Wednesday, 01 May 2024
Πειραιά
29
04
2024
Η πλατεία του Δημοτικού Θεάτρου γέμισε από επικές μάχες, απίστευτα moves και μουσικές που ξεσήκωσαν όσους παρευρέθηκαν. Από νωρίς το πρωί του Σαββάτου, το Κανάλι Ένα 90,4 εξέπεμπε από το βανάκι του στην πλατεία του Δημοτικού Θεάτρου, όπου παραγωγοί του δυναμικού του είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με το κοινό. Ο Πρόεδρος του Καναλιού Ένα 90,4 Ιωσήφ Βουράκης, και οι παραγωγοί Γιώργος Σαραντάκος, Χρύσα Σαραντοπούλου, Νίκος Ξανθάκος, Μπάμπης Καραλής, Κατερίνα Δεληγιάννη, Μαρία Δελόγγα και ο υπεύθυνος προγράμματος του Καναλιού Ένα Παναγιώτης Φύτρας, υποδέχτηκαν πλήθος κόσμου. Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο οποίος παρευρέθηκε στο event, δήλωσε: «Το προαύλιο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά γέμισε νιάτα, μουσική και χορό, στο πλαίσιο του ελληνικού τελικού Red Bull Dance Your Style. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που τέτοιου είδους εκδηλώσεις με παλμό και τη συμμετοχή νέων ανθρώπων γίνονται στην πόλη μας. Είναι ένας ξεχωριστός διαγωνισμός, ο οποίος προσελκύει στον Πειραιά επισκέπτες κι από άλλα μέρη. Ο Πειραιάς είναι πλέον προορισμός για μεγάλες διοργανώσεις. Συγχαρητήρια στη Δημοτική Ραδιοφωνία Πειραιά Κανάλι Ένα 90,4 FM και στον Πρόεδρο Ιωσήφ Βουράκη για την άρτια διοργάνωση». O Πρόεδρος του Καναλιού Ένα 90,4 Ιωσήφ Βουράκης, τόνισε: «Είναι η τρίτη χρονιά που συνεργαζόμαστε με την Red Bull γι΄ αυτήν την πολύ όμορφη διοργάνωση και αυτό δεν είναι τυχαίο. Ως δήμος έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να πραγματοποιήσουμε πολλά και πολλές φορές να κάνουμε την υπέρβαση, όπως κάναμε από το πρωί. Εκπέμψαμε «ζωντανά» από τον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Θεάτρου, ψυχαγωγώντας δημότες και επισκέπτες από το ειδικά διαμορφωμένο βαν και κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού κάναμε τηλεοπτική παραγωγή από το «Κανάλι Ένα» για να μεταδοθεί «ζωντανά» η εκδήλωση. Ο Πειραιάς πρωταγωνιστούσε, πρωταγωνιστεί και θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί για τα επόμενα πέντε χρόνια». Παρόντες ήταν επίσης ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας Παναγιώτης Ρέππας, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτισμού Γιάννης Χατζηαλέξης, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Νέων Τεχνολογιών Δημήτρης Βλαχάκος και ο Πρόεδρος της Α΄ Δημοτικής Κοινότητας Δημήτρης Πεφάνης. Το «βανάκι του Καναλιού Ένα 90,4» θα συνεχίσει το δημιουργικό ταξίδι του, σε πολλές γειτονιές του Πειραιά σκορπώντας μουσική και χαρά, διοργανώνοντας εκδηλώσεις και πολλά event.
more
Πειραιά
25
04
2024
Είναι η πρώτη φορά που ένας τέτοιος χώρος δημιουργείται μέσα σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, στον οποίο οι φίλαθλοι έχουν τη δυνατότητα να βρουν βιβλία, περιοδικά, δωρεάν WI-FI, πρόσβαση σε υπολογιστές και να παρακολουθούν διάφορους αγώνες από την Αμερική και την Ελλάδα, μέχρι την ώρα έναρξης των αγώνων του Ολυμπιακού. Επιπλέον, θα μπορούν να βρουν πληροφορίες αναφορικά με τις ευκαιρίες εκπαίδευσης στις ΗΠΑ. Το πρόγραμμα  «American Space Piraeus Pop-Up» στο «Γ. Καραϊσκάκης», έρχεται σε συνέχεια της δημιουργίας της Αμερικανικής Γωνιάς Πειραιά, ενός νέου πολυχώρου τεχνολογίας και πολιτισμού, που άνοιξε πρόσφατα τις πύλες του στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πειραιά σε συνεργασία του Δήμου Πειραιά, της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα και της ΠΑΕ Ολυμπιακός. Λίγη ώρα μετά τα εγκαίνια στη νέα αίθουσα του «Γ. Καραϊσκάκης», το στάδιο φιλοξένησε φιλικό αγώνα ανάμεσα στους Βετεράνους του Ολυμπιακού και Celebrities, ανάμεσα στους οποίους ήταν και οι Αμερικάνοι ποδοσφαιριστές Carli Lloyd και Cobi Jones, ενώ από τον Δήμο Πειραιά συμμετείχε ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Γιάννης Χατζηαλέξης.
more
Πειραιά
14
04
2024
Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, η βιβλιοθήκη εμπλουτίστηκε με νέα βιβλία και έχει εγκαινιάσει έναν νέο ηλεκτρονικό κατάλογο. Επιπλέον, η βιβλιοθήκη προσφέρει πλέον δυο χώρους ανάγνωσης, ένα παιδικό τμήμα, εργαστήρια, καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα. Ειδικές συλλογές, όπως τα παλαίτυπα, τα χειρόγραφα, και το αρχείο του περιοδικού και ημερήσιου Τύπου, είναι διαθέσιμες για τους ερευνητές. Κώστας Κουρμουλάκης, ο προϊστάμενος της βιβλιοθήκης, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο ψηφιακός κατάλογος ανανεώνεται συνεχώς και πως όλο το ψηφιακό πολιτιστικό απόθεμα του Δήμου Πειραιά είναι διαθέσιμο δωρεάν στην ιστοσελίδα www.culture.piraeus.gr. Ο κατάλογος περιλαμβάνει συλλογές όπως εκείνη του Δημήτρη Ροντήρη και του Μάνου Κατράκη. Η αναβάθμιση της βιβλιοθήκης περιλαμβάνει την ετήσια ανανέωση των βιβλίων και τη βελτίωση της ταξινόμησης των περιοδικών και των εφημερίδων. Ο κ. Κουρμουλάκης επισήμανε ότι οι βιβλιοθήκες παρέχουν πλέον και κοινωνικές υπηρεσίες, και ο κόσμος συνεχίζει να τις επισκέπτεται ενθουσιασμένα, χάρη στο αναβαθμισμένο περιβάλλον. Στόχος της βιβλιοθήκης είναι να προσελκύσει επισκέπτες όλων των ηλικιών μέσω διαφόρων προγραμμάτων, όπως επιμορφωτικά εργαστήρια και προγράμματα φιλαναγνωσίας. Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, τόνισε τη σημασία της ενεργειακής αναβάθμισης και της συμμόρφωσης της βιβλιοθήκης με τις σύγχρονες πολιτικές εξοικονόμησης ενέργειας, καλώντας το κοινό να επισκεφθεί την ανανεωμένη βιβλιοθήκη.
