τα υλικά, τα παγάκια και τα φύλλα δυόσμου. Στη συνέχεια, ανακατεύουμε καλα. Βήμα 3 Συμπληρώστε με σόδα και θρυμματισμένο πάγο. Βήμα 4 Γαρνίρετε με βατόμουρα και ένα κλαδάκι μέντας. METAXA 12 Stars Eggstra Special Sour   Το METAXA 12 Stars Eggstra Special Sour είναι ένας εξαιρετικός συνδυασμός παιχνιδιάρικων νοτών από άνθη και κλασικού κοκτέιλ. Μια τέλεια επιλογή τόσο για το Πάσχα όσο και για τις ανοιξιάτικες γιορτές. Συστατικά: - 50 ML METAXA 12 Stars - 20 ML φρέσκο χυμό λεμονιού - 20 ML ασπράδι αυγού - 10 ML σιρόπι τριαντάφυλλο - 10 ML λικέρ από elderflower Γαρνιτούρα: - Σκόνη σοκολάτας Βήμα 1 Προσθέστε πάγο και όλα τα συστατικά σε ένα σέικερ και ανακινήστε καλα. Βήμα 2 Σουρώστε και ανακινήστε στεγνά Βήμα 3 Αδειάστε το κοκτέιλ επάνω στον πάγο Βήμα 4 Γαρνίρετε με σκόνη σοκολάτας METAXA 5 Stars Blossom Tonic   Το METAXA 5 Stars Blossom Tonic φέρνει μια ελαφριά και αναζωογονητική γεύση ιδανική για μια χαρούμενη ανοιξιάτικη εποχή! Συστατικά: - 40 ML METAXA 5 Stars - 20 ML Cointreau - 60 ML top up τόνικ Γαρνιτούρα: - Γιασεμί και λευκή σοκολάτα Βήμα 1 Ρίξτε όλα τα συστατικά σε ένα ποτήρι με πάγο Βήμα 2 Αναδεύστε με κυκλικές κινήσεις καλά όλα τα συστατικά Βήμα 3 Συμπληρώστε με τόνικ Βήμα 4 Γαρνίρετε με γιασεμί και λευκή σοκολάτα METAXA 12 Stars Tiramisu Tale   Το METAXA 12 Stars Tiramisu Tale είναι ένα εξαιρετικό κοκτέιλ που γοητεύει με την αισθησιακή του εμφάνιση και γεύση. Συστατικά: - 50 ML METAXA 12 Stars - 15 ML λικέρ καφέ - 2 τζούρες λικέρ κρέμας ή Baileys - 10 ML σιρόπι βανίλιας - 1 κουταλιά της σούπας mascarpone Γαρνιτούρα: - Τριμμένος καφές και κόκκοι καφέ Βήμα 1 Προσθέστε όλα τα συστατικά στον αναμεικτήρα Βήμα 2 Ανακατέψτε καλά μαζί με μερικά παγάκια Βήμα 3 Αδειάστε το κοκτέιλ σε ένα ποτήρι Βήμα 4 Γαρνίρετε με μια πρέζα τριμμένο καφέ και κόκκους καφέ _____ Η ιστορία του METAXA Η Metaxa, ένα ξεχωριστό ελληνικό απόσταγμα, ξεκίνησε το ταξίδι της το 1888 από τον Σπύρο Μεταξά. Με μια μοναδική συνταγή και την παράδοση του ελληνικού αμπελουργίας, ο Μεταξάς δημιούργησε ένα απόσταγμα που συνδυάζει εκλεπτυσμένα τη γεύση του κρασιού με τα αρώματα και την πλούσια χροιά ελληνικών βοτάνων. Αυτή η μοναδική συνταγή έχει ταξιδέψει μέσα από τους αιώνες, αναδεικνύοντας το Metaxa ως ένα από τα πιο εμβληματικά αποστάγματα παγκοσμίως.
more
07
04
2024
Ωστόσο, η πιο πρόσφατη γεύση, η Coca-Cola Spiced, αποτελεί το πρώτο μόνιμο νέο προϊόν με γεύση μετά από πολύ καιρό. Αυτή η κίνηση αποτελεί την τελευταία προσπάθεια της εταιρείας να προσαρμοστεί στις εποχικές αλλαγές και στις δημογραφικές μεταβολές στην Αμερική. Η Coca-Cola παρουσίασε τη νέα γεύση, Spiced, υπογραμμίζοντας ότι συνδυάζει την κλασική γεύση της Coca-Cola με βατόμουρο και αρώματα μπαχαρικών. Θα διατεθεί σε εκδόσεις με ζάχαρη και χωρίς ζάχαρη όταν κυκλοφορήσει στα ράφια των καταστημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά τις επόμενες εβδομάδες. Η Coca-Cola αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από μικρότερες εταιρείες που προσφέρουν ποτά με πιο έντονες και φρουτώδεις γεύσεις, όπως το Olipop και το Poppi, τα οποία έχουν κερδίσει την προτίμηση του κοινού. Το 2022, οι πωλήσεις της παραδοσιακής Coca-Cola, της Coca-Cola Zero και της Coca-Cola Light σημείωσαν αύξηση μόλις 1% στη Βόρεια Αμερική, ενώ οι πωλήσεις άλλων αναψυκτικών με γεύσεις από άλλες εταιρείες αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 3% την ίδια περίοδο. Η Coca-Cola σπάνια παρουσιάζει νέες γεύσεις στα προϊόντα της. Η Spiced προστίθεται σε λίγες άλλες υπάρχουσες γεύσεις, όπως το κεράσι και η βανίλια. Η επιλογή της πικάντικης γεύσης βασίστηκε σε έρευνα της εταιρείας, με καταναλωτές να δηλώνουν ότι «θα ήταν πιθανότερο να δοκιμάσουν μια πιο πικάντικη γεύση», ενώ το βατόμουρο επελέγη από πάνω από 5 εκατομμύρια καταναλωτές μέσω σχετικής έρευνας. Η νέα γεύση αναμένεται να κυκλοφορήσει στη Βόρεια Αμερική στις 19 Φεβρουαρίου, αλλά η ημερομηνία κυκλοφορίας σε άλλες περιοχές, όπως η Ευρώπη, δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.
