Αθήνα
15
01
2024
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ: “Εύχομαι μέσα στα επόμενα χρόνια να αναγνωριστεί η δραστηριότητα του ηθοποιού ως επάγγελμα”

Ο ηθοποιός Νίκος Παντελίδης, με αφορμή την πολυβραβευμένη ταινία του Κωνσταντίνου Στραγαλινού “The Big Father” μιλάει στο Athens24.gr για το νέο του εγχείρημα, την πορεία του στον χώρο της υποκριτικής, αλλά και τις δυσκολίες στο χώρο της υποκριτικής!
Ο ηθοποιός Νίκος Παντελίδης, με αφορμή την πολυβραβευμένη ταινία του Κωνσταντίνου Στραγαλινού “The Big Father” μιλάει στο Athens24.gr για το νέο του εγχείρημα, την πορεία του στον χώρο της υποκριτικής, αλλά και τις δυσκολίες στο χώρο της υποκριτικής!

ATHENS24: “Νίκο πρωταγωνιστείς στη νέα ταινία του Κωνσταντίνου Στραγαλινού “The Big Father”. Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία”;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ:
“Με τον Κωνσταντίνο είχαμε γνωριστεί στα γυρίσματα μιας ταινίας και θυμάμαι ότι με εξαιρετικό χιούμορ και απίστευτη ροή λόγου, μου διηγήθηκε ένα δικό του σενάριο που επεξεργαζόταν και επιθυμούσε να γυρίσει.... Έτσι, όταν είδα στο facebook ότι είχε αρχίσει η προετοιμασία επικοινώνησα μαζί του λέγοντάς του ότι αυτός ο ρόλος είναι δικός μου”.


ATHENS24: “Πες μας λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου. Από όσο ξέρω πρόκειται για ένα κοινωνικό δράμα, το οποίο εμπνεύστηκε ο Κωνσταντίνος Στραγαλινός από την οικονομική και κοινωνική κρίση”

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ:
“Ο Άγγελος Δαράκος είναι ένας πενηντάρης οικογενειάρχης που έχει κουραστεί να μοντάρει fake news στο κανάλι που εργάζεται. Παραιτείται και βουτάει στο όνειρό του που είναι να γυρίσει μια ταινία. Όμως. βρίσκει αντιμέτωπους στην εκπλήρωση της επιθυμίας του, τη γυναίκα του, το σύστημα και έναν διεφθαρμένο παραγωγό. Ταυτόχρονα η τράπεζα απειλεί το σπίτι του με πλειστηριασμό.... Η συνέχεια επί της οθόνης”.


ATHENS24: “Εσύ ενσαρκώνεις τον ρόλο του κεντρικού ήρωα. Μίλησέ μας λίγο για τον χαρακτήρα που υποδύεσαι. Πως τον προσέγγισες και υπήρξε κάτι που σε δυσκόλεψε”;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ:
“Ο Άγγελος Δαράκος εμφανίζεται ως κατακερματισμένη προσωπικότητα. Πίνει, καπνίζει και αψηφά τις ανάγκες της οικογένειάς του, την οποία συν της άλλης, θεωρεί ως βάρος που όλα αυτά τα χρόνια τον κράτησε μακριά από το όνειρό του. Μπαίνοντας σε δράση βρίσκει λύσεις, σώζει το σπίτι του και με τον δικό του τρόπο κάνει την ταινία του. Είναι ένας ήρωας που πράττει. Όμως, όπως γνωρίζουμε, στο όνομα της αγάπης έχουν γίνει και γίνονται τα μεγαλύτερα εγκλήματα. Έτσι και αυτός, εγκληματεί σε βάρος της οικογένειάς του. Η αλλαγή του (δεν πίνει ούτε καπνίζει από τη μέση της ταινίας) είναι μόνο εξωτερική. Λοιπόν, επειδή έχουμε συνηθίσει να παρακολουθούμε έναν “φυσιολογικό” ήρωα που σταδιακά αποδομείται, εδώ παρακολουθούμε μια περίεργη διαδρομή: όλη η εξωστρέφεια εξαφανίζεται λεπτό το λεπτό. Πνίγεται και γίνεται εσωτερικό ουρλιαχτό. Αυτό είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον”.


ATHENS24: “Η ταινία έχει λάβει πολλές διακρίσεις στο εξωτερικό. Πως νιώθεις για αυτό; Είναι κάτι που το περιμένατε”;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ:
“Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος για όλες αυτές τις διακρίσεις και τα βραβεία που έχει πάρει η ταινία στο εξωτερικό. Η αλήθεια είναι ότι δεν το περίμενα. Δουλεύαμε με αγάπη και ο στόχος ήταν η ολοκλήρωσή της. Τα βραβεία είναι επιβράβευση της δουλειάς όλων των συντελεστών”.