more
Πειραιά
05
04
2024
Συγκεκριμένα, με σκοπό να τιμηθεί το break, το νέο άθλημα των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Aγώνων του Παρισιού 2024, θα διοργανωθούν από τις 16 έως και τις 26 Απριλίου μία σειρά από περφόρμανς, που θα συνοδεύσουν την Ολυμπιακή Φλόγα από την Αρχαία Ολυμπία στην Αθήνα. Ο Ηλίας Χατζηγεωργίου και οι χορευτές δημιουργούν σε κάθε πόλη ένα μεγάλο χορευτικό κύκλο (Cypher). Η ομάδα συναντά επί σκηνής χορευτές και χορεύτριες από κάθε πόλη, που συμμετέχουν στη δράση εκπροσωπώντας την τοπική χορευτική κοινότητα. «Το Olympic Cypher είναι μια συναρπαστική συνεργασία. Η ιδέα είναι μια σειρά από breakdance περφόμανς να συνοδεύσουν την Ολυμπιακή Φλόγα από την Αρχαία Ολυμπία στην Αθήνα, πριν αποχωρήσει από την Ελλάδα για τη Γαλλία στο τέλος Απριλίου», δήλωσε ο Ελβετός πρέσβης Στεφάν Έστερμαν (Stefan Estermann) στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο του κτηρίου επί της οδού Μπενιζέλου Παλαιολόγου 5, στην Πλάκα, όπου μετά την αρχιτεκτονική του μεταμόρφωση θα φιλοξενήσει το «Σπίτι της Ελβετίας», δηλαδή την Πρεσβεία της Ελβετίας, την Ελβετική Αρχαιολογική Σχολή και το Flux Laboratory, το πειραματικό εργαστήριο που παράγει πολύπλευρη καλλιτεχνική δράση. «Το Olympic Cypher είναι ένα καλό παράδειγμα για τον πώς ο πολιτισμός και η διπλωματία μπορούν να αλληλεπιδρούν και να μας εκπλήσσουν», πρόσθεσε ο Ελβετός πρέσβης. «Είναι μεγάλη μου χαρά που βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να παρουσιάσουμε λίγους μήνες πριν από τους Παραολυμπιακούς και Ολυμπιακούς Αγώνες 2024 στο Παρίσι μια υπέροχη ελληνική, ελβετική και γαλλική συνεργασία», δήλωσε από την πλευρά της η πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα Λοράνς Αουέρ (Laurence Auer) στη συνέντευξη Τύπου που γέμισε με ήχους και κινήσεις break. «Είναι μεγάλη μου χαρά να βλέπω το Olympic Cypher -ή Ολυμπιακή Σφαίρα στα ελληνικά- που γεννήθηκε από τη φιλία μεταξύ των τριών χωρών μας και το οποίο σύντομα θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα για να γνωρίσει τους κατοίκους της. Στην αρχαιότητα αγγελιοφόροι ταξίδευαν στη χώρα για να αναγγείλουν τους αγώνες και να δημιουργήσουν συμβολικά ένα κλίμα ειρήνης. Εύχομαι οι χορευτές υπό τη διεύθυνση του χορογράφου Ηλία Χατζηγεωργίου, στον οποίο απευθύνω τους θερμούς μου χαιρετισμούς, να γίνουν οι σύγχρονοι αγγελιοφόροι μας», επεσήμανε η πρέσβειρα της Γαλλίας.«Το cypher είναι μια πολύ γνωστή λέξη για εμάς στο hip hop. Είναι ο κύκλος που μας συγκεντρώνει, ο κύκλος που επικοινωνούμε, είναι μια παράδοση του break και του hip hop. Στο Olympic Cypher ο κύκλος αυτός μεγαλώνει και ανοίγεται σε περισσότερες πόλεις, ενωνόμαστε με το hip hop community και των υπόλοιπων περιοχών της Ελλάδας και αυτό είναι μια σπουδαία ανταλλαγή», δήλωσε ο χορογράφος Ηλίας Χατζηγεωργίου. «Πέρα από το σπουδαίο γεγονός ότι το breakdance γίνεται ολυμπιακό άθλημα, ανοίγει ταυτόχρονα και μια καινούργια συζήτηση για το αν είναι άθλημα ή τέχνη -κατά τη γνώμη μου είναι και τα δυο», συμπλήρωσε ο ίδιος που επεσήμανε επίσης τη σημασία του ανοίγματος της επικοινωνίας με την κοινότητα του hip hop και την ευκαιρία να γίνουν πιο ορατοί ως επαγγελματίες χορευτές. «Η μουσική είναι επηρεασμένη από τις βασικές υφές και την δομή του Breakbeat της δεκαετίας του '80, ενσωματώνοντας παράλληλα και διάφορα μουσικά είδη ηλεκτρονικής μουσικής, τα οποία τις επόμενες δεκαετίες είχαν άμεση ή έμμεση αναφορά σε αυτήν την αισθητική. Το ρυθμικό στοιχείο αποτελεί την βάση της δομής και άλλοτε προέρχεται αμιγώς από μία λούπα κρουστών, ενώ άλλες φορές δίνεται από άλλα στοιχεία της μουσικής σύνθεσης, εξυπηρετώντας τον πρωταρχικό σκοπό που ήταν η εύρεση μοτίβων που κινούν, με την 'συλλογή' δειγμάτων να αντικαθίσταται από την πρωτότυπη σύνθεση», ανέφερε στο σημείωμά του ο Αλέξης Φάλαντας, μουσικός, Dj, που ντύνει μουσικά τις περφόρμανς, όπως τη σημερινή στην οποία συμμετείχαν οι εκπληκτικοί χορευτές break Σεβαστή Ζαφείρα, Χαρά Κυριακάκη, Παύλος Λυκούδης, Σωκράτης Ρομφαίας, Χάρης Χατζηανδρέου, 'Αιντι Ορμένι. Η πορεία των χορευτικών παραστάσεων θα ακολουθήσει εκείνη της ολυμπιακής λαμπαδηδρομίας, κάνοντας στάσεις σε ορισμένες πόλεις: στην Αρχαία Ολυμπία στις 16 Απριλίου, στην πλατεία Δημοτικού Θεάτρου στον Πειραιά στις 17 Απριλίου, στο Γιαλί Τζαμί στα Χανιά στις 18 Απριλίου, στην παραλία Βόλου- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στον Βόλο στις 20 Απριλίου, στην Πλατεία Μαβίλη στα Ιωάννινα στις 23 Απριλίου, και κατόπιν στην Αθήνα στις 26 Απριλίου για την Τελετή Αφής και Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Η είσοδος είναι ελεύθερη, χωρίς προκράτηση ηλεκτρονικής θέσης.