more
06
04
2024
Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «The American Journal of Clinical Nutrition», αναλύθηκαν στοιχεία από πάνω από 48.000 γυναίκες ηλικίας 38 έως 59 ετών. Οι ερευνητές παρατήρησαν σημαντικά μειωμένα περιστατικά καρδιακών παθήσεων, καρκίνου, διαβήτη και υποχώρηση της γνωστικής και ψυχικής λειτουργίας στις γυναίκες που ενσωμάτωναν στη διατροφή τους αυξημένες ποσότητες πρωτεΐνης από φυτικές πηγές, όπως φρούτα, λαχανικά, ψωμί, όσπρια και ζυμαρικά, σε σχέση με εκείνες που κατανάλωναν μικρότερες ποσότητες. Ειδικότερα, οι γυναίκες που προτιμούσαν φυτική πρωτεΐνη είχαν 46% μεγαλύτερες πιθανότητες να διατηρήσουν καλή υγεία στα επόμενα χρόνια. Αντιθέτως, οι γυναίκες που κατανάλωναν αυξημένες ποσότητες ζωικής πρωτεΐνης είχαν 6% λιγότερες πιθανότητες να παραμείνουν υγιείς καθώς γερνούσαν. Η ζωική πρωτεΐνη συσχετίστηκε ελαφρώς με λιγότερους φυσικούς περιορισμούς στην υψηλότερη ηλικία, αλλά η φυτική πρωτεΐνη κατέδειξε ισχυρότερη και πιο σταθερή σχέση σε όλα τα μοντέλα που εξετάστηκαν και συνδεόταν στενά με την καλή ψυχική υγεία αργότερα στη ζωή. «Η κατανάλωση πρωτεΐνης στη μεσήλικη ηλικία φαίνεται να συνδέεται με την προαγωγή της καλής υγείας στα γηρατειά», δηλώνει ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και επιστήμονας στο Κέντρο Έρευνας Ανθρώπινης Διατροφής για τη Γήρανση «Jean Mayer» του Πανεπιστημίου Tufts, Αντρέ Άρντισον Κοράτ. Αναφέρει επιπλέον ότι «η πηγή της πρωτεΐνης έχει σημασία. Η επιλογή να προσλαμβάνεται η πλειοψηφία της πρωτεΐνης από φυτικές πηγές στη μεσήλικη ηλικία μαζί με ένα μικρό ποσοστό ζωικής πρωτεΐνης φαίνεται να οδηγεί στην καλή υγεία και σε αυξημένη επιβίωση κατά τη διάρκεια των μεταγενέστερων ετών». Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τα οφέλη από τη φυτική πρωτεΐνη μπορεί να προέρχονται από την αυξημένη παρουσία θρεπτικών συστατικών στα φυτικά τρόφιμα και όχι αποκλειστικά από την πρωτεΐνη καθεαυτή.