ATHENS24: “Τι πιστεύεις ότι είναι αυτό που την έκανε να ξεχωρίσει”;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ:
“Πιστεύω ότι ήταν η ιδέα! Η Πατριαρχία ή πιο απλά: η αγάπη που στο όνομά της εγκληματεί ο ήρωας”.


ATHENS24: “Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη στις μέρες μας να πραγματοποιήσει το όνειρό του”;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ:
“Πολύ! Όταν δεν υπάρχουν τα χρήματα... πολύ. Επίσης δεν υπάρχουν αίθουσες κινηματογράφου. Οι δημιουργικοί άνθρωποι υπερνικούν τα προβλήματα, ολοκληρώνουν το σκοπό τους, το σενάριο έχει γίνει εικόνα αλλά έπειτα πρέπει να στραφούν στο εξωτερικό για την προβολή της. Όλα γίνονται πιο δύσκολα”.


ATHENS24: “Θέατρο, τηλεόραση, κινηματογράφος. Τι επιλέγεις με σειρά προτεραιότητας και γιατί”;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ:
“Ξεκινώ από το θέατρο! Το θέατρο είναι σαν αγώνας δρόμου 100 μέτρων. Πρέπει να τρέξεις μετά τη πιστολιά, μετά το τρίτο κουδούνι, χωρίς cut. Το θέατρο είναι μαγεία. Ένας ηθοποιός, σε έναν άδειο χώρο, δημιουργεί με το λόγο, με τη φωνή και τις κινήσεις του, το περιβάλλον στο οποίο θα ζήσει για την επόμενη μια με μιάμιση ώρα και ο θεατής αντίστοιχα το υλοποιεί στο νου του. Στη φαντασία του. Μαγεία! Ο κινηματογράφος επίσης είναι υπέροχος αλλά έρχεται δεύτερος. Στον κινηματογράφο συναντιούνται όλες οι τέχνες και οι τεχνικές. Όσες φορές έχω παρακολουθήσει τον εαυτό μου στο πανί, αυτό που με ηρεμεί είναι το χρονικό διάστημα που έχει περάσει από τα γυρίσματα. Σχεδόν ξεχνάω την υπόθεση και παρακολουθώ κάποιον που σε γενικές γραμμές μου μοιάζει, μιλάει όπως εγώ, κινείται όπως εγώ αλλά ευτυχώς εγώ, καθισμένος στην πλατεία του κινηματογράφου έχω κάποια απόσταση από αυτόν που δρα επάνω στο πανί.
Η τηλεόραση πια είναι ανάγκη. Ένας ηθοποιός μπορεί να διεκδικήσει καλύτερες συνθήκες εργασίας στο θέατρο και στο σινεμά αν είναι γνωστός από την τηλεόραση. Δεν το χαρακτηρίζω καλό ή κακό. Έτσι συμβαίνει, αυτή είναι η αγορά. Η τηλεόραση πια είναι ανάγκη αλλά ευτυχώς γίνονται καλές δουλειές”.


ATHENS24: “Ποια είναι η ευχή σου για το μέλλον”;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ:
“Εύχομαι να αναγνωριστεί η δραστηριότητα του ηθοποιού ως επάγγελμα”.



“The Big Father” - Η υπόθεση

Ο Άγγελος (Νίκος Παντελίδης), σκηνοθέτης στο επάγγελμα, θέλει να πραγματοποιήσει το όραμά
του για την δημιουργία της νέας του ταινίας, συλλαμβάνοντας μια παράξενη ιδέα. Αποφασίζει να γυρίσει την ταινία του στο ίδιο του το σπίτι, τοποθετώντας τον εαυτό του, την γυναίκα του (Έλενα Τυρέα) και τα παιδιά του στους πρωταγωνιστικούς ρόλους (Νοεμή Βασιλειάδου, Χριστίνα Μπρέκου, Χρήστος Ζαχάρωφ). Ένας διεφθαρμένος παραγωγός (Δημήτρης Ραφτόπουλος) σε συνεργασία με έναν ανερχόμενο όμιλο επιχειρήσεων εκμεταλλεύονται την οικονομική δυσχέρεια του Άγγελου, με σκοπό την προώθηση εταιρικών προϊόντων και την τοποθέτησή τους μέσα στο έργο. Τα παιδιά μετατρέπονται σε πειραματόζωα που συνεχώς δοκιμάζουν νέα προϊόντα, υποτίθεται για τις ανάγκες της μυθοπλασίας. Ο Άγγελος αρχίζει να κινηματογραφεί αλλόκοτες σκηνές που εκθέτουν τον ίδιο και την οικογένειά του, παίρνοντας σταδιακά έναν δρόμο χωρίς επιστροφή…