more
11
09
2023
Κλειστό είναι το Ρίο-Αντίρριο. Οι επιβάτες που πρόκειται σήμερα να ταξιδέψουν καλό είναι πριν την αναχώρηση τους να επικοινωνούν με τα κατά τόπους λιμεναρχεία και τουριστικά πρακτορεία για τυχόν αλλαγές η τροποποιήσεις των δρομολογίων.
more
Αθήνα
08
09
2023
• Πέμπτη 31/8 - 21:00 «Όποιος θέλει να χωρίσει να σηκώσει το χέρι του» του Γιώργου Καπουτζίδη | Εισιτήρια από 17€ • Σάββατο 2/9 - 21:00 «Βάκχες» του Ευριπίδη | Εισιτήρια από 15€ • Κυριακή 3/9 - 21:00 «Εκάβη» του Ευριπίδη | Εισιτήρια από 15€ • Δευτέρα 4/9 - 21:30 (SOLD OUT) Βασίλης Παπακωνσταντίνου, 50 χρόνια • Τρίτη 5/9 - 21:30 Βασίλης Παπακωνσταντίνου, 50 χρόνια | Εισιτήρια 15€ • Παρασκευή 8/9 - 21:00 «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή | Εισιτήρια από 17€ • Τετάρτη 13/9 - 21:15 «Δωδέκατη Νύχτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ | Εισιτήρια από 15€ • Τετάρτη 27/9 - 21:00 «Βατράχια» του Αριστοφάνη | Εισιτήρια 20€ • Δευτέρα 2/10 - 21:00 Σωκράτης Μάλαμας | Εισιτήρια 15€ Προπώληση: more.com (πρώην viva.gr) • Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας Δ/νση: Μάνου Κατράκη & Κυράς της Ρω Χρήσιμες Πληροφορίες - Οδηγίες: Το Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας σάς πληροφορεί ότι κοντά στην είσοδο του θεάτρου, θα βρείτε δύο χώρους στάθμευσης Ι.Χ. οχημάτων μεγάλης χωρητικότητας, για ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ (διαθεσιμότητα ανάλογα με την ώρα προσέλευσης και τον αριθμό των θεατών). Υπενθυμίζουμε ότι δεν επιτρέπεται: - Η λήψη φωτογραφιών, η ηχογράφηση και η μαγνητοσκόπηση κατά τη διάρκεια των παραστάσεων. - Η είσοδος στο χώρο του θεάτρου, υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών, η μεταφορά τροφίμων και ποτών, επικίνδυνων αντικειμένων ή εύφλεκτων υλικών. - Για την αποφυγή συγχρωτισμού και τη διευκόλυνση της ροής παρακαλούμε να προσέλθετε τουλάχιστον μια ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα έναρξης. - Στο χώρο του θεάτρου λειτουργεί κυλικείο. - Τουαλέτες (WC) εντός του χώρου του θεάτρου. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η διοργάνωση ΟΛΩΝ των παραστάσεων στο Κατράκειο Θέατρο γίνεται με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ευθύνη της εκάστοτε εταιρείας παραγωγής. ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΙΚΑΙΑΣ Μάνου Κατράκη & Κυρά της Ρω, Nikaia 213 2075289
more
Αθήνα
05
09
2023
Η μεγάλη γιορτή για τα 50 χρόνια του Βασίλη συνεχίζεται με αλλεπάλληλα SOLD OUT σε όλη την Ελλάδα. H συναυλία της Δευτέρας 4 Σεπτεμβρίου στο Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας  έγινε και αυτή SOLD OUT και τώρα προστίθεται μια έξτρα την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου στον ίδιο χώρο. 50.000 κόσμου δήλωσαν βροντερό παρών σε ένα κατάμεστο Καλλιμάρμαρο και γιόρτασαν με τον «κουρσάρο της καρδιάς τους» Βασίλη Παπακωνσταντίνου τα 50 του χρόνια στην ελληνική δισκογραφία! Σε μια ιστορική και μεγαλειώδη - sold out - συναυλία, τρεις γενιές θεατών τραγούδησαν, χόρεψαν, και εξέφρασαν, με συγκινητικό τρόπο, το σεβασμό και την αγάπη τους σε έναν κορυφαίο ερμηνευτή που 50 χρόνια τώρα τους συντροφεύει με το δικό του αυθεντικό τρόπο και τα περισσότερα από 1300 τραγούδια του. Αυτή η μεγάλη γιορτή για τα 50 χρόνια του Βασίλη συνεχίζεται σε όλη την Ελλάδα και κάνει δύο τελευταίες στάσεις στην Αθήνα τη Δευτέρα 4 και την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου στο Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας. Κι εκεί -με πυξίδα τη λυρική, δυναμική, βαθιά αισθαντική φωνή του Βασίλη και συνοδοιπόρους τους σπουδαιότερους συνθέτες, ποιητές και στιχουργούς που γέννησε αυτός ο τόπος- θα ταξιδέψουμε στους πιο σημαντικούς σταθμούς της καριέρας του, στα εμβληματικά του τραγούδια, στις συνεργασίες του που έγραψαν ιστορία. Συνοδοιπόροι στο μουσικό ταξίδι του Βασίλη πάντα οι μόνιμοι συνεργάτες του, με τον Ανδρέα Αποστόλου στις ενορχηστρώσεις και στο πιάνο, τον Βαγγέλη Πατεράκη στο ηλεκτρικό μπάσο, τον Στέφανο Δημητρίου στην drums, την Μαίρη Μπρόζη στο βιολί, τον Γιάννη Αυγέρη στην ηλεκτρική κιθάρα, τον Απόστολο Μόσιο στην ακουστική κιθάρα και τον Γιώργο Θεοδωρόπουλο στα πλήκτρα. Μαζί του οι : Πιάνο - keyboards: Ανδρέας Αποστόλου Ηλεκτρικό Μπάσο: Βαγγέλης Πατεράκης Τύμπανα: Στέφανος Δημητρίου Βιολί: Μαίρη Μπρόζη Ηλεκτρική κιθάρα: Γιάννης Αυγέρης Ακουστική κιθάρα: Απόστολος Μόσιος Πλήκτρα: Γιώργος Θεοδωρόπουλος Επιμέλεια ήχου: Γιώργος Καραγιαννίδης, Λυσιέν Κλήμης Επιμέλεια φώτων: Γιάννης Δίπλας Ενορχηστρώσεις: Ανδρέας Αποστόλου Δευτέρα 4 & Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 50 χρόνια Βασίλης Παπακωνσταντίνου Ώρα έναρξης: 21:00 Οι πόρτες ανοίγουν στις 19:30 Τιμή εισιτηρίου:  Προπώληση: 15€ Ταμείο: 18€ Link προπώλησης: www.viva.gr/tickets/music/basilis-papakonstantinou-50-xronia-periodeia-2023/ Σημεία Προπώλησης: Σε όλα τα καταστήματα Public, Media Markt, WIND, Ευριπίδης, Yoleni's και σε όλα τα φυσικά σημεία προπώλησης viva.gr Ηλεκτρονικά στο www.viva.gr Τηλεφωνικά στο 11876 Πληροφορίες: 210 9024100 ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΙΚΑΙΑΣ Μάνου Κατράκη & Κυρά της Ρω, Nikaia 213 2075289