more
22
03
2024
Πέρα από το κύρος και την αναγνώριση που έχει σε διεθνές επίπεδο, το συγκεκριμένο βραβείο ανθεκτικότητας αναγνώρισε την επιχειρηματική πορεία της κας Χατζάκου, ιδιαίτερα την πρόσφατη, που σχετίζεται με την αγάπη, την τόλμη, την επιμονή, τις προσπάθειες που κατέβαλε, να μετατρέψει σε πρόκληση κάθε δυσκολία και να παραμείνει η ΜΕΒΓΑΛ ελληνική και οικογενειακή, να ξαναμπεί σε στέρεες βάσεις και να έχει ένα ισχυρό μέλλον. Το 2016 που επανήλθε στην εταιρεία, η ΜΕΒΓΑΛ ήταν στα πρόθυρα πώλησης σε fund ξένων συμφερόντων ως μόνη λύση για τη διάσωσή της. Η κα Χατζάκου επέλεξε να απορρίψει ελκυστικές προσφορές και στη συνέχεια χρειάστηκαν οκτώ χρόνια προσπαθειών, για να επανέλθει η ΜΕΒΓΑΛ στο σημείο του τζίρου που είχε την εποχή της προηγούμενης ακμής της. Σήμερα ο κύκλος εργασιών αγγίζει τα 185 εκ. € (2023), αυξημένος κατά 20% σε σχέση με την περασμένη χρονιά (2022). Η πλούσια ιστορία, οι σημερινές επιδόσεις της εταιρείας, οι εξαγωγική της δραστηριότητα σε 35 χώρες, οι επενδύσεις και η τεχνολογία, οι καινοτομίες της, η σύνδεση που έχει με την κοινωνία, η φροντίδα της για το περιβάλλον αλλά και για τη γυναικεία ενδυνάμωση προσμέτρησαν καθοριστικά στην απόφαση της κριτικής επιτροπής. Ο φετινός διαγωνισμός της ΕΥ, ένατος κατά σειρά, συνέδεσε την επιχειρηματικότητα με την τέχνη, για να αναδείξει κάθε πτυχή που εμπνέει και καταλήγει σε ένα δημιουργικό αποτέλεσμα, το οποίο ωφελεί και τον δημιουργό και όσους το απολαμβάνουν. Η κα Χατζάκου, κατά την παραλαβή του βραβείου δήλωσε: «Είναι μεγάλη τιμή για μένα καθώς και για την προσωπική και επαγγελματική μου οικογένεια. Τελικός συντελεστής της επιτυχίας είναι ο κάθε άνθρωπος που επιλέγει τα προϊόντα μας. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι -καθημερινά- εδώ και 74 χρόνια επιδεικνύουν πίστη στην ποιότητα και υψηλή διατροφική αξία που προσφέρουμε, αγκαλιάζουν κάθε μας καινοτομία και μας δίνουν τη δύναμη να συνεχίσουμε. Ως γυναίκα επιχειρηματίας με εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της ΜΕΒΓΑΛ, ως άνθρωπος με πείσμα απέναντι σε ότι με ταλαιπώρησε, πιστεύω στο επιχειρείν που προοδεύει και εξελίσσεται. Ως Ελληνίδα εκφράζω την πίστη και την αφοσίωσή μου στα ελληνικά προϊόντα που γίνονται πρεσβευτές της χώρας μας. Η ΜΕΒΓΑΛ είναι η δική μου Ιθάκη. Μου χάρισε ένα ταξίδι διάσπαρτο από εμπόδια και αντιξοότητες, γνώσεις και εμπειρία, αλλά και ανθρώπους που με πίστεψαν και με συντρόφευσαν. Με πίστη, τόλμη, αγάπη και ανθεκτικότητα φτάνουμε στον προορισμό μας.»
more
19
03
2024
«Η φετινή χρονιά έχει μια πλούσια "σοδειά", ενώ παράλληλα είναι πιστή στις αξίες μας», δήλωσε ο διευθυντής των Οδηγών MICHELIN Guides, Gwendal Poullennec κατά την παρουσίαση της 115ης έκδοσής του.  
more
19
03
2024
«Η χώρα μας παράγει πλήθος αγροτικών προϊόντων και τροφίμων τα οποία παρουσιάζουν ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, έχουν υψηλή διατροφική αξία ενώ συγχρόνως είναι και ασφαλή. Παράγουμε συνολικά 116 ΠΟΠ και ΠΓΕ αγροτικά προϊόντα, 147 ΠΟΠ και ΠΓΕ οίνους και πλήθος προϊόντων χωρίς γεωγραφική ένδειξη» είπε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης προώθησης γεωργικών προϊόντων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Νίκος Ταβουλάρης. Και πρόσθεσε «τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να καταστούν ανταγωνιστικά σε όλες τις αγορές παγκοσμίως. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις έχουν συγκριτικά ή και απόλυτα πλεονεκτήματα έναντι άλλων από χώρες τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και τρίτων χωρών». Σε αυτό σύμφωνα με τον ίδιο συμβάλλουν οι ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα και επιτρέπουν στους αγρότες «να παράγουν προϊόντα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που δουλειά μας είναι να αναδείξουμε». Μέσω των προγραμμάτων ενημέρωσης και προώθησης δίνεται οι δυνατότητα σε παραγωγούς να «ταξιδέψουν» τα προϊόντα τους σε ευρωπαϊκές αγορές αλλά και αγορές τρίτων χωρών, αυξάνοντας έτσι το πελατολόγιό τους και βρίσκοντας νέες εμπορικές διεξόδους. «Για να γίνει όμως αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν οι ποσότητες που μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση. Για τον λόγο αυτό, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στηρίζει την δημιουργία συνεργατικών σχημάτων μέσω των διεπαγγελματικών οργανώσεων, των συνεταιρισμών και των ομάδων παραγωγών» σημειώνει. Σε εξέλιξη 22 προγράμματα Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «τρέχουν» 22 προγράμματα για την ενημέρωση