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

“Εμπνεύστηκα από την οικονομική και κοινωνική κρίση και από διάφορα θέματα που απασχολούν την εποχή μας, όπως είναι η πατριαρχία, τα reality show, το body shaming και η ενδοοικογενειακή βία. Παράλληλα ήθελα να εξερευνήσω τα όρια ενός ψυχικά διαταραγμένου ανθρώπου που από την μια είναι με την πλάτη στον τοίχο και από την άλλη είναι αποφασισμένος να κάνει το όραμά του πραγματικότητα. Έτσι έρχεται σε διαρκή ρήξη με την οικογένειά του, παραβιάζοντας τα υπολείμματα των ηθικών του φραγμών. Η κρίση, όπως και ο εγκλεισμός που μας επεφύλασσε η covid εποχή, έχει φέρει στην επιφάνεια την τρέλα πολλών ανθρώπων που μέχρι πρότινος την έκρυβαν επιμελώς πίσω από ένα προσωπείο κανονικότητας. Είναι γνωστό άλλωστε ότι πίσω από τις κλειστές πόρτες μιας φαινομενικά ήσυχης οικογένειας, συχνά κρύβονται επικίνδυνες ψυχοπαθητικές συμπεριφορές. Η ταινία «The Big Father» καταγράφει το ακραίο ξέσπασμα ενός καταπιεσμένου νάρκισσου, ο οποίος μέσα στο ναρκισσιστικό του σύμπλεγμα εκλαμβάνει την τρέλα του σαν απόδειξη του μεγαλείου και της ανωτερότητάς του”.

Συντελεστές: Σενάριο-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Στραγαλινός / Παραγωγή:
Γιώργος Κάλτσας / Συμπαραγωγή: Κωνσταντίνος Στραγαλινός, Δήμητρης Ραφτόπουλος

Ηθοποιοί: Νίκος Παντελίδης, Έλενα Τυρέα, Νοεμή Βασιλειάδου, Χριστίνα Μπρέκου, Χρήστος
Ζαχάρωφ, Δημήτρης Ραφτόπουλος, Κωστής Σαββιδάκης, Γιώργος Γιαννόπουλος, Πάνος
Κρανιδιώτης, Κώστας Κονταράτος, Βασιλική Ρούσσου, Βαγγέλης Δουκουτσέλης κ.α.

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Παύλος Μαυρικίδης / Σκηνογραφία: Σοφία Βάσο / Ενδυματολογία:
Σοφία Κατσουρά / Μοντάζ και DIT: Δημήτρης Καδής / Μουσική: Γιάννης Καραλιάς / Colorist:
Rasmus Hedin / Artwork: Alira / Ηχοληψία: Χρήστος Τσιούρας / Βοηθοί Σκηνοθέτη: (α’
βοηθός) Ορέστης Ρούσκας, (β’ βοηθός και script) Μερόπη Λαΐνη, (β’ βοηθός) Κίττυ Κεντέζη /
Sound Design - Audio Mix: Κωνσταντίνος Ιμβριώτης / Sound Design – Foley: Γιάννης
Κατσαβουνίδης / Make Up: Καίτη Δενδρινού, Μαριάννα Μονόπολη / Διευθυνση Παραγωγής:
Γιώργος Κάλτσας / Βοηθοί Διευθυντή Παραγωγής: Ερμιόνη Πολιτίδου, Βανέσσα Μπρουμάνα /
Casting director: Γιώργος Κάλτσας / Α’ Βοηθοί Κάμερα: Κώστας Γούλας, Γεωργία Καπράλου /
Βοηθός Σκηνογράφου: Κική Μπέλλου / Βοηθοί Ενδυματολόγου: (α’ βοηθός) Σύλβια
Χαρατσάρη, (β’ βοηθός) Εύα Καλουδά / Post Production Supervisor: Κωνσταντίνος
Στραγαλινός / Acting Coach: Έφη Μεράβογλου / Βοηθοί Παραγωγής: Φώτης Μπουζιώτης,
Γιάννης Καραλιάς, Γιώργος Σταματόπουλος, Γιώργος Μπουλμάνος, Δημήτρης Μαγγιώρος,
Μαίρη Γρηγορούλη / Backstage Photographers: Αριστέα Ανύση, Κατερίνα Παρασκευά / Βοηθοί
Ηχολήπτη: Στέφανος Χρηστίδης, Στεφανία Μακριαλέα / Ηλεκτρολόγοι: Κατερίνα Παρασκευά,
Στέφανος Χρηστίδης / Prop Master: Γιάννης Καραλιάς / Vfx editor: Nika Lominatze /
Υποτιτλισμός: Δημήτρης Μεντές / Script Reader: Νάνσυ Σπετσιώτη / Marketing-Campaign
Design (preproduction): Εύα Καδιανού / Τεχνική υποστήριξη: 92 ART, animelody,
soundesign.gr, Steficon, Gosh, Rent Photo Video, Αντώνιος Αραποστάθης, AVproject - Κώστας
Νομικός / Παραγωγή: Art and Media Zone, Εργοτάξιον, Stragli Movies, Baby D Productions.

Σταυρούλα Λούρου