more
31
08
2023
Μετά από 6 χρόνια δισκογραφικής σιωπής και μίας τρίχρονης πανδημίας, οι Verbal Delirium θυμίζουν πώς τίποτα δεν έχει τελειώσει με τον νέο δίσκο τους να ταράζει τα νερά της εγχώριας αλλά και της παγκόσμιας prog σκηνής για τα καλά. Μας υπόσχονται κομμάτια από την νέα τους δισκογραφική δουλειά όσο και κομμάτια από τους πρώτους δύο δίσκους που αγαπήθηκαν από το κοινό και περιμένουν μετά από την τελευταία τους παρουσία στο Temple για το presentation του Conuncrum, να τα ακούσουν. Κάποιοι γνωρίζουν ήδη τι να περιμένουν, για όσους δεν γνωρίζουν ετοιμαστείτε για ένα άκρως ατμοσφαιρικό και συναισθηματικό ταξίδι. Την μουσική τους μπορείτε να ακούσετε σε όλες τις streaming πλατφόρμες. Μαζί τους φέρνουν τους Hard rockers Sebia για να ανοίξουν δυναμικά το επερχόμενο event έχοντας στην διάθεση τους την πρώτη τους δισκογραφική δουλειά με τίτλο "Acceptance of Reality" που κυκλοφόρησε επίσημα πριν δύο μήνες. Τους είδαμε στις αρχές του Ιουνίου επίσης στο Temple με μία δυνατή εμφάνιση και περιμένουμε το αναμενόμενο. Την μουσική τους μπορείτε να ακούσετε σε όλες τις streaming πλατφόρμες. Λίγα λόγια για τους καλλιτέχνες. Οι Sebia είναι ένα Hard Rock / Metal συγκρότημα από την Αθήνα. Το συγκρότημα ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2020 από τους Νίκο Γαβαλά, Κωνσταντίνο Κυρίτση και Λεωνίδα Περιφάνη. Με αρκετά live στο ενεργητικό τους, οι Sebia είναι στα σκαριά για το Debut album τους το οποίο θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2023. Οι επιρροές ποικίλουν μιας και η πενταμελής μπάντα έχει τελείως διαφορετικά ακούσματα αλλά δείχνει με τον τρόπο της να παντρεύει στυλ και να προσπαθεί να δημιουργήσει μέσω της μίξης των ειδών. Μέσω του ονόματος του group, έχουν δημιουργήσει μία ολόκληρη μυθολογία που στοιχεία της ιστορίας βρίσκονται μέσα στα κομμάτια τους. Debut Album - Acceptance of reality Ο πρώτος δίσκος αποτελείται από 8 κομμάτια τα οποία κινούνται μουσικά και στιχουργικά σε κοινωνικό-φιλοσοφικό ύφος. Μουσικά το Acceptance of reality, έχει επιρροές από hard rock, heavy metal και progressive στοιχεία εμπλουτισμένα με μελωδικές φωνητικές γραμμές και riffs. Θεματικά ο δίσκος, έχει ως κύριο αντικείμενο του, την αναζήτηση των ανθρώπινων προβληματισμών για την κοινωνία και τα ερωτήματα που πηγάζουν μέσα από την διαδρομή μας στην ζωή. Τραγούδια όπως το Lockdown, Voices,Shipwreck, Beyond this world περιγράφουν τον εγκλεισμό του νου, σε σχέση με τα κοινωνικά στερεότυπα και την δυσκολία των ανθρώπων ως προς την έκφραση των συναισθημάτων τους, με την Sebia να εμφανίζεται πάντα σαν την μορφή της ανθρώπινης συνείδησης και της λογικής φωνής στο μυαλό μας. Ακούγοντας τον δίσκο και ταξιδεύοντας στην ανθρώπινη ατελή φύση μας, καταλήγουμε στο ομότιτλο κομμάτι , Acceptance of reality, δίνοντας ένα ηχηρό μήνυμα αισιοδοξίας και της συνειδητοποίησης πως, μπορούμε να αλλάξουμε την πορεία των πραγμάτων μέσα από τις δυσκολίες της ζωής, μόνο αν οι ίδιοι το επιλέξουμε. Τα μέλη της μπάντας: Νίκος Γαβαλάς – Bass (Backing Vocals) Παύλος Κουναλάκης – Drums Λεωνίδας Περιφάνης – Vocals Κωνσταντίνος Κυρίτσης – Lead Guitar Social Media         Οι Verbal Delirium δημιουργήθηκαν το 2006 από τον Jargon (τραγουδιστή, keyboard player και συνθέτη) και τον Ν. Μιχαηλίδη (Bass). Το debut album του συγκροτήματος έγινε με το δίσκο "So Close & Yet So Far Away" το 2010, και κυκλοφόρησε μέσω της Γαλλικής δισκογραφικής Musea records. Ο ήχος τους συνδυάζει στοιχεία τόσο από την alternative όσο και από 70s progressive rock σκηνή. Έλαβε πολύ θετικές κριτικές από reviewers αλλά και από το κοινό και εισήγαγε την μπάντα εξ αρχής σε ένα υψηλό επίπεδο δίνοντας ώθηση και δυναμική για να τολμήσει τα επόμενα βήματα. Κάπως έτσι το 2013, κυκλοφορούν το δεύτερο τους album "From The Small Hours Of Weakness", σε φυσική μορφή (CD) αλλα και digital. Χαρακτηριστικό του δίσκου ο ambient, σκοτεινός αλλά και πειραματικός ήχος ο οποίος φάνηκε να αρέσει ακόμη περισσότερο σε κοινό και κριτικούς. Οι κριτικές σχεδόν διθυραμβικές καθιστούν τους Verbal Delirium πλέον στις μπάντες που διεθνώς βρίσκονται στις λίστες της χρονιάς του μουσικού τύπου που παρακολουθεί το είδος αυτό. Τρία χρόνια αργότερα το 2016, το τρίτο άλμπουμ “The Imprisoned Words Of Fear”, κυκλοφόρησε στη διεθνή αγορά σε (CD) και digital format από την Bad Elephant Music (UK) records. Και ενώ ο δίσκος παραμένει στους ήχους και τις επιρροές του progressive rock70s, εισάγει πιο heavy στοιχεία από την metal σκηνή που αναμιγνύονται με την περίπλοκη ενορχήστρωση , δυνατές μελωδικές γραμμές και στοιχεία jazz. H παραγωγή έγινε μαζί από τον Jargon τον Λεωνίδα Πετρόπουλο και mastered by Daniel Bowles στο Serene Sound Studio. Ο δίσκος πουλήθηκε σε σύντομο χρόνο και η μπάντα προχώρησε και σε δεύτερη έκδοση. 