και την προώθηση των γεωργικών προϊόντων, προϋπολογισμού 42,7 εκατ. ευρώ. «Ετοιμαζόμαστε να συμβασιοποιήσουμε άλλα έξι προγράμματα που εγκρίθηκαν πρόσφατα, προϋπολογισμού 11,7 εκατ. Ευρώ ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό προϋπολογισμό στα 55 εκατ. Ευρώ περίπου» ανέφερε ο κ. Ταβουλάρης. «Παράλληλα, ολοκληρώνεται το νέο κανονιστικό πλαίσιο για τους οίνους. Με τον τρόπο αυτό θα ενεργοποιήσουμε και τα δυο μέτρα που αφορούν τον οίνο, με τον ετήσιο προϋπολογισμό εκεί να φτάνει τα 12,8 εκατ. ευρώ» σημείωσε και πρόσθεσε «Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Ειδικά στο κρασί ο προϋπολογισμός υπερκαλύπτεται». Τα προγράμματα Τα προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης για τα γεωργικά προϊόντα έχουν ως κύριο στόχο την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων αυτών αλλά και για την προβολή της σημασίας των κοινοτικών συστημάτων που αφορούν ΠΟΠ, ΠΓΕ και βιολογικά προϊόντα. Παράλληλα, βασικό στόχο αποτελεί και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της κατανάλωσης γεωργικών προϊόντων και ορισμένων προϊόντων διατροφής της Ε.Ε. Αφορούν προϊόντα με ή χωρίς Γεωργική Ένδειξη (ΓΕ) τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά όσο και σε τρίτες χώρες. Ειδικότερα για τα προγράμματα οίνου, θα ενεργοποιηθεί το μέτρο που αφορά την προώθηση οίνου σε τρίτες χώρες αλλά και αυτό της ενημέρωσης για την σωστή κατανάλωση του κρασιού αλλά και τις συνέπειες από την επιβλαβή κατανάλωση και αφορούν την ευρωπαϊκή αγορά. Η χρηματοδότηση Σημαντικό ρόλο σε αυτά τα προγράμματα αλλά και στους λόγους που οι παραγωγοί επιλέγουν να ενταχθούν σε αυτά, είναι η προσφερόμενη χρηματοδότηση. Τα προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης για τα γεωργικά προϊόντα είναι συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε ποσοστό που φτάνει το 70% για την εσωτερική αγορά και το 80% για τις τρίτες χώρες. Ο ετήσιος προϋπολογισμός σε επίπεδο Ευρωπαϊκή Ένωσης, για τα προγράμματα αυτά είναι περίπου 81 εκατ. ευρώ για την ευρωπαϊκή αγορά και 85 εκατ. ευρώ για τρίτες χώρες. Τα προγράμματα αυτά έχουν ένα ορίζοντα υλοποίησης από ένα έως τρία χρόνια. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει το φάκελο με τη πρότασή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εγκρίνονται και στην συνέχεια ξεκινά η υλοποίησή τους μέσω σύναψης σύμβασης μεταξύ του ΥΠΑΑΤ και των δικαιούχων. Ο ετήσιος προϋπολογισμός για τα προγράμματα που αφορούν στον οίνο ανέρχεται σε 10 εκατ. (χρηματοδότηση από Ευρ. Επιτροπή 5 εκατ. ευρώ, 3 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους και 2 εκατ. ευρώ από ιδίους πόρους των συμμετεχόντων) για την περίπτωση προγραμμάτων προώθησης οίνου για εκτός Ευρώπης χώρες ενώ για το πρόγραμμα της ενημέρωσης στην εσωτερική αγορά 2,8 εκατ. (1,4 εκατ. ευρωπαϊκοί πόροι και 840.000 ευρώ εθνικοί πόροι). Σύμφωνα με τον κ. Ταβουλάρη «οι βασικές χώρες για το πρόγραμμα της ενημέρωσης για το κρασί είναι η Ελλάδα, η Γερμανία και η Πολωνία. Για τις τρίτες χώρες είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το Ηνωμένο Βασίλειο». Και συμπλήρωσε «κάθε χρόνο τα προγράμματα για την προώθηση των γεωργικών προϊόντων και το κρασί είναι έτοιμα να υποδεχθούν νέες συμμετοχές». Και τα προγράμματα αυτά έχουν ένα ορίζοντα υλοποίησης από ένα έως τρία χρόνια ενώ τα αιτήματα κατατίθενται και εγκρίνονται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Για το 2024, τα προγράμματα που αφορούν τα γεωργικά προϊόντα έχουν «ανοίξει» από τις 18 Ιανουαρίου και θα δέχονται φακέλους έως και τις 14 Μαΐου. Για τους οίνους, όπως ανέφερε ο κ. Ταβουλάρης εντός του Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Δικαιούχοι Το ενδιαφέρον για ένταξη σε αυτά τα προγράμματα όπως είπε ο κ. Ταβουλάρης είναι μεγάλο. Στα προγράμματα για τον οίνο μπορούν να ενταχθούν και μεμονωμένοι οινοπαραγωγοί, αλλά μόνο σε αυτά για τις τρίτες χώρες. Στη Ε.Ε. εντάσσονται μόνο όσοι εκπροσωπούν ζώνες παραγωγής ΠΟΠ ή ΠΓΕ οίνων. «Σε κάθε περίπτωση και για όλα τα προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης των γεωργικών μας προϊόντων, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι αντιπροσωπεύουν το προϊόν του οποίου αιτούνται την προώθηση. Θα πρέπει δηλαδή να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 50% του όγκου παραγωγής ή το 50% της εμπορεύσιμης αξίας του προϊόντος που θέλουν να προωθήσουν. Για αυτούς ακριβώς τους λόγους η δημιουργία συνεργατικών σχημάτων αποτελεί μια διέξοδο για την προώθηση των αγροτικών μας προϊόντων» κατέληξε.
more
Αθήνα
19
03
2024
Όπως προκύπτει από ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με τηλεφωνική δημοσκόπηση σε επιστημονικά τυχαίο δείγμα 1880 νοικοκυριών τον Ιανουάριο 2024, πλέον τα PL αντιπροσωπεύουν το 36% του καλαθιού από 33% που ήταν πέρυσι. Σύμφωνα με όσα αναφέρει μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας, ο οποίος συντόνισε την έρευνα, «πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό που καταγράψαμε ποτέ στα 19 έτη που κάνουμε την έρευνα στο Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι αγορών βρίσκεται πολύ άνω του 30% των κωδικών που μπαίνουν μέσα στο καλάθι του καταναλωτή, δηλαδή πολύ πάνω από τα 3 στα 10 προϊόντα που αγοράζονται είναι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας». Την ίδια ώρα, συνεχίζουν σταθερά να κερδίζουν θέση στο καλάθι και τα ελληνικά προϊόντα. Σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, «οι προτιμήσεις των καταναλωτών για τα προϊόντα ελληνικής παραγωγής δεν επηρεάστηκαν από το αρνητικό κλίμα της περιόδου Αυτό δείχνει ότι η ελληνική παραγωγή δεν συνιστά ακριβότερη αγοραστική επιλογή και οι προτιμήσεις για αυτήν είναι διαχρονικά ανθεκτικές». Το 81% των ερωτηθέντων απάντησε στο πλαίσιο της έρευνας ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής. Ωστόσο, η ερώτηση αυτή αφορά την πρόθεση του καταναλωτή και φυσικά δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του που επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα, προσφορές, κτλ). Επιπρόσθετα, το 66% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής, το 89% δηλώνει ότι θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής, το 65% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα, το 93% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας, το 83%πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας. Από τα παραπάνω δεδομένα, φαίνεται να κυριαρχεί το καταναλωτικό κίνημα στήριξης του Made in Greece. Ιδιαίτερη σημασία έχει η ορθολογική αντιμετώπιση του θέματος και η κατανόηση της σημασίας που έχει η στήριξη των εγχώριων προϊόντων για τη στήριξη της παραγωγής και των εργαζομένων. Πρόκειται για στάσεις ωριμότητας και συμπεριφορές αλληλεγγύης που έχουν πλέον εδραιωθεί στην ελληνική κοινωνία. Νέες καταναλωτικές συνήθειες φέρνουν οι πληθωριστικές πιέσεις Τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν τις επιπτώσεις των ανατιμήσεων σε προϊόντα καθημερινής χρήσης στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Όπως επισημαίνει ο κ. Μπάλτας, «η πίεση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς αυξάνεται διαρκώς από τα μέσα του 2021 και οι καταναλωτές αλλάζουν αγοραστικές συνήθειες για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια». Η συντριπτική πλειονότητα (90,3%) δηλώνει των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δυσκολεύεται οικονομικά εξαιτίας των αυξημένων τιμών στο σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτές στρέφονται σε φθηνότερες και λιγότερες αγορές ενώ οι μισοί δηλώνουν ότι περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα προϊόντα. Σχεδόν ένας στους δέκα καταναλωτές δηλώνει ότι δεν μπορεί να αγοράσει ούτε τα στοιχειώδη. Αναφορικά με την άποψη των καταναλωτών για το ποιος ευθύνεται περισσότερο για τις υπερβολικές ανατιμήσεις στα καταναλωτικά προϊόντα, ανάμεσα σε πολυεθνικές βιομηχανίες, ελληνικές βιομηχανίες, μεγάλες εμπορικές αλυσίδες και μικρά τοπικά καταστήματα, οι περισσότεροι καταναλωτές επέλεξαν τις πολυεθνικές εταιρείες (68%) ενώ πολύ πιο κάτω και στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι μεγάλες αλυσίδες (24,2%). Πολύ μικρό ποσοστό (6,9%) επέλεξε τους εγχώριους κατασκευαστές και ελάχιστοι (0,9%) τα μικρά καταστήματα. Στο πλαίσιο της έρευνας, μετρήθηκε το ύψος της δαπάνης κάθε φορά που ψωνίζουν. Η μέση δαπάνη στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 70 ευρώ σημειώνοντας αξιόλογη αύξηση 14,7% από 61 ευρώ πέρυσι. Η αύξηση στη δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ αντανακλά την άνοδο του κόστους των προϊόντων λόγω πληθωρισμού. Αντίστοιχα, η μέση μηνιαία δαπάνη εκτιμάται στα 370 ευρώ σημειώνοντας ανάλογη άνοδο από 324 ευρώ πέρυσι. Το 75% των καταναλωτών δαπανά ως 450 ευρώ τον μήνα. Η αύξηση της δαπάνης προέρχεται κυρίως από τις ανατιμήσεις, οι οποίες στον συγκεκριμένο κλάδο είναι πολύ μεγαλύτερες από τον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή. Σχετικά με τον αριθμό των σούπερ μάρκετ που χρησιμοποιούν, μόνο το 58% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα σούπερ μάρκετ και το 42% μοιράζει τις αγορές σε περισσότερα. Το 93,2% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί μέχρι 3 διαφορετικά καταστήματα για τις αγορές του. Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχει μέση τιμή 6 φορές τον μήνα, παραμένοντας σταθερή σε σχέση με πέρυσι. Οι περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν ότι ψωνίζουν 4 φορές μηνιαίως. Το 86% των ερωτηθέντων ψωνίζουν μέχρι 8 φορές μηνιαίως. Το 89,4% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο φυσικό ή ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, καταγράφεται αυξημένη προσπάθεια κατάργησης των παρορμητικών αγορών και προγραμματισμός των αγοραστικών αποφάσεων, σε μία προσπάθεια καλύτερης διαχείρισης του διαθέσιμου εισοδήματος υπό πληθωριστικές συνθήκες. Στο θέμα της μάρκας του κάθε προϊόντος προαποφασισμένο εμφανίζεται το 50,5%. Οι ερωτηθέντες δήλωσαν στο πλαίσιο της έρευνας, τη σημασία που αποδίδουν όταν ψωνίζουν σε βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντων. Σημαντικότερα κριτήρια επιλογής προϊόντων θεωρούνται η ποιότητα, η τιμή, οι προσφορές, και η ελληνική προέλευση. Τα κριτήρια αυτά παραμένουν διαχρονικά στις πρώτες 4 θέσεις στις ετήσιες έρευνες του εργαστηρίου μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Όσον αφορά τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές σε συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής καταστημάτων σούπερ μάρκετ, η έρευνα έδειξε ότι η ποιότητα των εμπορευμάτων, οι τιμές, οι προσφορές και η εύκολη πρόσβαση έχουν τη μεγαλύτερη σπουδαιότητα στην επιλογή καταστήματος από τον καταναλωτή. Όσον αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού» οι καταναλωτές εμφανίζονται μοιρασμένοι. Ποσοστό 53,5% των καταναλωτών πιστεύει ότι είναι ένα χρήσιμο μέτρο και το 52,8% ψωνίζει προϊόντα που βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού». Εντούτοις, η αποδοχή του από περίπου έναν στους δύο καταναλωτές δείχνει, σύμφωνα με την έρευνα, ότι δεν είναι ένα ασήμαντο μέτρο και η εφαρμογή του ενδιαφέρει μεγάλο τμήμα του αγοραστικού κοινού.
more
Αθήνα
10
02
2024
Τα Athens Cocktails είναι το πρωτοποριακό και διαδραστικό event, μέσω του οποίου κορυφαία bar restaurants και cocktail bars της Αθήνας παρουσιάζουν τα αγαπημένα τους cocktails και τους καλύτερους bartenders της πόλης. Τα Athens Cocktails δημιουργήθηκαν το 2015, με σκοπό την προώθηση του αναπτυσσόμενου χώρου της ελληνικής τέχνης στην εστίαση, που πλέον έχει διεθνή αναγνώριση, πολλά βραβεία και διακρίσεις. Από το μεσημέρι στις 15:30 έως στις 23:30, με ελεύθερη είσοδο, οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να γευτούν τα προτεινόμενα από επαγγελματίες του χώρου cocktails, στην τιμή των 6€. Στην εκδήλωση συμμετέχει με street food το πασίγνωστο Falafeladiko με ethnic γεύσεις. Θα υπάρχουν κινητά Cocktail Bars, που θα δίνουν στον επισκέπτη τη δυνατότητα να γευτεί υψηλής ποιότητας cocktails και να έρθει σε επαφή με υπηρεσίες Fine Drinking, υπό τους freestyle, space disco, new wave και 80s ήχους των καταξιωμένων DJs, George Apergis, DJ Chairman και Mighty Robot. Στην εκδήλωση θα παραδοθούν δωρεάν σεμινάρια Cocktails για αρχάριους, από καταξιωμένους bartenders, στο χώρο του Creative Lab 2 της Δημοτικής Αγοράς, σε 2 τμήματα των 45 λεπτών, μεταξύ 16:00 και 18:00. Οι θέσεις συμμετεχόντων είναι περιορισμένες και η δήλωση συμμετοχής μπορεί να γίνει με ένα απλό μήνυμα (ονοματεπώνυμο και e-mail) και Like στα social media των Athens Cocktails. Με την Υποστήριξη: The Busker: To Busker είναι ένα νέο brand Ιρλανδέζικου Whiskey. Νεαρό, αλλά πλούσιο σε γεύση και σε αρώματα. Παράγεται στο αποστακτήριο Royal Oak Distillery, το οποίο είναι το 4ο μεγαλύτερο σε όγκο παραγωγής whiskey και το πρώτο στην Ιρλανδία που παράγει όλους τους τύπους Ιρλανδέζικου Whiskey σε μία ιδιόκτητη εγκατάσταση. Δημοτική Αγορά Κυψέλης Σύρου 31, 113 61 Αθήνα, Ελλάδα