25 Νοεμβρίου του 2022 κυκλοφορεί το τέταρτο album με την ίδια δισκογραφική με τίτλο "Conundrum". Προς έκπληξη των ακολούθων της μπάντας το νέο album έχει συνδυάσει alternative ήχο με μοντέρνα progressive rock οπτική αλλά και κάποια σημεία 60”s και 80’s pop rock , προσφέροντας στον ακροατή ένα μάλλον περιπετειώδες ταξίδι σε πολυποίκιλα ηχητικά πεδία. Οι κριτικές σε μερικές μόνο εβδομάδες εντός αλλά κυρίως εκτός Ελλλάδος ήταν εκπληκτικές και έφεραν το album στα top 10s of the year. Λίγο μετά η μπάντα κυκλοφορεί τo πρώτο της επίσημο lyric video και έπεται συνέχεια…. Στις 31 Αυγούστου ημέρα Πέμπτη οι Verbal Delirium μαζί με τους Sebia θα εμφανιστούν στη σκηνή του «Φεστιβάλ στη Θάλασσα» που διοργανώνει ο Δήμος Κερατσινίου στον Πολυχώρο Λιπασμάτων του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας Λίγο δίπλα από το Λιμάνι του Πειραιά σε έναν Ιστορικό χώρο, το industrial περιβάλλον και η μυρωδιά της θάλασσας θα δέσουν απόλυτα με τους ήχους της μουσικής των δυο συγκροτημάτων που υπόσχονται πολλά με ήχους που ξεκινάν από την hard rock και συνεχίζουν με τον χαρακτηριστικό ήχο των Verbal Delirium. Τα live των Verbal Delirium αποτελούν πάντα μια ξεχωριστή μουσική πρόταση και μια εξαιρετική επιλογή και οι Sebia συμβάλλουν ακόμα περισσότερο σε αυτό με το δυνατό ξεκίνημα του ντεμπούτου τους! Μην τους χάσετε!!! Verbal Delirium on stage: Since 2006, Verbal Delirium have been constantly playing on venues in Greece and Europe. Main highlights during the band’s career have been the participation at the festivals of Eurock Marathon in Berlin (2012), ProgPower Europe in Netherlands (2013), Summer’s End in UK (2014), HRH Prog in UK (2016), Winter’s End in UK (2018), 2Days Prog +1 in Italy (2019) and Progdreams in Netherlands (2019). They shared the stage with bands such as “Wishbone Ash, Fates Warning, Haken, Von Hertzen Bros” and they were the opening act for “Riverside” and “God Is An Astronaut” live performances in Athens. Line-up: The band’s current line-up is consisted of composer and lead singer Jargon, guitarist George K., bassist Lat Trappe, drummer Will Bow and pianist and keyboardist Stratos Morianos Follow Verbal Delirium on Social: Verbal Delirium Facebook page: www.facebook.com/VerbalDelirium Bandcamp: https://verbaldelirium.bandcamp.com/ Sebia Facebook page: www.facebook.com/sebia.official Bandcamp: https://sebia.bandcamp.com/album/acceptance-of-reality Instagram: https://www.instagram.com/sebia.official/ Είσοδος: Ελευθερη. Ώρα έναρξης: 21:00. Περιοχή: ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΛΙΠΑΣΜΑΤΩΝ Δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας
more
29
06
2023
«Αντλώντας από το γνωστό μύθο, γράφω και σκηνοθετώ ένα έργο για το τέλος της πατριαρχίας. Στον πυρήνα του η θηλυκότητα και το queer. Στις Βάκχες διαβάζω ακριβώς αυτό το άνοιγμα της εποχής προς τη δυνατότητα μιας άλλης κατανόησης του κόσμου» λέει η Έλλη Παπακωνσταντίνου. Με ένα εξαιρετικό καστ και με διθυραμβικές κριτικές από διεθνή Μέσα να τη συνοδεύουν, η παράστασή της αναμένεται να αποτελέσει μια από τις πιο δυνατές στιγμές του φετινού προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών. Ο Διόνυσος ως μια queer θεότητα Ένας μετεωρίτης αναμένεται από στιγμή σε στιγμή να χτυπήσει τη Γη. Οι επιστήμονες τον αποκαλούν «Διόνυσο». Ο αρχαίος θεός έρχεται με σάρκα και οστά και καθοδηγεί τους ήρωες προς το Δωμάτιο του Πόθου. Δεν υπάρχει πιο τρομακτικό δωμάτιο. Για να το φτάσουν, πρέπει να διασχίσουν ένα μυστηριώδες ενεργειακό πεδίο ξεπερνώντας το φόβο της αποκάλυψης, της πτώσης, της μόλυνσης, της φθοράς, της ύβρεως, της ντροπής. «Το έργο ξεκινάει σε ένα όχι τόσο μακρινό μέλλον, μετά και από την επίδραση του metoo, σε έναν κόσμο πολιτικής ορθότητας, ταξικά άνισο, όπου οι έμφυλες ταυτότητες και οι σχέσεις των ανθρώπων έχουν πλήρως ρυθμιστεί. Κάπου εκεί φθάνει ο Διόνυσος και αποκαλύπτει την ουσία των πραγμάτων, οδηγώντας τα πρόσωπα σε μια βαθύτερη ένωση με το γίγνεσθαι. Τα οδηγεί στο Δωμάτιο του Πόθου! Τι κρύβεται σε αυτό το δωμάτιο; Μα ο πραγματικά ελεύθερος εαυτός μας!» αποκαλύπτει η Έλλη Παπακωνσταντίνου. Ο θεός Διόνυσος δεν δέχεται την άρνηση, την αναβολή, την περιφρόνηση. Θα εκτελέσει την αποστολή του με κάθε κόστος. «Σκιαγραφώ τον Διόνυσο ως μια queer θεότητα σε διαρκή ροή που δραπετεύει κάθε σχήματος και περιγράμματος. Διασχίζει σύνορα, έμφυλα, μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. Ούτε άνδρας ούτε γυναίκα, ο Διόνυσος επιστρέφει για να εκδικηθεί. Ο Ευριπίδης εκφράζει την πολλαπλότητα και την ένωση με το Όλον. Σε αυτόν τον ορίζοντα τον συναντώ για να δώσω μια άλλη εκδοχή του μύθου» αναφέρει η Έλλη Παπακωνσταντίνου η οποία παντρεύει τον αρχαίο μύθο με μια σύγχρονη αφήγηση, αξιοποιώντας στο έπακρο τα νέα τεχνολογικά μέσα. «Δουλεύω πολύ με τους μύθους όχι για να τους κάνω καλύτερους. Σε καμιά περίπτωση. Είναι αριστουργήματα της