more
Αθήνα
21
01
2024
Η καθιερωμένη πια εκδήλωση «Ελληνικό Απόσταγμα» επιστρέφει ακόμη πιο δυνατή και ενδιαφέρουσα. Οι λάτρεις των προαναφερόμενων ελληνικών ποτών που θέλουν να δοκιμάσουν, να ανακαλύψουν και να εκτιμήσουν τη διαφορετικότητα των επώνυμων αυτών προϊόντων θα βρουν στο «Ελληνικό Απόσταγμα» 2024 τον ιδανικό για αυτούς προορισμό. Εκεί θα συναντήσουν μία μεγάλη γκάμμα ποτών και θα εντρυφήσουν στον πλούτο και στην ομορφιά τους. Άλλωστε, όλα τα επώνυμα ελληνικά αποστάγματα και τα παραδοσιακά ηδύποτα της Ελλάδας μπορούν να συνυπάρξουν άψογα. Ποτέ, όμως, δίπλα σε ανώνυμα ανάλογα προϊόντα που διακινούνται χύδην και δεν έχουν θέση στο «Ελληνικό Απόσταγμα». Η εκδήλωση αφορά μόνο ελληνικές ποτοποιίες και προβάλλει τα καλύτερα ελληνικά αποστάγματα και λικέρ τους, ξεδιπλώνοντας τη μοναδικότητά τους, τη βαθιά ιστορία τους, αλλά και τρόπους για την καλύτερη δυνατή απόλαυσή τους. Ο επισκέπτης θα μυηθεί σε δεκάδες ετικέτες και θα γνωρίσει το έργο των Ελλήνων παραγωγών του χώρου, που συνεχώς βελτιώνουν και ανανεώνουν τα προϊόντα τους, γνωρίζοντας περίοδο άνθισης και ακμής. Το «Ελληνικό Απόσταγμα» 2024 αποτελεί την αποκλειστικά δική τους εκδήλωση γευστικής δοκιμής, που πραγματικά αξίζουν. Την υψηλή ποιότητα οργάνωσης της εκδήλωσης εγγυάται η εταιρεία Vinetum, που η εξειδίκευση και η πείρα της στην επιτυχημένη διοργάνωση εκθέσεων κρασιού και άλλων αλκοολούχων ποτών (Οινόραμα, Αφρός & Νέκταρ, Μεγάλα Κόκκινα Κρασιά, Διονύσια, Ζυθογνωσία κ.ά.) διανύει την τρίτη δεκαετία της. Εκθέτες 2023 35 CRETAN DISTILLERY ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ ΚΑΡΔΑΣΗ APOSTOLAKIS DISTILLERY DIMITRIADIS DISTILLERY ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΛΛΑΡΙΑ ΟΙΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΩΝ ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ ΚΑΤΩΓΙ ΑΒΕΡΩΦ LOST LAKE DISTILLERY ΜΕΤΕΩΡΟ ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ – ΑΠΟΣΤΑΚΤΗΡΙΟ ΟΙΝΟΣ Ο ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΟΥΖΟ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΟΥΖΟ ΜΑΤΑΡΕΛΛΗ ΟΥΖΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑ PANAGIOTOPOULOS SPIRITS PÚRO KARATHANOS ARTISAN SPIRITS SPYROPOULOS FAMILY «ΤΟ ΔΕΚΑΡΑΚΙ» ΜΟΝΟΠΟΙΚΙΛΙΑΚΑ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ ΤΡΙΠΟΔΑΚΗΣ ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΟΠΟΙΙΑ ΤΣΙΛΙΛΗ ΤΣΙΠΟΥΡΟ ΜΠΕΛΑ ΤΣΙΠΟΥΡΟ ΤΟΚΑΛΗ WSPC Αίθουσα Φουαγιέ Τεχνών του Ωδείου Αθηνών, στο κέντρο της Αθήνας. Το Ωδείο Αθηνών στεγάζεται στο εμβληματικό κτήριο του πρωτοπόρου αρχιτέκτονα Ιωάννη Δεσποτόπουλου, πίσω από το Προεδρικό Μέγαρο και δίπλα στο Βυζαντινό Μουσείο. Η πρόσβαση με μέσα μαζικής μεταφοράς είναι άριστη και η διαθεσιμότητα πολλών χώρων στάθμευσης βρίσκεται σε μικρή απόσταση. Κυριακή, 21 Ιανουαρίου, 2024 13:00 – 20:00 Mετρό - Γραμμή 3, στάση «Ευαγγελισμός». Λεωφορεία - Γραμμή Π. Φάληρο - Κηφισιά (550) - Γραμμή Τζιτζιφιές - Χαλάνδρι (10), στάση «Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών», επί της λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου και στάσεις «Ρηγίλλης» και «Βυζαντινό Μουσείο-Ρηγίλλης», επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας. € Με προπώληση, τα εισιτήρια κοστίζουν 12€ (10€ για φοιτητές), ενώ στην είσοδο της έκθεσης 15€ (12€ για φοιτητές). Περιλαμβάνεται κατάλογος και ειδικό αναμνηστικό ποτήρι γευστικής δοκιμής αποσταγμάτων.
more
Αθήνα
19
12
2023
«Να Δει Κανείς ή Να Μην Δει»; To blind tasting περιλαμβάνει 6 ποτήρια κρασιού των 75ml. Η δοκιμή βασίζεται στην επιλογή πολλαπλών ερωτήσεων❓. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αξιολογήσετε και να αντιστοιχίσετε κρασιά. Οι νικητές ???? (όσοι φίλοι αντιστοιχίσουν σωστά και τις 6 επιλογές) θα κερδίσουν μία φιάλη δωρεάν ????από κάθε επιλογή, σύνολο έξι (6) φιάλες ???? για να απολαύσουν στις ???????? με τους αγαπημένους τους! 1st seating 18:00  2nd seating 21:00  Κόστος συμμετοχής είναι στα 20€ (75ml*6 glasses) Τα κρασιά της δοκιμής θα διατίθενται σε προνομιακές τιμές take away. "Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε άμεσα για την παρουσία σας. Οι θέσεις είναι αυστηρά περιορισμένες." Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας στο hello@wineoclock.gr, στα social media ή στα 6932221483, 2109249398 μέχρι και την Παρασκευή. 22 Δεκεμβρίου, 2023. Wine O'Clock 10 Λεμπέση, 117 42 Αθήνα, Ελληνικη Δημοκρατια
more
Αθήνα
10
12
2023
Κορυφαία αφρώδη και γλυκά κρασιά της Ελλάδας και του εξωτερικού θα δοκιμαστούν την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου, 12:00-20:00, στο Ωδείο Αθηνών (αίθουσα Φουαγιέ Τεχνών). Μαζί τους και δεκάδες κρασιά των κατηγοριών αυτών που βραβεύτηκαν πρόσφατα στο διαγωνισμό Concours Mondial de Bruxelles, έναν από τους μεγαλύτερους και πιο σημαντικούς του κόσμου. Για 3η χρονιά, λίγο πριν τις εορτές των Χριστουγέννων, διεξάγεται η εκδήλωση γευστικής δομικής αφρωδών και γλυκών κρασιών, δηλαδή των δύο κορυφαίων κατηγοριών οίνου που ιδανικά καθορίζουν την αρχή και το τέλος ενός δείπνου, των προδόρπιων και των επιδόρπιων οίνων. Βέβαια, η σειρά κατανάλωσής τους μπορεί και να αντιστραφεί έχοντας ως άξονα το δείπνο, ενώ υφίστανται και δείπνα που συνοδεύονται αποκλειστικά από κορυφαίους αφρώδεις οίνους. Δεκάδες ελληνικές οινοποιίες, αλλά και εταιρείες εισαγωγής κρασιών φέρνουν προς δοκιμή στην Αφρός & Νέκταρ αφρώδεις και γλυκείς οίνους του ελληνικού και του ξένου αμπελώνα, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται σπουδαία και ιδιαιτέρα αγαπητά κρασιά, ιδανικά για όλο το χρόνο, εκτός από τα τραπέζια των εορτών. Έτσι, σαμπάνιες, οι βασίλισσες κατά πολλούς της φυσαλίδας, μαζί με τα γνωστότερα ιταλικά αφρώδη, π.χ. Prosecco και Moscato d'Asti, καθώς και ελληνικοί αφρώδεις οίνοι θα βρίσκονται δίπλα σε εμβληματικά ελληνικά γλυκά κρασιά, όπως είναι το Vinsanto, η Μαυροδάφνη και τα σπουδαία γλυκά Μοσχάτα των νησιών μας. Στην Αφρός & Νέκταρ 2023 θα βρεθούν, επίσης, σχεδόν 100 αφρώδη και γλυκά κρασιά από 20 χώρες και τις φημισμένες οινοπαραγωγικές περιοχές τους ή άλλες, κρασιά των οποίων εμφανίζονται εξαιρετικά σπάνια ή και ποτέ στην Ελλάδα, τα οποία διακρίθηκαν στον πρόσφατο διαγωνισμό οίνων Concours Mondial de Bruxelles Ενδιαφέρουσες παράλληλες εκδηλώσεις θα πλαισιώνουν την Αφρός & Νέκταρ 2023, η προπώληση εισιτηρίων της οποίας θα γίνεται μέσω του www.tickets.vinetum.gr, προς 12€/εισιτήριο (φοιτητικό €10). Το κόστος του εισιτηρίου στο ταμείο της εκδήλωσης θα είναι 15€ (φοιτητικό €12). Αναλυτικές πληροφορίες για την έκθεση έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπό της, www.afros-nectar.gr. ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023, 12:00-20:00 ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ - ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΟΥΑΓΙΕ ΤΕΧΝΩΝ
more
Σπάτα
18
11
2023
  Η εκδήλωση διοργανώνεται από το 2014 από την εταιρεία Vinetum, που μεταξύ άλλων οργανώνει την έκθεση Οινόραμα. Κορυφαία ερυθρά ελληνικά και ξένα κρασιά, σπάνιες και πανάκριβες ετικέτες. Στα Μεγάλα Κόκκινα Κρασιά μπορείτε να δοκιμάσετε υψηλού επιπέδου ερυθρούς οίνους από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο αμπελώνα, σε μια και μόνο επίσκεψη. Τα περισσότερα από τα κρασιά αυτά ανήκουν στην ελίτ του οινικού στερεώματος και συχνά αποτελούν εμβληματικές ή ιστορικές ετικέτες της παγκόσμιας οινικής κληρονομιάς. Μεγάλα Κόκκινα Κρασιά 18/11, 11:00-20:00 Πύργος Πετρέζα ΓΙΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΤΘ112, Spata 190 04 210 6039396
more