παγκόσμιας κληρονομιάς μας. Αφηγούμαι εκ νέου μια ιστορία που γεννήθηκε σε συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο, αλλά τώρα που η ανθρωπότητα ανοίγει προς τη θηλυκότητα, ως άνθρωπος αυτής της εποχής αφηγούμαι αυτήν τη μετάβαση, αυτό το άνοιγμα» σημειώνει. Πολλές γλώσσες, πολλές τέχνες Η Έλλη Παπακωνσταντίνου χρησιμοποιεί στην παράσταση μια queer παραστατική γλώσσα, ποπ αλλά με κλασικά οπερατικά ξεσπάσματα, χορευτική αλλά και μυστικιστική. Το queer εδώ σχετίζεται με έναν τρόπο κατανόησης όχι μόνο των έμφυλων ταυτοτήτων αλλά και της αισθητικής, της πολιτικής, της γλώσσας. «Το queer εδώ πηγάζει από την ίδια την αισθητική γλώσσα της παράστασης, όπου το κιτς, το ποπ και πιο "συστημικές τέχνες" - όπως η όπερα - συνυπάρχουν χωρίς αυτό να δημιουργεί πρόβλημα» λέει η σκηνοθέτις. Στη δημιουργία του πολύγλωσσου αυτού έργου -στη σκηνή ακούγονται αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και ελληνικά - συνέβαλε η παρουσία του Βενεζουελάνου αλχημιστή των ήχων Ariah Lester, αλλά και η ευφάνταστη χορογραφία των Γάλλων Cristophe Beranger και Jonathan Pranlas Descours. «Η παράσταση είναι ποπ και λυρική ταυτόχρονα. Θέλω να δημιουργήσω μια αισθητική πρόταση που δεν αναφέρεται σε ένα είδος, αλλά γιορτάζει την πολλαπλότητα» αναφέρει. «Να γίνουμε ο αληθινός μας εαυτός» Η Έλλη Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί μια παράσταση πέρα από στεγανά, δίνοντας αφορμή για υπερβάσεις. Η ίδια λέει άλλωστε ποιο θα ήθελε να είναι το μήνυμα από τις «Βάκχες»: «Βλέπω τη δυνατότητα να γίνουμε ο αληθινός μας εαυτός σε αυτήν τη ζωή στο εδώ και τώρα μέσα από αλλαγές και πιθανές καταστροφές. Δεν πειράζει, ίσως είναι σημαντικότερο να πάμε προς τα εκεί όπου μας δείχνει ο Διόνυσος. Προς το δωμάτιο της επιθυμίας, όπου δεν ξέρουμε ακριβώς τι θα μας συμβεί αν το τολμήσουμε. Αυτήν την πορεία καταγράφει η παράσταση, μια κίνηση προς τον βαθύτερο εαυτό».
more
25
06
2023
Εμπνευσμένη από την ιστορία της Δήμητρας της Λέσβου από τη Σκάλα Συκαμιάς, που συγκλόνισε το πανελλήνιο, η παράσταση μιλάει για τη βαρβαρότητα και την τυφλότητα των ανθρώπων. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο ερμηνεύει ο Χρήστος Στέργιογλου. 'Αραγε πόσο εύκολο είναι να είσαι διαφορετικός; Να σκέφτεσαι διαφορετικά; Πότε τα όρια της διαφορετικότητας συγκρούονται με τα όρια της ανοχής και της κοινωνικής συνοχής; Η Διονυσία, η ηρωίδα του έργου ζει σε ένα παλιό σπίτι με μόνη συντροφιά τις γάτες της αυλής. Τραγουδάει και ονειρεύεται, φοράει πολύχρωμα ρούχα, ανοίγει το σπίτι της σε ξένους και ντόπιους και δέχεται το μίσος και τον χλευασμό τους. Με οδηγό το βιβλίο του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ «Η δύναμη της αγάπης», το έργο της Κατερίνας Λούβαρη Φασόη μιλάει για ζητήματα σύγχρονα που πληγώνουν ακόμη και σήμερα την ελληνική κοινωνία. Μια παράσταση που συγκινεί και προβληματίζει, προσκαλώντας μας να αμφισβητήσουμε κάθε προκατάληψη που οδηγεί στην εξόντωση του διαφορετικού. «Ήταν ένα πλάσμα. Κάποτε. Ζητούσε να το αγγίξουν, να του δώσουν ένα χάδι, να το αγκαλιάσουν, να το αγαπήσουν. Κοίταζε τους ανθρώπους με τα μάτια της ψυχής, τους τραγουδούσε την δύναμη της αγάπης. Ήθελε να γευτεί την καθημερινή ομορφιά, να κολυμπήσει στο ποτάμι, να αγγίξει την θάλασσα. Πρόσφερε λίγο νερό στον διψασμένο διαβάτη, ένα ζεστό πιάτο φαΐ στον πεινασμένο επαίτη. Ήταν ένα πλάσμα. Κάποτε. Οι άνθρωποι το κοίταζαν καχύποπτα, το περιφρονούσαν, το χλεύαζαν. Του έλεγαν να φύγει μακριά γιατί χαλούσε την ησυχία τους. Το απόδιωχναν απ' την γιορτή τους. Το φοβόντουσαν. Ήταν αλλόκοτα ντυμένο και χόρευε ασταμάτητα. Το έδιωξαν, αφού πρώτα το δηλητηρίασαν- σταγόνα-σταγόνα μέσα στο φαγητό του, μέρα τη μέρα, χρόνο τον χρόνο. Κι εκείνο έφυγε, μα δεν σταμάτησε να χορεύει. Χόρευε στο δρόμο, ασταμάτητα. Κάποιοι είπαν πως το είδαν να χορεύει ακόμα και μέσα στο καταχείμωνο, είχε πάψει να νιώθει το κρύο. Χόρευε για να διώξει τον πόνο, τον πόνο των ανθρώπων. Μα εκείνοι ήθελαν να είναι λυπημένοι, τους άρεσε ο πόνος, είχαν εθιστεί, είχαν βουλιάξει μέσα σ' αυτόν. Και φθονούσαν την χαρά του και ολοένα και θύμωναν περισσότερο με τον χορό του. Και το χτύπησαν, του έσπασαν τα πόδια, το βίασαν. Και ξανά- πάλι το χτύπησαν, του έσπασαν τα πόδια, το βίασαν. Και ξανά, και ξανά... Ήταν ένα πλάσμα, κάποτε. Δεν είναι πια. Το έλεγαν Διονυσία ή Διονύση. Δεν θυμάμαι καλά. Δεν έχει σημασία. Έτσι κι αλλιώς, το ρόδο, όπως και να το ονομάσεις, είναι ρόδο» αναφέρουν στο συγγραφικό - σκηνοθετικό τους σημείωμα η Κατερίνα Λούβαρη Φασόη και ο Παντελής Δεντάκης. Την κίνηση επιμελείται η Σεσίλ Μικρούτσικου, τα κοστούμια η Κική Γραμματικοπούλου, τα σκηνικά ο Νίκος Δεντάκης και η Κατερίνα Μόσχου, τους φωτισμούς και τα βίντεο ο Αποστόλης Κουτσιανικούλης , τη μουσική ο Νίκος Κυπουργός και τον ήχο ο Κώστας Λώλος. Παίζουν οι: Χρήστος Στέργιογλου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Θανάσης Κρομλίδης, Βασίλης Ντάρμας και Γιάννης Σέρρης.
more
Αθήνα
13
06
2023
Το έργο αναφέρεται σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν στην Κύπρο μετά την τουρκική εισβολή, από το 1975 έως το 1989 και έχουν ως πρωταγωνίστριες γυναίκες. Πρόκειται για μια παράσταση ντοκουμέντο, στην οποία έξι ηθοποιοί ενσαρκώνουν ένα πλήθος ρόλων, ζωντανεύοντας προσωπικές μαρτυρίες και αφηγήσεις. Η υπόθεση του έργου Το 1975, έναν χρόνο μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, 30.000 γυναίκες βαδίζουν σιωπηλά προς την κατεχόμενη Αμμόχωστο. Το 1987 και το 1989, χιλιάδες γυναίκες περνούν την «πράσινη γραμμή» και έρχονται αντιμέτωπες με τον κατοχικό στρατό. Το 1988, εκατό γυναίκες της Κύπρου καταλαμβάνουν την Ακρόπολη της Αθήνας ως πράξη διαμαρτυρίας. Στις δεκαετίες του 1970 και 1980, το κίνημα «Οι γυναίκες επιστρέφουν», διοργάνωσε αντικατοχικές ειρηνικές πορείες στην Κύπρο, με στόχο να σπάσουν τη γραμμή αντιπαράταξης στο νησί, να κυκλοφορούν ελεύθερα στη γη τους καθώς και να διεθνοποιήσουν το Κυπριακό. Μια πρωτότυπη μέθοδος Έπειτα από έρευνα δυο χρόνων, η Μαγδαλένα Ζήρα και η Νέδη Αντωνιάδη της ομάδας «ΣΕΖΟΝ Γυναίκες», ζωντανεύουν τις αφηγήσεις των γυναικών που έλαβαν μέρος στις πορείες της κίνησης «Οι γυναίκες επιστρέφουν». Οι ζωντανές αφηγήσεις συμπληρώνονται από ιστορικό αρχειακό υλικό, κυρίως αποσπάσματα από τον Τύπο της εποχής. Οι δημιουργοί της παράστασης θέλησαν μέσα από τη δραματοποίηση των ιστοριών, να φωτίσουν τον ηρωισμό, την αυτοθυσία και το όραμα αυτών των γυναικών. «Είναι ένα συγκλονιστικό γεγονός της ιστορίας μας, που δυστυχώς περιθωριοποιήθηκε. Νιώσαμε δέος μπροστά στον ηρωισμό των γυναικών αυτών. Παράλληλα θέλουμε να αγγίξουμε το διαχρονικό θέμα της διαγραφής της γυναικείας εμπειρίας από την επίσημη Ιστορία» δηλώνουν χαρακτηριστικά. Βασισμένο σε αυθεντικές μαρτυρίες αποτυπωμένες με τη μέθοδο verbatim, το έργο καλεί τους θεατές να σταθούν με κριτική ματιά απέναντι στην ιστορία, εστιάζοντας στην απουσία της γυναικείας οπτικής από τον δημόσιο βίο. Η δραματουργία ακολουθεί εν πολλοίς τα ιστορικά γεγονότα, αλλά με μια βασική ανατροπή, που προέρχεται από τη φύση του θεάτρου verbatim: βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με το παρόν και με το σημερινό κοινό. «Αυτή είναι η πρωτιά της παράστασης. Όσα ακούγονται είναι verbatim, δηλαδή όπως ειπώθηκαν τότε. Δύσκολο εγχείρημα γιατί οι ηθοποιοί επί σκηνής είχαν ως ρόλο να μεταφέρουν στους θεατές αυτολεξεί τη γλώσσα και τον ψυχισμό των γυναικών που μετείχαν στις πορείες» αναφέρουν οι δημιουργοί. Σύμφωνα με τις ίδιες, η πλοκή του έργου έχει να κάνει με το πραγματικό κόστος, σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, του αγώνα αυτών των γυναικών. Έχει να κάνει με τη διελκυστίνδα ανάμεσα στην ελπίδα και την απογοήτευση, ανάμεσα σε ένα όραμα για ειρήνη και μια ιστορία βίας και τραύματος. Έχει να κάνει με τη γυναίκα τότε και τώρα. «Η παράσταση μιλά σε ένα παγκόσμιο κοινό θίγοντας οικουμενικά θέματα για την περιθωριοποίηση της γυναίκας. "Το τοπικό είναι και οικουμενικό" λέμε. Ειλικρινής μας πρόθεση είναι να αποτυπώσουμε το πνεύμα της κίνησης αυτών των γυναικών, που νομίζουμε ότι μπορεί να μιλήσει στους ανθρώπους κάθε εθνικότητας» σημειώνουν η Μαγδαλένα Ζήρα και η Νέδη Αντωνιάδη.
more
Αθήνα
06
06
2023
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, μοναδικά τεχνουργήματα από πολύτιμη ή άλλη ευφάνταστη ύλη παρουσιάζονται σε έναν οργανικό διάλογο με εικαστικά έργα, συνομιλώντας για τη Μέλισσα και τον οίκο της, την εικόνα, τη φόρμα και τον συμβολισμό της. Από 12 Ιουνίου 2023 έως 15 Σεπτεμβρίου 2023 θα παρουσιαστεί στην Αθήνα μια έκθεση που τιμά την πολυτιμότητα και τους πολυσχιδείς συμβολισμούς της μέλισσας, όπως αυτοί αποτυπώνονται με θαυμαστή πλαστικότητα στις όψεις των πολύτιμων και σπάνιων τεχνουργημάτων της ελληνικής νομισματικής τέχνης αλλά και στις πολύτιμες όψεις και φόρμες των κοσμημάτων της Μινωικής και Μυκηναϊκής Αρχαιότητας, της νεότερης αρχαιότητας, της βυζαντινής τέχνης και της ελληνικής λαϊκής παράδοσης. ΜΕΛΙΣΣΑ - Κόρη, Κεντρί, Κυψέλη, Μελίσσι, Κερί, Μέλι Με την πρωτοβουλία της δημοσιογράφου-ερευνήτριας κοσμήματος Τζένης Φραγκούλη και την επιμέλεια της αρχαιολόγου-ιστορικού της τέχνης Ίριδας Κρητικού, με αφετηρία τους πολυσχιδείς συμβολισμούς του μικρού δέματος της μέλισσας που αποτυπώνονται με θαυμαστή πλαστικότητα στις όψεις των πολύτιμων και σπάνιων τεχνουργημάτων της ελληνικής νομισματικής τέχνης αλλά και στις πολύτιμες όψεις και φόρμες των κοσμημάτων και της ενδυμασίας ή των υφαντών και των σκευών της Μινωικής και Μυκηναϊκής Αρχαιότητας, της νεότερης αρχαιότητας, της βυζαντινής τέχνης και της ελληνικής λαϊκής παράδοσης, αλλά ακόμη, σε συνομιλία με τον ιδιαίτερο κόσμο των μελισσοκόμων, ή το πρωτογενές σχήμα της κυψέλης και τη λειτουργία του μελισσιού, καθώς και το μέλι ή το μελισσοκέρι ως πρώτη ύλη και σύμβολο, σχεδιάστηκε και προτείνεται ένας δημιουργικός εικαστικός διάλογος με πηγή έμπνευσης τη Μέλισσα. Η μυθολογία και η σημασία της Μέλισσας στην αρχαία Ελλάδα αλλά και στον κόσμο είναι σχεδόν ανεξάντλητες. Μοναδικού κάλλους και ενδελέχειας είναι και οι απεικονίσεις της στην τέχνη και τη μικροτεχνία, κυριότερα δε, ως λαμπρού λατρευτικού συμβόλου στον Μινωικό και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό. Σε κάθε περίπτωση, η μέλισσα, έμβλημα πόλεων και στολίδι πολλών νομισμάτων σε διάφορα ιερά και ισχυρά κέντρα της αρχαιότητας, συνδεόταν επίσης με τις γενεσιουργές δυνάμεις της φύσης και είχε εμβληματική θέση στα λατρευτικά έθιμα, γεγονός που ο άνθρωπος συνειδητοποίησε, θεοποίησε και προστάτευσε από πολύ νωρίς. Η συνομιλία με τον ιδιαίτερο κόσμο των μελισσοκόμων, το πρωτογενές σχήμα της κυψέλης, η λειτουργία του μελισσιού, το μέλι, το μελισσοκέρι, οι συμβολισμοί, αποτελούν πηγή έμπνευσης στον εικαστικό διάλογο. Μνήμη και τιμή στη «Βασίλισσα Μέλισσα», το χρυσό κόσμημα από την Ελεύθερνα της Κρήτης, ηλικίας 2.700 ετών - μοναδική απεικόνιση της µέλισσας ως θεάς-, και το «Κόσμημα των Μελισσών», το χρυσό κόσμημα εξαίρετης τέχνης από το ανάκτορο των Μαλλίων (2.100-1700 π.Χ.) Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου. Η οργανική σύνδεση της Μέλισσας με όλα τα παραπάνω και η σημασία της διαχρονίας στους συμβολισμούς της αποτελούν τους κύριους άξονες αναφοράς και έμπνευσης των συμμετεχόντων σχεδιαστών και εικαστικών. Με χρήση παραδοσιακών τεχνικών, χειροποίητη διαδικασία, επιστράτευση πολύτιμων ή εφήμερων υλικών, προσμένουμε τη δημιουργία μικρόκοσμων ωραιότητας και ιστορικής αναφοράς, με την παράλληλη παρουσίαση μεγαλύτερης κλίμακας αυτοδύναμων εικαστικών έργων και εγκαταστάσεων. Παράλληλες δράσεις όπως ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά εργαστήρια για ενήλικες και παιδιά καθώς και επιστημονική ημερίδα, θα πλαισιώσουν την έκθεση. Στο πλαίσιο της έκθεσης σχεδιάζεται και θα κυκλοφορήσει ομότιτλο λεύκωμα, ενώ ήδη προγραμματίζεται η μεταφορά της στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Έκθεση τελεί υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Αθηναίων και της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας από το Υπουργείο Εξωτερικών. Συμμετέχουν με δημιουργίες τους οι καλλιτέχνες: Ιωάννα Αγγελίδου, Χριστίνα Αθανασούλα-Μαντζαβίνου, Mari Aoyama, 'Αννα Αχιλλέως, Κωστής Βελώνης, Βασίλης Βλασταράς, Γιώτα Βόγκλη, Μάρω Βούλγαρη, Μάριος Βουτσινάς, Μαίρη Γαλάνη-Κρητικού, Νίκος Γαρμπής, Εργαστήριο Γυψοτεχνίας και Χαλκολυτικής της ΑΣΚΤ (υπεύθυνος εργ. Μάρκος Γερωγιλάκης), Μαρία Γκίζη, 'Ακης Γκούμας, Γεωργία Γκρεμούτη, Τερέζα Δαμιανίδου, Παναγιώτης Δαραμάρας, Ελένη Δασκαλάκη, Μάρθα Δημητροπούλου & Απόστολος Καρακατσάνης, Μαρία Διακοδημητρίου, Polina Ellis, Κατερίνα Ιωαννίδου, Σταυρούλα Καζιάλε, Δέσποινα Καλλιγά, Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος, Bάσω Καλουδιώτη, Αναστασία Κανδαράκη, Τίνα Καραγεώργη, Bούλα Καραμπατζάκη, Πάνος Καρδάσης, Μαρία Καπρίλη, Μάρω Κορνηλάκη, 'Αγγελος Κωνσταντακάτος, Ρόδη Κωνσταντόγλου, Σοφία Λαμπροπούλου, Κωνσταντίνος Μάρος, Μηνάς Μαυρικάκης, 'Ανθια Μέγα-Χαβρέ, Χαρίτων Μπεκιάρης, Χριστίνα Μόραλη, Γεωργία Μπλιάτσου, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Ισμήνη Μπονάτσου, Δημήτρης Νικολαΐδης, Ιόλη Ξιφαρά, Γιώργος Παπαδομανωλάκης, Νίκος-Γιώργος Παπουτσίδης, Σοφία Πάσχου, Δέσποινα Πανταζοπούλου, Γιώργος Παπαδομανωλάκης, Joanna Peters, Βαγγέλης Πολύζος, Κλάρα Πουλαντζά, Τιτίκα Σάλλα, Ιφιγένεια Σδούκου, Ζωή Σεκλειζιώτη, Ελένη Σιούστη, Χριστίνα Σούμπλη, Μάριος Σπηλιόπουλος, Παρασκευή Σπύρου, Αλίκη Στρουμπούλη, Ιωάννα Τερλίδου, Ντίνα Τζαβιδοπούλου, Ζαφειρία Τριβιζά, Βάσω Τρίγκα, Λίνα Φανουράκη, Μαρία Χάνιου, Αλέκος Φασιανός, Τζένη Φραγκούλη, Οίκος ZOLOTAS. Διάρκεια Έκθεσης: 12 Ιουνίου 2023 έως 15 Σεπτεμβρίου 2023 Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος Πειραιώς 254, 177 78 Ταύρος Είσοδος Ελεύθερη
more